Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 72 van 72 worden weergegeven.

Discussie: Van Helsing [DVD]

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    beste criticasters, relativeer eens allemaal een beetje. Dat je de film niet moet huren of kopen voor het acteertalent, de verhaallijn, de psychologische uitdieping van de karakters, ... dat weet je al voor je de winkel binnenstapt. Ik vind de film te gek (ik zeg niet: te griezelig). Als je de klassieke godzilla-like B-films kan apprecieren, dan krijg je hier een 2004-versie voorgeschoteld. IQ uitschakelen, de zak popcorn opentrekken en genieten... :wink:

    En voor de forumgangers die erbij in slaap vallen: kopen die boel. Een goedkoper slaapmiddel zonder nevenwerkingen en zonder vervaldatum vind je nergens
    Daar ben ik het dus niet mee eens, er is namelijk een enorm verschil tussen de Japanse Godzillafilms en Stephen Sommers films: laatstgenoemde maakt enkel films uit winstbejag. De B-films waar jij naar verwijst zijn vaak met bijzonder veel plezier en liefde gemaakt, terwijl Sommers simpelweg een uitlaatklep van de Hollywood incash-machine is. Ik maak me misschien wat te druk, maar dat zal wel komen door het feit dat ik films die jij noemt erg goed kan waarderen en deze troep (Van Helsing dus) absoluut niet.

    Allemaal mijn mening natuurlijk.
    Wat het motief is om een film te maken kan me niets schelen. :wink:
    Ik kijk films ter vermaak en dat is het belangrijkste voor mij. :wink:
    ja juist ja en dat is nou wel iets wat ik merk. Van de criticasters mogen zo'n film niet gemaakt worden en van de mensen die deze film goed vinden hoor je soms zelfs excuses.

    Als je deze film slecht vindt. Okidoki. ALs je vindt dat deze film nooit gemaakt mocht worden ...
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  2. #52

    Standaard

    Vette film met goede effecten,was een genot om naar te kijken. Naar dit soort films ga je niet voor het verhaal of de goede dialogen! Gewoon popcorn erbij en kijken!!!
    No one understands the demons world

  3. #53

    Standaard

    Oppas gehuurd, vrouwtje en zelf helemaal opgedirkt, en dan fijn een avondje uit. Naar de bios, van Helsing?? Lijkt me wel leuk. Niet dus wat een rukfilm! Zonde van mijn geld moeite en tijd. Ga hem nog niet eens uit de grabbelbak halen. Ik wil niet eens een kopie!! Wat een waardeloze soundtrak by the way! Commerciele shit dus. He lucht op zeg

  4. #54

    Standaard

    Film is zwak de special effects (alhoewel knap in elkaar gestoken) maar een beetje teveel van het goede. Mijn vriendin gaf het op na een half uur.
    Een keertje huren en daar zal het wel bij blijven

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nova6666
    Vette film met goede effecten,was een genot om naar te kijken. Naar dit soort films ga je niet voor het verhaal of de goede dialogen! Gewoon popcorn erbij en kijken!!!
    Voor wat ga je dan wel
    Waarom is bij dit soort films verhaal en dialoog niet belangrijk
    Ik heb genoten van Dracula, Frankenstein, Blade omdat bij deze films wel het verhaal en de dialogen goed waren.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door nova6666
    Vette film met goede effecten,was een genot om naar te kijken. Naar dit soort films ga je niet voor het verhaal of de goede dialogen! Gewoon popcorn erbij en kijken!!!
    Voor wat ga je dan wel
    Waarom is bij dit soort films verhaal en dialoog niet belangrijk
    Ik heb genoten van Dracula, Frankenstein, Blade omdat bij deze films wel het verhaal en de dialogen goed waren.
    Dat zou de film natuurlijk alleen maar beter maken maar voor sommige mensen is een film zonder goede dialogen en zonder goed verhaal per definitie een slechte film! Ben zelf een enorme liefhebber van computer animaties, mits ze goed geslaagd zijn natuurlijk. En dan is zo'n film voor mij zeker geslaagd!
    No one understands the demons world

  7. #57

    Standaard

    Ik hoor hier veelvuldig de term B-film vallen... Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! Ik heb van Helsing in de bios gezien en ik vond het een uiterst vermakelijke film! Sterker nog, ik vond het een goede film met prachtige settings en dito effects. Een van de betere vampierfims als ik het zo mag zeggen.
    "Mustn't go that way! Mustn't hurt the precious!"

    Mijn HT: Harman Kardon DVD27 - Harman Kardon AVR132 - JBL 200.5 speakerset - LG 42 RZ-42PX11 42" Plasma TV

  8. #58

    Standaard

    Ik snap de negatieve reacties op deze dvd niet; ik vond het een prima film, ik heb me echt vermaakt Goed snel tempo zodat je niet indut (zoals bij andere films weleens het geval kan zijn), prima s.e.- en geluidseffecten en grappig is die verwijzing naar Q van James Bond
    Dus ik zou zeggen als je deze film nog niet hebt gezien; gewoon kijken joh ! 8)
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc1978
    Dus ik zou zeggen als je deze film nog niet hebt gezien; gewoon kijken joh ! 8)
    Helemaal mee eens!
    "Mustn't go that way! Mustn't hurt the precious!"

    Mijn HT: Harman Kardon DVD27 - Harman Kardon AVR132 - JBL 200.5 speakerset - LG 42 RZ-42PX11 42" Plasma TV

  10. #60

    Standaard

    gister gekeken, en ik vond hem echt melig .. echt geweldig deze film. Ga hem niet kijken als spannende adventure of horror of wat dan ook. Als je gewoon een actiefilm wilt zien en de humor ervan in kunt zien .. dan is dit echt een onwijs grappige film .. maar goed .. dat ligt misschien aan mij.

    Wel een film om 1x per jaar met je vrienden te gaan kijken met een paar biertjes te veel op. Maar niet als serieuze film nee.
    Als je hem nog niet gezien hebt, ga hem gewoon kijken dus! 8)

  11. #61

    Standaard

    Zo na alle "kritieken" hier gelezen te hebben over deze film, draag ik ook maar eens mijn steentje bij....

    Heb de film vanavond bekeken had hem al een tijdje in huis maar het kwam er maar niet van om hem te bekijken, maar vanavond dus wel......en ik vond hem 100% meevallen, had natuurlijk hier al eens het een en ander gelezen maar toen ik eenmaal in de film zat kon hij me toch aardig boeien, je weet natuurlijk, Sommers kennende, wat voor soort film je kan verwachten en daar voldoet hij meer dan genoeg aan, sterker nog hij kon mij goed boeien, de sfeer in de film klopt en de acteurs doen goed hun werk, misschien klein minpuntje dat voor Dracula een wat "charismatischer" acteur gevonden had kunnen worden maar alla dat nemen we dan maar in dit geval voor lief.

    Heb het idee dat het hier "not done" is om de film positief te beoordelen, maar dat vind ik toch niet helemaal terecht, de sfeer is goed en de special effects zijn ruim vertegenwordigd maar ik persoonlijk vind het niet "overdone".....maar klopt gewoon bij de film en bij Sommers.

    Ook over het geluid heb ik geen klagen, behalve inderdaad klein minpuntje hier, dat de surrounds weinig aangesproken worden.

    Maar al met al een film die best te pruimen is, gewoon lekker genieten van het (soms over donderende) beeld en geluid, en van kate Beckinsale :wink:, vind het persoonlijk geen schande om deze film in mijn bezit te hebben........
    Grtz Ron

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    en van kate Beckinsale :wink:, vind het persoonlijk geen schande om deze film in mijn bezit te hebben........


    Nee... inderdaad niet! :wink:
    "Mustn't go that way! Mustn't hurt the precious!"

    Mijn HT: Harman Kardon DVD27 - Harman Kardon AVR132 - JBL 200.5 speakerset - LG 42 RZ-42PX11 42" Plasma TV

  13. #63

    Standaard

    Zou ze single zijn ? :wink:
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden
    De 1disc versie in Belgie heeft geen extra's (of ze zijn toch niet op de doos vermeld).
    De extra's worden inderdaad niet genoemd op de cover.
    Ik had op mijn Nederlandse 1disc versie ook geen extra's (behalve enkele trailers). Ze stonden ook niet op de cover, maar toen ik hem kocht heb ik daar niet zo op gelet; ik ging ervanuit dat ze er opstonden omdat ik dat in deze recensie las. Achteraf vind ik het jammer dat ik niet even op de cover gekeken heb voordat ik hem kocht.

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Goede film die leuk gemaakt is.
    Ook het verhaal opzich zit wel prima in elkaar echter is er één nadeel aan deze film, het is gewoon mijn genre niet maar dat doet niets aan de film af en zodoende kan ik hem best waarderen.

  16. #66

    Standaard

    Gisteren gezien. Een heerlijk actiespektakel. Een achtbaan met veel vaart, schitterende locaties, mooie kostuums, spetterende actie, goede special effecten, mooie filmmuziek, geweldig acteerwerk met de coole Jackman voorop en gewoon een lekker sfeertje. Alleen het verhaal is wat minder maar wie daar naar kijkt, kan beter een andere film opzetten.

    Gewoon kijken en genieten, heerlijk actiespektakel.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  17. #67

    Standaard

    Een heerlijke achtbaan van visueel geweld.

    Totally my kind of kick
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  18. #68

    Standaard

    Net als the Haunting leuk en vermakelijk. Geen diepgaand verhaal maar zeker goed om je bios te testen.

  19. #69

    Standaard

    [spoiler:48192a1a6d]Jammer dat Josie Maran (Marishka) zo snel dood gaat,[/spoiler:48192a1a6d] wellicht was hij anders nog wel de moeite waard om nog eens te bekijken.

  20. #70

    Standaard

    Wat een draak van een film... de slechtste die ik in 2004 gezien heb. Ik had nog wel de collector's edition gekocht, geweldig mooi digipack, maar nadat ik de film met pijn en moeite had afgekeken, had ik hem meteen teruggebracht naar de winkel, lang leve de WildCard van VanLeest .
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  21. #71

    Standaard

    In de bios vond ik hem destijds nog wel aardig, wel een beetje "van mn stoel geblazen" gevoel...maar toen ik hem een tijdje geleden op dvd bekeek begreep ik de kritiek op deze film wel.

    Ik zeg met veel gevoel voor understatement nu dat ik de dvd maar voor de extra's houd...pffff weer teveel geld uitgegeven aan deze toch wel teleurstellende film arghhhhhhh!!!!!!
    "You were right about me all along, Mr. Kent – I am the villain of the story."

  22. #72

    Standaard

    Niet perse een slechte film (de effects zien er mooi uit) maar eigenlijk gewoon ingehaald door de tijd. Dit soort films zien we de laatste 10 a 15 jaar met 13 in een dozijn in de bioscopen, dus dan kun je niet meer met zo'n voorspelbare, clichematige en eigenlijk gewoon saaie herhalingsoefening komen als dit. De Mummy-films zijn hierbij vergeleken haast oscar-waardig, terwijl dat imo al echte B-films waren. Als je dit met literatuur zou vergelijken dan is het kijken van Van Helsing eigenlijk een beetje hetzelfde als het telefoonboek lezen. Geen aanrader dus, en dan vooral omdat er zoveel betere en leukere actie-avonturenfilms bestaan.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •