Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    BTW, De extacte verbindingen vanuit mijn DVP-NS900V zijn:

    1) Naar TV: RGB Scart (Oehlbach, 3 meter)
    2) Naar AVR (Audio/Video-Receiver): 1 Digitale Coax (geen idee welk merk, redelijke budgetoplossing)
    3) Naar AVR: 6 kanaals (vooral voor SACD, maar gebruik hem eigenlijk overal voor, omdat ik de DAC van de DVD-speler mooier vind dan die van de AVR).

    Daarnaast heb ik, omdat mijn TV maar 1 scart heeft, de VCR ook met een scart kabel aangesloten op de Scart 2 van de Sony. Dus het videosignaal van de VCR gaat via de DVD-speler naar de TV.

    Ik heb dus niet nog eens ook een gewone stereoconnectie, omdat dit ofwel via de digitale gaat of via de 6 kanaals.

    Beetje duidelijk?

  2. #27

    Standaard

    Pffff wat een kabels

    Nou ik heb nu:

    Van DVD naar TV: S-Video kabeltje met aan het einde waar die in de tv zit een scartaansluiting

    Van DVD naar Receiver: een optisch kabeltje van een niet al te duur merk.

  3. #28

    Standaard

    Dus ik kan nu beter een scart <--> scart voor video en een 1 cinch/rca <--> 1 cinch/rca digitale coax voor het geluid ?

  4. #29

    Standaard

    De DVP-NS400 bestaat niet meer er is nu een opvolger de 405 Ik heb deze DVD speler ook zelf besteld (met HEEEEEEL veel geluk vandaag binnen ) en die speelt DVD-r af en ook MP3. Ook ik stond voor de keuze de 700 te kopen. Maar deze heeft:

    + SACD
    + DD decoder

    - geen mp3
    - duurder

    Mits jij geen SACD aafspeeld is dus de 400 een erg goede keus.

    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dus ik kan nu beter een scart <--> scart voor video en een 1 cinch/rca <--> 1 cinch/rca digitale coax voor het geluid ?
    Ja. Is een goede oplossing, maar bedenk wel dat je voor SACD de 6 kanaalsuitgangen moet gebruiken. Deze bron wordt namelijk niet digitaal uitgegeven.

    Tja, en ik vond ook DVD/CD mooier klinken via de 6-kanaals (of te wel: de DAC van de DVD-speler) dan via de digitale uitgang (of te wel: de DAC van mijn receiver).

    Succes!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonyman
    De DVP-NS400 bestaat niet meer er is nu een opvolger de 405 Ik heb deze DVD speler ook zelf besteld (met HEEEEEEL veel geluk vandaag binnen ) en die speelt DVD-r af en ook MP3.
    STOER! Veel plezier ermee! Tja, ik gebruik geen MP3 thuis, maar voor feesten of muziek in de categorie "leuk, maar niet zo goed om er een CD van te kopen" is het wel handig. Een collega van me heeft de 405 ook en is erg tevreden over de handige on-screen bediening van MP3 cd's.


    [B]Ook ik stond voor de keuze de 700 te kopen. Maar deze heeft:

    + SACD
    + DD decoder

    - geen mp3
    - duurder

    Mits jij geen SACD aafspeeld is dus de 400 een erg goede keus.
    Ik denk dat je op deze punten gelijk hebt, maar heeft de 700 hetzelfde loopwerk en DAC? Ik dacht een stapje beter? In ieder geval zijn die verschillen er wel tussen de 700 en 900. Betere kwaliteit in alles (loopwerk, DAC, bediening) en sommige Hifi-truukjes als gescheiden video/audio circuits, aan/uit schakelen van video circuit (voor SACD & CD) en display on/off.

    Maarre... de 405 is errug goed! Beter dan Cyberhome en consorten....

    Post ff een berichtje als hij binnen is!

    P.S. De 400 is nog steeds te koop, maar je moet natuurlijk wel voor de 405 gaan!

  7. #32

    Standaard

    Dat weet ik niet precies maar ik weet het nie zeker maar volgens mij ondersteund de 400 ook GEEN DTS (hij kan het ook NIET lezen) de 405 wel! De 700 is een "oud" model. Ik heb ook nog nergers een 405 gezien omdat hij zo nieuw is.

    doei Sonyman

    P.S. als hij binnen is zal ik dat zeker ff melden
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #33

    Standaard

    Welk merk kabels raden jullie me aan te kopen ?

    ProfiGold en Oehlbach ken ik alleen. Zet een foldertje bij de dvd-speler van Oehlbach staan een paar mooie kabeltjes in maar zijn ook vrij prijzig. Of moet ik niet te veel bezuinigen op de kabels ?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Welk merk kabels raden jullie me aan te kopen ?

    ProfiGold en Oehlbach ken ik alleen. Zet een foldertje bij de dvd-speler van Oehlbach staan een paar mooie kabeltjes in maar zijn ook vrij prijzig. Of moet ik niet te veel bezuinigen op de kabels ?
    Het is bijna ondoenlijk om een ander te vertellen welke kabels hij/zij moet aanschaffen. Algemene richtlijn is "10% van je totale buget". Tel even de adviesprijzen van je bron (CD/DVD-speler), versterker/receiver en speakers bij elkaar op. Neem daar zo'n 10% van.

    Ik ben zelf begonnen met gewoon de bijgeleverde kabeltjes en scartkabels van 10/15 gulden.
    Nu heb ik een tussen DVD en TV een Scart van Oehlbach en die vind ik wel errug mooi. Veel mooiere/diepere kleuren en betere scheiding. Ik heb wel gehoord dat kabels van Ixos en Qed wat beter zijn, maar dat komt misschien wel als ik een nieuwe TV koop.
    Daarnaast heb ik van mijn DVD naar receiver 6 kabels van Van den Hul voor analoge signalen (multi channel DVD/SACD). Was een behoorlijk investering, maar wel de moeite waard.

    Toch een advies dan: voor digitale/analoge interconnects en speakersnoer zou ik Van den Hul kabels adviseren. Van Scart heb ik te weinig verstand, maar Qed schijnt wel top te zijn.

  10. #35

    Standaard

    Dan kom ik op kabels van 270 EURO. Zonder de TV meegerekend toch ?

    Is dat dus voor een scart, digitale coax kabel en speakerkabel ?

    En Van den Hul kan ik dat ergens online bestellen heb je mischien een goeie link ? Waar is dat het beste te kopen.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dan kom ik op kabels van 270 EURO. Zonder de TV meegerekend toch ?

    Is dat dus voor een scart, digitale coax kabel en speakerkabel ?
    Yep, inclusief alles. Maar je kunt natuurlijk (als het voor jou net als voor mij een hobby moet blijven met redelijke grenzen) beginnen met een upgrade van 1 bepaalde kabel. Mocht je nu zo'n huis-tuin-en-keuken scart hebben, koop dan eens een betere kabel van zo'n 30-50 euro. Zorg dat de DVD-speler op RGB-signaal staat en, voila! Een beter beeld.
    Digitale coax ben ik niet mee bezig geweest. Ik heb er 1 of andere kabel tussen zitten van zo'n 25 euro en weet niet of het de moeite waard is om een duurdere te kopen. Aan de ene kant zijn er goede verhalen dat een duurdere kabel een beter signaal geeft, maar aan de andere kant... digitaal is digitaal... Ik weet het dus niet en moet dus maar (als er een zak geld op mijn stoep gevonden wordt) eens gaan luisteren in een goede zaak om verschillen te horen.
    Speakerkabel... hmmm.... wat heb je nu? Ik heb zelf nu 2,5mm koper van Oehlbach en was van plan om die te vervangen door de CS-122 van Van den Hul, maar mijn Hifi-zaak rade mij af om zulke dure (iets van 11 euro per meter) kabels te kopen met mijn receiver/speaker combinatie. Ze raadden mij aan om eerst maar eens mijn speakers te upgraden.

    [B]En Van den Hul kan ik dat ergens online bestellen heb je mischien een goeie link ? Waar is dat het beste te kopen.
    Tja, Van den Hul is een topmerk! Nederlandse makelarij en in veel (lees: bijna alle) testen als (1 van de) beste eruit gekomen in elke categorie, zoals digitale interlink (de OptoCoupler, The First), analoog (The Bay C5, The First e.v.a.) en speakersnoer (CS-122 e.v.a.). Online kopen kan vast wel. Voor adressen zie: www.vandenhul.nl of de site van hun distributeur: www.tannoy.nl. Mocht je een keuze hebben kunnen maken, dan loont het om eerst even rond te bellen over prijzen, want zo heb ik mijn setjes van The Bay gekregen voor 45 euro per set i.p.v. 59 euro! Scheelde me toch 42 euro!

    Als laatste kan ik je de tip geven om op zoek te gaan naar het blad What Hifi. Daarin zit achterin de Buyers Guide met een goed overzicht van wat de beste apparatuur/kabels zijn in bepaalde prijscatergorieën.

  12. #37

    Standaard

    Ik zit er ook over te denken om een 700 of 900 te kopen en had een vraag aan de bezitters van deze spelers: is hij regiovrij te maken (zo ja: kosten?) en slikt hij ook dan ook RCE?

  13. #38

    Standaard

    Sony's zijn moeilijk regiovrij te maken, maar de MM Alexander verkoopt in ieder geval de NS700 regio vrij. Maar volgens mij is dat niet hetzelfde als wanneer je die modificatie laat doen om hem regiovrij te maken. Want in dat laatste geval is hij regiovrij, regio instelbaar, macrovision off en kun je door de verplichte/vaste schermen spoelen.

    Maar zoals ik zei, de MM verkoopt ze regiovrij. Een modificatie kost zo'n 175 euro.

  14. #39

    Standaard

    Klopt ja, had het zelf toevallig ook al nagevraagd... Bij de MM Rotterdam Centrum kost het 20 euro. Hij is dan regiovrij maar niet RCE en macrovisionvrij. Dat is inderdaad een kostbare zaak. Chipvervanging door www.dvdplus.nl kost iets van 175 euro, zo'n beetje net zo duur als de speler.

    Maar ja, hoe speel ik dan mijn mooie R1 SE van Memento (RCE) af? Toch jammer niet... En ik heb zo'n vermoeden dat er in de toekomst meer en meer van die RCE disks gaan komen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •