De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1
    wilvanwil
    Guest

    Standaard dvd kijken van pc op tv

    ja, hier een leek, heb al gezocht op het forum, maar kon geen details vinden........
    ik heb op mn pc van alles zitten, en heb nu een dvd te leen. ik heb een s-video kabel die ik in mn video dan wel tv kaart kan doen, en op mn tv aan kan sluiten...., ik heb een videokaart, tv kaart, e.d. Op mn pc kan ik die dvd prima kijken met Power dvd, maar zie niks op mn tv.... Hoe doe ik dat? Op zich zou ie prima vanuit mn videokaart met die s-kabel moeten werken lijkt me.... Moet ik nog aparte software instellen? Moet ik met Powerdvd ergens aangeven dat ik het op tv wil zien? Moet ik een apart kanaal op mn tv bekijken?
    Ik heb wel al een kabel naar mn versterker, dus geluid hoor ik wel al via mn speakers, nu alleen het beeld nog dus....
    (ik moet alleen wel mn tv kaart opnieuw installeren want ik heb net xp, en de upgrade van internet werkt nog niet echt, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me, ik moet een dvd toch via mn video kaart op mn tv kunnen kijken lijkt me, maar ik dacht, laat ik het toch maar ff melden......)

    Help!

    Hopelijk gaat iemand me blij maken!! Alvast bedankt!

    Wil

  2. #2

    Standaard

    Sluit voordat je je pc aanzet eerst eens alle kabels aan!

    Ik had hier ook last van met XP, maar zorg dat je eerst de kabels allemaal hebt aangesloten en dan pas het systeem aan!!

    Succes ermee!

    (anders zou ik het ook niet weten!)
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  3. #3
    sjonny
    Guest

    Standaard over tv kijken via je pc

    Het zou ten eerste kunnen dat je je videokaart in tv modus moet zetten voordat je de tv uitgang activeert, dat menu zit meestal bij configuratiescherm en dan beeldscherm of via je desktop met rechtermuis en dan eigenschappen.

    Of de tweede oplossing zou kunnen zijn in hetzelfde menu (rechtermuis op desktop en dan eigenschappen)
    dat je de resolutie op 800x600 moet zetten bij instellingen, en bij geavanceerd en dan monitor kies je voor de refresh rate van 60 hertz of lager.

    Misschien dat je beeld het dan wel doet, veel succes ermee.

  4. #4

    Standaard

    Het kan ook zijn dat je TV het S-video signaal niet aankan.
    Ik had ook dat probleem, vaak het geval met oude TV's.

  5. #5

    Standaard

    ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad... ik kreeg alleen mijn desktop te zien en niet de dvd-film... Het ging bij mij om een matrox g400 dualhead..
    Ik heb t opgelost.... een HT set gekocht!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •