De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom geeft slechte speler beter beeld?

    Dames en Heren,

    Ik zit met een leuke kwestie....

    Op dit moment aangesloten op mijn JVC LT32A60S TV:

    Via Scart: SONY DVP-NS430
    Via Component: Philips DVD 963 SA

    Gisteravond zit ik de eerste aflevering van de Band Of Brothers DVD te kijken (via Philips) valt mij de ruis op in het beeld.
    Stop ik later de DVD in de SONY; veeeeel minder ruis!

    Nu vraag ik mij af hoe dit kan, de Philips zou in theorie een veeeeel mooier plaatje neer moeten zetten dan de SONY. Het kan natuurlijk iets te maken hebben met de instellingen in de Philips (tot nu toe alle beeldverbeteraars uit, wel Progressive scan 480 en 576 getest, ook geen verschil) Of de kabels (beiden zelfde prijsklasse)

    Oh ja, ik zag vanmorgen wel dat de DNR op de SONY E1 ingang aanstond en bij de Philips E4 niet.

    Blijft vreemd!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  2. #2

    Standaard

    Dat heb je met Cd-spelers ook b.v,betere spelers laten ook de zwakke punten van een opname horen.Maar een goede opname,klinkt nog beter op een goede speler.Misschien is dat bij DVD spelers ook wel zo...

    Maar ik heb ook zoiets gehad met mijn Denon 2900 die ik gehad heb,die vond ik een minder beeld geven als een goede DVd speler van mijn ouders,via component.Ik heb er nooit aan kunnen wennen en is dus ook al verkocht.

    Duur wil niet altijd zeggen,beter,naar mijn mening.Lastig is dat he,maar wel interresant

    Maar heb je het verschil ook bekenen met andere DVD's en is daarmee het resultaat hetzelfde?
    Laatst aangepast door Raimond Kieftenbeld : 25-06-2007 om 12:01

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld Bekijk bericht
    Dat heb je met Cd-spelers ook b.v,betere spelers laten ook de zwakke punten van een opname horen.Maar een goede opname,klinkt nog beter op een goede speler.Misschien is dat bij DVD spelers ook wel zo...

    Maar ik heb ook zoiets gehad met mijn Denon 2900 die ik gehad heb,die vond ik een minder beeld geven als een goede DVd speler van mijn ouders,via component.Ik heb er nooit aan kunnen wennen en is dus ook al verkocht.

    Duur wil niet altijd zeggen,beter,naar mijn mening.Lastig is dat he,maar wel interresant

    Maar heb je het verschil ook bekenen met andere DVD's en is daarmee het resultaat hetzelfde?

    Heb nog niet andere DVD's getest hoor (time is ff not on my side) maar zal dit weekend Spiderman even proberen.

    Maar het zou toch zo moeten zijn dat de Philips Upscaled en progressive beeld geeft; dus beter beeld geeft?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Dat van DNR weet (en wist ik) hoor, ik dacht alleen dat t relevant zou zijn, vandaar dat ik het vermeldde!

    Ik vermoedde al dat BoB een grainfilter zou hebben, alleen had het niet zo grof verwacht, Toch vind ik dan BoB er beter uitzien op de SONY... Zal wel aan mij liggen!

    Heb net even snel Finding Nemo in beide spelers gehad; dan moet de SONY het in mijn ogen wel afleggen tegen de Philips hoor! Veel mooier beeld, het lijkt wel of je de blokjes kan tellen (bij rondingen) met de SONY, bij de PHILIPS totaal geen last van!!

    Van het weekend nog even spiderman testen; wellicht dat ik een paar foto's kan plaatsen (jammer dat ik geen twee exemplaren van spiderman heb...)

    Ik kom hier op terug!
    Laatst aangepast door Marcellow : 02-07-2007 om 09:57
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •