De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Fouradja DCDi chip

  1. #1

    Standaard Fouradja DCDi chip

    Ik ben op zoek naar een nieuwe DVDspeler, de oude is helaas overleden en ik wil HDMI. Nu overweeg ik de Yamaha DVDS-661 speler, omdat deze mooi bij mijn Yamaha receiver past. Hier en daar heb ik wat opgevangen over een Fouradja DCDi chip, maar die zit er bij de 661 niet in. Bij de Oppo opdv-971H bijvoorbeeld wel.

    Is die Fouradja echt zo fantastisch dat ik niet voor de looks moet gaan?

  2. #2

    Standaard

    Die Faroudja is wel een erg goede chip. Natuurlijk zijn er meer goede chips op de markt.

    Ik weet niet precies wat je budget is maar wellicht kun je kijken naar de Yamaha dvd1700. Die is wel wat duurder maar heeft de looks en de kwaliteiten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Maar is het een aanvullende chip, of is het een chipset waarvan andere spelers er ook een hebben, zij het een andere.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Maar is het een aanvullende chip, of is het een chipset waarvan andere spelers er ook een hebben, zij het een andere.
    Ik snap je vraag niet.

    De chip is gewoon een standaardchip en wordt door heel veel merken gebruikt in spelers.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Maar is het een aanvullende chip, of is het een chipset waarvan andere spelers er ook een hebben, zij het een andere.
    Het is een chip die verantwoordelijk is voor de beeldverwerking.

    Er zijn een paar verschillende merken, de 1 is de ander niet. Ga er maar eens wat mee googlen, dan kom je de verschillende merken en in welke spelers ze zitten wel tegen....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is een chip die verantwoordelijk is voor de beeldverwerking.

    Er zijn een paar verschillende merken, de 1 is de ander niet. Ga er maar eens wat mee googlen, dan kom je de verschillende merken en in welke spelers ze zitten wel tegen....
    Hoezo verschillende merken. Faroudja is het merk.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Maar is het een aanvullende chip, of is het een chipset waarvan andere spelers er ook een hebben, zij het een andere.
    Die Faroudja DCDi is gewoon de scaling chip. Elke upscaling DVD speler heeft een scaling chip, als het geen Faroudja is, is het een andere (soms van het eigen merk). Alleen is die Faroudja dus wel heel goed/gekend, en hebben DVD-spelers die deze chip gebruiken dus al automatisch een serieuze stap voor.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hoezo verschillende merken. Faroudja is het merk.

    Er zijn ook andere merken....

    Ben niet echt onder de indruk van Faroudja, Faroudja heeft een bekende naam, doch het is zeker niet mijn favoriet. Helaas kun je niet zien welke chip door welke speler wordt gebruikt, ook de merken gebruiken binnen hun produkt verschillende merken.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er zijn ook andere merken....

    Ben niet echt onder de indruk van Faroudja, Faroudja heeft een bekende naam, doch het is zeker niet mijn favoriet. Helaas kun je niet zien welke chip door welke speler wordt gebruikt, ook de merken gebruiken binnen hun produkt verschillende merken.
    Van welke ben je dan wel onder de indruk?

    Ik dacht dat jij van je Oppo (met DCDI Chip) behoorlijk onder de indruk was.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Van welke ben je dan wel onder de indruk?

    Ik dacht dat jij van je Oppo (met DCDI Chip) behoorlijk onder de indruk was.....
    dat dacht ik ook...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Van welke ben je dan wel onder de indruk?

    Ik dacht dat jij van je Oppo (met DCDI Chip) behoorlijk onder de indruk was.....
    Ik heb geschreven dat het beeld filmisch is..... dat ik van de Oppo in het algemeen onder de indruk was mag gezegd worden, doch dat is niet op het gebied van het beeld. Het beeld is niet slecht, ik heb het filmisch genoemd omdat anderen dat ook zo noemen.De Oppo krijgt nog een uitgebreide review als hij weer terug is van de importeur. Na 4 weken zag hij niet 1 schijf meer.

    Het geluid is perfect, het beeld is filmisch.... wacht op de hele review, na 1 maand kan je nog niet echt heel veel zeggen, het beeld kent heel veel instel mogelijkheden, en daar was ik nog steeds mee in gevecht..... Kijk momenteel weer met m'n oude speler op 1080i en mis de Oppo niet op het beeld gebied, ze mogen gerust de tijd nemen om hem even goed na te kijken
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Zolang er dus geen recensies zijn van de Yamaha kan ik dus beter even wachten?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •