De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: HD DVD Xbox 360

  1. #1

    Standaard HD DVD Xbox 360

    Heeft de aanschaf van deze Xbox uitbreiding ook effect op een HD-ready display? of is een Full-HD display noodzakelijk? m.a.w. is er verschil merkbaar tussen een standaard DVD en HD-DVD in 720P

  2. #2

    Standaard Re: HD DVD Xbox 360

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs colpa
    Heeft de aanschaf van deze Xbox uitbreiding ook effect op een HD-ready display? of is een Full-HD display noodzakelijk? m.a.w. is er verschil merkbaar tussen een standaard DVD en HD-DVD in 720P
    Ja, dvd is 480p, hd ready 720p, dus ja er is verschil.

  3. #3

    Standaard

    Thijs lees eerst even de topics door aub en stel daar je vraag.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Thijs lees eerst even de topics door aub en stel daar je vraag.
    Heb ik gedaan, ik heb geen topic gevonden waar er over dit item gesproken wordt (of heb ik niet goed gelezen)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Grave Bekijk bericht
    Ja, dvd is 480p, hd ready 720p, dus ja er is verschil.
    Dat klopt niet helemaal wat je daar schrijft, DVD's in nederland zijn 576i of 576p en regio 1/NTSC DVD's zijn 480i/480p!

    Dus het zou zeker wel iets verschil moeten uitmaken, alhoewel het verschil tussen 576 en 720 niet zo groot lijkt.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de x-box hd nu aangesloten op mijn 1024x768 TV. Het maakt zeker verschil met PAL. Niet dat je mond ervan open valt maar het is echt wel mooi.
    Het geluid is alleen niet beter met de x-box aangezien die digitaal DD5.1 teruggeeft (met een lager geluidsniveau). De x-box zelf en de drive maken daarbij ook nog geluid dat je hoort.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik heb de x-box hd nu aangesloten op mijn 1024x768 TV. Het maakt zeker verschil met PAL. Niet dat je mond ervan open valt maar het is echt wel mooi.
    Het geluid is alleen niet beter met de x-box aangezien die digitaal DD5.1 teruggeeft (met een lager geluidsniveau). De x-box zelf en de drive maken daarbij ook nog geluid dat je hoort.
    Ik gebruik ook de Samsung HD ontvanger (720P) op mijn HD ready toestel, HD uitzendingen zijn toch aanmerkelijk mooier als de SD uitzendingen. Kan ik een soortgelijk verschil verwachten tussen DVD en HD-DVD? dus ook meer scherpte en diepte ervaring?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs colpa Bekijk bericht
    Ik gebruik ook de Samsung HD ontvanger (720P) op mijn HD ready toestel, HD uitzendingen zijn toch aanmerkelijk mooier als de SD uitzendingen. Kan ik een soortgelijk verschil verwachten tussen DVD en HD-DVD? dus ook meer scherpte en diepte ervaring?
    Ja meer diepte en kleur. Het beeld is scherper en natuurlijker!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #9

    Standaard

    ik twijfel tussen de aanschaf van deze hd-dvd add on of de toshiba A2 hd dvd-player

    ik weet niet wat beter beeld geeft? weet wel dat die toshiba ook kan upscalen etc en natuurlijk hdmi heeft inplaats van de optische aansluiting voor geluid te gebruiken

    wilde dan ook gelijk me yamaha dvd-657 vervangen door deze als eht de moeite loont.

    alleen hij is wel meer dan 2,5 keer zo duur als de xbox add on....wat te doen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Ik zou zelf omdat we gewoon niet niet weten welk formaat gaan winnen niet teveel geld in een van de twee pompen.
    De addon zal je ook al een prima beeld geven, voor een echt goede prijs.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  11. #11

    Standaard

    ik heb voor blue ray de ps3 dus welk formaat wint maakt me niet zo uit. wilde toch al mijn dvd-speler vervangen door een met hdmi en een upscale functie. aangezien de toshiba dit ook allebei uiteraard heeft dan mocht het hd dvd formaat het niet winnen heb ik nog een goede upscalende dvd-speler hij is geloof ik al voor 449 te vinden online. en je hebt dts hd master audio via hdmi in tegenstelling tot gedownsampled dts encore via optische kabel
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs colpa Bekijk bericht
    Heeft de aanschaf van deze Xbox uitbreiding ook effect op een HD-ready display? of is een Full-HD display noodzakelijk? m.a.w. is er verschil merkbaar tussen een standaard DVD en HD-DVD in 720P
    Wat hier heel veel mensen schijnen te vergeten is het belang van het formaat van het beeldscherm en de daarbij passende kijkafstand.

    Je vraag is op de wijze zoals je hem nu stelt eigenlijk niet goed te beantwoorden, dit omdat je verzuimd je beeldscherm formaat te vermelden. Bij een HD ready scherm is het beeldformaat nog iets minder belangrijk dan bij een Full HD scherm, maar om de detail verbeteringen te kunnen zien is de kijkafstand en het schermformaat van groot belang. In 80% van de gevallen in Nederland waar de doorsnee 32inch al groot vind heeft het geen nut om enig HD apparaat aan te schaffen, de meesten zitten al te ver van zo'n klein scherm af om dan enig voordeel te kunnen zien.

    Om eerlijk te zijn, ik heb nu PS3 en de HD DVD add on, ik ben niet onder de indruk van beiden, ze geven welliswaar een iets beter plaatje, doch het verschil ten opzichte van een goede regio 2 (lees dus de 576p DVD) DVD en de HD of BR DVD is niet spectaculair. Ik heb nog maar weinig schijfjes in de HD sector, en als het kwaliteits verschil zo klein blijft zullen er ook niet snel meer bijkomen, ik kan ze in ieder geval wel beide spelen:wink:

    BTW, ik kijk ze op een Full HD TV van 55 inch met een kijkafstand van rond de 3 meter, dus zou dat wel moeten kunnen beoordelen. Je oude DVD's verkopen om daar de HD versie voor terug te kopen is mijninziens weggegooid geld, maar dat moeten de liefhebbers natuurlijk wel zelf weten. Met een goede Full HD TV van een beetje knap formaat en met een leuk DVD spelertje met HDMI gaat er al een hele nieuwe wereld voor je open, daar hoef je dan voor het HD gebeuren echt geen haast mee te maken. kunnen de schijfjes fabriekanten nog wat gaan sleutelen aan de kwaliteit van hun schijfjes, veel van de nu op de markt zijnde schijfjes lijken niets meer dan knap geupscalede DVD's te zijn.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 26-03-2007 om 11:59 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs colpa Bekijk bericht
    Ik gebruik ook de Samsung HD ontvanger (720P) op mijn HD ready toestel, HD uitzendingen zijn toch aanmerkelijk mooier als de SD uitzendingen. Kan ik een soortgelijk verschil verwachten tussen DVD en HD-DVD? dus ook meer scherpte en diepte ervaring?
    Tja, ik heb zelf het verschil tussen die twee niet gezien, dus kan moielijk een vergelijk maken.
    Hangt er ook van af hoe je nu DVD kijkt. Ik zelf heb een videoscaler tussen m'n dvd speler en m'n plasma scherm. Dat gaf al een duidelijk mooier beeld dan gewoon dvd via component qua kleuren en deinterlacing. De Stap naar HD DVD vind ik ongeveer een net zo grote. Niet qua kleuren dan maar wel qua diepte en detail. Als er veel camerabewegingen zijn dan zie je eigenlijk geen verschil. Ook de gezichten en haren van mensen zijn maar een klein beetje beter (vergeleken met een top kwaliteit dvd!), maar vooral de achtergronden een landschappen, gebouwen e.d. zien er veel beter uit en geven daarom ook dat diepte effect en een rustiger scherper beeld ook al kijk je er niet meteen direct naar. De ene film leent zich wat beter hiervoor dan de andere. King Kong ziet er echt heel mooi uit.

    Ik was ook wat sceptisch over kwaliteit, aangezien ik in de winkels nou niet zulke goede resultaten zag en ook omdat ik het verschil tussen 480p en 576p ook niet zie (of misschien als ik erop ga letten), dus wat zou 768p dan uitmaken?
    Toch viel het me heel erg mee. Zoals ik al zei, niet dat je mond ervan open valt en ook niet dat je niet meer terug wilt naar dvd. Het is net wat mooier. hd dvd's zijn natuurlijk zelf wel wat duurder. Aan de uitbreiding van ongeveer 200 euro op de x-box kun je echter geen grote buil aan vallen. Dit geeft samen een mooier beeld dan mijn 1200 euro dvd speler en 1500 euro videoscaler.

    Als ik 't eens in cijfers uit druk:
    TV beeld via de gewone antenne: 4.
    VHS: 4,5
    slechte dvd's: 4.
    Doorsnee dvd's zonder edge enhancement of andere grote fouten 6,5 - 7,5
    DVD's met top beeldkwaliteit 8 (component aangesloten, upscaling en deinterlacing door de plasma TV)
    Zelfde dvd's met signaal door videoscaler (1024x768): 8,5
    hd dvd op 1024x768: 9
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Tja, ik heb zelf het verschil tussen die twee niet gezien, dus kan moielijk een vergelijk maken.
    Hangt er ook van af hoe je nu DVD kijkt. Ik zelf heb een videoscaler tussen m'n dvd speler en m'n plasma scherm. Dat gaf al een duidelijk mooier beeld dan gewoon dvd via component qua kleuren en deinterlacing. De Stap naar HD DVD vind ik ongeveer een net zo grote. Niet qua kleuren dan maar wel qua diepte en detail. Als er veel camerabewegingen zijn dan zie je eigenlijk geen verschil. Ook de gezichten en haren van mensen zijn maar een klein beetje beter (vergeleken met een top kwaliteit dvd!), maar vooral de achtergronden een landschappen, gebouwen e.d. zien er veel beter uit en geven daarom ook dat diepte effect en een rustiger scherper beeld ook al kijk je er niet meteen direct naar. De ene film leent zich wat beter hiervoor dan de andere. King Kong ziet er echt heel mooi uit.

    Ik was ook wat sceptisch over kwaliteit, aangezien ik in de winkels nou niet zulke goede resultaten zag en ook omdat ik het verschil tussen 480p en 576p ook niet zie (of misschien als ik erop ga letten), dus wat zou 768p dan uitmaken?
    Toch viel het me heel erg mee. Zoals ik al zei, niet dat je mond ervan open valt en ook niet dat je niet meer terug wilt naar dvd. Het is net wat mooier. hd dvd's zijn natuurlijk zelf wel wat duurder. Aan de uitbreiding van ongeveer 200 euro op de x-box kun je echter geen grote buil aan vallen. Dit geeft samen een mooier beeld dan mijn 1200 euro dvd speler en 1500 euro videoscaler.

    Als ik 't eens in cijfers uit druk:
    TV beeld via de gewone antenne: 4.
    VHS: 4,5
    slechte dvd's: 4.
    Doorsnee dvd's zonder edge enhancement of andere grote fouten 6,5 - 7,5
    DVD's met top beeldkwaliteit 8 (component aangesloten, upscaling en deinterlacing door de plasma TV)
    Zelfde dvd's met signaal door videoscaler (1024x768): 8,5
    hd dvd op 1024x768: 9
    Hartelijk dank voor deze uitgebreide vergelijking, ik heb ondertussen de HD-speler aangeschaft. Er was alleen geen film naar mijn keuze beschikbaar, nog even afwachten

  15. #15

    Standaard

    Vandaag ook mn hd dvd speler met kong kong binnen, mooi overgekocht voor 155 euro incl film, leek me geen beroerde aankoop, volgende week alles es uitproberen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Grave Bekijk bericht
    Vandaag ook mn hd dvd speler met kong kong binnen, mooi overgekocht voor 155 euro incl film, leek me geen beroerde aankoop, volgende week alles es uitproberen
    Prima koop!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #17

    Standaard

    Ik zit met een vraag die ik nog niet terug heb kunnen vinden in de verschillende fora. Is de Xbox 360 HD DVD add-on regiovrij? Ik weet dat HD DVD's regiovrij zijn. Kan je ook regio 1 DVD's afspelen op de HD DVD add-on? De Xbox 360 'standaard' DVD speler is geloof ik namelijk wel regiogebonden.

  18. #18

    Standaard

    de hd dvd add on is net als de standalone spelers gewoon regio gebonden.

    alleen de hd dvd's die uitkomen zijn regiovrij. de spelers zijn het echter niet. dus de dvd's zijn gewoon gebonden aan hun eigen regio's jammergenoeg
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  19. #19

    Standaard

    Ik heb onlangs vernomen dat er een "vernieuwde" Xbox360 gaat verschijnen, met 120 gb hardeschijf sneller etc. Weet iemand hier al iets meer over?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blauwoogje Bekijk bericht
    Ik heb onlangs vernomen dat er een "vernieuwde" Xbox360 gaat verschijnen, met 120 gb hardeschijf sneller etc. Weet iemand hier al iets meer over?
    Klopt; http://www.xbox.com/en-US/hardware/x...t.campSrc=Home

    geen ingebouwde HD-DVD helaas.
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  21. #21

    Standaard

    ik zou zeggen mensen met een Xbox360.

    http://www.univendi.com/shop/product...oducts_id=6220

    € 149.90 nieuw uit de winkel. Ik heb geen id hoeveel het kost met vervoer enzo...

    en of er een film bij zit... maar iig 149 euro voor hd-dvd :yes6)
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blauwoogje Bekijk bericht
    Ik heb onlangs vernomen dat er een "vernieuwde" Xbox360 gaat verschijnen, met 120 gb hardeschijf sneller etc. Weet iemand hier al iets meer over?
    Ja, het volgende zit erbij / extra bij:

    Xbox 360 console (zwart);
    - Een 120 GB HDD;
    - Een HDMI poort;
    - Xbox Live headset (zwart);
    - HDMI kabel;
    - Component/SD kabel
    - Wireless controller (zwart)'.

    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Ja, het volgende zit erbij / extra bij:

    Xbox 360 console (zwart);
    - Een 120 GB HDD;
    - Een HDMI poort;
    - Xbox Live headset (zwart);
    - HDMI kabel;
    - Component/SD kabel
    - Wireless controller (zwart)'.

    + géén (ingebouwde) HD speler
    + géén HDCP support
    + géén stil apparaat

    (en ik ben geen Sony fan, ik heb zelf ook een xbox360 gehad. Fantastische console om te gamen, maar niet om HD-DVD mee te kijken.)
    Laatst aangepast door wrcveen : 18-04-2007 om 23:23
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    ik zou zeggen mensen met een Xbox360.

    http://www.univendi.com/shop/product...oducts_id=6220

    € 149.90 nieuw uit de winkel. Ik heb geen id hoeveel het kost met vervoer enzo...

    en of er een film bij zit... maar iig 149 euro voor hd-dvd :yes6)
    Het is nu zelfs 5 euro goedkoper geworden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •