De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Word War I & World War II docu's

    Eerstal, mijn excuses als er al een dergelijk onderwerp bestaat, ik heb men best gedaan om het op te zoeken, maar niks dat deze vraag benadert.

    Zoals de titel het al aangeeft, zoek ik docu's over de eerste en 2de wereldoorlog. Geen films, documentaires dus.
    Niet zomaar docu's, allesomvattende documantaires, dus niet een docu van een uur, meer series die een totaalbeeld geven van de oorlog.

    Tegenwoordig met CGI kunnen ze heel wat, de oorlog kan meer realistisch in beeld gebracht worden dan ooit tevoren, doch werd men mij gefluisterd dat de beste docu's voor het computer tijdperk gemaakt werden. Kan goed zijn, maar is het dan wel zo compleet als voorgesteld ?

    Een andere nadeel van die oude docu's denk ik, is dat er in die tijd wat meer sencuur en discretie was, moderne DVD's kunnen mij emotioneel veel meer raken dan oudere.

    Er is nogal veel keuze in sets, en véél DVD's betekend meteen een hoog prijskaartje. Dus wil ik wel meteen de enige beste aanschaffen. Welke is nu de compleetste. Een zoektocht levert mij alvast de volgende kandidaten op:

    WWI:

    World War 1 : The Great War - Complete BBC Series (7 Disc Box Set)

    Lijkt mij dé beste, maar is gemaakt begin jaren 60 (voordeel dat er nog veel overlevenden waren die tijd), maar misschien wat ouderwets opgevat ?

    First World War - The Complete Series


    The First World War In Colour

    Slechts 2 discs, maar men zegge dat de kleuren heel wat dimentie geven aan de oorlog, de moeite ?


    WWII:

    The World At War - Complete TV Series (11 Disc Box Set)

    Beetje dubbel gevoel, gemaakt begin jaren 70 geloof ik. Heb er ooit een aflevering van gezien, zag er gedateerd uit, maar blijk een van de beste te zijn.

    The Second World War - The Complete History (21 discs)

    1. Concise History Of World War 2
    2. Prelude To War / Blitzkrieg
    3. Fall Of France / Britain Stands Alone
    4. Their Finest Hour / Against All Odds
    5. Wehrmacht / Kriegsmarine
    6. Luftwaffe / The Stormtroopers
    7. Snipers / The Fallschmirmager
    8. Blitz On Cologne / Blitz On Hamburg
    9. Battleships / The Panzer
    10. Bombers / Fighters Of WWII
    11. War In The Desert / The Jungle
    12. War In The Air / War In The Atlantic
    13. War In The Pacific / War In Europe
    14. Blitz On Dresden / Blitz On Berlin
    15. Aircraft Carriers / War At Sea
    16. Prisoners Of War / Heroes Of WWII
    17. Battle Of Kursk / Battle Of Crete
    18. Battle Of Midway / Battle Of The West Wall
    19. Fighter Aces / Hitler Youth
    20. A Prayer And A Guniea Pig / On A Wing
    21. Lest We Forget / A War To Remember
    Lijkt me opnieuw interessant, maar mist precies het Nazi verhaal en de Holocoust ?


    The BBC World War Two Collection (12 Disc Box Set)

    1. Nazis - A Warning From History
    2. The Road To War
    3. Dunkirk
    4. War of the Century
    5. Battle of the Atlantic
    6. Horror In The East
    7. Battlefields
    8. D-Day
    9. D-Day To Berlin
    10. Auschwitz

  2. #2

    Standaard

    Van de BBC heb ik ook 3 maal 2 DVD Boxen met de toepasselijke naam 'World War II Series'

    1e box: Battlefighters, informatie over: RAF Fighter Command, Kamikaze, Battleships, Fast Attack Boats.

    2e box: Warriors, informatie over: Waffen-SS, Special Operations Executive, The Sas, The Paras and Commandos

    3e box: Weapons, informatie over: Fighter bombers, Heavy bombers, Rockets, Machine Guns.

    Ik heb ze toendertijd bij de FRS gekocht, weet niet of je hier iets aan hebt, maar je moet maar even kijken.

  3. #3

    Standaard

    Niemand die deze bezit ?

    Ik zoek niet meteen iets over te kopen, eerst meningen plz

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Behoorlijk compleet .

    BBC Ultimate WWII box (14DVD)
    Gemiddelde prijs: 99,99



    documentaireseries over de Tweede Wereldoorlog, met als bonus-DVD de prachtige film The diary of Anne Frank.

    The Nazis

    Een serie over de mythen rond de opkomst en ondergang van het Derde Rijk. Wie waren de Nazi's? Hoe kwamen en bleven ze aan de macht? En vooral: hoe kon het in vredesnaam zover komen?

    Auschwitz

    Deze onvergetelijke serie bevat unieke beelden en indrukwekkende gesprekken met overlevenden en andere betrokkenen bij een van de grootste gruwelen uit de Tweede Wereldoorlog.

    Gladiators of World War II

    Een serie over legendarische landmacht-, luchtmacht- en marine-eenheden en onofficiële troepen die de uitkomst van cruciale conflicten in de Tweede Wereldoorlog bepaalden.

    Weapons of World War II

    De meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van wapens en ander oorlogsmaterieel. Over oorlogvoering te land, ter zee en in de lucht - met een effectiviteit die steeds dodelijker werd.

    Heroes of World War II

    Deze serie vertelt het verhaal van gewone mensen die zich door de omstandigheden gedwongen zagen tot ongewoon heldhaftige daden. Sommigen als militair, anderen speelden als burger.

    The diary of Anne Frank

    Deze verfilming van het beroemde dagboek van Anne Frank toont een ongekend intiem beeld van het joodse meisje en de dingen die haar bezighielden tijdens haar onderduikperiode in het Achterhuis.

  5. #5

    Standaard

    D-Day - The Total Story

    Daarnaast heb je ook Colour of War I tot en met VI volgens mij. Die lopen qua tijdslijn per deel volgens mij.

  6. #6

    Standaard

    Battle of britain.
    copyright ro-disc.

    Toch ook een beetje een docu film. Er is geloof ik ook een gelijknamige docuserie hierover. Discovery channel had het in ieder geval en die hebben ook dvd releases!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •