Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 62 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard Re: Novecento (1900): 17/05/05

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Ik hoop dat het niet vermelden van een Italiaans geluidsspoor een foutje is...
    Ik heb veel goeds gehoord over de film, maar nooit gezien, maar de orginele soudntrack is toch engels, of heb ik het mis? Ik dacht dat hij italiaans gesynchroniseerd was. Dus hoor ik liever de engelse track...

  3. #28

    Standaard

    Bijna alle Italiaanse films uit die tijd werden, zowel in het Italiaans als in het Engels, nagesynchroniseerd. Er bestaat dus geen originele on the set audio, zodat beide dubs even authentiek zijn. Italiaans klinkt waarschijnlijk realistischer, maar op de Engelse track kun je de echte stemmen van DeNiro en Sutherland horen.

  4. #29

    Standaard

    Ik heb de Italiaanse versie destijds in de bios gezien, die past het beste bij de film. Het gaat uiteindelijk over Italie en Italianen. Gelukkig zit die taaloptie er ook bij (volgens alle recensies op een na, en volgens de Duitse cover).

    De Franse een keer op de Nederlandse tv gezien, en dat vond ik minder. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Engelse soundtrack.

  5. #30

    Standaard

    Heb hem van de week maar gekocht bij FRS voor 20 euro, aangezien er nog steeds niks bekend is over een NL release en ik deze al een tijd wil zien, 302 minuten duurt ie, ik hoop dat dat de volledige is? Geen geknip erin?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B
    Ik heb de Italiaanse versie destijds in de bios gezien, die past het beste bij de film. Het gaat uiteindelijk over Italie en Italianen. Gelukkig zit die taaloptie er ook bij (volgens alle recensies op een na, en volgens de Duitse cover).

    De Franse een keer op de Nederlandse tv gezien, en dat vond ik minder. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Engelse soundtrack.
    de engelse track krijgt toch wel mijn voorkeur.
    de italiaanse dub van de hoofdrolspelers deniro, sutherland etc. vond ik nl. totaal niet passen.

  7. #32

    Standaard

    Iemand enig idee wat het verschil tussen de oude en de binnenkort verkrijgbare Special Limited Edition is?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door figurehead
    Iemand enig idee wat het verschil tussen de oude en de binnenkort verkrijgbare Special Limited Edition is?
    Het lijkt een reissue te worden. Dit persbericht kwam ik tegen op dvd-home.nl:

    1900 (aka NOVECENTO)

    Releasedatum: 06-07-2006

    1900 is het innemende familieverhaal van Bernardo Bertolucci over vriendschap, intriges en romantiek tegen de achtergrond van de roerige eerste helft van de twintigste eeuw.

    In de zomer van 1900 worden op het rijke en vruchtbare platteland van de Italiaanse streek Emilia twee kinderen geboren, Olmo en Alfredo. Olmo Dalco (Gerard Depardieu) is de onwettige zoon van een boerenfamilie en Alfredo Berlinghieri (Robert De Niro) is de erfgenaam van een rijke familie van grootgrondbezitters. Ondanks hun verschillende afkomst groeit er tussen de twee jongens een hechte vriendschap. Terwijl ze samen ouder worden, neemt ook de bewustwording van de boerenonderdrukking toe en dit leidt tot de opkomst van het fascisme in Italië. In een wereld die verscheurd wordt door politieke conflicten met als climax de Tweede Wereldoorlog, komt hun vriendschap uiteindelijk flink onder druk te staan…

    Regisseur BERTOLUCCI, BERNARDO
    Ook regisseur van LAST TANGO IN PARIS
    Producent GRIMALDI, ALBERTO
    Ook producent van
    INDIO BLACK (aka ADIOS SABATA)
    LAST TANGO IN PARIS
    FOR A FEW DOLLARS MORE

    DVD Informatie
    Beschikbare audio: English (Mono), French (Mono), German (Mono)
    Beschikbare ondertitels: French, Dutch
    Beeldformaat: 16:9
    Taal DVD Menu: French, English, German
    Genre: Drama Romance
    Speelduur: 302
    Aantal Discs: 2


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door figurehead
    Iemand enig idee wat het verschil tussen de oude en de binnenkort verkrijgbare Special Limited Edition is?
    Het lijkt een reissue te worden.
    Van een reissue kan geen sprake zijn, want dit is pas de eerste keer dat de film in Nederland wordt uitgebracht. De eerder in de winkel verkrijgbare DVD was import.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door figurehead
    Iemand enig idee wat het verschil tussen de oude en de binnenkort verkrijgbare Special Limited Edition is?
    Het lijkt een reissue te worden.
    Van een reissue kan geen sprake zijn, want dit is pas de eerste keer dat de film in Nederland wordt uitgebracht. De eerder in de winkel verkrijgbare DVD was import.
    Oh. Dan heb ik me vergist.

  11. #36

    Standaard

    In het filmmuseum draait momenteel de gerestaueerde versie.

  12. #37

    Standaard

    Vreemd dat er geen Italiaanse audiotrack op die Limited Edition zit, het is toch een Italiaanse film ?

    Dan houd ik voorlopig toch bij mijn Australische uitgave !

  13. #38

    Standaard

    De Limited Edition...........whatever er limited aan is......b...shit dus.....
    heeft wel gewoon een italiaans geluidsspoor.

    ik heb m trouwens dubbel. ik verkoop de australische R2+4 versie voor 10,-. deze is precies identiek aan de NL uitgave. de dvd is trouwens nieuw. ik heb m nl. nog niet eens bekeken.
    PM me maar.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    De Limited Edition...........whatever er limited aan is......b...shit dus.....
    heeft wel gewoon een italiaans geluidsspoor.

    ik heb m trouwens dubbel. ik verkoop de australische R2+4 versie voor 10,-. deze is precies identiek aan de NL uitgave. de dvd is trouwens nieuw. ik heb m nl. nog niet eens bekeken.
    PM me maar.
    Bedoel je met die eerste opmerking dat de Nederlandse versie toch wel een Italiaanse soundtrack heeft of bedoel je de Australische versie?

  15. #40

    Standaard

    Ik denk dat hij bedoelt dat de Nederlandse versie wel een Italiaans geluidspoor heeft, omdat deze gelijk is aan de Australische versie.

  16. #41

    Standaard

    inderdaad. beide.
    inmiddels al verkocht aan n liefhebber trouwens.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  17. #42

    Standaard

    Weet je zeker dat er een Italiaans geluidsspoor zit op de R2NL ?

    En is er nou in geknipt?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Weet je zeker dat er een Italiaans geluidsspoor zit op de R2NL ?
    Yep, dat is zeker (ik heb hem tenslotte zelf hier rondslingeren....).

  19. #44

    Standaard

    Paramount schijnt nu een regio 1 versie van 1900 te hebben uitgebracht die er veel beter uitziet dan de R2 MGM versie. Als ik bij dvdbeaver kijk is dat inderdaad zo:http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews15/1900.htm
    Ook is hij wat langer en staan er wat extra's op en is de Engelse geluidstrack 2.0 surround. Dus, liefhebbbers van deze film: pak je kans!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Larzz
    Paramount schijnt nu een regio 1 versie van 1900 te hebben uitgebracht die er veel beter uitziet dan de R2 MGM versie. Als ik bij dvdbeaver kijk is dat inderdaad zo:http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews15/1900.htm
    Ook is hij wat langer en staan er wat extra's op en is de Engelse geluidstrack 2.0 surround. Dus, liefhebbbers van deze film: pak je kans!
    verbetering in de beeldkwaliteit is altijd een goed argument voor een aankoop. maar over de tijdsduur heb je t mis. door de NTSC naar PAL omzetting is een PAL versie altijd (4%) korter qua speelduur. de R1 is dus verder wel dezelfde versie van de film.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  21. #46

    Standaard

    Op 2 mei a.s. brengt Fox een nieuwe uitgave uit met daarop dezelfde extra's als op de R1.



    Featurettes:
    o The Story, The Cast
    o Creating an epic

    Bron: www.foxfilm.nl.

  22. #47

    Standaard

    Wat een VERSCHRIKKELIJKE cover!

    Maar goed, ik heb de film nog steeds niet in huis dus wellicht ga ik hem tich aanschaffen.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  23. #48

    Standaard

    De cover ziet er inderdaad niet uit. Die van de vorige release was veel mooier.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Op 2 mei a.s. brengt Fox een nieuwe uitgave uit met daarop dezelfde extra's als op de R1.
    Ook dezelfde beeldkwaliteit?

    Inderdaad een lelijke cover, ook een beetje raar dat er zulke vliegtuigen opstaan met eronder het jaartal 1900. (De vlucht van de Wright broers was volgens mij in 1903 oid)
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Ook dezelfde beeldkwaliteit?
    Dat moet nog blijken.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •