De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: LG J10HD

  1. #1

    Standaard LG J10HD

    http://shop.mikro.nl/catalog/product...ducts_id=18988

    wat vinden jullie van deze set? Ik kan er nog niet zoveel recensies van vinden.

  2. #2

    Standaard

    Heb je er al naar geluisterd?

    Ik zelf ben niet zo gecharmeerd van een 2.1 set die zogenaamd surround weergeeft. Ik zou liever een Yahama av pack of een jbl/HK combo nemen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Ik sluit me bij Seth aan.

    Alles in 1 is 10x niks als de DVD speler de geest geeft.

    Voor dat geld kun je best heel leuke losse setjes kopen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    wat raden jullie me aan voor ongeveer hetzelfde budget

    dvd speler heb ik al

    ik zat ook te kijken naar denon versterker samen met een JBL boxen set

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DjEnzyme
    wat raden jullie me aan voor ongeveer hetzelfde budget

    dvd speler heb ik al

    ik zat ook te kijken naar denon versterker samen met een JBL boxen set
    Zoals gegezegd de setjes ala Harman Kardon met JBL oid.

    Ga luisteren!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DjEnzyme
    wat raden jullie me aan voor ongeveer hetzelfde budget

    dvd speler heb ik al

    ik zat ook te kijken naar denon versterker samen met een JBL boxen set
    Ik (en velen met mij) willen wel meedenken en suggesties doen, maar ... je moet zelf kijkluisteren wat naar jouw smaak het beste is en bovendien als je ons vraagt naar mogelijkheden binnen hetzelfde budget zou IK wel graag willen weten wat dat budget is.... :wink:
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard Re: LG J10HD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DjEnzyme
    http://shop.mikro.nl/catalog/product...ducts_id=18988

    wat vinden jullie van deze set? Ik kan er nog niet zoveel recensies van vinden.
    Er is over dit setje nog weinig te vinden op internet, maar ik kan je er wel het een en ander over vertellen. Ik werk nl zelf bij mikro elektro, en heb deze set onlangs binnen gekregen in de winkel.

    Het geluid is voor de prijs van deze set lang niet gek. Surround moet je helemaal vergeten, want dat klinkt gewoon niet uit 2 speakers. Ik heb hem goed beluisterd, en hoewel je wel iets van surround merkt, is het niet te vergelijken met 5.1 surround . Stero geluid is naar mijn mening dik in orde, als je meer geld uitgeeft kun je natuurlijk altijd beter gaan, maar voor wat deze set kost is het geluid goed (in vergelijking met bijvoorbeeld de jvc dd1). Tonen vervormen relatief weinig bij hoog volume, en de bas is vrij strak en niet te overheersend.

    design en funtionaliteit van deze set zijn erg goed. De unit is aan de muur te bevestigen en heeft wit/blauw oplichtende tiptoetsen. Hele set is uitgevoerd in pianolak zwart en ziet er erg strak uit.
    Apparaat speelt zeer veel formaten af, sowieso alle mogelijke dvd films, maar ook divx/xvid, incl ondertiteling. De harde schijf in het app kun je gebruiken om muziek/films naartoe te rippen, en het is mogelijk om radio op te nemen (incl timeshifting, mocht je het interessant vinden)

    Op de unit zelf vind je alleen een hdmi aansluiting, en een data aansluiting naar de actieve subwoofer. de rest van de aansluitingen waaronder scart, conponent en een digitale audio ingang vind je achterop de woofer

    Over het algemeen is dit een set met zeer veel functies, een erg mooi design, en een zeer acceptabel geluid. Als je meer geld uitgeeft zijn er absoluut betere sets te krijgen, maar in zijn prijsklasse zou ik deze zeker aanraden

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DjEnzyme
    wat raden jullie me aan voor ongeveer hetzelfde budget

    dvd speler heb ik al

    ik zat ook te kijken naar denon versterker samen met een JBL boxen set
    effe reageren, zag toch een hele ophemeling over die set....

    Niet naar luisteren, ga niet voor zo'n set

    Was toevallig vandaag bij MM amsterdam en alkmaar, ze zijn aan het opruimen, en echt waar, ik ga geen adviezen geven, ze hadden voor een kleine beurs echt heel leuk spul staan, losse receivers en losse speakersetjes..... vooral bij de Arena was er wel wat leuks te halen, al snel 10x beter als zo'n setje en nog eens veel voordeliger ook.

    Gewoon even de kat uit de boom kijken, dan kun je voor weinig momenteel heel leuk spul kopen

    Ga echt niet voor zo'n alles in 1 setje , vannacht overleed spontaan weer een DVD speler, ik zal niet zeggen welke, hij heeft me goed gediend, maar alles in 1 is echt een drama
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek

    effe reageren, zag toch een hele ophemeling over die set....

    Niet naar luisteren, ga niet voor zo'n set
    Nou rustig maar, ik geef hem gewoon wat informatie over de set waar hij in eerste instantie om vroeg, jij doet net alsof ik hem rotzooi aan probeer te praten.
    Dat jij zelf iets uit losse componenten samen zou stellen betekent niet dat een ander dat ook zou moeten doen. Ik ken zat mensen voor wie zon set prima geschikt zou zijn

    beetje jammer dat er zo gereageert moet worden, ik hou voortaan mijn informatie wel voor me

  10. #10

    Standaard

    Ik vind Don's recentie een waardige bijdrage, waar de topicstarter zeker wat aan heeft.

    Maar Meneer FilmGek heeft wel een punt in te stellen dat een allesinéénsetje nog wat nadelen heeft. Omdat hij en wij weten welke dat zijn, maar de TS nog niet, hier even heel kort:

    Een alles-in-een-setje is
    • lekker compact,
    • vaak aardig qua design
    • leuk aan de prijs
    • afgestemd op de meegeleverde boxen
    • geen of weinig gedoe met snoeren en stekkers en instellingen
    • makkelijk te integreren in interieur
    • daardoor makkelijker te accepteren door partners (zie WAF)

    ... maar een alles-in-een-setje heeft ook nadelen:
    • slecht up te daten of uit te breiden (als je ooit beter wil moet ook alles-in-een-keer vervangen)
    • meestal beperkt in de aansluitingen (mocht je eens een meer dan één extra apparaat willen aanschaffen/aansluiten (DVD-recorder, spelconsole, digitale tuner)
    • een installatie van losse componenten klinkt vaak beter (hoewel er geen wet is waarom dat zo zou zijn)
    • bij een losse compontentenset kun je makkelijker stapsgewijs aanschaffen/updaten (b.v. eerst de fronts, later de andere speakers)
    • als één onderdeel stuk gaat (meestal de mechanica, dwz de dvd-speler) heb je verrekte weinig aan de rest van het apparaat. Het geheel zal in de reparatie moeten en meestal is repareren erg lastig (vergelijk volgebouwde laptops). Het geheel weggooien is dan ook een optie, maar daar word je niet blij van.
    • in het algemeen geldt dat de goedkope dvd-spelers (de losse van zeg €50, maar ook die in zo'n setje zitten) een beperkte levensduur hebben (jaar of 3 bij normaal gebruik?). Voor een losse speler van €50 vind ik dat niet heel erg, maar kijk nu eens naar het vorige punt ....

    Dit gezegd hebbende moet ik ook nog kwijt dat ik best wat mensen ken die tevreden zijn over/met zo'n alles-in-een-set. En ja, die tevredenheid is best het allerbelangrijkste, toch?!?!

    succes met je keuze en veel plezier NA je keuze
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Ik vind Don's recentie een waardige bijdrage, waar de topicstarter zeker wat aan heeft.

    Maar Meneer FilmGek heeft wel een punt in te stellen dat een allesinéénsetje nog wat nadelen heeft. Omdat hij en wij weten welke dat zijn [...]
    Dan nog, enige nuance in DVDetc. zijn reactie zou niet misstaan. Hij bedoelt het allemaal goed hoor, maar zijn abjecte afwijzing van Alles-in-één komt vaak een beetje vijandig over.
    Don_Martinezz, het is allemaal niet persoonlijk bedoeld hoor (er staat niet voor niks "gek" achter zijn naam ), maar hij heeft wel een beetje gelijk. Jouw review is behulpzaam en genuanceerd, alleen de conclusie ("in zijn prijsklasse zou ik deze zeker aanraden") is erg snel getrokken. Voor die €699,- zijn er erg veel alternatieven die vaak gewoon beter klinken.

  12. #12

    Standaard

    De opsomming van A3aan is het duidelijkst en het meest eerlijk.

    De review die Don geeft is absoluut niet verkeerd, maar vergeet niet dat hij die sets verkoopt en is dus zijn advies niet helemaal obejctief, maar wel duidelijk voor wat betreft de mogelijkheden en kwaliteiten.

    De reactie van dvdfilprofielrgek geeft duidelijk aan dat hij blijkbaar slechte ervaringen heeft met alles in 1 sets en is dus derhalve ook niet objectief.

    Blijft over de post van A3aan waar ik mij volledig bij aansluit, het gaat erom dat de koper er blij van wordt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don_martinezz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek

    effe reageren, zag toch een hele ophemeling over die set....

    Niet naar luisteren, ga niet voor zo'n set
    Nou rustig maar, ik geef hem gewoon wat informatie over de set waar hij in eerste instantie om vroeg, jij doet net alsof ik hem rotzooi aan probeer te praten.
    Dat jij zelf iets uit losse componenten samen zou stellen betekent niet dat een ander dat ook zou moeten doen. Ik ken zat mensen voor wie zon set prima geschikt zou zijn

    beetje jammer dat er zo gereageert moet worden, ik hou voortaan mijn informatie wel voor me
    Het is leuk dat je informatie aan de mensen geeft, doch ik in je omschrijving van de set mis ik alle nadelen die zo'n set met zich mee kunnen brengen. A3aan gaf het even wat duidelijker weer, ik had al zo vaak hier de voor en nadelen van een alles in 1 set aangegeven dat ik als voorbeeld alleen mijn net overleden DVD speler aangaf. Voor mij is dat geen probleem, alles is los, dus trek het overleden geval er tussen uit en stop er weer een verse in.

    Het is ook makkelijk verkopen zo'n alles in 1 set, het ziet er vaak schitterend uit, maar voor alles los komt toch wel heel wat meer kijken, en het kan gebeuren dat je niet alles aan je klant kunt verkopen, dit omdat je net niet de juiste/geliefde speakers in huis hebt die de klant wil hebben. Veel dozenschuivers hebben helaas vaak maar een zeer beperkt aanbod in speakers, en vaak niet de ruimte om eea op te stellen. Ook voor veel klanten is het moeilijk om zelf wat bij elkaar te sprokkelen, en helaas hebben veel mensen niet het geduld, vaak moet het in 1x naar de winkel en in 1x thuis staan spelen. Een leuke set bij elkaar zoeken kan wel eens een paar maandjes duren, voor de 1 is dat leuk, maar weer een ander wil die moeite niet doen.

    Als verkoper dien je in mijn ogen de klanten ook te wijzen op de nadelen van een alles in 1 set. Ik ken veel mensen die spijt van zo'n alles in 1 set kregen toen er wat aan defect ging, de klant is dan namelijk niet meer zo blij met zo'n set. Voor de mensen met een ruime beurs zal het niet zo'n probleem zijn, maar als je toch lang voor gespaard hebt......

    Ik ben niet objectief , ik heb net als A3aan al diverse malen alle voor en nadelen van zo'n setje opgegeven. Kijk als een klant er dan nog voor gaat, so be it, dan ben je wel op de hoogte van alle in en outs, als je dan je tenen wil stoten, vind ik dat niet erg, ik heb mijn best gedaan.

    Mijn ervaring is dat helaas een DVD-speler het na een jaartje of 2 intensief gebruik wel voor gezien houd, bij mij zijn er al 3 overleden, ik spreek op dat gebied dus uit ervaring. Een los spelertje is zo weer vervangen. Bij de niet goed ingelichte alles in 1 koper komen dan de problemen aan het licht, en als zij dan denken dat ze de speakers of enig ander onderdeel op een andere denken aan te kunnen sluiten, dan komen ze bedrogen uit, en helaas gebeurt dat maar al te vaak in de praktijk en daar blijf ik voor waarschuwen.

    Helaas kom ik wel eens niet zo gunuanceerd over, dat spijt mij, de intentie is hetzelfde als bij A3aan, gewoon een eerlijke voorlichting geven.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jos A.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Ik vind Don's recentie een waardige bijdrage, waar de topicstarter zeker wat aan heeft.

    Maar Meneer FilmGek heeft wel een punt in te stellen dat een allesinéénsetje nog wat nadelen heeft. Omdat hij en wij weten welke dat zijn [...]
    Dan nog, enige nuance in DVDetc. zijn reactie zou niet misstaan. Hij bedoelt het allemaal goed hoor, maar zijn abjecte afwijzing van Alles-in-één komt vaak een beetje vijandig over.
    Don_Martinezz, het is allemaal niet persoonlijk bedoeld hoor (er staat niet voor niks "gek" achter zijn naam ), maar hij heeft wel een beetje gelijk. Jouw review is behulpzaam en genuanceerd, alleen de conclusie ("in zijn prijsklasse zou ik deze zeker aanraden") is erg snel getrokken. Voor die €699,- zijn er erg veel alternatieven die vaak gewoon beter klinken.
    Je hebt gelijk, enige nuance zou me passen, maar ik heb al zo vaak de voor en nadelen opgenoemd..... en dan vergeet ik natuurlijk weer even dat de meeste TS nog niet veel gelezen hebben op dit forum....

    Ik ga met je in je laatste opmerking: Voor die €699,- zijn er erg veel alternatieven die vaak gewoon beter klinken

    En daar willen we hier de mensen mee helpen, waar voor hun geld te krijgen. Tenminste ik wil dat wel....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    DVDfdilprofilersgek, je hebt op zich gelijk met de nadelen van een alles in 1 set, echter er zijn ook voordelen (minder ruimte, leuk design, hogere WAF).

    Het stukje dat je niet objectief komt van mij en daarom reageer ik er even op.
    Je somt de nadelen van zo'n set op, maar je zegt ook dat TS er niet eens naar moet kijken/luisteren.
    Natuurlijk zijn er voor 699 veel leuke alternatieven te koop, maar niet iedereen wil alles los, of 5 speakers al zijn ze nog zo mooi of klein. Maar als je zegt :
    Niet naar luisteren, ga niet voor zo'n set
    Ga echt niet voor zo'n alles in 1 setje , vannacht overleed spontaan weer een DVD speler, ik zal niet zeggen welke, hij heeft me goed gediend, maar alles in 1 is echt een drama
    ben je imho niet objectief, ook al heb je wel gelijk :wink: .

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    DVDfdilprofilersgek, je hebt op zich gelijk met de nadelen van een alles in 1 set, echter er zijn ook voordelen (minder ruimte, leuk design, hogere WAF).

    Het stukje dat je niet objectief komt van mij en daarom reageer ik er even op.
    Je somt de nadelen van zo'n set op, maar je zegt ook dat TS er niet eens naar moet kijken/luisteren.
    Natuurlijk zijn er voor 699 veel leuke alternatieven te koop, maar niet iedereen wil alles los, of 5 speakers al zijn ze nog zo mooi of klein. Maar als je zegt :
    Niet naar luisteren, ga niet voor zo'n set
    Ga echt niet voor zo'n alles in 1 setje , vannacht overleed spontaan weer een DVD speler, ik zal niet zeggen welke, hij heeft me goed gediend, maar alles in 1 is echt een drama
    ben je imho niet objectief, ook al heb je wel gelijk :wink: .
    Ik doe mijn best, en kom wel eens wat ongenuanceerd over, maar wil ook graag dat de mensen over een aantal jaartjes nog steeds tevreden zijn met hun aankoop en niet alleen bij de aanschaf.

    Over die WAF ..... ik heb wel eens meelij met mensen die daar heel veel rekening moeten houden en zelf niet mogen terugblaffen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Ik doe mijn best, en kom wel eens wat ongenuanceerd over, maar wil ook graag dat de mensen over een aantal jaartjes nog steeds tevreden zijn met hun aankoop en niet alleen bij de aanschaf.
    zoals ik al ergens ook al postte:
    De vreugde over de lage prijs is allang verdwenen als de ergnernis over de slechte kwaliteit er nog steeds is :wink: . Ik deel dat dus wel met je, sterker ngo, ik denk dat als mensen hier komen vragen over sets, ze al meer interesse hebben dan gemiddeld. Om ze dus op zowel de voor- als de nadelen te wijzen kan absoluut geen kwaad.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Over die WAF ..... ik heb wel eens meelij met mensen die daar heel veel rekening moeten houden en zelf niet mogen terugblaffen :wink:
    Klopt, maar gelukkig zijn niet alle relaties hetzelfde, bovendien noemen we het wel WAF, maar ik ken gevallen waar het eigenlijk SAF (Spouse Acceptance Factor) zou moeten heten omdat de vrouw iets best zou willen maar juist de man voor het design of de naam gaat (Bose of B&O bijv) omdat ze menen er verstand van te hebben. Zulke mensen doen me altijd denken aan de jongen uit de ANWB reclame die van een dikke brillemans te horen krijgt: "zo, dus jij hebt verstand van auto's."

  18. #18

    Standaard

    dank allen voor de reacties

    budget ligt rond de 700 euro voor receiver en een speakerset

    ik heb al aardig wat rondgekeken maar dan nog is het moeilijk kiezen

  19. #19

    Standaard

    OK, dan gaan we je 2 aanraders geven, die in ieder geval geen miskoop zijn en makkelijk te upgraden in de toekomst:

    Yamaha AVpack (BCC, sommige MM, De Harense Smid)

    HK set (MM of BCC, staat op bcc.nl onderaan bij de aanbiedingen, 599 euro, hou je nog 100 euro over voor leuke kabels)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •