Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 98 van 98 worden weergegeven.

Discussie: Duel (1971)

  1. #76

    Standaard

    Ik vind dit persoonlijk één van de beste films ooit gemaakt. Niet vanwege de diepzinnige dialogen, special effects of dramatische impact (dat zit er niet in...) maar vanwege het psychologische effect.
    Ik heb de film al meerdere malen gezien maar telkens bekruipt meer weer die spanning en het gevoel in de gaten gehouden te worden.
    Ik was dan ook blij verrast om hem vanmiddag bij de DVD-boer ineens in de hand gedrukt te krijgen... 8)

  2. #77

    Standaard

    Hieronder nog even de volledige specificaties:

    - Geluid: Engels Dolby Digital 5.1, Engels DTS 5.1, Hongaars Dolby Digital 5.1 (staat niet op de cover).
    - Beeld: 4x3, 1.33:1 (origineel beeldformaat).
    - Ondertiteling: Deens, Engels, Fins, Hebreeuws (alleen film), Hongaars (alleen film), Nederlands, Noors, Zweeds.

    - Extra's: A Conversation with Director Steven Spielberg on Making Duel (36 minuten), Steven Spielberg and the Small Screen (9 minuten), Richard Matheson: The Writing of Duel (9 minuten), Trailer (1 minuut), Photograph and Poster Gallery (4 minuten).
    - Speelduur: 86 minuten.

  3. #78

    Standaard

    Dennis Weaver, de hoofdrolspeler, kennen we ook uit de reeks "McCloud" die destijds populair was. De man is nu 80.
    res, non verba :-)

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toscaan
    waarschijnlijk wel, hoewel ik Duel toch aangenamer vond om bekijken dan Jaws.
    Herinner jij je ook de film "the car" uit 1977 ? Ook in die prent zag je de bestuurder niet die het op mensen gemunt had.
    The car ken ik idd met ouwe rot James Brolin; die film ging wel...
    Maar ik heb hem inmiddels in huis gehaald, want ik ben toch wel heel nieuwsgierig nu
    - Ferris Bueller's Year Off! * Igby goes down *

  5. #80

    Standaard

    Ik zag de DVD vandaag bij de VanLeest in Helmond liggen voor 14,99 en hij valt onder de actie 3 voor 33,-.

  6. #81

    Standaard

    Hoi Markys, met die film heb je zeker een klassieker in huis gehaald. De scene, waarin de duivelse auto rond een kerkhof rijdt, is me bijgebleven. Ikzelf zoek nog steeds naar een dvd-versie van deze film.
    res, non verba :-)

  7. #82

    Standaard

    Vandaag Duel gekocht en vannacht maar eens bekijken. Leuke cover trouwens.

  8. #83

    Standaard

    Veel plezier ermee, en...niet schrikken hé
    res, non verba :-)

  9. #84

    Standaard

    Thanks enne... zal eens achter me kijken als ik morgen de weg op ga. 8)

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ik zelf
    HIJ IS ER HIJ IS ER HIJ IS ER

    bij MM in Den Haag, maar wil toch eigenlijk ook Sugarland Express hebben.

    dus toch maar ff w88 tot morgen ligt waarschijnlijk in de FRS bij de 3 voor 33
    het is nu een week later en ik snap er niks meer van

    bij de free is Duel in de aanbieding bij de 3 voor 33, alleen er is in Nederland nog geen filiaal die hem heeft. (Ik was afgelopen weekend in Brussel, daar hadden ze wel de Franse versie). Bij van Leest (het zelfde concern als de FRS) ligt ie wel in de schappen, kost ie € 14,95 maar krijg ik hem weer niet voor zeg maar 3 voor 33 terwijl Sugarland Express wel in die aanbieding zit bij van Leest
    ik snap niets van dit beleid
    confused????........you will be

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitchberg
    bij de free is Duel in de aanbieding bij de 3 voor 33, alleen er is in Nederland nog geen filiaal die hem heeft. (Ik was afgelopen weekend in Brussel, daar hadden ze wel de Franse versie). Bij van Leest (het zelfde concern als de FRS) ligt ie wel in de schappen, kost ie € 14,95 maar krijg ik hem weer niet voor zeg maar 3 voor 33 terwijl Sugarland Express wel in die aanbieding zit bij van Leest
    ik snap niets van dit beleid
    Bij VanLeest in Nederland zit zowel Duel als The Sugarland Express wel in de 3 voor 33,- actie, volgens de website. En ik heb Duel ook al bij VanLeest in de 3 voor 33,- bak zien liggen.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Bij VanLeest in Nederland zit zowel Duel als The Sugarland Express wel in de 3 voor 33,- actie, volgens de website. En ik heb Duel ook al bij VanLeest in de 3 voor 33,- bak zien liggen.
    heb ik ook gezien, ben daarmee ff terug geweest naar van Leest, waar ze mij na enig aandringen (wat ben ik af toe toch ook een gierig type) Duel en Sugarland Express in de 3 voor 33 actie hebben verkocht

    bedankt voor je reactie
    Come on you miserable fat-head, get that fat-ass truck outta my way!
    p.s. de 3e dvd is terminator 3 :wink:

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Leuke cover trouwens.
    Owh, daar vind ik nu juist helemaal niets aan. De hoes doet me denken aan een budget-B-film. Een cover met jaren '70 artwork was veel mooier geweest.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    De hoes doet me denken aan een budget-B-film.
    het is een budget-b (misschien wel c) film.
    maar wel een verdomd goede :wink:

  15. #90

    Standaard

    Verkrijgbaar in Engeland:



    Volgens Play is de verpakking een 'fantastic metal box with special embossing'.

  16. #91
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Heb zojuist toch maar de SE bij Play besteld. Vind het een fantastische film, en zo'n uitgave past daar wel bij

  17. #92

    Standaard

    Zit nou ook te twijfelen hem bij play te kopen want kan hem zo snel nergens vinden als R2 NL-release.

    Edit: Toch wel bij bol.com...

  18. #93

    Standaard

    Net gekeken,het blijft een geweldige bloestollende triller.Beeld ziet er ok uit en het DTS geluid vind ik erg goed gedaan en een mooie spreiding hebben die het geheel nog spannender maakt.Ook de extra,s zijn best intressant.Onvoorstelbaar dat de film in 12/13 dagen tijd geschoten is.
    Je ziet ook dat Spielberg bij het maken van Jaws de nodige inspiratie bij deze film heeft vandaan gehaald.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #94

    Standaard

    wist hier iemand dat als die truck op het einde het ravijn instort, het geluid dat je dan hoort, het geluid van een dinosaurus is? ja zeker
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    wist hier iemand dat als die truck op het einde het ravijn instort, het geluid dat je dan hoort, het geluid van een dinosaurus is? ja zeker
    Dit zelfde geluid hoor je ook bij het einde van jaws als de haai ontploft is.
    Word ook over geproken in de extra,s.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #96

    Standaard

    Weet iemand welke versie/artwork de SE is die nu bij CDWOW goed koop te krijgen is? Volgens de info die CDWOW geeft 1.85:1 beeldformaat http://www13.cd-wow.com/detail_resul...subcat=region2
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  22. #97

    Standaard

    Volgens mij is het dezelfde als deze:

    http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayP...;-1&sku=358451

    Voor zover ik weet is dat ook de enige release (met full frame 1.33 beeld)

  23. #98

    Standaard

    Er is inderdaad maar één release en deze heeft een beeldformaat van 1.33:1. Informatie op webwinkels als CD-WOW moet je niet geloven, die kloppen meestal niet of zijn verre van volledig.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •