Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Uni AB - Philips SRU 9600/10

    Allen,

    Ik sta op het punt om een universele afstandsbediening te kopen. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de Philips SRU 9600/10. Deze staat voor een aardig prijsje van 65€ te koop.

    Het apparaat vind ik persoonlijk mooi, lijkt me ook een stevig ding. Touchscreen display met een mooie goede verlichting voor gebruik wanneer het donker is. Kan leren via IR etc. Een nadeel kan zijn dat het apparaat op gewonen batterijen werkt, ik weet niet wat er gebeurt met alle data die je hebt opgeslagen (macro's enzo) wanneer de batterijen op zijn...

    Ervaringen zijn welkom, evenals andere AB met soortgelijke functionaliteit.
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  2. #2

    Standaard Re: Uni AB - Philips SRU 9600/10

    Zorg dat je er zeker eentje koopt waar je zogenaamde 'macro's' kunt in programmeren. Dan kun je met 1 druk op de knop vanalles goedzetten om bvb DVD te bekijken, tv te kijken, alles uit te zetten, etc... Dan pas heb je echt meerwaarde aan een universele remote.
    Zelf heb ik al 6j een Philips Pronto en zou die niet kunnen missen. Merk ik vooral nu omdat we na de verhuis een redelijke andere setup hebben terwijl ik de Pronto nog moet herprogrammeren. Behoorlijk vervelend om nu constant te moeten uitvissen hoe ik alles weer moet instellen.
    Ben trouwens zelf ook op zoek naar een tweede, omdat we nu twee ruimtes hebben met TV, DVD, etc... De nieuwe Pronto's zijn me te duur, dus wordt het wellicht een Harmony.

  3. #3

    Standaard

    Ja de SRU9600 kan macro's aan. Dus dat zit wel snor.

    Maar wat ik me echt afvraag is wat er gebeurt als de batterijen op zijn... moet je dan alles weer opnieuw instellen zoals je het had of slaat hij het toch hard op?
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Naar mijn weten gaat er niets verloren.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de SRU9600 ook. Op zich bevalt ie wel, bediening werkt goed en hij voelt ook stevig aan; alleen het scrollwieltje had naar mijn mening nog wel iets degelijker kunnen worden uitgevoerd.

    Wat me tegenviel is de mogelijkheden tot programmeren. Niet alle commando's van de apparatuur heb ik kunnen inleren. Waarbij ik moet zeggen dat het maar om een paar functies gaat die niet lukken. Ook had ik verwacht dat je de buttons op het touchscreen kon indelen naar eigen inzicht. Je kunt wel andere commando's aan bestaande buttons toewijzen, maar zelf buttons aanmaken is me niet gelukt (mocht dat toch mogelijk zijn, let me know! ). Macro's programmeren ben ik nog niet aan toegekomen, dus daar kan ik je niet helpen. En de batterijen zijn nog niet op, dus of de 9600 de geprogrammeerde macro's, weet ik niet.

  6. #6

    Standaard

    Zelf buttons aanmaken kan ook niet. Dus je bent echt gebonden aan de standaard knoppen die het apparaat laat zien.

    Wat zijn je ervaringen daar mee Leon? Vind je dat het voldoende goede knoppen laat zien die je snel nodig hebt?
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  7. #7

    Standaard

    Voor normaal gebruik voldoen de soft- en hardbuttons wel voor mij.

    Ik kan wel een paar foto's van de menu's maken, als je daar wat aan hebt??

  8. #8

    Standaard

    Dat zou wel fijn zijn!
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook zo,n ding en ben er best tevreden over.Hij herkent niet alle apparaten dus moet je zelf toetsen programeren.Niet moeilijk maar niet alle functies kun je duidelijk een plaatsje geven.Mijn nieuwe STR-DA5200ES receiver moest ik helemaal per knop instellen.Hij reageert goed maar wel om de twee dagen het touch LCD schermpje schoonmaken.Het scroll wieltje voelt i.d.d. niet super stevig aan dus de tijd zal het leren of er speling in komt.Met de list functie kun je nog andere taken aangeven alsmede uitgebreide macro,s.

    Gekocht voor 73 euro via internet kortom een mooie uniremote als je niet per se alle functies wilt kunnen bedienen.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook de 9600 en het bevalt prima, ik heb een paar functies zelf moeten toewijzen maar dit is niet erg ingewikkeld. Macro's werken goed en wat de batterijen betreft volgens mij krijg je op tijd een waarschuwing als je ze moet vervangen. Het enige toestel waar die niet op werkt is de samsung hdtv decoder maar dat zal wel aan samsung liggen. Ik gebruik dus nog 2 afstandbedieningen, maar dat is beter dan 6
    mijn set: sony kdl-40w2000, harman kardon avr3550, marantz dv6600, sony rdr-hx725, 2xms914, ms304, 2xms302 en jbl northridge e150p
    Mijn Collectie

  11. #11

    Standaard

    Ik heb hem inmiddels terug gestuurd. Hij werkt niet op mijn Samsung digi tv decoder. Zal dus inderdaad wel aan Samsung liggen, maar de AB zou alles moeten kunnen leren... maar dat werkt dus niet.

    Tevens is hij gewoon niet genoeg 'adjustable'. De standaard ingebakken buttonset voor een AMP stelt echt weinig voor en ik kan er lang niet alle functies makkelijk in kwijt voor mijn apparatuur...

    Helaas, want het is echt een mooi ding. Nu op zoek naar een andere.
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  12. #12

    Standaard

    vraag eventueel 'geld terug garantie'

    Zelf heb ik eens een universele AB gehad die het met al mijn apparaten deed, behalve mijn tv. Die ging snel terug.

    De AB die bij mijn Yamaha-receiver zat doet het ook goed met alles behalve mijn tv.
    En toch ...
    Je MIST gauw bepaalde functies (b.v. 'subtitels' en 'jump to chapter' voor dvd-speler, 'program' en 'clear' op vcr) ... dus soms gebruik ik de algemene en soms toch ook de apparaatafhankelijke.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  13. #13

    Standaard

    Beste Mensen,

    Na meerdere problemen ervaren te hebben met m'n SRU9600 (prestigo), bleek deze kapot te zijn. Binnen 2 weken 'n vervangend model ontvangen van Philips. Deze werkt na wat gevogel perfect met de, MDP / X360 / AMP / VCR / TV / DVB / CD,... enkel de DVD speler krijg ik niet aan de praat. Het gaat hier om 'n "Pioneer DV 490v", meerdere pogingen gedaan met search optie, geen van de 13 vooringeprogrammeerde pioneers geeft 'n puls op de speler, hierna 'n full-search gedaan... 550 devices later nog steeds geen sjoege op de speler.

    De learning functie geeft vervolgens ook geen resultaat op de speler, de originele afstandbediening werkt uiteraard wel gewoon.

    Wie kan mij hiermee helpen?

  14. #14

    Standaard

    Het lastige is soms dat sommige toestellen vragen om codes te laten herhalen. Wanneer de afstandsbediening een code leert, zend deze volgens mij maar 1 keer de code. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het lastige is soms dat sommige toestellen vragen om codes te laten herhalen. Wanneer de afstandsbediening een code leert, zend deze volgens mij maar 1 keer de code. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn.
    Dit zou dus betekenen dat de SRU9600 niet aan de praat is te krijgen met bepaalde pioneer dvd spelers?, het gaat hier niet echt om 'n onbekend model (DV 490v). In ieder geval hoop ik morgen wat duidelijkheid en positieve feedback te krijgen van de Philips HD anders gaat deze remote mooi weer terug.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat is inderdaad raar maar het kan zijn dat je de learn mode gewoon een paar keer achter elkaar moet gebruiken alvorens de code te herkennen.
    Dit hoort niet maar kan voorkomen.

  17. #17

    Standaard

    Na 'n gesprek met de Philips HD. en na het afwerken van 'n sliert codes (0598 1992 0658 0552 0665 1838 1927 1487 1502 1503 1598 0659 1929 1292) is tot de conclusie gekomen dat de SRU9600 niet aan de praat is te krijgen icm. de Pioneer DV490v. Dit erg jammer is voor zowel de webwinkel als mij, daar deze remote linea directa retour gaat! En ik nu ongetwijfeld aangewezen ben op 'n gruwelijk lelijke Logitech

    edit; inmiddels is gebleken dat het aan de batterijen lag van de pioneer remote, hierdoor is deze AB overgenomen met behulp van de Learning functie... tot nu toe zeer tevreden over deze AB.
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 24-05-2007 om 20:41
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat is inderdaad minder ja als je graag de Philips wilde hebben.

  19. #19

    Standaard

    Bij de MM Den Haag liggen er nu Logitech Harmony uni AB's voor 69,95, ook met macro mogelijkheid en zelfleerzaam. Ik dacht ik meld het even voor de liefhebbers.

  20. #20
    mariopizza
    Guest

    Standaard

    Ik heb deze nu bijna een jaar. Werkt met alle apparaten die ik heb (Philips, Loewe, Marantz, Sony, Siemens, Yakumo (!), Rotel). Soms moet een toets een paar keer opnieuw geprogrammeerd worden, voordat deze perfect werkt. De timing is erg belangrijk. Hiermee kun je een beetje fine-tunen, todat het apparaat perfect reageerd.
    De flexibele indeling op het scherm is beperkt, maar voldoende voor dagelijks gebruik. De draaischijf biedt weinig toegevoegde waarde, en werkt niet lekker. Twee knoppen (op-en-neer) zouden hetzelfde kunnen doen.
    Het touch screen werkt prima, alleen onmogelijk op het gevoel een knop te vinden. Een relief laagje zou handig zijn.
    Toch ben ik erg tevreden, en gebruik ik dagelijk alleen dit apparaat voor alle apparatuur. Ik zou hem niet willen missen, en hij ziet er nog cool uit ook. De programmering gaat niet verloren bij het wisselen van de batterijen. De prijs is prima.
    De macro's gebruik ik niet. Ze zijn lastig bereikbaar, en bv een macro "alles aan" werkt niet, omdat de afstandbediening niet weet wat de status van een apparaat is (1-richtingsverkeer). Een TV die bv al aanstaat, gaat in dat geval dus uit, terwijl andere apparaten wel aangaan. Dat werkt volgens mij met elke macro-afstandsbediening zo. Ook met de luxere Pronto's. Als iemand hier iets op gevonden heeft, dan hoor ik dat graag!

  21. #21

    Standaard

    De meeste tv's gaan ook aan als je op een willekeurige zender drukt. Kun je in de makro 'zappen naar bijvoorbeel kanaal 0' in plaats van 'tv aan' invoeren?

    Dat lost iig het uitgaan van de tv op...

  22. #22

    Standaard

    heb een perfect werkende learning remote bij mn pioneer receiver gekregen, alhoewel ook niet wereld's schoonste, funtioneert hij bij mij wel met alle apparaten en functies, receiver, sony tv, digitaal kastje van samsung, philips dvd speler. Ook met multi operations ofwel macro knopje. Kortom erg over te spreken, eventueel als je geen mooiere meer vindt is dit een optie?

  23. #23

    Standaard

    hey mensen, ik heb even een vraag

    ik heb sinds kort ook de sru 9600 in mijn bezit maar heb een aantal vraagjes.

    ik heb als setje: tv: samsung LE37S1B
    receiver: pioneer vsx-515
    dvd: philips dvp5900

    nu bij het instellen zie ik in de lijst van apparaat toevoegen niet letterlijk staan reciever... welke moet ik dan gebruiken, in mijn lijst staan de volgende opties om toe te voegen:

    TV
    DVD
    DVDR
    VCR
    STB
    SAT
    CABLE
    DVB-t
    AMP
    Audio set
    tuner
    cd
    md
    tape
    pvr
    dmr
    tv-2
    vcr-2
    tv-vcr
    tv-dvd
    game
    pc
    dvd-vcr
    dvdr-hdd
    hts

    het lijkt me duidelijk dat je voor de tv de tv nodig hebt en voor dvd de dvd, maar welke heb ik nou nodig voor me receiver??

    en bij de tv kan ik ook me pc aansluiten, dat heb ik dus ook gedaan, op de orginele afstandsbediening zit een mooi knop om naar de pc te gaan, maar als ik die de sru 9600 probeer te leren, zegt ie wel toets geleerd, maar als ik hem probeer vervolgens werkt hij niet.... iemand enig idee hoe ik dit oplos???

    hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!!!

    hans

  24. #24

    Standaard

    AMP is in dit geval je receiver (ook wel amplifier)

    leerfunctie vergt geduld en goede batterijen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #25

    Standaard

    oke, nu heb ik alle 165 mogelijkheden doorgegaan waarbij er maar 2 uberhaupt een beetje werkten, maar dan kon ik niet bijvoorbeeld in plaats van geluid van dvd de aux input selecteren.....

    dus geprobeert te leren, maar iedere keer zegt ie wel leuk toets is geleerd, maar doen ho maar.......

    snapt iemand dat???

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •