De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: PlayStation Portal

  1. #1

    Standaard PlayStation Portal

    PlayStation Portal: nuttig of overbodig?

    PS Portal.jpg

    De PlayStation Portal is de nieuwe handheld van PlayStation. In tegenstelling tot de PSP en de PS Vita is de Portal geen handheld met een gesloten gaming systeem. Het is puur en alleen een streaming device voor je PS5. Je moet dan ook altijd een (snelle) internetverbinding hebben plus dat je PS5 aan staat. De PS Portal heeft een 8 inch 1080p touch screen met 60 hz. Aan weerzijden van het scherm zit te besturing met joysticks die net ene slagje kleiner zijn dan van een reguliere controller. Maar hoe speelt deze nu? Het antwoord is: erg goed, mits je gene problemen hebt met motion stutter. Dit komt omdat namelijk de PS5 een output heeft van 59,94 hz en de PS Portal heeft een frequentie van 60 hz. Dit minieme verschil zorgt ervoor dat je eens in de 5-10 sec een seconde een hapering hebt. De oplossing die er nu ligt is dat je je HDMI kabel uit je TV moet halen (uit je PS5 kan dat ook, maar aangezien deze HDMI poort best gevoelig is voor stukgaan zou ik adviseren om aan de "andere kant" je HDMI kabel eruit te halen.

    Als je al deze problemen hebt opgelost, speelt de Portal als een zonnetje. Het 1080P scherm met 60hz is echt super scherp en de kleuren heel erg fel en helder. De accu gaat lang mee en je kan zo'n 7-9 uur achter elkaar gamen. De verbinding tussen de Portal en de PS5 is snel gemaakt. De Portal kan met een bedraade koptelefoon werken, maar draadloos alleen met de Pulse Explore draadloze oortjes. Deze bluetooth verbinding werkt erg goed en ook de audio is geweldig.

    Al met al is dit een prima aanvulling op je PS5 en een erg goede handheld ervaring om je PS5 games te spelen. Hopelijk lost Playstation het motion stutter probleem via ene software update op zodat je alles gewoon aangesloten kan houden.

    Cijfer: 8/10
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 19-03-2024 om 14:27

  2. #2

    Standaard

    Als dit een handheld zoals de Vita was geweest dan had ik het zeker willen hebben.
    Nogmaals bedankt voor voor de moeite
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-03-2024 om 13:29

  3. #3

    Standaard

    Wat was het toch mooi geweest als je bij je PS5 game een code krijgt waarmee je de game vervolgens download op je handheld.Heel het fysieke gebeuren hadden ze dan gewoon achterwege kunnen houden.En het is ook niet zo dat elke PS5 game dat dan zou moeten ondersteunen.

    Ik droom lekker verder.

    Dit nog:
    Wel vind ik die € 219,99 qua prijs oke.Ik dacht namelijk dat de Portal duurder was.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wat was het toch mooi geweest als je bij je PS5 game een code krijgt waarmee je de game vervolgens download op je handheld.Heel het fysieke gebeuren hadden ze dan gewoon achterwege kunnen houden.En het is ook niet zo dat elke PS5 game dat dan zou moeten ondersteunen.

    Ik droom lekker verder.

    Dit nog:
    Wel vind ik die € 219,99 qua prijs oke.Ik dacht namelijk dat de Portal duurder was.
    Voor deze reguliere prijs is die (nog steeds) haast niet te vinden. Reken maar op rond de 300,- zoals hier bij Bol: https://www.bol.com/nl/nl/p/playstat...0000162693499/

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Voor deze reguliere prijs is die (nog steeds) haast niet te vinden. Reken maar op rond de 300,- zoals hier bij Bol: https://www.bol.com/nl/nl/p/playstat...0000162693499/
    Hij staat in de link nu op 249.Belachelijk want dat is nog altijd meer dat wat er op de Playstation site staat.
    Bij Nedgame & MM is hij op moment niet te krijgen.

    Doet het beter dan Sony had verwacht:https://www.pushsquare.com/news/2024...-sony-expected

    Als je stream 100% werkt dan geloof ik ook wel dat het vet is hoor.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Hij staat in de link nu op 249.Belachelijk want dat is nog altijd meer dat wat er op de Playstation site staat.
    Bij Nedgame & MM is hij op moment niet te krijgen.

    Doet het beter dan Sony had verwacht:https://www.pushsquare.com/news/2024...-sony-expected

    Als je stream 100% werkt dan geloof ik ook wel dat het vet is hoor.
    Die 300+ was via een wederverkoper, maar dan heeft Bol de eigen voorraad net aangepast. Als je er eentje wil is 249,- echt een nette prijs, want via PlayStation zelf is dat ding al bijna een jaar niet te verkrijgen. Net als trouwens de LE van TLOU Part II Remastered, die gaat ook alleen nog maar voor woekerprijzen nu.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Doet het beter dan Sony had verwacht:https://www.pushsquare.com/news/2024...-sony-expected
    Ze kunnen ook wel een succesje met randapparatuur gebruiken, PSVR2 schijnt het namelijk niet goed te doen. Wie had dat nou kunnen bedenken?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ze kunnen ook wel een succesje met randapparatuur gebruiken, PSVR2 schijnt het namelijk niet goed te doen. Wie had dat nou kunnen bedenken?
    Tja, Sony is hardleers: ze bieden maar steeds niet de interessante software om hun hardware een succes te maken. En dan vooral handhelds en dingen zoals dit. Het lijkt alleen met consoles te lukken, maar niet met randapparatuur.

  9. #9

    Standaard

    Ja wat is dat toch dat het elke keer met die software ondersteuning mis gaat.Die PSVR2 schijnt heel goed te zijn.

    Voor die Portal doen ze ook heel weinig marketing.

  10. #10

    Standaard

    @Rogier
    Speel jij er nu meer op dan op de PS5 ?
    In een gezinssituatie lijkt het me namelijk zeker een pluspunt om dat ding te hebben.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ja wat is dat toch dat het elke keer met die software ondersteuning mis gaat.Die PSVR2 schijnt heel goed te zijn.

    Voor die Portal doen ze ook heel weinig marketing.
    Tja, dat ze geen marketing ervoor doen snap ik wel want dat ding is nu al niet te leveren door ze.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    @Rogier
    Speel jij er nu meer op dan op de PS5 ?
    In een gezinssituatie lijkt het me namelijk zeker een pluspunt om dat ding te hebben.
    Ja, wel als de kids thuis zijn ja. Vooral mn zoontje van 6 vind sommige dingen (zoals COD en CB 2077) wel eng ja. Dus dat speel ik dan op de portal.

  12. #12

    Standaard

    Voor een 6 jarige is dat idd nog niets nee.

    Dit zou voor mij heel interessant zijn:
    Als dit najaar die Pro uitkomt en ze maken een leuke bundel dan kunnen ze mij hebben.Als ze die Portal dan voor 200 in die bundel leggen dan lijkt me dat een nette deal
    Gezien Sony dat in het verleden met hun consoles en handhelds nog nooit heeft gedaan zal dat ook nu niet gebeuren.Een PS5 + Portal bundel vind ik ook niet zo ver gezocht want die PS5 heb je voor die Portal nodig.

  13. #13

    Standaard

    Even een video gezocht waarbij er op scherm veel gebeurd.

    Deze game draait 1080p/60fps.
    Laatst aangepast door jeroeni : 20-03-2024 om 10:47

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Oh, deze week maar eens updaten dan. Ben benieuwd of dit de motion stutter bij mij oplost als de PS via HDMI aangesloten blijft op mn systeem. Nu haal ik de HDMI kabel eruit als ik op de portal ga en dan is er geen motion stutter. Ben benieuwd of deze update dat oplost, ik ga het testen en hier laten weten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •