De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-NR656 valt uit en gaat niet meer aan

    Hallo allemaal,

    om te beginnen wat basisinformatie over mijn opstelling, voor ik inga op het probleem dat ik ervaar en wat ik daar al aan heb gedaan.

    Ik heb een Onkyo TX-NR656 receiver, nieuw gekocht op 25 september 2017. Deze stuurt 5 luidsprekers aan, allen van het merk B&W: 2 front DM603S2, 1 center CC6S2 en 2 rear DM601S2. De luidsprekers zijn allen gekocht op 10 november 2000. Verder is de receiver via HDMI aangesloten op mijn televisie, met HDMI op een UHD blu-ray speler en via optisch op mijn CD speler. Ook is de receiver aangesloten via een kabel op mijn thuisnetwerk, zodat ik ook audio kan streamen vanaf mijn NAS. De opstelling zoals deze er nu staat is sinds de aanschaf van de receiver en de blu-ray speler (op dezelfde datum) niet meer gewijzigd, behalve dat de televisie nog is vervangen op 4 oktober 2019.

    In de instellingen van de receiver is duidelijk geconfigureerd dat ik een 5.0 opstelling heb en alle luidsprekers zijn enkel aangesloten, dus geen bi-wiring.

    Vorig jaar september begon het probleem dat de receiver af en toe uit viel. Bij het weer aanzetten gaf hij aan dat ik de luidsprekerkabel moest controleren (helaas heeft de receiver niet aan welk kanaal het probleem geeft). Controle van de kabels levert geen zichtbare schade op en aangezien de kabels al ruim 10 jaar op dezelfde manier liggen, verwacht ik ook niet dat die zomaar spontaan kapot gaan. Dit uitvallen gebeurde echter steeds vaker en op een gegeven moment ging na een dergelijke uitval de receiver helemaal niet meer aan. Ik heb de receiver aangeboden ter reparatie (via bol.com waar ik hem destijds heb gekocht) en die heeft de receiver opgestuurd naar een ZES in Goes. Dit bedrijf constateerde dat er met de receiver niets aan de hand was en hebben hem teruggestuurd. In de tijd dat de receiver weg was, heb ik ook alle bedrading bij de luidsprekers opnieuw vastgemaakt en de aansluitingen op de luidsprekers goed schoongemaakt. Nadat de receiver was teruggekomen en weer was aangesloten, functioneerde het geheel weer als tevoren.

    Echter is de receiver gisteren weer tot tweemaal toe uitgevallen met de melding dat is de luidsprekerbekabeling moet controleren en vanmorgen viel hij opnieuw uit en krijg ik hem wederom niet meer aan.

    Of een hernieuwde “reparatie” aanvragen via bol.com zin heeft, vraag ik me af. Ik zou wel graag willen weten of er toch niet ergens een probleem is met de bedrading (onzichtbaar) of de luidsprekers zelf. Nu zijn er op het internet wel “tips” over doormeten van de luidsprekers (o.a. door 9-volt batterij tegen luidsprekerdraad te houden), maar ik ben bang dat ik daarmee iets kapot maak dat niet kapot is.

    Dus bij deze zoek ik tips of personen/bedrijven die bij mij thuis zouden kunnen controleren of het ècht niet aan draad en/of luidspreker ligt en toch aan de receiver moet liggen. In het laatste geval zal ik moeten nadenken of reparatie zin heeft of toch vervanging.

    Wie o wie kan mij helpen.

    Mvg,
    Marcel
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #2

    Standaard

    Ik zou zeggen kijk eens of er wat op google te vinden is:

    https://www.google.com/search?q=Onky...hrome&ie=UTF-8
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat er toch iets is geweest met je bekabeling. Die had je denk ik in de tijd van reparatie beter in zijn geheel kunnen vervangen. En inderdaad misschien de speakers.

  4. #4

    Standaard

    @Rogier: Dat is ook inderdaad onderdeel van mijn vraag. Weet iemand een persoon/bedrijf (in de buurt van Dordrecht/Rotterdam) die (liefst op locatie) kan nagaan of de bekabeling en de speakers in orde zijn? Ik zou graag onderdelen uitsluiten van het probleem om bij de bron te komen.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  5. #5

    Standaard

    Ik ben nog even verder op onderzoek uitgegaan. Er wordt op meerdere plaatsen op internet aangegeven dat een reset van de receiver zou kunnen helpen. Echter krijg ik de receiver niet gereset. Verder heb ik alles van de receiver losgekoppeld en de receiver enige dagen zonder stroom gezet (dus stekker uit wandcontactdoos). Nu net weer de stekker er in gedaan (en alle andere kabels nog steeds los), maar de receiver gaat na het inschakelen weer direct in stand-by. Zou het dan toch aan de receiver zelf liggen?

    Inmiddels weer contact opgenomen met bol.com om te vragen of er garantie zit op vorige reparatie. Zo niet, dan denk ik dat ik de receiver toch moet vervangen, hoewel ik ook toch graag zou willen bevestigen of het inderdaad niet aan bekabeling/luidsprekers zou kunnen liggen. Daar zou ik graag nog antwoord op mijn vraag willen of men een persoon/bedrijf weet die het een en ander (liefst op locatie) zou kunnen doormeten.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •