De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: 12 Monkeys (SyFy)

  1. #1

    Standaard 12 Monkeys (SyFy)

    Omdat ik het redelijk verwarrend vind dat ik naar naar het blu-ray draadje moet terwijl ik het over de serie heb, maak ik hier een eigen topic van. Staat het meteen goed . Ik zal al mijn geplaatste posts hier neerzetten.


  2. #2

    Standaard

    Ik heb nu het eerste seizoen bekeken. In het verleden heb ik 2 pogingen gedaan om de serie te bekijken, de eerste keer kwam ik tot iets van 3 delen, de tweede keer tot 6-7 delen.

    Nu ik de box van Mills Creek had gekocht, toch even verder gekeken (1e seizoen) en ja, het spreekt mij toch wel aan. Wat mij de vorige pogingen het meest stoorde waren de acteurs zelf die wat irritant waren én dat ik bleef vergelijken met de film. Dat eerste had ik nu in het begin ook wel, maar dat dat werd steeds minder hoe meer je kijkt tot ik er eigenlijk geen last meer van had. Het verhaal gaat steeds meer boeien en ik vind al die kleine plotjes die ze steeds uitzetten (Witness, Red Forest etc) erg leuk.

    De eerste twee delen van het tweede seizoen beloven een meer leuks en hebben eigenlijk al een deel afgerond. Ik ben vooral erg benieuwd hoe ze dan de komende seizoenen verder gaan invullen, ik neem aan dat ze dit seizoen op zoek gaan naar alle Messengers , maar dan....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De serie krijgt steeds meer een eigen mythologie waar ik in ieder geval steeds meer in werd gezogen. In de loop van seizoen 2 zit nog een verrassende cameo!
    Dat belooft nog wat dan, ik ben benieuwd! Vind het wel positief dat ze niet te langdradig zijn met die plotjes trouwens. Sommige series zouden dat helemaal gaan uitbuiten.

  4. #4

    Standaard

    Seizoen 2 bekeken en het wordt zeker niet minder! Inderdaad een hele leuke cameo, heel mooi gedaan. Ik ben benieuwd of er nog meer opduiken in seizoen 3 maar ik laat mij graag verrassen.

    Verhaal gaat lekker rap voort met steeds maar nieuwe interessante ontwikkelingen en aanwijzingen. Ook hier weer allerlei verrassingen, al zag ik de cliffhanger wel een beetje aankomen.
    Die webisodes vind ik trouwens wel een leuke toevoeging; ze hebben niet veel impact op het verhaal, maar toch.

    Ik ben inmiddels aan het derde seizoen begonnen en ze gaan meteen weer lekker door.....

  5. #5

    Standaard

    Seizoen 3 afgekeken en voor mij duidelijk het beste seizoen tot nu toe. De serie wordt alleen maar beter. Goede keus om de toon en af en toe wat luchtiger te maken trouwens, zie het geweldige filmpje onder....als je de serie nog moet kijken en nul komma nul spoilers wilt: niet kijken.

    Het verhaal met de tijdslijnen zit nog steeds sterk in elkaar en het is echt grappig om te zien hoe ze causaliteit steeds kloppend maken. Dat moet voor de schrijvers toch heel wat hoofdbrekens gekost hebben....

    En dan voor mij de grootste verrassing: de zoon wordt gespeeld door niemand minder dan James Callis alias mijn favoriet Baltar! . Dat was misschien ook wel het beste deel tot nu toe.

    Helaas nog maar 1 seizoen over. Aan de ene kant ben ik erg benieuwd hoe het verder loopt, aan de andere kant zal het jammer zijn als het afgelopen is...







  6. #6

    Standaard

    En het is klaar. Seizoen 4 is net zo goed, misschien wel beter als seizoen 3. Wat zit deze serie goed in elkaar. Weer een paar keer op het verkeerde been gezet, heerlijk. En ook weer al die kleine puntjes om de causaliteit kloppend te maken, wat doen ze dat toch goed. De acteurs zijn ondertussen zo lekker comfortabel in hun rollen en het kijkt allemaal zo makkelijk weg.

    Eén van de beste finales voor een tv-serie die ik heb gezien trouwens. Totaal niet verwacht dat Ramse weer zou opduiken, of dat Athan even zou opduiken in een heel belangrijk stuk. En dat laatste stuk, gewoon kippenvel, prachtig.

    Ik ben blij dat ik de serie nog een kans heb gegeven: een sterke aanrader. De blu-ray box van Mills Creek uit de VS is redelijk betaalbaar als iemand 'm wilt zien.

    En nu beslissen welke serie ik ga kijken . Ik wil er toch weer eentje oppakken die ik nog niet heb gezien...

    Edit: Hier nog een leuk overzicht voor degene die de serie al gezien hebben (enorme spoilers)

  7. #7

    Standaard

    Heb ook erg genoten van deze serie (heb 'em al 2x gezien).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Heb ook erg genoten van deze serie (heb 'em al 2x gezien).
    Ik kan mij voorstellen dat je deze nog een keer gaat kijken. Zal nog wel even duren voor mij, maar over een jaar of 5: ja.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •