De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede voornemens voor 2024 op filmgebied

    Het einde van het jaar is weer in zicht......in dit topic kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt voor 2024.

    Dat kan van alles zijn.



    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • De overstap naar 4K maken?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder downloaden en meer kopen?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
    • Een grotere televisie kopen?



    Post hier waar jij op hoopt in 2024.
    Laatst aangepast door rogue : 24-12-2023 om 18:37

  2. #2

    Standaard

    Mijn goede voornemen van vorig jaar was "Mijn grootste project is om mijn collectie door te lopen en uit te dunnen. Ik heb redelijk wat films die ik niet nog een keer ga kijken maar die ik nog gehouden heb voor de 'heb'. Die mogen nu wel weg. Verder sneller kijken als ik iets koop, dus dat betekent meer gericht kopen. En doorgaan met het eerder stoppen van een serie kijken die maar matig bevalt, dat gaat steeds beter."

    Daar ga ik mee door. Het uitdunnen gaat niet snel (kost allemaal tijd om het te koop te zetten), maar wel stabiel. Ik wil ook een keer die gigantische achterstand die ik heb met mijn aziatische films wat verkleinen.

  3. #3

    Standaard

    Bedoel je niet 2024 JP?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het einde van het jaar is weer in zicht......in dit topic kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt voor 2023.

    Dat kan van alles zijn.



    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • De overstap naar 4K maken?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder downloaden en meer kopen?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
    • Een grotere televisie kopen?



    Post hier waar jij op hoopt in 2023.
    Het is wel gedaan met 2023 vriend
    Op persoonlijk gebied een minder jaar en qua hobby wel oke.

    Goede voornemens:Proberen nog gezonder te eten.Als 48 voor de deur staat dan gaat Junkfood een last worden.

    Laatst aangepast door jeroeni : 24-12-2023 om 19:37

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    • Proberen om toch een keer weer eens naar een bioscoop te gaan en me erbij neer te leggen dat de beeldkwaliteit nooit zo mooi is/wordt als op mijn TV en het meestal veel te harde geluid dan maar voor lief nemen. Maar dan moet er echt wel een hele speciale film voorbijkomen.
    • Minder films kijken (en kopen) in 2024. Ben inmiddels toch aardig verzadigd en wil mijn vrije tijd ook graag besteden aan andere zaken dan film (kijken)
    • Meer films uit mijn collectie herkijken. Ik heb inmiddels een heel lijstje met films die ik graag nog een keer wil zien.
    • Films die ik echt nooit meer zal kijken naar de locale kringloopwinkel brengen (als ze die daar nog willen nog willen hebben)
    • Nog zo lang mogelijk Netflix, Disney of één van die andere streamingsdiensten buiten de deur houden. Nog steeds geen enkele behoefte aan, niet bij mij en niet bij mijn vrouw.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Als je denkt dat de kwaliteit van je TV beter is dan een bioscoopscherm dan ben je óf al héél lang niet meer naar de bioscoop geweest óf naar de verkeerde bioscopen. En dat je Netflix e.d. nog steeds als iets ziet dat je buiten de deur moet houden dan ontzeg je jezelf wel van een heel hoop mooie films en series. En het mooie is dat dat het ene het andere niet uit hoeft te sluiten Marcel. Ik ben een verzamelaar maar ben blij dat ik van vele mooie straling titels heb mogen genieten. In elk geval een mooi filmjaar gewenst!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als je denkt dat de kwaliteit van je TV beter is dan een bioscoopscherm dan ben je óf al héél lang niet meer naar de bioscoop geweest óf naar de verkeerde bioscopen. En dat je Netflix e.d. nog steeds als iets ziet dat je buiten de deur moet houden dan ontzeg je jezelf wel van een heel hoop mooie films en series. En het mooie is dat dat het ene het andere niet uit hoeft te sluiten Marcel. Ik ben een verzamelaar maar ben blij dat ik van vele mooie straling titels heb mogen genieten. In elk geval een mooi filmjaar gewenst!
    Straling titels...Oppenheimer bedoel je dan .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Straling titels...Oppenheimer bedoel je dan .
    Let me guess... streaming + autocorrect = straling.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Het is dat jullie het zeggen, het was me zelf nog niet eens opgevallen

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als je denkt dat de kwaliteit van je TV beter is dan een bioscoopscherm dan ben je óf al héél lang niet meer naar de bioscoop geweest óf naar de verkeerde bioscopen. En dat je Netflix e.d. nog steeds als iets ziet dat je buiten de deur moet houden dan ontzeg je jezelf wel van een heel hoop mooie films en series. En het mooie is dat dat het ene het andere niet uit hoeft te sluiten Marcel. Ik ben een verzamelaar maar ben blij dat ik van vele mooie straling titels heb mogen genieten. In elk geval een mooi filmjaar gewenst!
    Dat klopt, ik ben al een hele tijd niet meer naar de bioscoop geweest. De laatste twee keren waren ronduit teleurstellend. Ik ben al niet zo'n fan van geprojecteerd beeld (matige zwartwaarden, contrast dat te wensen overlaat, kleuren die niet zuiver zijn, veel bewegingsonscherpte, om een paar dingen te noemen), plus het feit dat het geluid absurd hard stond. Dat kon een groot beeld niet compenseren. Eén van die voorstellingen was een 3D-film ("Everest"), met van die passieve 3D-brillen vol krassen waardoor je op halve resolutie naar een 3D-film zat te kijken. Toen ik die film later thuis in 3D op mijn TV nog een keer zag, ging een compleet nieuwe wereld voor mij open. Veel scherper, geweldige kleuren, super contrast, geen bewegingsonscherpte. Als het er komend jaar van komt om een keer in de bioscoop naar een film te gaan kijken, zal ik mijn ervaringen wel eens delen. Misschien is de beeldkwaliteit en het geluid inmiddels (mag ik hopen) een stuk beter geworden.

    Wat je opmerking over streamingdiensten betreft: wij hoeven niet alles te zien en wat een mooie film of serie is, dat is nog altijd geheel een kwestie van persoonlijke smaak. Wij houden niet zo van Amerikaanse series, onze voorkeur gaat meer uit naar Skandinavische en Engelse series, maar dan nog zijn wij geen 'binge watchers' en kijken al helemaal geen seizoenen achterelkaar. Wij kijken het liefst nog gewone lineaire TV (nieuwsprogramma's, talkshows, sport (maar geen voetbal), documentaires, reisprogramma's, cabaret enz.). En we doen 's avonds vaak ook nog wel eens andere dingen dan naar een beeldscherm turen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat klopt, ik ben al een hele tijd niet meer naar de bioscoop geweest. De laatste twee keren waren ronduit teleurstellend. Ik ben al niet zo'n fan van geprojecteerd beeld (matige zwartwaarden, contrast dat te wensen overlaat, kleuren die niet zuiver zijn, veel bewegingsonscherpte, om een paar dingen te noemen), plus het feit dat het geluid absurd hard stond. Dat kon een groot beeld niet compenseren. Eén van die voorstellingen was een 3D-film ("Everest"), met van die passieve 3D-brillen vol krassen waardoor je op halve resolutie naar een 3D-film zat te kijken. Toen ik die film later thuis in 3D op mijn TV nog een keer zag, ging een compleet nieuwe wereld voor mij open. Veel scherper, geweldige kleuren, super contrast, geen bewegingsonscherpte. Als het er komend jaar van komt om een keer in de bioscoop naar een film te gaan kijken, zal ik mijn ervaringen wel eens delen. Misschien is de beeldkwaliteit en het geluid inmiddels (mag ik hopen) een stuk beter geworden.

    Wat je opmerking over streamingdiensten betreft: wij hoeven niet alles te zien en wat een mooie film of serie is, dat is nog altijd geheel een kwestie van persoonlijke smaak. Wij houden niet zo van Amerikaanse series, onze voorkeur gaat meer uit naar Skandinavische en Engelse series, maar dan nog zijn wij geen 'binge watchers' en kijken al helemaal geen seizoenen achterelkaar. Wij kijken het liefst nog gewone lineaire TV (nieuwsprogramma's, talkshows, sport (maar geen voetbal), documentaires, reisprogramma's, cabaret enz.). En we doen 's avonds vaak ook nog wel eens andere dingen dan naar een beeldscherm turen...
    Als je naar een goed bioscoop gaat, zijn al die punten die je noemt niet meer van toepassing hoor Marcel. Probeer het eens, en kijk dan goed welke zaal je pakt.

    Wat betreft je opmerking over de streamingdiensten: die hebben juist een groot aanbod aan niet-Amerikaanse series. Zeker de Scandanavische series zijn op bijvoorbeeld netflix goed vertegenwoordigd. En in veel betere kwaliteit dan op discs (als ze al uitgekomen zijn). Zelf kijk ik bijna geen tv meer; talkshows vind ik bijvoorbeeld een enorme verspilling van mijn tijd: 9 van de 10x zaten er gasten met weinig kennis van zaken. Maar goed, dat is ieder zijn eigen keus. Misschien moet je het eens proberen en dan pas beoordelen, want dat beoordelen doe je nu eigenlijk op basis van veroordelen en niet op basis van ervaring.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •