De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (Bioscoop)

    Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (Bioscoop)

    Mission: Ipossible - Dead Reckoning Part One is een opvallend trage en langdradige introductie geworden op een hopelijk beter tweede deel.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-07-2023 om 07:56

  2. #2

    Standaard

    Grappig, ik vond het juist van begin tot eind één grote rollercoaster vol met actie en spektakel die geen moment verveelt.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Grappig, ik vond het juist van begin tot eind één grote rollercoaster vol met actie en spektakel die geen moment verveelt.
    Dat vond ik van Fallout, deze komt daar helaas totaal niet bij in de buurt. Hopelijk het tweede deel wel, en dan is het als geheel nog wel te doen. Maar dan mogen ze de rol van Morales wel een beetje spannender maken en zogenaamde dreigingen als De Entiteit snel de nek omdraaien.

  4. #4

    Standaard

    Ik vond m ook een beetje tegenvallen kwa verhaal. Ben dus eens met het commentaar.
    Tegenvaller vond ik daarnaast het beeld. In IMAX geschoten, en hoopte dat (zeker bij sommige shots) het volledige IMAX beeld te zien zou zijn, zoals ook in sommigetrailers online. Nee hoor. Alles in 2.39:1.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik vond m ook een beetje tegenvallen kwa verhaal. Ben dus eens met het commentaar.
    Tegenvaller vond ik daarnaast het beeld. In IMAX geschoten, en hoopte dat (zeker bij sommige shots) het volledige IMAX beeld te zien zou zijn, zoals ook in sommigetrailers online. Nee hoor. Alles in 2.39:1.
    De film is ook niet in IMAX geschoten (zie specs) en de OAR is ook 2.39:1, dus de "IMAX"-beelden zijn dan meer Open Matte dan IMAX. De gehele film is overigens ook digitaal gedraaid (in tegenstelling tot alle vorige delen die op 35mm zijn gefilmd). De film wordt wel op IMAX-schermen getoond, en dus ben ik erg benieuwd of de UHD/BD deze AR zal bevatten, maar ik vrees van niet.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De film is ook niet in IMAX geschoten (zie specs) en de OAR is ook 2.39:1, dus de "IMAX"-beelden zijn dan meer Open Matte dan IMAX. De gehele film is overigens ook digitaal gedraaid (in tegenstelling tot alle vorige delen die op 35mm zijn gefilmd). De film wordt wel op IMAX-schermen getoond, en dus ben ik erg benieuwd of de UHD/BD deze AR zal bevatten, maar ik vrees van niet.
    Misschien is ook wel beter dat de film niet als IMAX op schijf gezet wordt, omdat ik het niet echt een filmreeks vind waarbij met je neus tegen het scherm moet zitten, om zo ook wat meer van de omgevingen te kunnen zien waarin de scenes zich afspelen.

    Na 6 delen is de spanning er ook wel een beetje af, maar de beleving zorgde er bij mij niet voor dat die terugkwam. Deze film moest het voor mij daarom meer steunen op het verhaal en dat was redelijk. Als je weet dat het verhaal uit 2 delen bestaat, vind ik het logisch dat het eerste deel nog een beetje vaag is.

    Het beeld zag er fantastisch uit, maar de spanning was in de zaal niet te voelen, ondanks dat de zaal nu Dolby Atmos heeft. Het klinkt wel mooi, ruimtelijk en gedetailleerd, maar de dynamiek die vaak voor de spanning of afleiding zorgt is nu verder te zoeken. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met verhaal na een film of van de bioscoop-keten te maken hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Hi Gerco, ben het niet met je eens. Vond zeker in het vorige deel dat de imax scenes geweldig waren. Voor mij zelfs te kort. Alleen op het einde met de helikopters was het echt top. Dit nieuwe deel leende zich er ook voor. Was zelfs teleurgesteld toen ik in de bios zat, omdat juist op meerder sites gesproken werd, dat veel scenes juist in 1.99:1 zouden zijn. Die zijn achteraf gecorrigeerd.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hi Gerco, ben het niet met je eens. Vond zeker in het vorige deel dat de imax scenes geweldig waren. Voor mij zelfs te kort. Alleen op het einde met de helikopters was het echt top. Dit nieuwe deel leende zich er ook voor. Was zelfs teleurgesteld toen ik in de bios zat, omdat juist op meerder sites gesproken werd, dat veel scenes juist in 1.99:1 zouden zijn. Die zijn achteraf gecorrigeerd.
    Mee eens, ik vond de IMAX-scènes in Fallout ook echt meerwaarde hebben. Jammer dat ze hier bij deze vanaf zijn gestapt, want het had nog een extra wow-effect kunnen oproepen die je na het zien van de trailer nog niet had. Wat dat betreft vond ik de cinematografie ook niet echt bijzonder. Ik zie ook dat dit de eerste echt grote productie is als volwaardige DOP van de cinematograaf (de rest van zijn werk is vooral second unit of additionele fotografie) en dat ironisch genoeg zijn vorige ervaring bij de M:I-films de helikopter-sequentie is geweest in Fallout, mét de IMAX-camera's dus....

  9. #9

    Standaard

    DOP = Director of Photography? De baas over het beeld, dus?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    DOP = Director of Photography? De baas over het beeld, dus?
    Klopt helemaal

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hi Gerco, ben het niet met je eens. Vond zeker in het vorige deel dat de imax scenes geweldig waren. Voor mij zelfs te kort. Alleen op het einde met de helikopters was het echt top. Dit nieuwe deel leende zich er ook voor. Was zelfs teleurgesteld toen ik in de bios zat, omdat juist op meerder sites gesproken werd, dat veel scenes juist in 1.99:1 zouden zijn. Die zijn achteraf gecorrigeerd.
    Dat is idd een scene waarbij IMAX beter was geweest, maar verder zijn er in MI-films niet zoveel scenes waar de verplaatsingen in verticale richting die van een horizontale afstand opgenomen zijn. Om daarom een film een film als IMAX uit te brengen of van aspect-ratio's te wisselen, vind ik persoonlijk niet handig, tenzij het 3D is natuurlijk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Ik heb 3d al achter me gelaten. Leuk, maar alleen in de bios. Thuis was het een gadget, wat ik weinig heb gebruikt. Van mij mag er meer met IMAX met formaat 1.90:1 op 4K uitgebracht worden. Zoals op disney+.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik heb 3d al achter me gelaten. Leuk, maar alleen in de bios. Thuis was het een gadget, wat ik weinig heb gebruikt. (...).
    Grappig. Ik vond 3D in de bioscoop juist een zware tegenvaller (lage resolutie, brillen vol met krassen enz.), terwijl ik 3D thuis juist geweldig vind (hoge resolutie dankzij active 3D brillen en een geweldige 3D-TV). Zo zie je maar hoe ervaringen verschillen. Waarschijnlijk heb ik hetzelfde met IMAX.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Ik lees ook vaak dat IMAX beeldkwaliteitop disney+ tegenvalt. Op mijn LG G1 via apple tv 4k ziet het er erg goed uit. Werk wel met vaste bekabeling, wat volgens mij ook wel wat uitmaakt.

    Maar 4k UHD discs blijven mijn voorkeur houden.

    Ps. Ik lees dat Guardians of the Galaxy 3 (in tegenstelling tot de andere delen) ook IMAX 1.90:1 bevat op de disc.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #15

    Standaard

    Gisteren MI-7 gezien in Vue Nijmegen. Complete flauwekul maar bijzonder vermakelijk
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •