De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag omtrent LG G3 OLED

    Goedemorgen,

    zijn hier nog meer mensen die in bezit zijn van de nieuwste LG OLED, de G3. Ik heb deze pas in bezit en ben tegen het volgende "probleem" aangelopen.

    Tijdens het afspelen van de film Godzilla: King of the Monsters (NL-uitgave) op 4k disc in Dolby Vision (gebruik de Panasonic UB-824) blijft in bepaalde scenes de ondertiteling zwart. Het vreemde is dat als ik op dat moment het info-venster oproep op de speler de ondertiteling weer naar wit schiet. Dat gebeurt ook als de video zelf een andere scene gaat weergeven tijdens de ondertiteling. Dus het lijkt erop dat de tv iets aanpast aan de hand van de getoonde beelden, want als ik de speler aan mijn oude tv LG OLED E6 koppel heb ik geen problemen met de ondertiteling. Ook helpen andere HDMI-kabels en poorten ook niet, dus lijkt echt aan de G3 te liggen.

    LG wil graag kijken hoe dit mogelijk is en heeft mij allerlei diverse instellingen gegeven om te kijken of de ondertiteling zwart blijft. Maar probleem lost hier niet mee op, en sommige instellingen wil ik ook niet wijzigen, omdat ze de beeldkwaliteit aanpassen (wel even getest hoor).

    Dus op een forum met filmliefhebbers zou ik willen vragen óf iemand de G3 in bezit heeft + ook nog eens de betreffende film in 4k Dolby Vision en die dit voor mij zou kunnen testen. Eerste keer dat ondertiteling zwart is, is al na 3:07 minuten bij de tekst: Maddie? -Goedemorgen, Mam.

    Dan zou ik dit bij LG kunnen terugkoppelen en eventueel een updatepatch verwachten.

    Alvast bedankt voor de moeite.

  2. #2

    Standaard

    Heb je nog een andere UHD speler beschikbaar om uit te sluiten dat het niet aan je speler ligt? Want heb je dit probleem ook met andere UHD's?

  3. #3

    Standaard

    Ha Rogier, heb geen andere speler met Dolby Vision, maar op m'n oude tv werkt wel alles goed. Heb het vervolg, Godzilla vs Kong, gekeken en die gaf geen zwarte ondertiteling. Zal binnenkort meer films testen, maar Godzilla King of Monsters geeft het dus wel op dezelfde plekken weer. Ligt dus niet aan de schijf en ook niet aan de speler

  4. #4

    Standaard

    Het kan dan ook aan het schijfje liggen, of de combi met schijfje en speler. Ik heb ook een paar titels die storing geven op m’n Panny, maar niet op m’n PS5. Dan ligt het ook niet aan de speler of het schijfje, maar de combinatie ervan.

  5. #5

    Standaard

    Mjaa, daarom heb ik de speler ook op mijn E6 aangesloten en daar doet die het wel. Dus de speler en disc geven het correct weer. Daarom lijkt het me dat het met de G3 te maken heeft en dat die de beelden aanpast ofzo (ABL). Zeker omdat ondertiteling bij scenes met meer verlichting wel gewoon goed worden weergegeven. Daarom hoopte ik ook dat er hier iemand zou zijn met zelfde tv en film.

  6. #6

    Standaard

    TV heb ik gelukkig, maar de film helaas niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Hoi Peptalk, heb je misschien wel de UHD van Dune (2021)? Daar heb ik al dat de eerste zin niet zichtbaar wordt. Ondertiteling in deze film blijft bij heel veel stukken gewoon zwart in zwarte achtergrond, dus niks te zien. Pas als ik info oproep op mijn speler, schieten ze naar wit (en vallen dan helaas weer terug). Ook ondertitels aanpassen helpt niet op de speler.

    Kan ook een connectieprobleem zijn tussen mijn Panasonic speler en de LG G3. Heb namelijk een 1-op-1 kopie van de disc gemaakt op de laptop en het videobestand afgespeeld via de Nvidia Shield en dan blijft de ondertiteling wel gewoon wit.

  8. #8

    Standaard

    Hey korenjw.
    Die heb ik en daar heb ik nergens last van met mn Sony speler en de G3. Zal dus iets van combi speler/TV zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Erg bedankt voor het checken, peptalk. Lijkt er inderdaad op dat de twee apparaten met Dolby Vision niet goed met elkaar communiceren. Ik ga er bij LG en Panasonic melding van maken, maar ben bang dat deze naar elkaar gaan wijzen... Gisteren ook de problemen gemerkt bij Lord of the Rings en A Quiet Place, dus wordt wel heel vervelend nu. Of m'n speler instellen op HDR10, maar dat is toch ook zonde.

  10. #10

    Standaard

    Graag gedaan, hopelijk wordt het doorgegeven aan de juiste afdeling en komt LG met een update. Is zeker zonde als je niet tot de max gebruik kan maken van je apparaten. Lees overigens wel terug dat er tussen HDR en Dolby Vision bij nieuwe films niet zo heel veel verschil meer is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eigenlijk kunnen huidige tv's nog steeds geen 12bit kleuren en genoeg nits weergegeven en in theorie niet volledig profiteren van DV. De vraag blijft overigens of het verschil überhaupt waar te nemen is. Ik kijk net zo lief in HDR10.

    LG (althans de apps) gaat overigens uniek om met ondertitels. Zoom je een streamingdienst uit, dan schuiven de ondertitels op om in beeld te blijven (bijvoorbeeld the snyder cut 4:3 in 16:9 zoomen). Wellicht gaat daar iets fout. Wat gebeurt er als je de aspect ratio wisselt? Het is natuurlijk wat anders als zwart worden en bij een disc werken ondertitels wel anders, maar vermoed toch dat je bij de speler moet wezen. Of de logo-inbrandfunctie. Ik heb het op mijn G2 nog nooit gezien.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-08-2023 om 11:09
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Aspect ratio wisselen haalt ook niets uit. Heb echt al veel instellingen uitgeprobeerd op de speler én op de tv, maar werkt allemaal niet. Heb LG maar weer gecontacteerd, kijken of zij nog ideeën hebben. Ik zie trouwens ook niet veel verschil met HDR10 en Dolby Vision, maar vind toch dat het zou moeten werken zoals het hoort. Er is immers genoeg geld voor betaald.

    Op mijn oude LG E6 werkt alles wel gewoon goed met de Panasonic, en zoals Peptalk vermeldt werkt alles bij hem ook goed met een Sony speler. Dus er moet iets niet goed gaan tussen m'n beide apparaten. Heb begrepen dat apparaten elkaar inlichten welk apparaat de Dolby Vision voor z'n rekening neemt (Player-led of Display-led). Misschien dat dat het probleem kan zijn (dat de Panasonic Player-led uitzendt, en LG Display-led verwacht). Met de Oppo 203 kun je dat in de instellingen zelf wijzigen, maar op m'n Panasonic helaas niet. Is voor mij dus ook niet te testen.

    Ach, ik wacht antwoord van LG af en daarna eventueel melden bij Panasonic (maar de speler is al jaren uit, dus verwacht daar niks meer van). Op internet nog maar één geval gevonden op Reddit van iemand die hetzelfde probleem heeft met de Panasonic. Diegene heeft alleen een Sony X95J tv en die is ook alweer jaartje uit volgens mij.

    In ieder geval bedankt voor de reacties.

  13. #13

    Standaard

    Gisteren de LG OLED77G3 besteld. Deze wordt morgen geleverd. Ik ga m op standaard zetten. Weet iemand of dat makkelijk kan?
    Ik heb de OPPO 203, dus zal dit probleem hopelijk niet hebben.

    Ik zie dat de standaard 3% tilt heeft. Ik hoop niet dat het mijn kijervaring beinvloed. Anders kijken wat ik eraan kan doen....
    Laatst aangepast door Mark van L. : 13-11-2023 om 11:27
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Aspect ratio wisselen haalt ook niets uit. Heb echt al veel instellingen uitgeprobeerd op de speler én op de tv, maar werkt allemaal niet. Heb LG maar weer gecontacteerd, kijken of zij nog ideeën hebben. Ik zie trouwens ook niet veel verschil met HDR10 en Dolby Vision, maar vind toch dat het zou moeten werken zoals het hoort. Er is immers genoeg geld voor betaald.

    Op mijn oude LG E6 werkt alles wel gewoon goed met de Panasonic, en zoals Peptalk vermeldt werkt alles bij hem ook goed met een Sony speler. Dus er moet iets niet goed gaan tussen m'n beide apparaten. Heb begrepen dat apparaten elkaar inlichten welk apparaat de Dolby Vision voor z'n rekening neemt (Player-led of Display-led). Misschien dat dat het probleem kan zijn (dat de Panasonic Player-led uitzendt, en LG Display-led verwacht). Met de Oppo 203 kun je dat in de instellingen zelf wijzigen, maar op m'n Panasonic helaas niet. Is voor mij dus ook niet te testen.

    Ach, ik wacht antwoord van LG af en daarna eventueel melden bij Panasonic (maar de speler is al jaren uit, dus verwacht daar niks meer van). Op internet nog maar één geval gevonden op Reddit van iemand die hetzelfde probleem heeft met de Panasonic. Diegene heeft alleen een Sony X95J tv en die is ook alweer jaartje uit volgens mij.

    In ieder geval bedankt voor de reacties.
    Misschien een andere HDMI kabel proberen?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Misschien een andere HDMI kabel proberen?
    Dat had ik uiteraard geprobeerd. Ik heb een maand regelmatig contact met LG gehad en op het moment dat LG een monteur langs wilde sturen om het probleem zelf te bekijken, kwam Panasonic met een update voor de speler die had probleem verholpen heeft. LG gaf aan dat zij met de technische afdeling van Panasonic contact gehad hebben, dus misschien dat de update daaruit voortkwam.

  16. #16

    Standaard

    Fijn dat het opgelost is. Even wachten tot woensdag to dat ik zelf de tv kan proberen.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #17

    Standaard

    Gaaf, ik heb de 65G36la evo
    Echt een geweldig apparaat, heb veel samsungs en Lg's gehad, maar deze overtreft echt alles.
    Hoop dat jij ook veel plezier ervan gaat hebben
    TV: LG OLED65G36LA
    Sound en Beeld: Samsung HW-Q990C


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Gaaf, ik heb de 65G36la evo
    Jouw onderschrift zegt trouwens wat anders... (LG55C9PLA)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Gaaf, ik heb de 65G36la evo
    Echt een geweldig apparaat, heb veel samsungs en Lg's gehad, maar deze overtreft echt alles.
    Hoop dat jij ook veel plezier ervan gaat hebben
    Het is echt een topper. Kom van LG 65 G1. Nu 77G3. Wat een geweldig beeld. Gisteren guilty pleasure BD Vertical Limit gekeken, net 4K....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  20. #20

    Standaard

    Ja die probeer ik sinds gisteren al aan te passen, maar kan alles aanpassen behalve mn onderschrift, mn Harman Kardon klopt nl ook al niet meer
    TV: LG OLED65G36LA
    Sound en Beeld: Samsung HW-Q990C


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Ja die probeer ik sinds gisteren al aan te passen, maar kan alles aanpassen behalve mn onderschrift, mn Harman Kardon klopt nl ook al niet meer
    Ook niet via Persoonlijke instellingen > Mijn instellingen > Jouw profiel > Wijzig onderschrift? Zie de opties bovenin het scherm.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #22

    Standaard

    stom dat ik dat niet heb gevonden. heb hem aangepast. thnx
    TV: LG OLED65G36LA
    Sound en Beeld: Samsung HW-Q990C


  23. #23

    Standaard

    Kan iemand me iets vertellen over de setting: expression enhancer?

    Bij de eerste keren kijken had ik mij Marantz SR7015 niet op pass-through staan, dus hdmi "aan". Als alles uit staat op de Marantz, gaat de helderheid en beeldkwaliteit nog eens omhoog. Ik zie films weer eens voor de eerste keer.

    Bij de G1, was het verschil miniem.
    Laatst aangepast door Mark van L. : 19-11-2023 om 12:04
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •