De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Duran Duran - A Hollywood High (2022)

    Geen idee of er hier liefhebbers voor zijn maar na bijna 10 jaar niks (Unstaged was de laatste in 2014) komt er weer eens een bluray van Duran Duran uit: op 4 augustus verschijnt de concertfilm 'A Hollywood High' op bluray en dvd.


    Prepare for an explosive journey through a blistering setlist with Duran Duran's 'A Hollywood High' on Blu-ray and DVD. Visually stunning, this electrifying high-rise rooftop performance was filmed in Los Angeles at The Aster, framed against an iconic LA skyline and the Capitol Records building. Experience the pulsating energy of the band's timeless music in crystal-clear 4K, enhanced by 5.1 and Dolby Atmos surround sound. With exclusive extras, behind-the-scenes footage, and interviews, this video is a must-have for any Duran Duran fan. Bonus features include: Interview with Roger Taylor, ‘All Of You’ exclusive (never seen before) performance, Film premiere Q&A highlights
    De disc zou regio ABC zijn, wat wel prettig is want het lijkt erop dat er alleen een Amerikaanse release is. Sommige webshops in de UK hebben hem wel maar onduidelijk of dit een import is of niet. En bij Amazon UK staat hij als unavailable. In Europese webshops heb ik hem nog bijna nergens gezien, maar hij staat nu wel bij amazon DE voor €34,99 en bij amazon IT voor maar liefst €41,99.

    Prijzen van de UK versies zijn ook veel te hoog (vanaf 20 pond en dan nog verzendkosten en douanekosten), waardoor op dit moment de Amazon US versie nog het goedkoopst lijkt, ondanks alle import fees die er dan bijkomen. Die is nl. $16.59

    Ook jammer dat er geen 4K-release van komt, maar UHD 4K geloof ik echt een dood fysiek formaat aan het worden.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-07-2023 om 09:56
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #2

    Standaard

    4k dood? Niet mee eens. Maar dat er maar weinig muziek titels op 4k verschijnen of zijn verschenen, dat is een feit.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet om van muziek iets in 4K te hebben.

  4. #4

    Standaard

    Op Amazon stond ie een beetje verstopt maar hier is ie te vinden: https://www.amazon.com/Duran-Hollywo.../dp/B0C74TYT11

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet om van muziek iets in 4K te hebben.
    4K is altijd een meerwaarde tov HD

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    4K is altijd een meerwaarde tov HD
    Oke dat mag ieder voor zich bepalen.Op muziek gebied is voor mij het beeld in 1080p meer dan prima.
    Zelf kijk ik film en game ik op een 4K/HDR scherm maar als je een goed 1080p scherm hebt dan mis je niet heel veel hoor.

    Vervelende is dat ik bij best wel wat UHD's altijd met de juiste HDR settings loop te vechten.Nou ja eigenlijk is dat verleden tijd want daar heb ik geen zin meer in.

    Van DVD naar Blu-ray dat was een grote stap in mijn beleving.
    Laatst aangepast door jeroeni : 10-12-2023 om 20:43

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Oke dat mag ieder voor zich bepalen.
    Objectief gezien is 4K beter dan HD.
    Tenzij er voor een 4K uitgave een slechtere master zou gebruikt geweest zijn, waardoor de HD dan beter resultaat geeft.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Objectief gezien is 4K beter dan HD.
    Tenzij er voor een 4K uitgave een slechtere master zou gebruikt geweest zijn, waardoor de HD dan beter resultaat geeft.
    Ik zeg ook nergens dat 4K minder is dan HD.Wil alleen maar zeggen dan bv een concert of documentaire voor mij prima te doen is in HD.

  9. #9

    Standaard

    Ik denk er net zo over. Ik zie vaak amper verschil in scherpte tussen een Blu-ray die door mijn TV naar 4K opgeschaald wordt en een 2K-intermediate die naar 4K geëxtrapoleerd is. De toepassing van HDR maakt daarentegen in veel gevallen wel een verschil, al is dat soms minder dan je hoopt. Maar er zijn genoeg forumleden die een andere mening toegedaan zijn..
    Bij concertregistraties lijkt 4K mij ook overbodig gezien de vaak snelle (en onrustige) beeldwisselingen. Je mag al blij zijn dat het concert in 1080p is vastgelegd i.p.v. in 1080i, al zie ik zelf het verschil niet echt. Je schijnt het wel te kunnen horen als je heel, heel kritisch luistert.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik denk er net zo over. Ik zie vaak amper verschil in scherpte tussen een Blu-ray die door mijn TV naar 4K opgeschaald wordt en een 2K-intermediate die naar 4K geëxtrapoleerd is. De toepassing van HDR maakt daarentegen in veel gevallen wel een verschil, al is dat soms minder dan je hoopt. Maar er zijn genoeg forumleden die een andere mening toegedaan zijn..
    Bij concertregistraties lijkt 4K mij ook overbodig gezien de vaak snelle (en onrustige) beeldwisselingen. Je mag al blij zijn dat het concert in 1080p is vastgelegd i.p.v. in 1080i, al zie ik zelf het verschil niet echt. Je schijnt het wel te kunnen horen als je heel, heel kritisch luistert.
    Maar we hebben (jijzelf ook Marcel) in het verleden al eens vastgesteld dat jij, in vergelijking met je schermgrootte, zo ver van je tv zit dat je inderdaad weinig to geen verschil zult zien. Mensen met een grotere scherm of een kleinere kijkafstand zullen het wel degelijk merken.

    Ik heb zelf maar 1 concert op UHD (INXS) en die is wel echt de moeite waard trouwens.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar we hebben (jijzelf ook Marcel) in het verleden al eens vastgesteld dat jij, in vergelijking met je schermgrootte, zo ver van je tv zit dat je inderdaad weinig to geen verschil zult zien. Mensen met een grotere scherm of een kleinere kijkafstand zullen het wel degelijk merken.

    Ik heb zelf maar 1 concert op UHD (INXS) en die is wel echt de moeite waard trouwens.
    Wel ja, exact dit dus. Er is gewoon meer 'dieptebeleving', als ik het zo mag verwoorden.
    Maar goed, het is bijna een non-discussie, want helaas zijn er weinig 4K concerten.
    INXS en Eric Clapton, en dat is het zowat, vrees ik... ??

  12. #12

    Standaard

    Criterion heeft nog The Last Waltz uitgegeven.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •