De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Avatar: The Way of Water (Blu-ray)

    Avatar: The Way of Water (Blu-ray)

    De uitgave op 3D Blu-ray van Avatar: The Way of Water is een voltreffer en is zelfs wat beter dan de eerste film.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Goed om te lezen dat de 3D-versie zo goed in de smaak valt. Alleen: waarom in hemelsnaam de aspect ratio wijzigen van 2.39:1 naar 1.85:1? Ik begrijp dat dus niet, dat geknoei iedere keer aan films. Wat is er mis met 2.39:1? Voor mij is dat de ultieme, enige serieuze beeldverhouding om films te kijken. Je mist nu zo veel beeldinformatie. Had dan meteen voor 1.78:1 (16x9) gekozen. Nu heb je zo'n lullige dunne zwarte rand boven en onderin het beeld. Erg jammer. Dat doet voor mij wel afbreuk aan deze presentatie.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Goed om te lezen dat de 3D-versie zo goed in de smaak valt. Alleen: waarom in hemelsnaam de aspect ratio wijzigen van 2.39:1 naar 1.85:1? Ik begrijp dat dus niet, dat geknoei iedere keer aan films. Wat is er mis met 2.39:1? Voor mij is dat de ultieme, enige serieuze beeldverhouding om films te kijken. Je mist nu zo veel beeldinformatie. Had dan meteen voor 1.78:1 (16x9) gekozen. Nu heb je zo'n lullige dunne zwarte rand boven en onderin het beeld. Erg jammer. Dat doet voor mij wel afbreuk aan deze presentatie.
    Een verhouding van 2.39:1 bij 3D is natuurlijk niet te doen Marcel, dan zie je haast niks in 3D. En daarnaast hoef je geen informatie te missen als het Open Matte is (zoals bij deze). Merk wel dat je de laatste tijd vaak meer het glas half leeg ziet in je posts dan half vol. Jammer en niet nodig lijkt me. Maar ieder zijn meug uiteraard, maar voor 3D liefhebbers is dit echt een demowaardige release.

  4. #4

    Standaard

    Zowel 1.85:1 als 2.39:1 zijn de oorspronkelijke beeldverhouding, afhankelijk op wat voor bioscoopscherm de vertoning was:

    Avatar: The Way of Water (2022) - Technical specifications - IMDb

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Een verhouding van 2.39:1 bij 3D is natuurlijk niet te doen Marcel, dan zie je haast niks in 3D.
    Ik heb in mijn collectie 240 3D Blu-rays, waarvan de meerderheid een aspect ratio van 2.35:1 / 2.39:1 / 2.40:1 heeft, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet:

    1.78:1 / 1.85:1: 94 titels (39%)
    2.35:1 / 2.39:1 / 2.40:1: 139 titels (58%)
    Overige aspect ratio's: 7 titels (3%)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Mij hoor je toch niet zeggen dat het vreemd is Marcel? Ik vind het alleen niet mooi en een AR van 1.85:1/1.78:1 vind ik zelf veel beter geschikt voor 3D. Misschien is (mede) vanwege het grote aantal van 3D-films in de AR van zo'n 2.39:1 dat het formaat uiteindelijk is geflopt. Maar dit is een discussie voor een ander topic.

  7. #7

    Standaard

    Dus ook in de BeNeLux krijgen we deze uitgave. Deze 3D-uitgave krijgt maar liefst vier discs: 2 voor de 3D-weergave, één voor de 2D, en de laatste vooor alle extra's. De cover en de slipcase bavat alléén teksten in het Frans en niet in het Nederlands. Deze 3D-uitgave op Blu-ray Disc wordt hier besproken.
    Er bij vermelden dat hier om inport versie gaat. Die alleen tot op release datum in Nl bij verkrijgbaar was bij bol.com.

    Avatar: The Way of Water krijgt een brede release op diverse fysieke formaten, met een uitgave op DVD, Blu-ray Disc, 4K UHD, én een uitgave op 3D Blu-ray Disc.
    ''Helaas in Nederland alleen de Franse inport van die laatste die niet meer leverbaar is''. Of zo iets mag er nog wel bij.
    Laatst aangepast door pietdvd : 27-06-2023 om 14:57

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Er bij vermelden dat hier om inport versie gaat. Die alleen tot op release datum in Nl bij verkrijgbaar was bij bol.com.



    ''Helaas in Nederland alleen de Franse inport van die laatste die niet meer leverbaar is''. Of zo iets mag er nog wel bij.
    De BD kan weer op voorraad komen, dus daarover ga ik niks vermelden in een recensie.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-06-2023 om 15:06

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Zowel 1.85:1 als 2.39:1 zijn de oorspronkelijke beeldverhouding, afhankelijk op wat voor bioscoopscherm de vertoning was:

    Avatar: The Way of Water (2022) - Technical specifications - IMDb
    Dank voor je aanvulling, ik heb de recensie nog even hierop aangepast.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dank voor je aanvulling, ik heb de recensie nog even hierop aangepast.
    Geen probleem, was een algemene opmerking op de discussie wat het "juiste" beeldformaat was.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Een verhouding van 2.39:1 bij 3D is natuurlijk niet te doen Marcel, dan zie je haast niks in 3D. En daarnaast hoef je geen informatie te missen als het Open Matte is (zoals bij deze). Merk wel dat je de laatste tijd vaak meer het glas half leeg ziet in je posts dan half vol. Jammer en niet nodig lijkt me. Maar ieder zijn meug uiteraard, maar voor 3D liefhebbers is dit echt een demowaardige release.
    Het blijft verwarrend: Twee verschillende AR's die allebei origineel zijn. Is het niet zo dat de originele ongeveer 2,12:1 oid en dat er met het beeld geschoven wordt om voor beide AR's een mooie uitsnede te krijgen of is de ene de basis van de ander?

    Er is ook nergens een vergelijking te vinden waarbij ze bij het ene scherm 2,39:1 oid laten zien en het andere scherm 1,85:1 oid.

    Ik ben het wel met Marcel eens dat ze van 1,85:1 beter 1,78:1 kunnen maken zodat we geen dunne zwarte balken in beeld hebben. Je hebt dan nog wat extra hoogte voor 3D.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    De 2 trailers op de bonus disc hebben een verhouding van 2.39:1.

  13. #13

    Standaard

    Het verbaast me echt dat Alles over Films deze film maar liefst 9 punten geeft. Ik kom met 2 kijkbeurten echt niet verder dan 6 puntjes en uit 5 drie sterren. Een voldoende maar niet meer dan dat. De oorlog begint al snel wat ik al jammer vond. De tocht naar de rifmensen ging mij een beetje te snel. Hier hadden ze mooie extra punten kunnen krijgen door een tocht vol gevaren en rotspartijen met watervallen. Nu vind ik dit lange middenstuk wel het beste mooiste van de film. Het laatste uur is best vermoeiend. Mijn 1e kijkbeurt ging in drieën De laatste in tweeën, maar de aandacht werd minder. Die hele oorlog vond ik er zo nep uitzien. Technisch was dit zeker niet het beste. Hoe sneller het liep hoe slechter het werd. De film wordt dan wel gered in het laatste Titanic momentje, maar meer dan een zes zit er echt niet in. Althans dat is mijn mening. Beeld en geluid zijn wel subliem.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •