Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Die DVD film had ik nog in de bioscoop gezien!

    Tegenwoordig worden er vele oude films opnieuw op DVD uitgebracht. Lopen er bij jullie wel 'ns de gedachte van: goh deze DVD had ik destijds nog in de bioscoop gezien.
    Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat ik de volgende film destijds nog in de bioscoop had gezien:

    - ET
    - Back to te Future 1, 2 en 3
    - Wargames
    etc..

    Hmm,zou er iemand op de forum zijn die kan zeggen dat die nog: Gone with the Wind of Ben Hur in de bioscoop heeft gezien

  2. #2

    Standaard Re: Die DVD film had ik nog in de bioscoop gezien!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T
    edit

    Hmm,zou er iemand op de forum zijn die kan zeggen dat die nog: Gone with the Wind of Ben Hur in de bioscoop heeft gezien
    Ben Hur heb ik zelfs 2 keer in de bioscoop gezien
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    ja, wel een paar ja....
    grease, alle bruce lee films, dirty harry, westerns, enz.
    boards don't hit back....(bruce lee)

  4. #4

    Standaard

    Wat ik me nog voor de geest kan halen zijn o.a.:

    - The empire strikes back
    - Moonraker
    - Blade runner
    - Grease
    - Evil dead
    - First blood
    - Jaws 2
    - Raiders of the lost ark
    - E.T.
    - Ghostbusters
    - Gremlins
    - Superman
    - Monty Python's: Life of Brian

    Dat zijn volgens mij wel zo'n beetje de 'ouwetjes' die ik heb gezien waarvan ik zeker weet dat het de eerste bioscooprelease was.....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  5. #5

    Standaard Re: Re: Die DVD film had ik nog in de bioscoop gezien!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Ben Hur heb ik zelfs 2 keer in de bioscoop gezien
    hmm, 'Senior member' heeft bij u dus een dubbele betekenis meneer.
    Is that a goddamn?
    (Beavis & Butthead do America - vraag aan de gids als B&B de Hoover Dam bezoeken )
    Me duvudus - Mijn thuis!!!!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb het 'geluk' gehad opgegroeid te zijn in een kleine stad in het oosten van het land, waar de plaatselijke bioscoop vooral op zondagmiddag nog typische matinee voorstellingen had. Ik heb daardoor in de jaren 70 heel wat klassiekers nog in de bioscoop gezien omdat ik zo'n beetje elke zondagmiddag in de bioscoop zat. Een kaartje kostte ik meen Fl. 1,25 of zo. Maar het mooiste was dat mijn opa pachter was van het hotel dat aan de bioscoop grensde, dus mocht ik regelmatig voor niks naar de film.
    Op zondagmiddag werden (ik geloof omdat het huren van die films vrij goedkoop was) vooral oude klassiekers gedraaid en ik heb dus nog films met John Wayne, Errol Flynn, Charlton Heston, etc. gezien, zelfs Laurel&Hardy films! De film die me het meest is bijgebleven uit die tijd is The Crimson Pirate, een fantastische piratenfilm uit 1952 met Burt Lancaster. Die heb ik in die jaren geloof ik wel een keer of 4 gezien.
    Ik wacht dan ook met smart op een goede dvd release van deze film.

  7. #7

    Standaard

    ik ga tegenwoordig(sinds 3 jaar ofzo ,ben 17 jaar) elke maand wel 1 a 2 keer per week naar de bioscoop , dus zie veel films als eerste in de bioscoop behalve de oudere


  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat de Lion King binnenkort de eerste film is waar ik dat van kan zeggen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jesus Nava
    Ik denk dat de Lion King binnenkort de eerste film is waar ik dat van kan zeggen
    Komt ie binnenkort op DVD dan? (deel 1 bedoel ik, deel 2 is er al).
    Is that a goddamn?
    (Beavis & Butthead do America - vraag aan de gids als B&B de Hoover Dam bezoeken )
    Me duvudus - Mijn thuis!!!!

  10. #10

    Standaard

    Om er maar een paar te noemen:

    -Raiders of the Lost Ark(die vond ik destijds op het eind behoorlijk eng)
    -Gremlins
    -Ghostbusters
    -Labyrinth(met David Bowie)
    -Return of the Jedi
    -The Neverending Story
    -Out for Justice(Steven Seagal)
    -Terminal Velocity
    -The Last Emperor

    En zo kan ik nog wel even door gaan.

  11. #11

    Standaard

    Originally posted by Major Woody
    [B]Komt ie binnenkort op DVD dan? (deel 1 bedoel ik, deel 2 is er al).
    Eind volgend jaar

  12. #12

    Standaard

    SW: The Empire Strikes Back en The Return of the Jedi had ik beiden ook in de bioscoop gezien. Alleen jammer dat ik A new hope had gemist. 20 jaar later een beetje goedgemaakt door naar de SE te gaan.

  13. #13

    Standaard Re: Re: Re: Die DVD film had ik nog in de bioscoop gezien!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Major Woody


    hmm, 'Senior member' heeft bij u dus een dubbele betekenis meneer.
    LOL
    En weer on topic:
    Grease
    Saturday Night Fever
    Dirty Dancing
    Superman 1
    A New Hope
    Empire Strikes back
    Lion King
    Hunchback of Notre Dame
    Alladin
    De 5 Bruce Lee films (Way of the Dragon, Enter the Dragon, Fist of Fury, Big Boss en Game of Death)
    Deze oudere films heb gezien en heb ik op dvd of wacht ik nog op de dvd release.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  14. #14

    Standaard

    HAHA leuk topic!
    Ik moet zeggen dat ik er weinig aan kan toevoegen.

    Wist je dat ik the Lion King heb gezien in de bios!!!!!!! Als jonge van 14 heb ik dus niet echt veel bij te dragen aan deze thread maar ik reageer wel even om an te geven dat ik het een goede thread vind!

    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Ik weet dat ik Sleepers in de bioscoop heb gezien. Heb em niet op dvd trouwens.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb zelfs "Attack of the Clones" nog in de bios gezien. Oops, maar die is nog niet oud he?

  17. #17

    Standaard

    Ik heb ook een boel films op DVD die ik ooit in de bios zag:

    - The Great Mouse Detective (De Speurneuzen) (was zelfs de eerste keer ooit dat ik in de bios was.)
    - Oliver & Company
    - Jurassic Park
    - GoldenEye
    - Toy Story
    - The Lost World
    - The Matrix
    - The World is Not Enough
    - South Park BLU
    - Star Wars Episode I
    - Requiem for a Dream
    - Traffic
    - A.I. Artificial Intelligence
    - Unbreakable
    - Lord of the Rings
    - Panic Room


    Aardig lijstje al dus.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T
    SW: The Empire Strikes Back en The Return of the Jedi had ik beiden ook in de bioscoop gezien. Alleen jammer dat ik A new hope had gemist. 20 jaar later een beetje goedgemaakt door naar de SE te gaan.
    Dit geld voor mij precies hetzelfde. Naar ESB en ROTJ ben ik meerdere keren geweest.

    Verder staat E.T. in de bios me nog heel goed bij, iedereen zat te janken (incl. mijzelf), Rambo, Ghostbusters, Back to the Future.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #19

    Standaard

    Heb als klein opdondertje in het clubhuis vele zwart/wit films gezien, waaronder alle Laurel en Hardy films Abbot en Costello en ook Tarzan met Johny Weismuller etc.
    Daarna het echte werk in de bioscoop.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Dit geld voor mij precies hetzelfde. Naar ESB en ROTJ ben ik meerdere keren geweest.
    Hey Lex, weet je hoe dat komt?
    We zijn beiden van hetzelfde bouwjaar

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan Hoekmeijer
    Heb als klein opdondertje in het clubhuis vele zwart/wit films gezien, waaronder alle Laurel en Hardy films Abbot en Costello en ook Tarzan met Johny Weismuller etc.
    Daarna het echte werk in de bioscoop.
    Wauw
    En wat vind je van de moderne speelfilms als Attack of The Clones, LOTR of Spiderman?
    Ga je hiervoor ook nog naar de bioscoop?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T


    Hey Lex, weet je hoe dat komt?
    We zijn beiden van hetzelfde bouwjaar
    Ja voor ANH net te jong geweest waarschijnlijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Net te jong ja! Star Wars?? wist ik veel wat dat was..

  24. #24

    Standaard

    Inderdaad, Tarzan!!! Hoe kon ik die vergeten. Johnny Weismuller was een held!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T


    Wauw
    En wat vind je van de moderne speelfilms als Attack of The Clones, LOTR of Spiderman?
    Ga je hiervoor ook nog naar de bioscoop?
    Hoe goed een film op DVD ook is, niets evenaart het gevoel dat je krijgt in de bioscoop als de lichten dimmen en de eerste beelden op het witte doek verschijnen. En dan had je vroeger ook nog het Polygoon Journaal met Phillip 'de stem' Bloemendahl.
    Helaas zijn de omstandigheden in Nederlandse bioscopen tegenwoordig zo slecht dat ik alleen nog maar in Antwerpen naar de film ga, waar ik inderdaad ook 3 bovengenoemde films heb gezien.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb nog The Great Dictator van Charlie Chaplin in de bioscoop gezien !!!!....

    vorige week

    met m'n 21 jaar kan ik enkel The Lion King, Sneeuwwitje, en Jurassic Parc als oude films bovenhalen .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •