Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Sterft de hobby?

  1. #76

    Standaard

    Het origineel van een film is de bioscoopversie (dus niet de home video release), vroeger zeker maar ook nu nog natuurlijk.

    En inderdaad is er steeds meer content waarvan het origineel een stream is.

    Maar iedereen snapt hier de lol van het films verzamelen wel. Misschien is het inderdaad net als postzegels, die hobby sterft ook uit want niemand gebruikt ze meer. Maar je kunt ze wel nog verzamelen en er zijn nog zeker mensen die dat doen.
    Laatst aangepast door Oakey : 16-08-2023 om 21:17
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #77

    Standaard

    In september 1999 kocht ik mijn eerste DVD (Ghostbusters) en DVD speler.
    24 jaar later en heul veul fysieke dragers verder is het mooi geweest.

    Het gros van wat in de kast staat (aan films) heb ik 1 á 2 keer gekeken.
    Hoe meer je hebt hoe minder vaak je alles gemiddeld kijkt, dus staat het stof te vangen en te verouderen (en in een enkel geval letterlijk te DVD/BR-rotten)

    Ik heb weinig met nieuwe producties, en van al het oude spul heb ik wat ik wil.
    De afgelopen paar jaar heb ik titels geupgrade en begon me af te vragen: "een film halen op DVD, die 1x kijken en vervolgens diezelfde film opnieuw halen om hem weer 1 á 2x te kijken....WTF ben ik mee bezig". Dit geldt overigens niet voor Star Wars, Indiana Jones, Godfather, LotR en nog wat andere evergreens; die zijn het wel waard.
    Oude wijn in nieuwe zakken....

    Uiteindelijk is het een plastic hoesje met een disc en een geprint papiertje.... dat je goedkoper op andere manieren ook kunt bekijken.
    Qua verzamelen is de lol er ook afgegaan omdat alles online gaat én omdat de "magie" van 25 jaar geleden weg is; hiermee bedoel ik dat oude films/series soms voor het eerst op een koopuitgave verschenen of ze voor het eerst sinds tig jaar weer te bekijken waren. Beste voorbeeld is Battlestar Galactica (de 1978 serie) en Buck Rogers die ik na 20 jaar ofzo weer kon zien.... ik kwam het hele weekend niet buiten.

  3. #78

    Standaard

    Ik kan het hier niet meer dan eens mee zijn.

    Toen ik begon met films verzamelen had ik een vrij materialistische instelling en wilde ik altijd de mooiste uitgave van een film hebben. Dat heb ik nu niet meer. Dingen zoals special en limited editions, steelbooks, box sets (met allerlei onzin zoals bv art cards), 4K, slipcovers en mediabooks interesseren me niet en nemen vaak ook nog eens enorm veel ruimte in. Ik koop nog wel films, maar een ordinaire jewel case is prima.

    Ik ga nu ook regelmatig mijn verzameling langs om te zien welke films ik nooit kijk en die breng ik dan langs de kringloop of geef ik weg. Bij forumleden die nog steeds alles wat er uitgegeven wordt kopen moet ik enigszins de wenkbrauwen fronsen, maar goed: hun leven/geld.

    Shoppen op t internet was voor mij wel een openbaring, dus dat door de bakken struinen bij de lokale filmboer mis ik niet. Wellicht is het krijgen van een relatie (en allerlei gezondheidsklachten) ook van invloed geweest dat ik me heb beseft dat er meer is dan films verzamelen...
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 28-10-2023 om 19:10

  4. #79

    Standaard

    Helaas geldt dit ook voor mij. Wat ik herkijk (en nog koop) zijn blurays van muziekconcerten, want die staan niet op de streamingsdiensten. Verder staat er steeds meer online in betere (4k) kwaliteit dan mijn blurays en is het ruimteprobleem er natuurlijk ook. Ik bewaar het wel nog (de blurays) want je krijgt er toch niets meer voor.

    DVD films en series zijn allang weg. Heb daar ook nog alleen muziek-DVD’s maar die zijn van vaak zo’n beroerde kwaliteit dat het er op een 65 inch OLED echt niet meer uitziet (niks aan te doen, het gevolg van het 80s en 90s videotijdperk met een bron die amper nog SD te noemen is tegenwoordig).

    Met extra’s, giftsets, steelbooks etc heb ik nooit iets gehad, heb een enkele collector’s edition omdat die goedkoop op de kop te tikken waren, maar die nemen inderdaad nog meer schaarse ruimte in.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-10-2023 om 16:31
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #80

    Standaard

    Tja, ik ga er deels in met je mee. Ik vind ook niet alle nieuwe uitgaves interessant, maar des te meer nieuwe 4K uitgaven van favoriete films van voorheen van labels als Arrow en Kino Lorber. Daar kan ik wel van genieten en houdt de hobby in leven.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    In september 1999 kocht ik mijn eerste DVD (Ghostbusters) en DVD speler.
    24 jaar later en heul veul fysieke dragers verder is het mooi geweest.

    Het gros van wat in de kast staat (aan films) heb ik 1 á 2 keer gekeken.
    Hoe meer je hebt hoe minder vaak je alles gemiddeld kijkt, dus staat het stof te vangen en te verouderen (en in een enkel geval letterlijk te DVD/BR-rotten)

    Ik heb weinig met nieuwe producties, en van al het oude spul heb ik wat ik wil.
    De afgelopen paar jaar heb ik titels geupgrade en begon me af te vragen: "een film halen op DVD, die 1x kijken en vervolgens diezelfde film opnieuw halen om hem weer 1 á 2x te kijken....WTF ben ik mee bezig". Dit geldt overigens niet voor Star Wars, Indiana Jones, Godfather, LotR en nog wat andere evergreens; die zijn het wel waard.
    Oude wijn in nieuwe zakken....

    Uiteindelijk is het een plastic hoesje met een disc en een geprint papiertje.... dat je goedkoper op andere manieren ook kunt bekijken.
    Qua verzamelen is de lol er ook afgegaan omdat alles online gaat én omdat de "magie" van 25 jaar geleden weg is; hiermee bedoel ik dat oude films/series soms voor het eerst op een koopuitgave verschenen of ze voor het eerst sinds tig jaar weer te bekijken waren. Beste voorbeeld is Battlestar Galactica (de 1978 serie) en Buck Rogers die ik na 20 jaar ofzo weer kon zien.... ik kwam het hele weekend niet buiten.
    Ik snap je verhaal TWD en ik ga er deels in mee.

    Ik ben (langzaam) mijn verzameling aan het langslopen om te beslissen wat er blijft en niet. Er is teveel wat ik niet meer ga kijken, simpelweg wegens tijdsgebrek. En dan is het inderdaad zonde dat het stof ligt te happen. Ik heb ook redelijk wat dubbel op verschillende formaten (DVD/blu-ray/UHD); dat is dan omdat ze bijvoorbeeld verschillende extra's hebben. Maar ik besef nu meer dat ik die extra's voor veel films of series niet ga kijken wegens tijdgebrek (een serie of een film opzetten t.o.v. extra's kijken; dan is de keus vaak niet moeilijk) of eenmalig kijk. Er zijn uitzonderingen waarvan ik alles (meerdere keren) kijk zoals Star Trek.

    Maar daarnaast moet je wel beseffen dat dit echt wel een gouden tijdperk is voor fysieke media (tenminste, als je niet afhankelijk bent van Nederlandse ondertiteling...).
    Er komen, zeker ook bij de boutique labels, zoveel films uit op blu-ray of UHD waarvan je nooit meer zou verwachten dat ze uitkomen of onbekende juweeltjes blijken te zijn. En dat dan in de mooist mogelijke kwaliteit. Ook mainstream is er genoeg te genieten, wat te denken van films uit de 80's op UHD als Dune (1984), de oude Conans die aangekondigd zijn, The Last Starfighter etc. Die blazen de oude blu-ray's weg. Maar ook oudere films die een schitterende release op UHD hebben gekregen zoals A Clockwork Orange, 2001 A Space Odyssey, Lawrence of Arabia, It's A Wonderful Life, veel Hitchcock films etc. Zelfs diverse silent movies krijgen nu een release. Een honderd jaar oude film op UHD, ja, die zijn er nu. Uit Azie komt er ook zoveel moois uit op blu-ray (en nu mondjesmaat ook op UHD).

    Ook op seriegebied mogen we in onze handjes knijpen: wie had ooit nog gedacht dat een serie als Babylon 5 op blu-ray zou uitkomen? En al die verschillende oudere series die compleet zijn uitgekomen zoals Twin Peaks, Star Trek TOS, Star Trek TNG, The Twlight Zone (1959 - 1964), Miami Vice en nog veel en veel meer. Je noemt zelf al Battlestar Galactica (de 1978 serie) en Buck Rogers; die hebben toch een prachtige blu-ray release gekregen die veel en veel beter is dan de DVD's?

    Het punt wat Oakey aangeeft dat er steeds meer op de streamingsdiensten gaat voor mij vaak niet op; wat betreft de mainstream films zal dat wel gelden maar daar buiten niet (of ze zijn niet beschikbaar in Nederland). Ik heb wel zoals Pastichio Rocker steeds minder met de Limited Editions. Het is nu hét verkoopmodel geworden voor de boutique labels waarbij ze handig gebruik maken van FOMO. Ik val er heus nog weleens voor hoor, laatst weer met die Zulawski box van Eureka waarvan ik eigenlijk al besloten had om de losse films te kopen, maar alsnog de box kocht. Of bij die Conan UHD set van Arrow, dan ga ik toch weer twijfelen, omdat ik de eerste film zo leuk vond en de box er zo mooi uitziet.

    Maar bij blind buys ben ik wel wat voorzichtiger geworden. Bijvoorbeeld bij Indicator kocht ik eerst alles, maar er zijn teveel films die tegenvielen of die ik eenmalig zal kijken. Het voordeel van de LE's van de boutique labels is wel weer dat die redelijk hun waarde behouden en je ze over het algemeen redelijk kunt verkopen. Maar de prijzen van nieuwe releases gaan ook steeds meer omhoog en ik wil daar niet altijd in mee omdat ik het er simpelweg niet voor over heb. Daarnaast is er een aardige kans dat de 'bubbel' straks barst als mensen inzien dat ze zoveel betalen voor een boekje dat ze nooit of 1x lezen en voor allerlei prullaria. Beter kun je dan een kale uitgave kopen en een mooi boek over de film als die er is.

    Voorlopig ben ik dus nog niet klaar met fysieke media, maar ik ga beter kijken wat ik écht wil en kijk.
    Laatst aangepast door rogue : 31-10-2023 om 09:09

  7. #82

    Standaard

    Of deze hobby uitsterft weet ik niet, maar veranderen doet deze in ieder geval wel.

    Het gaat tegenwoordig meer om de kwantiteit dan de kwaliteit en dat is met name te zien aan het onbeperkt kijken, het uitgebreide aanbod en hoe snel deze uitgebracht worden. Het enige wat ik bij streamingdiensten goed vindt is dat vaak moeilijker te zien of een film bedoeld is voor een groot of klein publiek. Hierdoor heb ik bij streamingdiensten meer het idee dat het om een film gaat dan om een product.

    Ondanks dat een fysieke schijf meer te bieden heeft dan een stream, vind ik de kwaliteit van schijven steeds meer op die van streams lijken. Volgens mij wordt er -ook bij fysieke schijven- te veel genormaliseerd om te voorkomen dat een film of indruk maakt en je er moe van kunt worden. Ik koop daarom alleen nog schijven waarvan ik zeker weet dat de kwaliteit goed is of om de collectie compleet te maken. De (ont)spanning van het wachten, het kopen en het kijken is voor mij wel van af en dat is waarom het bij mij uitsterft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Maar daarnaast moet je wel beseffen dat dit echt wel een gouden tijdperk is voor fysieke media (tenminste, als je niet afhankelijk bent van Nederlandse ondertiteling...).
    Klopt.....maar 20 jaar geleden was het dat ook (denk aan al die films/series die op DVD verschenen, de fraaie giftsets etc)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er komen, zeker ook bij de boutique labels, zoveel films uit op blu-ray of UHD waarvan je nooit meer zou verwachten dat ze uitkomen of onbekende juweeltjes blijken te zijn. En dat dan in de mooist mogelijke kwaliteit. Ook mainstream is er genoeg te genieten, wat te denken van films uit de 80's op UHD als Dune (1984), de oude Conans die aangekondigd zijn, The Last Starfighter etc. Die blazen de oude blu-ray's weg. Maar ook oudere films die een schitterende release op UHD hebben gekregen zoals A Clockwork Orange, 2001 A Space Odyssey, Lawrence of Arabia, It's A Wonderful Life, veel Hitchcock films etc. Zelfs diverse silent movies krijgen nu een release. Een honderd jaar oude film op UHD, ja, die zijn er nu. Uit Azie komt er ook zoveel moois uit op blu-ray (en nu mondjesmaat ook op UHD).

    Ook op seriegebied mogen we in onze handjes knijpen: wie had ooit nog gedacht dat een serie als Babylon 5 op blu-ray zou uitkomen? En al die verschillende oudere series die compleet zijn uitgekomen zoals Twin Peaks, Star Trek TOS, Star Trek TNG, The Twlight Zone (1959 - 1964), Miami Vice en nog veel en veel meer. Je noemt zelf al Battlestar Galactica (de 1978 serie) en Buck Rogers; die hebben toch een prachtige blu-ray release gekregen die veel en veel beter is dan de DVD's?
    Je noemt The Last Starfighter. Een favoriet van me.
    Deze schafte ik begin 2000 aan. DVDs waren toen 70 á 80 gulden. Daarna heb ik 'm geupgrade naar BluRay. Was iets van € 20.
    Die nieuwe versie zal er best mooi uit zien, maar voor mij valt het 4K vs BR verschil in het niet als ik de kosten erbij ga pakken. Zo'n schijf is € 25?
    Waar eindigt het, hoe vaak ga je dezelfde film (die je in 1x in de tig jaar kijkt) opnieuw aanschaffen.
    Met series krijg je dan nog iets meer waar voor je geld, maar daar heb ik alleen Buck Rogers, Twin Peaks, Battlestar Galactica (1978), Star Trek TOS en TNG en Twilight Zone "geupgrade".

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Het punt wat Oakey aangeeft dat er steeds meer op de streamingsdiensten gaat voor mij vaak niet op; wat betreft de mainstream films zal dat wel gelden maar daar buiten niet (of ze zijn niet beschikbaar in Nederland).
    Mee eens. Maar goed, al het "obscure" spul dat ik wil heb ik in de fysieke collectie.

  9. #84

    Standaard

    Ik upgrade zeker niet alles naar UHD hoor, maar bijvoorbeeld favorieten wel. Het verschil is imo zeker de moeite (en het geld) waard, maar dat moet ieder voor zich bepalen. Het nodigt ook weer uit om de film te herontdekken na zoveel jaren.

    Daarnaast koop ik vooral veel wat ik nog niet heb, waarvan het vaak blind buys zijn of alleen op basis van een trailer, regisseur of acteur. Als je zoals jij weinig hebt met nieuwe producties dan heb je daar geen last van. Ik snap dat trouwens totaal niet, dat je weinig met nieuwe producties heb. Ik zeg altijd: er zijn geen slechte filmjaren, dan heb je simpelweg niet de juiste films gekeken. Ik weet dat jij bijvoorbeeld een hekel hebt aan PC etc, nou, dan zijn er nog zat onafhankelijke films die daar minder mee hebben.

  10. #85

    Standaard

    De vraag blijft uiteindelijk voor velen toch: hoe vaak ga/kun je alles nog eens kijken? Wie heeft daar de tijd (van leven) voor, zeker als je ook nieuwe content leuk vindt (de vele series op de verschillende streamingsdiensten). Series als Battlestar Galactica had ik ook op DVD en en nu nog op bluray, maar ik ga die niet snel nog een keer in zijn geheel kijken.

    Er zijn vast mensen die niks anders te doen hebben qua sociale activiteiten, maar in de zomerperiode kijk ik amper tv en in de wintermaanden heb ik genoeg andere activiteiten. Ik denk dat ik meer dan 80% van mijn collectie nooit meer zal kijken. Daaronder vallen ook de meeste UHD-schijven, op een paar klassiekers na die ik ieder jaar wel kijk. Net wordt ook allemaal veel te duur helaas. En ja, een laserdisc kostte vroeger ook fl. 150 maar daar had ik toen ook het geld niet voor. €20 voor een film die ik echt vaker ga zien vind ik ok, maar meer moet het echt niet worden. Dat is het tegenwoordig wel vaak weer. Lawrence of Arabia wilde ik graag op uhd hebben, maar die box met al die boudfilms trok me niet en de limited edition stand alone heb ik destijds gemist; nu is die tweedehands veel te duur. Dan maar niet, jammer, kijk ik hem wel op Apple TV.

    Desalniettemin kan ik toch zeker nog wel genieten van een oude bluray en grijp ik ook wel eens "mis" als ik iets wil kijken wat ik op dvd had, maar wat op geen enkele streamingsdienst en soms niet eens op bluray te vinden is (films als Happiness, Kids, Hedwig, die in de dvd-tijd voor €2 in alle graaibakken lagen). Maar van de andere kant kan dat ook weer valse nostalgie zijn: best kans dat als ik zo'n film op dvd weer zou kijken ik me meteen ga ergeren aan de slechte beeldkwaliteit, de koeiengrote gekartelde en gele ondertitels en allerlei strepen links/rechts/onder langs de rand van het beeld die vroeger binnen de overscanmarges vielen.

    Wel jammer van de blurayrot, dat is wel een domper op de bewaarvreugde. Nu al een paar keer gehad bij films die ook niet te streamen zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-10-2023 om 18:29
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    De vraag blijft uiteindelijk voor velen toch: hoe vaak ga/kun je alles nog eens kijken? Wie heeft daar de tijd (van leven) voor, zeker als je ook nieuwe content leuk vindt (de vele series op de verschillende streamingsdiensten). Series als Battlestar Galactica had ik ook op DVD en en nu nog op bluray, maar ik ga die niet snel nog een keer in zijn geheel kijken.
    Toevallig is BSG78 dan net een serie die ik nog wel een aantal keer verwacht te kijken (mijn alltime favoriet) maar verder: precies dit. Op een enkele uitzondering na duurt het echt 5 tot 10 jaar voordat ik iets ga herkijken. Ik heb films in de kast staan die ik zelfs al 20 jaar niet meer gezien heb,

    Hetzelfde met boeken; ik kom amper aan lezen toe en had kasten vol naslagwerken en (Star Wars) leesboeken. Veel heb ik nog, maar ook hier is eea verdwenen en heb ik de regel "alleen wat aanschaffen als ik het direct ga lezen".

    In Corona tijd is langzaamaan mijn mindset veranderd en ben ik door dozen gegaan van zooi wat ik de afgelopen tig jaar verzameld/gekregen heb. Alles waar ik niks meer mee deed (of verwachte niks meer mee te doen) in fases op Marktplaats gegooid en bijna 4 jaar later is er echt veel verdwenen (op een gegeven moment werd het een sport: op de meest kansloze dingen die anders de kliko in waren gegaan werd (soms behoorlijk) geboden.
    Topstukken en dingen met emotionele waarde uiteraard gehouden.

    Had dit 20 jaar geleden tegen me gezegd en ik had je voor gek verklaard.

  12. #87

    Standaard

    Bij mij zal het uitsterven wegens de duurte van alles. Vroeger was een Arrow nog betaalbaar, maar als ik de prijzen zie van bepaalde uitgaves (vb US 4K uitgave van de Conan films zit je al over de 100 euro om ze tot hier te krijgen), deels ook te wijten aan de hoge verzendingskosten. En je weet op voorhand dat deze films wellicht hier niet zullen worden uitgebracht (Disney). Ook vanuit de UK zit je al gauw aan eind de 30 begin de 40 euro incl verzending voor een single 4K schijfje. Mijn aankopen zijn daardoor ook selectiever geworden. Vroeger kocht ik gemakkelijk een 8-tal films per maand, nu is dat herleid naar maximum 4, tenzij er serieuze kortingen zijn zoals een 2 voor 30.

    Buiten Netflix doe ik niet aan streaming, ik geloof er gewoonweg niet en je moet tig accounts hebben als je echt alles wilt. En dan nog is het een beperkt en selectief aanbod.

    Van disc rot ben ik volgens mij nog vrij gespaard gebleven, buiten de NL Slumdog Millionairs, heb ik er nog geen tegengekomen.

    Het is simpelweg minder leuk en minder interessant geworden om iets te verzamelen.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Bij mij zal het uitsterven wegens de duurte van alles....

    Buiten Netflix doe ik niet aan streaming, ik geloof er gewoonweg niet en je moet tig accounts hebben als je echt alles wilt. En dan nog is het een beperkt en selectief aanbod....
    Er zijn ook genoeg mensen in Nederland & andere landen die een IPTV kastje hebben, waarmee ze voor een klein bedrag per maand de beschikking hebben over duizenden zenders, de allernieuwste films en series, waar bijvoorbeeld ook Netflix-Prime & andere streaming zenders inzitten, maar ze kunnen via dat kastje ook oudere films en series kunnen bekijken. Misschien niet legaal, maar ik kan begrijpen dat mensen daar hun toevlucht in zoeken, nu alles zo enorm duur is. En zo kan je dus ook nog genieten van een enorme hoeveelheid beeld & geluidsmateriaal, zonder tig schijven te hebben. En dat voor weinig geld is dat dan wellicht voor hun een vervanging van een collectie?.

  14. #89

    Standaard

    Velen zeggen nu dat € 30 á € 40 veel is en men daarom afhaakt (wat ik snap!)
    Maar ergens is dat wel grappig aangezien dit rond 2000 normale prijzen waren en niemand vanwege die bedragen afhaakte. Sterker: men haakte juist alleen maar aan ipv af.

    Bij de FRS, Van Leest, Ro-Disc etc zat je al gauw op 70 gulden en in de latere jaren kon je bij sites als Play, DVDsoon, DVDpacific etc ook vlot € 30 of meer aftikken.

  15. #90

    Standaard

    En dan is er ook nog het illegaal downloaden van series en films. Wat al jaren gedaan wordt.
    Ik ken mensen die een hele grote collecties daarvan hebben op grote harddrives van 24 tb of meer.
    Duizenden films en series om te bekijken en die bekijken via Plex, een gratis streaming service.
    Diezelfde Plex heeft ook nog veel films en series in zijn bestand staan die ook gratis te streamen zijn.
    Maar je krijgt af en toe reclames erdoorheen.

    Ik mis de winkels wel die altijd films en series verkochten. Nu ga ik af en toe naar kringloop winkels waar ik zo nu en dan wel wat leuks vind op dvd of blu ray.
    Het fysieke verzamelen van films en series vind ik toch nog steeds het leuks om echt van het artwork te genieten en in je handen te hebben.
    Ik heb er duizenden, soms als iemand dat ziet voor de eerste keer gaat het zo van woooow wat een collectie.

    En dat is toch een fijn gevoel.

  16. #91

    Standaard

    Van die Conan's heb je ook de optie om de box te kopen jurgen42u, dan zit je ergens aan $65 inclusief, wat toch wel redelijk is.

    Wat betreft prijzen: het is allemaal relatief en persoonlijk natuurlijk. Die Marvel 3D's uit Japan zijn belachelijk duur en de prijs van Koreaanse blu-ray's wordt verdubbeld door de verzendkosten, maar dat heb ik er dan wel voor over want die kan ik nergens anders kopen. Maar soms vind ik dan €20 voor een 'gewone' UHD die algemeen verkrijgbaar is, dan te duur. En wat TWF zegt: vroeger was het met DVD's echt niet goedkoper maar duurder.

    Ik mis hier in de posts naast alle logische dingen wel het gevoelsmatige stukje: dat je een soort van trots bent op je collectie. Ik zit weleens te kijken naar mijn kasten om een film te zoeken en dan zie ik zoveel moois staan...en het is ook fijn dat je zoveel keus hebt. Tegelijkertijd denk ik ook: je hebt teveel en er moet wat weg . Een heel dubbel gevoel dus...

  17. #92

    Standaard

    Wat ik inderdaad prettig vind is zeker die keuzevrijheid, en dan met name van films die niet op streamingsdiensten staan. Dan is het altijd fijn dat je zo'n film uit de kast kan pakken om vervolgens op te zetten. Wel merk ik dat er bij meer back catalogue aan 4|K binnenkomt dan nieuwe titels.

  18. #93

    Standaard

    Tja, wanneer wordt verzamelen hoarden? Zolang je niemand kwaad doet is het ieders goed rechts.

    In 2000 waren de prijzen ook hoog, maar toen was er geen alternatief. Geen streaming, (nog) geen downloaden voor de meeste mensen met toen nog een analoog modem, en een videotheek waar een nieuwe VHS-titel ook fl. 8-10 kostte (dat wordt ook wel eens vergeten). Nu zijn die alternatieven er wel. Voor de prijs waar je vroeger 3 vhs-films een weekend voor kon huren kijk je nu een maand lang een enorm aanbod.

    Plus dat men zich realiseert dat al die titels die €20-40 kostten toen op dvd (en later op bluray) nu letterlijk nog geen kwartje waard zijn. Erg waardevast is het allemaal niet, wat niet erg is als je er veel plezier van hebt gehad, maar al die dure Homescreentitels die op dvd soms als €30 kostten waren technisch het aankijken amper waard. Voor mij heeft streaming daardoor toch meer voordelen dan het fysiek verzamelen.

    Er zijn zeker nog mensen die illegaal downloaden, maar ook dit is door sgaal streamen veel minder gangbaar dan 10 jaar geleden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #94

    Standaard

    Wanneer verzamelen verandert in hoarden betekent dat dat je geen controle meer over je verzameling hebt. Gelukkig heb ik dat idee zelf niet en naast het kopen ben ik nu ook regelmatig aan het verkopen.

    En als jij denkt dat alle DVD's (en blu-ray's) letterlijk een kwartje waard zijn, dan heb ik nieuws voor je: dat klopt niet. Ja, die zullen er genoeg zeker tussen zitten, maar er is genoeg (zeker buiten mainstream) dat vreemd genoeg eigenlijk alleen maar duurder wordt.

    Wat streamen betreft, heb ik hier al vaak genoeg gezegd: je hoeft niet te kiezen, waarom zou je? Fysiek en streamen gaan heel goed samen. De nadelen van streamen zijn bekend (zoals geen controle op het aanbod, afhankelijk van de aanbieder voor de kwaliteit etc) en de voordelen ook (gebruikersgemak, onthouden waar je gebeleven bent etc). En de nadelen van fysiek ook (duurder, neemt ruimte in beslag etc), net als de voordelen (controle op de beschikbaarheid, controle op de kwaliteit, extra's etc). Voor mij is een mix ideaal.

    Ik mis hier wel de reacties van die fervente aanhangers van fysiek zoals Marcel en Werner trouwens.

  20. #95

    Standaard

    Ik vind de mix ook ideaal, maar qua streaming ben ik wel wat kieskeuriger geworden en ben ik vaker geneigd om een dienst tijdelijk af te sluiten ipv het allemaal door te laten lopen. Qua fysiek ben ik in nde gelukkige omstandigheid dat de aanvulling van de collectie deels komt door mijn werk hier voor het forum, daar prijs ik me echt gelukkig mee. Verder ben ik erg fan geworden van Kino Lorber en hun 4K-uitgaven, dis koop ik bijna allemaal de laatste tijd.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    En als jij denkt dat alle DVD's (en blu-ray's) letterlijk een kwartje waard zijn, dan heb ik nieuws voor je: dat klopt niet. Ja, die zullen er genoeg zeker tussen zitten, maar er is genoeg (zeker buiten mainstream) dat vreemd genoeg eigenlijk alleen maar duurder wordt.
    Welke DVDs zijn dan meer waard? (asking for my$€lf)

    (Twee jaar geleden 17 van die Disney Treasure blikken weggegaan voor € 1150)

  22. #97

    Standaard

    Dat betreft veelal films die nog geen blu-ray/UHD hebben gekregen, Denk bijvoorbeeld aan horror, obscure films zoals Pink movies, complete series etc.

  23. #98

    Standaard

    Ik vervang best veel door 4K Ben inmiddels ook gewend dat er niet veel meer 3 voor 30 acties meer zijn en betaal nu dus wat meer, maar uit de US laat ik niets meer komen, de verzendkosten zijn me echt te hoog.

    De meeste streamingsdiensten heb ik wel tot mijn beschikking, Viaplay en Videoland via een maatje, helaas geldt dat niet meer voor Netflix... Disney en Apple heb ik niet. De rest wel zon beetje en daar kijken wat anderen weer bij mee. Wel jammer dat Prime duurder wordt. Ik heb dus een mix van beide
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #99

    Standaard

    Ik vervang ook nogal wat door 4K. Ik kan het me permitteren, en nu ik een Panasonicspeler heb gekocht die externe ondertitels aan een 4K kan toevoegen, beleef ik precies mijn tweede jeugd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vervang ook nogal wat door 4K. Ik kan het me permitteren, en nu ik een Panasonicspeler heb gekocht die externe ondertitels aan een 4K kan toevoegen, beleef ik precies mijn tweede jeugd.
    Welke speler is dat Werner (waarschijnlijk een aangepaste)?

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •