Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Sterft de hobby?

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Welke speler is dat Werner (waarschijnlijk een aangepaste)?
    En ook een hele dure... denk ik?
    Ik ben ook benieuwd.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik vervang best veel door 4K Ben inmiddels ook gewend dat er niet veel meer 3 voor 30 acties meer zijn en betaal nu dus wat meer, maar uit de US laat ik niets meer komen, de verzendkosten zijn me echt te hoog.

    De meeste streamingsdiensten heb ik wel tot mijn beschikking, Viaplay en Videoland via een maatje, helaas geldt dat niet meer voor Netflix... Disney en Apple heb ik niet. De rest wel zon beetje en daar kijken wat anderen weer bij mee. Wel jammer dat Prime duurder wordt. Ik heb dus een mix van beide

    De films die je vervangt wat doe je daar me dan?
    Verkopen heb ik ook een aantal keren geprobeerd, maar dat levert weinig tot niets op.
    Alleen de Batman films heb ik voor een leuk prijsje verkocht op blu ray.

  3. #103

    Standaard

    Weet je ik ben erg trots op mijn collectie films en series.
    Ik doe heel weinig weg en zoek een goed opbergsysteem voor sommige films, alle dvd's zitten nu in mapjes en mooie boxen, ik heb er zo'n 2500 ongeveer.
    Hetzelfde ga ik ook doen met bijvoorbeeld grote series zoals Silent Witness.
    Ik kan heel slecht afstand doen van mijn collectie.
    Ik heb zelfs nog VHS banden, Die ik nu aan de muur hang als kunstwerk.
    Ik heb natuurlijk ook nog de mogelijkheid om die te spelen met mijn Philips Matchline videorecorder.
    Ik heb vroeger in een videotheek gewerkt toen is deze hobby ook begonnen.

    Trouwens ik heb laatst een ex-verhuur videoband van Chainsaw massacre verkocht voor 45 euro.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb vroeger in een videotheek gewerkt toen is deze hobby ook begonnen.
    Hier hetzelfde verhaal, mooie tijden!

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Welke speler is dat Werner (waarschijnlijk een aangepaste)?
    Deze:
    https://www.tps.uk.com/?tab_name=MUL...&choice_type=1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat ziet er goed uit....als ik niet al dezelfde speler (zonder die aparte features natuurlijk) had, dan was het niet zo moeilijk. Naast external subtitles lijkt PUO (Protected User Operation) mij geweldig, al die zooi aan het begin meteen skippen.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Naast external subtitles lijkt PUO (Protected User Operation) mij geweldig, al die zooi aan het begin meteen skippen.
    Dat is inderdaad een heerlijke feature
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

    Dus je koopt een UHD zonder ondertitels en als je hem kijkt, zoekt hij de Nederlandse ondertitels online erbij?
    Dus nooit meer te kijken of er wel NLsubs bijzitten, dit apparaat haalt ze er zelf bij?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Dus je koopt een UHD zonder ondertitels en als je hem kijkt, zoekt hij de Nederlandse ondertitels online erbij?
    Dus nooit meer te kijken of er wel NLsubs bijzitten, dit apparaat haalt ze er zelf bij?
    Nee, die moet je manueel op internet zoeken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee, die moet je manueel op internet zoeken.
    Mijn Oppo werkt ongeveer gelijk. Ondertitels kun je kijken door een usb met nl subs te gebruiken.

    Ik heb 1 usb met alle subs van mijn films. Ik moet alleen voor het kijken, even in andere directory zetten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #111

    Standaard

    Mooie speler Werner! Ik heb zelf de niet-gemodificeerde UB9000, maar als die vervangen moet worden (hopelijk niet) dan ga ik ook voor deze dnek ik.

  12. #112

    Standaard

    Ik denk niet dat deze hobby ooit zal uitsterven, al maakt het wel uit hoe je in dit geval ‘hobby’ definiëert. Heb je het over het kijken naar films (en series), dan zul je dat tot in lengte van dagen kunnen blijven doen, op welke manier dan ook. Er zullen altijd films en series gemaakt blijven worden want het is nog steeds een lucratief verdienmodel. Wel maak ik me een beetje zorgen over het gebrek aan originaliteit bij bepaalde filmstudios.

    Is je hobby echter het verzamelen van films en het opbouwen van een filmcollectie, al dan niet op basis van fysieke media, dan wordt het wel een wat lastiger verhaal. Ik ben ooit begonnen met het kopen van VHS-cassettes met concerten en optredens, maar kon niet echt warmlopen voor de matige beeldkwaliteit daarvan. Toen kwam laserdisc om de hoek kijken met zijn voor die tijd superieure beeldkwaliteit. Dat waren soms prachtige, maar peperdure uitgaves van populaire films en concerten. Ik heb ze allemaal nog op zolder liggen, maar kan ze niet meer afspelen omdat ik geen laserdiscspeler meer bezit. En ze zijn zelfs aan liefhebbers op dit forum niet meer te slijten.

    Daarna de overstap naar het medium DVD gemaakt, ook veel films gekocht en over het algemeen niet ontevreden over de kwaliteit daarvan, uitzonderingen daargelaten. Lang gewacht bij de overstap naar Blu-ray, want ik was niet zo overtuigd van de kwaliteitssprong ten opzichte van de DVD, maar ik had in veel gevallen ongelijk. En ondertussen groeide mijn verzameling gestaag en ontstond er een toch wel indrukwekkende filmvideotheek, net zo fraai als een volle boekenkast kan zijn. 3D zorgde voor een nieuwe impuls en nog steeds vind ik dat één van de beste ontwikkelingen op filmgebied omdat het écht iets toevoegt, iets wat ik minder heb met 4K UHD.

    Mijn verzameling is inmiddels zo groot dat ik amper nog opbergruimte heb. Ik was laatst eens mijn collectie aan het doorlopen en dan kom ik toch heel veel films tegen die ik zeker nog een tweede (of een derde) keer wil kijken. Maar dan moet ik wel minstens 117 worden en moet alle apparatuur nog blijven werken. Ik ben nog steeds van plan om eens grondig door mijn verzameling te gaan en alleen die films en series te bewaren die een belangrijke rol in de filmgeschiedenis hebben (gehad) of die mij op een bijzondere manier geraakt hebben. En natuurlijk de speciale uitgaven niet te vergeten. De rest gaat naar de kringloopwinkel of zoiets.

    Dat er tegenwoordig minder films op fysieke media worden uitgebracht: ik kan er niet zo mee zitten. Ik heb er genoeg en ik heb totaal geen last van FOMO (“Fear of Missing Out”). Ik hoef echt niet alle films gezien te hebben of alle seizoenen van een serie in mijn bezit te hebben. Hoewel ik niet meer hoef te werken en in principe alle tijd heb om films te kijken, zou mijn vrouw dat niet erg leuk vinden. Zij geeft veel minder om films en series en heeft ook een andere smaak dan ik. Wij kijken ook graag naar talkshows, documentaires, reisprogramma’s, cabaret enz. op de reguliere TV-zenders, dus films kijken beheerst echt niet mijn leven. En zoals met zoveel hobbies: soms ben je er heel druk mee bezig en dan weer tijden niet, dus ik zie het allemaal niet zo somber in.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #113

    Standaard

    Zonde van al die laserdiscs dat ze zomaar op zolder liggen, ik heb een kallax kast van ikea gekocht daar staan die van mij in, ook de gewone lp's hebben hun plaats daar.
    Ik heb natuurlijk nog wel een werkende laserdisc speler en draai dan ook af en toe een film.
    Ik heb er een kleine 400, maar als je een lijst heb of zo van ze zou ik eens kunnen kijken of er iets interessants voor mij bijzit.
    Ik heb nog ruimte in mijn kallax kast

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Zonde van al die laserdiscs dat ze zomaar op zolder liggen, ik heb een kallax kast van ikea gekocht daar staan die van mij in, ook de gewone lp's hebben hun plaats daar.
    Ik heb natuurlijk nog wel een werkende laserdisc speler en draai dan ook af en toe een film.
    Ik heb er een kleine 400, maar als je een lijst heb of zo van ze zou ik eens kunnen kijken of er iets interessants voor mij bijzit.
    Ik heb nog ruimte in mijn kallax kast
    Volgens mij hebben wij hierover in het verleden al eens contact gehad, maar toen had je geen interesse, of vanwege de titels dan wel de prijs die ik ervoor wilde hebben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #115

    Standaard

    Ik denk dat dvd, blu-ray of 4K-schijfjes altijd wel zal blijven bestaan. Het worden er wel steeds minder en met een kleine oplagen. Ook zullen de prijzen alleen maar blijven stijgen en komen we vast wel op een moment dat een film 100 euro kost. Ik betaal soms al 50 euro voor een speciale editie, dus heel erg vind ik het niet. De tijd van opkopen en een zo groot mogelijke verzameling is voor mij voorbij. Ik ben steeds selectiever geworden en ben nu alle films in m'n collectie ook daadwerkelijk aan het kijken en doe niet meer aan blind buys. Ik vind het verzamelen eigenlijk vandaag de dag een stuk leuker. Nu met de komst van 4K is de beeldkwaliteit vaak fantastisch. Je favoriete films op de beste kwaliteit bekijken, wat wil een filmliefhebber nog meer? Dvd's heb ik al jaren niet meer gekocht.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik denk dat dvd, blu-ray of 4K-schijfjes altijd wel zal blijven bestaan. Het worden er wel steeds minder en met een kleine oplagen. Ook zullen de prijzen alleen maar blijven stijgen en komen we vast wel op een moment dat een film 100 euro kost. Ik betaal soms al 50 euro voor een speciale editie, dus heel erg vind ik het niet. De tijd van opkopen en een zo groot mogelijke verzameling is voor mij voorbij. Ik ben steeds selectiever geworden en ben nu alle films in m'n collectie ook daadwerkelijk aan het kijken en doe niet meer aan blind buys. Ik vind het verzamelen eigenlijk vandaag de dag een stuk leuker. Nu met de komst van 4K is de beeldkwaliteit vaak fantastisch. Je favoriete films op de beste kwaliteit bekijken, wat wil een filmliefhebber nog meer? Dvd's heb ik al jaren niet meer gekocht.
    In het DVD-tijdperk werd ik al behoorlijk selectief, in het BD-tijdperk was dat minder, maar nu ben ik heel selectief. Ik heb weinig "blind buys" gedaan en ben wel blij dat ik daardoor geen kasten en planken vol met schijven gevulde doosjes heb staan.

    Meestal ben ik op zoek naar een film die ik interessant vind en als ik zeker weet dat die een goede beleving kan bieden, dan wil ik die wel kopen en zou ik misschien wel wat meer willen betalen dan €25 voor een UHD. Bepaalde codecs in combinatie met een hoge beoordeling voor beeld en geluid zijn voor mij geen goede reden om een film te kopen, tenzij ik vertrouwen in die codecs en/of de toepassing daarvan heb.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #117

    Standaard

    Ik heb de laatste 6 jaar meer verkocht aan DVD/Blu-ray's/games dan dat ik gekocht heb.De enige collectie die ik nog in bezit houd zijn m'n CD's.
    Films liggen na 2x stof te happen en muziek blijf ik draaien.

    Games:Hier ben ik voor een groot deel digitaal gegaan.

    In huis hebben wat me nu bezig houd dat is voor mij het belangrijkste.10 jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zo anders zou worden qua verzamelen.
    Het niet alles meer willen/moeten hebben geeft veel meer rust.
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-11-2023 om 14:04

  18. #118

    Standaard

    Ik koop nog heel veel blind buys. Tenminste, als je daarmee bedoelt dat je de film nog niet heb gezien en niet dat je helemaal geen info over de film hebt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je als filmverzamelaar alleen films koopt die je al kent, dan laat je je dus nooit meer verrassen? Het komt erg vreemd op mij over. Met maninstream blockbusters kan ik mij nog iets voorstellen, maar er zoveel meer buiten dat.

  19. #119

    Standaard

    Ik laat me zeker nog wel eens ooit verrassen maar echt blind kopen is voorbij.Ik zeg niet dat ik niets meer koop.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik laat me zeker nog wel eens ooit verrassen maar echt blind kopen is voorbij.Ik zeg niet dat ik niets meer koop.
    Ja, ik doelde meer op batmaster en Gerco die dat aangaven.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ja, ik doelde meer op batmaster en Gerco die dat aangaven.
    Oke

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik koop nog heel veel blind buys. Tenminste, als je daarmee bedoelt dat je de film nog niet heb gezien en niet dat je helemaal geen info over de film hebt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je als filmverzamelaar alleen films koopt die je al kent, dan laat je je dus nooit meer verrassen? Het komt erg vreemd op mij over. Met maninstream blockbusters kan ik mij nog iets voorstellen, maar er zoveel meer buiten dat.
    Ik zag dat Dawn of the Dead van Romero op 4K nog te koop was voor een mooie prijs en zo'n editie wil ik wel in mijn collectie. Echter had ik deze film nooit gezien. Night of the living dead vond ik tegenvallen, dus om hier nou 35 euro voor neer te tellen vind ik een te grote gok. Ik heb de film afgelopen maandag eerst gekeken en ja, deze vond ik wel erg goed en toen heb ik de box dus aangeschaft. Vaak als titels op 4K worden aangekondigd voor een latere release en ik ken ze nog niet, probeer ik ze eerst te kijken. Als de box binnenkomt ga ik de extra's bekijken en misschien een andere versie. Ook organiseer ik regelmatig filmavonden en kijk ik films graag opnieuw. Dus voor mij ligt het echt anders. Ik ben echt een filmliefhebber, lees graag over film via boeken en essays op internet, bezoek vaak de bioscoop, kijk graag extra's en praat er met mensen over in mijn wekelijkse filmclub. Dat je een film die je geweldig vindt gewoon uit de kast kan halen en altijd kan kijken hecht ik veel meer waarde aan, dan een film die ik waarschijnlijk nooit meer ga kijken en maar in m'n kast staat om een collectie te hebben. En ja, ik verzamel zo'n 15 jaar en heb ondertussen zo'n 1200 blu-ray en 300 4k's in opmaat gemaakte kasten. Ik vind ook gewoon heel veel films leuk.
    Laatst aangepast door batmaster : 15-11-2023 om 18:00

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik kan mij ook niet voorstellen dat je als filmverzamelaar alleen films koopt die je al kent, dan laat je je dus nooit meer verrassen? Het komt erg vreemd op mij over. Met maninstream blockbusters kan ik mij nog iets voorstellen, maar er zoveel meer buiten dat.
    Ik vond het altijd slimmer om ze eerst te bekijken alvorens te kopen.
    -Je wordt verrast
    -Je doet geen blinde blunderaankopen

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    -Je doet geen blinde blunderaankopen
    Dat kan al eens gebeuren maar ik kan stellen dat van al wat ik blind koop ik uiteindelijk 1% als blunderaankoop beschouw. Dat valt nogal mee. Ik ken uiteraard mijn eigen smaak. Ik ga geen komedie met Will Ferrell kopen, om maar iets te zeggen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #125

    Standaard

    Ik heb 6 verhuisdozen vol met dvd's in de kelder staan, er zit van alles in ook blockbusters.
    Staat al een tijd op marktplaats voor 100 euro.
    Maar nooit een reactie op gekregen.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •