Pagina 63 van 167 EersteEerste ... 135359606162636465666773113163 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.551 tot 1.575 van 4160 worden weergegeven.
  1. #1551

    Standaard Red Sun (Universal)

    Heeft iemand al de dvd van Red Sun (Universal release 17-8-2006) gekocht? Hoe is de kwaliteit?

  2. #1552

    Standaard

    Ik vond Django toch een klasse beter als Mannaja. Misschien omdat ik Keoma enkele weken voor Mannaja had gezien dat ik zo negatief was over de film, toch maar een keer in de herkansing gooien.

    Bedankt voor je uitleg Morti. Ga de 1988 versie nog wel een keer ergens volgende maand kijken want vond de 2005 versie een topper.

  3. #1553

    Standaard

    De maker van de serie "Into the West" (2005) (mini) TV Series, Simon Wincer komt nu met een andere western mini-serie.

    "Comanche Moon" (2006) (mini) TV Series

    Bekende namen:

    Val Kilmer
    Karl Urban
    Steve Zahn

    En we zullen twee bekende namen zien terugkomen in deze serie:

    Gus McCrae & Woodrow F. Call

  4. #1554

    Standaard The Jack Bull

    The Jack Bull (1999) HBO Pictures, Indies Home Entertainment

    Wyoming Territory, 1890.
    Myrl Redding (John Cusack) is een kleine paardenfokker die in conflict komt met de vermogende grootgrondbezitter Henry Ballard (L.Q. Jones). Op een dag vertrekt Redding met enkele van zijn knechten, onder hen enkele Crows, naar het plaatsje Casper om zijn paarden te verkopen. Landeigenaar Ballard heeft een tolpoort gebouwd en eist 10 dollar van Redding om over zijn land verder te reizen. Redding heeft te weinig geld en laat zijn twee mooiste paarden achter als borg voor het resterende geld dat hij nog aan Ballard moet betalen. Redding moet dit doen, omdat hij anders de paardenmarkt in Casper niet op tijd bereikt.

    Enkele dagen later keert Redding terug om zijn paarden bij Ballard op te halen. Het blijkt dat zijn paarden mishandeld en kreupel zijn. Redding wil Ballard een proces aan doen, maar Ballard heeft de plaatselijke rechter omgekocht. Reddings vrouw Cora (Miranda Otto) kent de vrouw van een procureur-generaal en probeert op deze manier recht te halen. Cora Redding verongelukt en sterft. Redding kookt van woede en besluit zijn boerderij te verkopen. Met het geld van de boerderij huurt hij enkele tientallen mensen, dorpsgenoten en enkele Crows, in om verhaal bij Ballard te halen.

    The Jack Bull is een vrij tamme televisiewestern uit 1999. De film is gemaakt door HBO, een filmmaatschappij die bekend staat om zijn kwalitatief goede producties. Er zit relatief weinig actie in de film, maar deze moderne western weet de kijker toch voortdurend te boeien. De film is hier en daar wat melancholisch van toon: het sentiment druipt er regelmatig vanaf, zeker in de eindscène. In The Jack Bull zit een aantal mooie natuurscènes vergelijkbaar met Costners Open Range uit 2003. Beide films hebben een vergelijkbare thematiek:een protest tegen de landeigenaren vanwege de opdeling en afbakening van het land.

    In The Jack Bull zit een aantal bekende namen:John Cusack, John Goodman als de rechtvaardige rechter Tolliver, John Savage en L.Q. Jones. Vooral L.Q. Jones steelt de show als de wrede landeigenaar Henry Ballard. Jones is zeker géén nieuweling in een western. Hij heeft in een groot aantal westerns gespeeld.a. Laramie, Rawhide, Gunsmoke, Cimarron, Hang 'em High en in Peckinpahs Ride the High Country, Major Dundee, The Wild Bunch, Cable Hogue en Pat Garrett.
    http://www.imdb.com/name/nm0428618/

    The Jack Bull is géén western met een happy end. In tegenstelling tot de meeste Amerikaanse westerns loopt het met de held niet goed af:[spoiler:c5bdb8cea1] Myrl Redding eindigt aan de galg.[/spoiler:c5bdb8cea1] The Jack Bull is géén topper binnen het westerngenre, maar behoort mijns inziens tot de betere moderne westerns. Veel kruitdamp zul je in de film niet aantreffen, maar het verhaal blijft interessant en is zeker niet saai.

    De dvd is uitgegeven door Indies en is van goede kwaliteit. De dvd heeft géén extra's met uitzondering van een korte trailer. Let op, op de hoes staat dat de film 92 minuten duurt, maar dat is niet correct. De western duurt circa 112 minuten!

    75/100 ***

  5. #1555

    Standaard Red Sun

    Beste Colonel Mortimer,
    Je vroeg naar de film Red Sun op DVD. Mijn advies: laten liggen. Zoals alle Indies-films is ook deze van een zeer slechte videoband gekopieerd. Ik heb deze film enkele maanden geleden bij van Leest gekocht en vanwege de abominabele beeldkwaliteit terug gebracht.

  6. #1556

    Standaard Re: Red Sun

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RenePenders
    Beste Colonel Mortimer,
    Je vroeg naar de film Red Sun op DVD. Mijn advies: laten liggen. Zoals alle Indies-films is ook deze van een zeer slechte videoband gekopieerd. Ik heb deze film enkele maanden geleden bij van Leest gekocht en vanwege de abominabele beeldkwaliteit terug gebracht.
    Mortimer was echter benieuwd naar de nieuwe release van Universal, die is deze maand uitgekomen:



    Universal maakt gebruik van de transfer van Studio Canal, zie hier voor screenshots.

  7. #1557

    Standaard

    Thanks Qzyn en Rene Penders voor de reactie.
    Zoals Qzyn al schreef gaat het mij inderdaad om de Universalrelease. De Indiesrelease heb ik zelf en is barslecht. Red Sun is een goede film, daarom wil ik een kwalitatief betere versie van deze film in mijn collectie hebben. Trouwens niet alles van Indies is van baggerkwaliteit, The Jack Bull (zie mijn recensie) is van goede kwaliteit.
    Ik heb gezien dat de transfer van Studio Canal van zeer goede kwaliteit is.

  8. #1558

    Standaard The Shootist

    Net The Shootist, John Waynes laatste film, gezien. De film is een prachtig eerbetoon aan één van de grootste sterren, misschien wel dé ster, van het westerngenre. The Shootist is een waardig afscheid van het witte doek van John Wayne.

    Ik heb de R2NL van Warner gekeken die in 2006 is verschenen. De film staat niet in het originele formaat op dvd, maar gewoon in 1.33:1. De kwaliteit van deze dvd is goed. Onlangs beweerde iemand op dit forum dat deze versie van VHS-kwaliteit zou zijn, maar dat is dvd zeker niet. De dvd heeft géén extra's.
    Het wordt tijd voor een Special Edition van The Shootist, of is deze er al

  9. #1559

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Net The Shootist, John Waynes laatste film, gezien. De film is een prachtig eerbetoon aan één van de grootste sterren, misschien wel dé ster, van het westerngenre. The Shootist is een waardig afscheid van het witte doek van John Wayne.

    Ik heb de R2NL van Warner gekeken die in 2006 is verschenen. De film staat niet in het originele formaat op dvd, maar gewoon in 1.33:1. De kwaliteit van deze dvd is goed. Onlangs beweerde iemand op dit forum dat deze versie van VHS-kwaliteit zou zijn, maar dat is dvd zeker niet. De dvd heeft géén extra's.
    Het wordt tijd voor een Special Edition van The Shootist, of is deze er al
    Voor zover ik weet is er nog geen S.E. van The Shootist. Ik heb zelf de R2 release van Paramount. Deze is in tegenstelling tot de NL-release wel widescreen (16:9 anamorf). Moet wel tot mijn spijt bekennen dat ik 'm nog steeds niet heb gezien.

    Wel van het weekend een andere John Wayne western bekeken El Dorado.

  10. #1560

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Net The Shootist, John Waynes laatste film, gezien. De film is een prachtig eerbetoon aan één van de grootste sterren, misschien wel dé ster, van het westerngenre. The Shootist is een waardig afscheid van het witte doek van John Wayne.

    Ik heb de R2NL van Warner gekeken die in 2006 is verschenen. De film staat niet in het originele formaat op dvd, maar gewoon in 1.33:1. De kwaliteit van deze dvd is goed. Onlangs beweerde iemand op dit forum dat deze versie van VHS-kwaliteit zou zijn, maar dat is dvd zeker niet. De dvd heeft géén extra's.
    Het wordt tijd voor een Special Edition van The Shootist, of is deze er al
    De R2NL versie is toch van Afilm?
    Waarom brengt Paramount die hier niet uit zoals zoveel Wayne westerns.
    En als we het toch over Paramount en John Wayne hebben:
    Waar blijven Hondo, McLintock, The high and the mighty en Island in the sky?
    Allevier in R1 verkrijgbaar.
    (De laatste 2 zijn geen westerns)

  11. #1561

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Net The Shootist, John Waynes laatste film, gezien. De film is een prachtig eerbetoon aan één van de grootste sterren, misschien wel dé ster, van het westerngenre. The Shootist is een waardig afscheid van het witte doek van John Wayne.

    Ik heb de R2NL van Warner gekeken die in 2006 is verschenen. De film staat niet in het originele formaat op dvd, maar gewoon in 1.33:1. De kwaliteit van deze dvd is goed. Onlangs beweerde iemand op dit forum dat deze versie van VHS-kwaliteit zou zijn, maar dat is dvd zeker niet. De dvd heeft géén extra's.
    Het wordt tijd voor een Special Edition van The Shootist, of is deze er al
    De R2NL versie is toch van Afilm?
    Waarom brengt Paramount die hier niet uit zoals zoveel Wayne westerns.
    En als we het toch over Paramount en John Wayne hebben:
    Waar blijven Hondo, McLintock, The high and the mighty en Island in the sky?
    Allevier in R1 verkrijgbaar.
    (De laatste 2 zijn geen westerns)
    Hm,, als die in 2006 is verschenen, kan Mortimer wel gelijk hebben, ik heb die alleen nooit zien liggen. De A film release was ook maar schaars verkrijgbaar, zo leek het. (1 keer gezien, meen ik.)
    Alle 4 zijn zeer mooie uitgaves, waarvan alleen Hondo een teleurstellende transfer heeft. (4:3 met verkleuring, het ziet er niet even mooi uit altijd.)
    Wel een goede western, die uitblinkt in dialoog.
    McLintock was ook lachen, hier speelt Wayne echt geweldig, met zijn schitterende one liners.
    Special features zijn ook interresant, zoals op Hondo een featurette over Ward Bond. Wayne, Ford en Bond kenden elkaar al sinds 1929, meen ik.
    Samen verschenen ze in een film van Ford, waarbij Bond een grotere ster was dan Wayne.

  12. #1562

    Standaard

    Heeft iemand deze box trouwens al in z'n/haar bezit?:

    Spaghetti Western Collection: Special Edition Box Set (5.1/DTS)



    Hij staat (Hier) op play.com voor maar €26,- (In ponden natuurlijk minder).
    Er zitten 3 films in en 2 films hebben NL ondertiteling.
    Zitten de films TGTBATU, AFFOD en FAFDM in. (6-discs).

    Ben 'm van plan om aan te schaffen.

  13. #1563

    Standaard

    Mooie aankoop.
    Al een tijdje belachelijk goedkoop.
    (Ik heb los totaal 55 euro betaald voor de 3 SE's, 1 digipack, twee keepcases+slipcase)

  14. #1564

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Hm,, als die in 2006 is verschenen, kan Mortimer wel gelijk hebben
    '

    Mensen, ik heb deze versie:
    http://tinyurl.com/ldxoh
    De dvd is van Warnerbros

  15. #1565

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Hm,, als die in 2006 is verschenen, kan Mortimer wel gelijk hebben
    '

    Mensen, ik heb deze versie:Warnerbros
    Supersnelle oplossing: http://tinyurl.com/

    Resultaat: http://tinyurl.com/ldxoh

  16. #1566

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Supersnelle oplossing: http://tinyurl.com/
    Nog simpelere en snellere oplossing: Bol.com :wink:

    Maar door Mortimer's enorme link is deze pagina bijna onleesbaar geworden

  17. #1567

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Supersnelle oplossing: http://tinyurl.com/
    Nog simpelere en snellere oplossing: Bol.com :wink:
    Hmm... veel te bewerkelijk... text

    bij tinyurl is 4 muisklikken voldoende ( 2x copy + past) 8)

  18. #1568

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Supersnelle oplossing: http://tinyurl.com/
    Nog simpelere en snellere oplossing: Bol.com :wink:

    Maar door Mortimer's enorme link is deze pagina bijna onleesbaar geworden
    Gaan we het nu hebben over de dvd of over de link. :wink:
    In ieder geval bedankt voor de tips, heren Komt in orde volgende keer.
    En als we geluk hebben, begint met dit bericht een nieuwe pagina

  19. #1569

  20. #1570

  21. #1571

  22. #1572

  23. #1573

    Standaard Re: The Shootist

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    En als we geluk hebben, begint met dit bericht een nieuwe pagina
    Op klikken en die link via één van de twee voorgestelde methodes inkorten is veel effectiever

  24. #1574

    Standaard

    Gister weer een Clint Eastwood western gezien: Two Mules for sister Sara. Was wel een kleine tegenvaller. Misschien wel de slechtste western die ik van Clint heb gezien.

  25. #1575

    Standaard

    Heeft iemand The Three Burials of Melquiades Estrada al gezien? Schijnt toch zo meer dan een goede western te zijn.

Pagina 63 van 167 EersteEerste ... 135359606162636465666773113163 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •