Pagina 6 van 167 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 4160 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Mijn favoriete DVD reviewer Glenn Erickson heeft een aantal prachtige reviews over de nieuwe Mann/Stewart DVD's geschreven:

    Winchester '73: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s806winch.html
    Bend Of The River: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s800bend.html
    The Far Country: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s802far.html

    Jammer dat de beeldkwaliteit wat minder schijnt te zijn . Desondanks sta ik te springen van ongeduld om ze in mijn DVD speler te kunnen stoppen.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Desondanks sta ik te springen van ongeduld om ze in mijn DVD speler te kunnen stoppen.
    Bij DVDSoon hebben ze afgelopen donderdag alleen Winchester '73 nog maar verstuurd. De rest moet nog volgen... Terwijl ik dacht dat ze allen tegelijkertijd zouden uitkomen.

    Ik vind overigens de voorkantjes wel iets te fel. Ik persoonlijk niet zo van die felle kleuren, doet een beetje goedkoop aan (lees: lijkt op ingekleurde zwart-wit films ).

    Ik heb de afgelopen week wel kunnen genieten van Rio Lobo en Big Jake. Hiervan kan ik melden dat het beeld erg mooi was. Het geluid echter was geremixd naar 5.1, maar ik moest mijn oor tegen de achterspeakers aanhouden om te concluderen dat er inderdaad ook geluid uit kwam. 90% was gericht op de fronts, maar die mochten er wel zijn! Lekker zuiver. Met al: toppertjes dus!

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Bij DVDSoon hebben ze afgelopen donderdag alleen Winchester '73 nog maar verstuurd. De rest moet nog volgen... Terwijl ik dacht dat ze allen tegelijkertijd zouden uitkomen.

    Ik vind overigens de voorkantjes wel iets te fel. Ik persoonlijk niet zo van die felle kleuren, doet een beetje goedkoop aan (lees: lijkt op ingekleurde zwart-wit films ).
    DVDBoxoffice heeft alle 3 afgelopen week naar mij opgestuurd. Ik hoop ze dus binnenkort te hebben . De hoesjes kunnen mooier (lelijke banner ook) maar uiteindelijk kunnen ze me weinig schelen. Als ik de films maar in mijn hebberige handjes heb .

    Ik heb de afgelopen week wel kunnen genieten van Rio Lobo en Big Jake. Hiervan kan ik melden dat het beeld erg mooi was. Het geluid echter was geremixd naar 5.1, maar ik moest mijn oor tegen de achterspeakers aanhouden om te concluderen dat er inderdaad ook geluid uit kwam. 90% was gericht op de fronts, maar die mochten er wel zijn! Lekker zuiver. Met al: toppertjes dus!
    Da's toevallig . Gisteren genoten van Big Jake en paar dagen daarvoor van Rio Lobo. Het was een hele tijd geleden dat ik ze gezien had op tv. Big Jake was verbazingwekkend gewelddadig. Prachtige teksten ook ("I though you were dead. Not Hardly!" ). Onderschatte film imo.
    Rio Lobo is ook een goede film maar vind ik toch de mindere van Hawks' Rio Bravo en El Dorado. Die twee voorgangers hebben imo een betere cast (hoewel Hank Worden geweldig blijft) en hoewel iets anders gebracht is Rio Lobo toch een herhaling van zetten.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Rio Lobo is ook een goede film maar vind ik toch de mindere van Hawks' Rio Bravo en El Dorado. Die twee voorgangers hebben imo een betere cast (hoewel Hank Worden geweldig blijft) en hoewel iets anders gebracht is Rio Lobo toch een herhaling van zetten.
    Dat hoor ik nou zo vaak, maar ik zie dit niet zo. Rio Bravo en El Dorado zijn qua verhaal bijna een kopie van elkaar, maar Rio Lobo heeft wel dezelfde ingredienten (maar welke western uit die tijd heeft die niet?), maar is qua verhaal toch wel wat origineler dan boven genoemden.

    In Rio Bravo wordt een man om een half vage reden opgesloten (gevechten werden wel vaker met het pistool opgelost zonder dat er een haan om kraaide en deze vent heeft nog niet eens iemand vermoord). Hij gaat vervolgens het gevang in, OK fine. Maar waarom daar nou een county marshall voor gehaald moet worden is mij niet duidelijk. Ze hadden hem veel sneller en eenvoudiger zelf meteen kunnen brengen. En dan wordt er vervolgens alles door zijn vrienden aan gedaan om hem te bevrijden, terwijl het zoveel eenvoudiger zou zijn om hem te bevrijden als hij door de marshall vervoerd wordt van de ene stad naar de andere in plaats van uit een bijna oninneembaar "fort". Verder is het vehaal opgebouwd met de ene bokkesprong na de andere. Colorado die zich heel cool en nobel toch maar aanbiedt om te helpen na eerst te weigeren... Vage introductie van Angie Dickinson, die nota bene gezocht wordt door de wet, maar niet eens wordt gearresteerd (ik dacht dat pek + veren en dan de stad uit in die tijd voor dit soort lui werd toegepast ). Haar verhaal wordt nog niet eens gecheckt, sterker nog zij gaat om welke vage reden dan ook het clubje nog helpen ook. En dan ook nog Colorado (Ricky Nelson) die natuurlijk even zonnodig een liedje moet zingen...

    Nee, dan Rio Lobo: veel logischer verhaal! Kolonel gaat op zoek naar de verrader uit zijn gelederen, omdat bij één van de verraden overvallen zijn kameraad is gestorven en hij de stervende man heeft beloofd dat hij de daders zal grijpen. Kijk dat gaat ergens over... Geen bokkesprongen, het verhaal is vrij continu. Ook de mensen die hem helpen hebben een logisch belang hierbij (Cordana helpt vriend Tuscarora en diens vader, Shasta helpt als wraakactie op haar beschermheer, Maria helpt haar vriend Tuscarora en de rest is bestolen door Ketcham -die zijn rijkdom waarschijnlijk dankt aan de verkoop van informatie aan de rebellen-).

    Mijn mening: misschien wel dezelfde ingredienten, maar Rio Lobo wint het bij mij van Rio Bravo én El Dorado! Just my 2 cents...

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    misschien wel dezelfde ingredienten
    \

    Zeer zeker dezelfde ingredienten. Centraal in alle 3 de films staat een stadje dat geterroriseerd wordt door een bende schurken. Tot de Duke en zijn groepje vrienden (dat in alle 3 de films bestaat uit 1 of 2 jonge heethoofden en 1 wat idiote oude man) in actie komen en met wat hulp van de goede inwoners de stad schoonvegen. Het script van alle 3 films is overigens door dezelfde persoon geschreven: Leigh Brackett.

    Rio Bravo is van de drie mijn favoriet. Ik vind het de leukste en origineelste met een prachtige soundtrack van Dimitri Tiomkin.
    Ik moet nog ergens een MP3 hebben met Dean Martin's en Ricky Nelson's "My Rifle, My Pony And Me" met een introductie door John Wayne. Prachtig en voor mij totaal niet storend in de film .
    Terzijde: het Mexicaanse thema Deguello genaamd (geloof ik) dat je in het midden van Rio Bravo kunt horen werd later door Tiomkin uitgewerkt en gebruikt als centraal thema in de soundtrack van John Wayne's The Alamo.

    Misschien nog interessant om te weten is dat Howard Hawks Rio Bravo maakte als reactie op de in zijn ogen wat on-Amerikaanse westerns High Noon en 3:10 To Yuma. In zowel High Noon als 3:10 To Yuma neemt 1 man het op tegen een bende schurken. In tegenstelling tot de Hawks films blijft de hoofdpersoon in zowel High Noon als 3:10 To Yuma er echter alleen voorstaan en krijgt hij geen hulp van zijn vrienden/inwoners die uit lafheid liever de andere kant uitkijken. En dan wordt Marshal Kane in High Noon uiteindelijk ook nog eens gered door een vrouw ...
    Hawks maakte daarom Rio Bravo waarin de mannen echte mannen zijn en vrienden echte vrienden die zoals het in een echte Amerikaanse gemeenschap gebruikelijk is (althans in Hawks visie), door dik en dun pal achter elkaar blijven staan.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    pek + veren en dan de stad uit in die tijd voor dit soort lui werd toegepast
    Dat doet mij denken aan Little Big Man waarin 2 personen daadwerkelijk de pek en veren behandeling krijgen .
    Little Big Man is een western van Arthur Penn uit 1970 die het fictieve levensverhaal verteld van de 111 jaar oude Jack Crabb (gespeeld door Dustin Hoffman). Het bijzondere aan de film is de ongelooflijke wijze waarop humor en drama zich afwisselen en met elkaar vermengd zijn. De film biedt een kritische kijk op het verleden van de USA en dan met name de behandeling van de indianen. Pas verschenen op DVD en een zeer grote aanrader.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    En dan wordt Marshal Kane in High Noon uiteindelijk ook nog eens gered door een vrouw ...
    Hé, nothing bad about Grace! :x

    Deze vrouw is naar mijn mening één van de mooiste diva's die het filmdoek gesierd heeft. Jammer dat ze zonodig prinses van een dwergstaat moest worden en vervolgens het publiekelijke oog niet langer als filmster mocht strelen.

    Maar man: wat een vrouw! Zeg mij als Hitchcock fan dat je niet geroerd was van haar entree in Rear Window (zelfs nog in de documntaire aangehaald)...?

    Zij was alleen al de reden dat ik High Noon in mijn collectie heb (ondanks dat de film misschien iets minder was).

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    De Duitse release heeft overigens alleen een DD 2.0 Duitse track en geen subs :x

    Ai ai ai.

    Dat ziet er toch niet uit, zo'n titel? Wat een verkrachting van een prachtige titel en ook film om die in het Duits af te spelen (is mijn eerlijke mening hoor...)
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Zeer zeker dezelfde ingredienten. Centraal in alle 3 de films staat een stadje dat geterroriseerd wordt door een bende schurken. Tot de Duke en zijn groepje vrienden (dat in alle 3 de films bestaat uit 1 of 2 jonge heethoofden en 1 wat idiote oude man) in actie komen en met wat hulp van de goede inwoners de stad schoonvegen.
    Nee, dat is origineel. Dat thema en die ingredienten bestaan al zolang als Seven Samurai (uit 1954) dat is gebruikt voor The Magnificent Seven (in 1960, één jaar na Rio Bravo, maar de rechten van het Seven Samurai verhaal had de regisseur al sinds 1954 in handen! Lijkt mij stug dat hij dit niet sinds 1954 heeft geprobeert te slijten bij meerdere maatschappijen. )

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Dat ziet er toch niet uit, zo'n titel? Wat een verkrachting van een prachtige titel en ook film om die in het Duits af te spelen (is mijn eerlijke mening hoor...)
    OFF TOPIC:

    Ach, dit valt nog mee. Ik vind deze veel erger:



    En als je dan bedenkt dat dit de enige versie van "Als je begrijpt wat ik bedoel..." (Duits nagesynchroniseerd ) die er te krijgen is van nota bene ons eigen erfgoed...



    En wat dacht je van de Verhoeven films als Turks Fruit en Soldaat van Oranje (etc.) die ze alleen in de UK en de US hebben uitgebracht (gelukkig dan weer wel in Nederlands met uitschakelbare UK subs )...

    Nog zo'n mooie classic die in Duitsland te krijgen is, is El Cid. De Duitse versie is de enige widescreen versie. In alle andere landen (en regio's) is hij 4:3

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Hé, nothing bad about Grace! :x
    Het was ironisch bedoeld. Leigh Brackett die de scripts van de 3 Hawks films schreef was namelijk een vrouw .

    Grace Kelly is niet mijn favoriet. Van Hitchcock's "icey blondes" prefereer ik Joan Fontaine en Tippi Hedren. Maar dit is voor mij de mooiste vrouw die ooit op een filmdoek te zien was:
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Nee, dat is origineel.
    Nee, is zeker niet origineel. Het is de strijd tussen goed en kwaad, tussen de "law" en de "outlaws" die in een heeeleboel westerns centraal staat. De setting in een stadje komt ook al voor in John Ford's My Darling Clementine (1946), het al genoemde High Noon (1952) en Shane (1953). Ongetwijfeld komt hetzelfde idee voor in heel wat nog oudere westerns.
    Ik ben geen Kurosawa expert maar werd hij niet erg beinvloed door Amerikaanse westerns en met name John Ford?

    Wat betreft de Hawks westerns - Rio Bravo was de eerste en dus voor mij de origineelste van de drie. Leigh Brackett zei overigens dit over haar script voor Rio Lobo:
    I was unhappy that he went back to the same old ending of the trade, because it was done beautifully in Rio Bravo and done over again in El Dorado.
    .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    En als je dan bedenkt dat dit de enige versie van "Als je begrijpt wat ik bedoel..." (Duits nagesynchroniseerd ) die er te krijgen is van nota bene ons eigen erfgoed...

    En wat dacht je van de Verhoeven films als Turks Fruit en Soldaat van Oranje (etc.) die ze alleen in de UK en de US hebben uitgebracht (gelukkig dan weer wel in Nederlands met uitschakelbare UK subs )...
    Ook iets onbegrijpelijks idd dat er geen Nederlandse initiatieven zijn voor deze films. :x
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    El Cid. De Duitse versie is de enige widescreen versie.
    Er bestaat ook een Franse en een Japanse anamorfe 2.35:1 versie van El Cid. De Franse en Duitse DVD's hebben niet de Roadshow versie van de film op de schijf staan - dwz met overture, intermission en exit muziek. De Japanse heeft wel de overture en exit muziek maar helaas niet de intermission. Beeldkwaliteit van de Franse DVD is ietsje beter dan van de Japanse. Desondanks heb ik recentelijk mijn Franse versie ingeruild voor de Japanse. De Franse DVD had namelijk een zeer groot nadeel: de ondertiteling was niet uitschakelbaar op mijn speler .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  15. #140

    Standaard

    Ik heb net Winchester '73 zitten kijken en daarna nogmaals maar dit keer met audiocommentaar van James Steward. Echt fantastisch: hele grote aanrader. James Steward praat over zijn band met zijn paard, het oefenen met zijn revolver, hoe sommige stunts in de film werden uitgevoerd (zoals het raakschieten van opgegooide munten) en zijn band met of kijk op verschillende acteurs zoals bv. John Wayne. Ook blijft de interviewer niet hangen in eindeloze detailbesprekingen van alleen deze film (iets dat je zowel vervelend als erg welkom kunt vinden: voor mij het laatste! ) maar hij haalt ook bv. zijn relatie met Hitchcock aan en heeft het nog even over The Man Who Knew too much en Rear Window. Hij vraagt ook vrij gedetaillerd door over het acteurschap in die jaren wat ik erg amasant vond. Al met al is het eigenlijk een uniek 1h38 interview (!) met één van mijn favoriete acteurs. Het enige jammere vond ik de presentatie als audiocommentaar. Vooral ook omdat het niet altijd over Winchester '73 ging, had ik liever een gefilmd interview afgewisseld met beelden en foto's uit de film of die tijd gezien (of andere films die besproken werden). Zag dat er in deze "Classical Western Collection" de volgende films zaten. Iemand tips over deze films (Bend of the river en the Far Country staan al in bestelling ):

    Bend of the River*
    Shenandoah*
    Winchester '73*
    The Far Country*
    Law and Order
    Night Passage*
    Rare Breed*
    The Redhead From Wyoming
    Destry Rides Again*
    Two Mules for Sister Sara
    The Duel at Silver Creek

    Ik denk dat ik de James Steward films (met *) misschien wel wil bestellen, tenzij het draken van films zijn. Op de beoordeling van IMDb kun je ook niet echt bouwen, gezien dit soort films altijd door een heel klein publiek bekeken worden (lees: liefhebbers) en daarmee altijd wel een redelijk hoog cijfer krijgen...

  16. #141

    Standaard

    Two Mules for Sister Sara

    is met clint eastwood de film/verhaal zelf is best wel aardig, beeld en geluid is ook niet echt slecht.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #142

    Standaard

    Voor alle western fans: Once upon a time in the west (SE 2disc) vanaf september in de winkels!
    http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=AXIE

    When there's no more room in Hell the dead will walk the earth

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Iemand tips over deze films (Bend of the river en the Far Country staan al in bestelling ):

    Bend of the River*
    Shenandoah*
    Winchester '73*
    The Far Country*
    Law and Order
    Night Passage*
    Rare Breed*
    The Redhead From Wyoming
    Destry Rides Again*
    Two Mules for Sister Sara
    The Duel at Silver Creek
    De beste heb je al in bestelling .
    Destry Rides Again en Night Passage zijn ook goed. Destry Rides Again is een komische western (de eerste in zijn soort). Het was de come-back film van Marlene Dietrich die oa het beroemde "See what the boys in the backroom will have" zingt.
    Night Passage is een western die oorspronkelijk door Anthony Mann geregisseerd zou worden. Mann stapte op het allerlaatste moment echter uit de produktie omdat hij bij nader inzien het script wat zwakjes vond. Dit tot ongenoegen van Stewart en de twee hebben nadien dan ook nooit meer samengewerkt. Het script is overigens van Borden Chase. Chase schreef ook de scripts voor Winchester '73, Bend Of The River en The Far Country. Grootste zwakte van de film zijn de muzikale interludes met een zingende en trekharmonica spelende James Stewart. De film is dan ook niet zo duister van aard als de Mann westerns maar het is zeker niet een slechte film. Pluspunten zijn de prachtige cinematografie en een groot aantal mooie momenten met zeer slechte bandieten .

    Shenandoah en Rare Breed zijn niet mijn favorieten. Ik had Shenandoah maar heb hem al weer weggedaan - had hem toch wat beter in herinnering. Rare Breed heb ik nog niet zo lang geleden gedeeltelijk op tv gezien. Kon mij niet bekoren. Beide films zijn geregisseerd door Andrew McLaglen (de zoon van Victor, acteur in heel wat John Ford films), ook wel de "poor man's John Ford" genoemd. McLaglen kan echter niet tippen aan Ford en is als regisseur inderdaad "poor" in alle opzichten.

    Van de rest van de films ken ik alleen Two Mules For Sister Sarah. Middelmatige Eastwood western imo en niet mijn favoriet. Rest van de titels ken ik dus niet maar is volgens mijn pas aangeschafte Western encyclopedie niet bijzonder en dus voor mij een aanschaf niet waard.

    Een onbekende oude western die ik je nog kan aanraden is deze: http://us.imdb.com/Title?0039737 Redelijk goedkoop op R1 DVD verkrijgbaar.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    ....
    Thanks voor de tips en uitleg! Ik neem het mee in de overweging tot aanschaf, maar voor €10,- incl. verz. p.st. kan je eigenwijs zijn en nog eens een miskoopje doen...

    By the way: Ik vond "The Man from Laramie" iets beter dan "Winchester '73" (zei het niet dat het audiocommentaar op Winchester '73 erg waardevol was, zie post hierboven). Zit nog steeds te wachten op "Bend of the River" en "The Far Country". Ze zijn "on order"...

    Is de Steward / Mann film "Strategic Air Command" nog wat... Staat mij maar vaag iets van bij (misschien ooit in een grijs verleden wel eens gezien geloof ik)

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    voor €10,- incl. verz. p.st. kan je eigenwijs zijn en nog eens een miskoopje doen...
    De prijzen zijn tegenwoordig inderdaad meer dan redelijk voor klassieke films. Niet alleen bij Universal maar ook bij andere maatschappijen. Lage dollar helpt natuurlijk . Naast gerichte aankopen, koop ik nu ook een hoop films die ik me vaag als goed herinner of die ik niet ken maar die interessant lijken. Aantal van mijn recente aankopen bleken bij nader inzien miskopen (Bridge At Remagen, 633 Squadron, Shenandoah) maar andere waren weer leuke verrassingen (oa The Blue Max, Ice Cold In Alex). Bevallen ze niet dan zijn de miskopen zo weer verdwenen uit mijn collectie en met deze prijzen val ik me er geen buil aan.

    By the way: Ik vond "The Man from Laramie" iets beter dan "Winchester '73" (zei het niet dat het audiocommentaar op Winchester '73 erg waardevol was, zie post hierboven). Zit nog steeds te wachten op "Bend of the River" en "The Far Country". Ze zijn "on order"...
    Alle Mann/Stewart westerns vind ik zeer goed maar mijn favoriet is "The Naked Spur". Deze moet je zeker ook wel eens gezien hebben, is zo vaak op tv geweest. Helaas nog niet op DVD . "Bend Of The River" is ook top. "Man From Laramie" zou bij mij op de derde plaats komen als ik werd gedwongen te kiezen. Heb nog niet naar het audiocommentaar geluisterd op Winchester '73 maar ga dat zeker binnenkort doen na je positieve commentaar.

    Is de Steward / Mann film "Strategic Air Command" nog wat... Staat mij maar vaag iets van bij (misschien ooit in een grijs verleden wel eens gezien geloof ik)
    Strategic Air Command heb ik volgens mij nog nooit gezien. Ik heb even gekeken op de imdb maar er gaat geen belletje rinkelen. Is ook nog niet op DVD verkrijgbaar volgens mij. De enige Mann/Stewart film (naast de westerns) die wel verkrijgbaar is op DVD is "The Glenn Miller Story". "The Glenn Miller Story" is een goede biografische film met natuurlijk veel Glenn Miller muziek. De R1 DVD heeft een redelijke beeldkwaliteit en een goede DD 2.0 stereo geluidstrack.

    Naast de Mann/Stewart films heeft Anthony Mann nog een aantal zeer goede films gemaakt die meer dan de moeite waard zijn. Op DVD verkrijgbaar zijn oa de film-noirs "T-Men" en "Raw Deal" (beide zeer goede films met indrukwekkend camerawerk van John Alton; zeer goedkoop verkrijgbaar op redelijke R1 DVD's) en de epics "El Cid" en "Fall Of The Roman Empire" (beide ook zeer goed en verkrijgbaar op goede R2 DVD's - Duitsland en Japan).
    De oorlogsfilm "Heroes Of Telemark" komt in Augustus op R2 uit. Ik hoop dat ook de toppers "Border Incident", "The Naked Spur", "The Tin Star" en "Man Of The West" een keer uitgebracht gaan worden.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door axie
    Voor alle western fans: Once upon a time in the west (SE 2disc) vanaf september in de winkels!
    Oh ja? Waar haal je die informatie vandaan? Of ben je misschien in de war met Once Upon a Time in America, welke eind juni (UK) / begin juli (NL) op 2-disc DVD uitkomt

  22. #147

    Standaard

    Mijn Western-collectie begint aardig vorm te krijgen (oops... ik moet mijn profiler eens bijwerken)
    Gisteren The Man Who Shot Liberty Vallance gekocht.
    Vorige week Fort Apache en High Noon staat in bestelling :wink:
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  23. #148

    Standaard

    Heeft iemand de regio 2 van "Stagecoach" (1939, John Wayne) al? Of weet iemand iets van een eventuele vertraging in deze uitgave. Ik had hem bij SplashDVD besteld en hij zou 12 mei uit zijn, maar na een mailtje mijner zijde, meldden ze mij dat hun nog geen reactie van hun distributie hebben m.b.t. deze disk. Ik kon hem wel cancellen, maar voor GBP 6,49 incl. verz. vond ik dat ook weer niet nodig (vooral niet nu ze de prijs naar GBP 9,99 incl. verz. hebben verhoogd ). Bij Play staat hij nog op TBA (To Be Announced).



    Voor de liefhebbers: op 23/06 komt er in regio 2 een Deluxe Series Box Set van The Searchers (John Wayne) uit met CD (filmmuziek denk ik?) en een filmframe. Voor GBP 39,99 te krijgen bij Play

    En op 11/08 komt er in regio 2 een 15 disk John Wayne box uit met vroeg werk. De box bevat volgende films (ook los verkrijgbaar):

    Blue Steel
    The Dawn Rider
    The Desert Trail
    The Lawless Frontier
    The Lucky Texan
    The Man From Utah
    Neath The Arizona Skies
    Paradise Canyon
    Randy Rides Alone
    Riders Of Destiny
    Sagebrush Trail
    The Star Packer
    Texas Terror
    The Trail Beyond
    West Of The Divide

    De box kost bij Play GBP 44,99 incl. verz. en de losse delen GBP 5,99 incl. verz.

  24. #149

    Standaard

    Ik was nog op zoek naar een aantal leuke Western DVD docu's en kwam deze tegen. Weet iemand of het wat is?

    The American West Of John Ford





    John Wayne Anthology


  25. #150

    Standaard

    Zojuist mijn gestaag groeiende westernDVDcollectie aangevuld met twee juweeltjes: High Noon en My Name is Nobody... :wink:
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

Pagina 6 van 167 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •