Pagina 58 van 167 EersteEerste ... 84854555657585960616268108158 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.426 tot 1.450 van 4160 worden weergegeven.
  1. #1426

    Standaard Re: RED SUN; THE WILD BUNCH

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Bedankt voor de RED SUN info's

    Trouwens, wie THE WILD BUNCH nog niet gezien heeft: vannacht op Veronica-tv. (met gratis reklameblokken... 8) . )
    En waarschijnlijk 4:3 i.p.v 2.35:1
    Hoewel Tora Tora Tora netjes in 2.35:1 uitgezonden werd op RTL7

  2. #1427

    Standaard Re: RED SUN, vervolg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Ik kwam op Cinemavanti.nl een verwijzing tegen naar een site met vergelijkende screenshots (dank aan tolpol).Beweeg met je muis over de screenshots en zie het resultaat van de opknapbeurt.
    Hmmm... interessant die tests, ik mag die altijd graag lezen (en mijn voordeel ermee doen).

    Kijk ook eens bij A Fistful of Dollars : http://tinyurl.com/epa48
    Soms zelfs blauwfilters...
    Lachen dat "onze" A-Film versie de beste is!

  3. #1428

    Standaard Re: RED SUN, vervolg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Slechter dan de uitgave van Indies kan de Universal niet worden. Als ik naar R2-Scandinavië kijk, denk ik dat je deze versie kunt vergelijken met de versie die op 17 augustus in Nederland uitkomt (beide Universal). In ieder geval géén cuts, maar wel 4:3.
    Even een review afwachten, of ik deze versie ook koop.
    je kan er inderdaad wel van uit gaat dat die ook 4:3 wordt. kwaliteit is wel stukken beter dan de indies en het schijnt open-matte te zijn dus je mist geen beeld.
    Ik kwam op Cinemavanti.nl een verwijzing tegen naar een site met vergelijkende screenshots (dank aan tolpol).
    Beweeg met je muis over de screenshots en zie het resultaat van de opknapbeurt.
    Bedankt voor de info
    Beide versies zijn stukken beter dan de (betamax)versie van Indies.
    Interessant forum op cinemavanti. Staat al een tijdje in mijn favorieten, maar ik heb er nog nooit gepost.

  4. #1429

    Standaard Re: RED SUN, vervolg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Ik kwam op Cinemavanti.nl een verwijzing tegen naar een site met vergelijkende screenshots (dank aan tolpol).Beweeg met je muis over de screenshots en zie het resultaat van de opknapbeurt.
    Hmmm... interessant die tests, ik mag die altijd graag lezen (en mijn voordeel ermee doen).

    Kijk ook eens bij A Fistful of Dollars : http://tinyurl.com/epa48
    Soms zelfs blauwfilters...
    Lachen dat "onze" A-Film versie de beste is!
    Ja, maar ik mis de extra's op deze versie, dan toch maar de MGM

  5. #1430

    Standaard

    En bij mij is de SE zeker niet zo blauw als op dat screenshot..

  6. #1431

    Standaard Re: RED SUN; THE WILD BUNCH

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Trouwens, wie THE WILD BUNCH nog niet gezien heeft: vannacht op Veronica-tv. (met gratis reklameblokken... 8) . )
    Sommigen zullen de reclameblokken interessanter vinden. :wink:

  7. #1432

    Standaard Re THE WILD BUNCH en andere filmtoppers op tv

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Sommigen zullen de reclameblokken interessanter vinden. :wink:
    In elk geval wordt het een druk tv weekend, na THE WILD BUNCH komen op "Canvas" die avond nog THE THIRD MAN, en zondagnacht op BBC-2 THE ASPHALT JUNGLE (de laatste 2 zonder reclame) 8)

  8. #1433

    Standaard Hayes Code: "The Motion Picture Production Code of 1930

    De Amerikaanse (Western-) filmproducenten zaten in de jaren 30 t/m 50 "gevangen in"/ waren gebonden aan de strenge, zg. "Hayes Code": wat mag wel en niet in een film.
    (Hayes Code: "The Motion Picture Production Code of 1930").

    Er wordt vaak naar gerefereerd, maar velen weten niet precies, wat ie inhoud. Veel (Western-) films uit die tijd hebben er onder geleden en voor een filmrelease werd de film aan deze Hayes Code getoest.
    (Aardig in beeld gebracht in THE AVIATOR: Howard Huges in de clinch met de Hayes Code Commissie over de borsten van Jane Russel mbt de films THE OUTLAW en HIS KIND OF WOMAN.)

    HIER de link, naar de volledige inhoud van deze Hayes-Code

  9. #1434

    Standaard

    2 augustus was The Naked Spur e.a al verzonden door DVD Pacific.
    Hopelijk doen de buren hier normaal mee.
    Toch 13 dagen voor de release van betreffende titel.
    Pre-orders zijn duidelijk niet altijd een slechte keuze.

  10. #1435

    Standaard snelle levering

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    2 augustus was The Naked Spur e.a al verzonden door DVD Pacific. Hopelijk doen de buren hier normaal mee.
    Toch 13 dagen voor de release van betreffende titel.
    Pre-orders zijn duidelijk niet altijd een slechte keuze.
    Klopt; pre-orders heb je vaak al voor de releasedatum binnen.
    Vervelender is low-stock; dat wil nog wel eens lang duren.

  11. #1436

    Standaard 3 Godfathers

    Net 3 Godfathers, een Amerikaanse western uit 1948 van John Ford gekeken. In de hoofdrol John Wayne en in de belangrijkste bijrollen:Ward Bond, Ben Johnson, Hank Worden , Harry Carey en Pedro Armendáriz. 3 Godfathers is géén spannende of harde western, maar wel een amusante, sentimentele en enigszins softe western. De film komt wel erg gedateerd over, mede door de thematiek in deze western.

    The Duke staat niet, zoals gebruikelijk, aan de goede kant van de wet, maar speelt in deze film een bankrover. In het begin van de film beramen drie mannen een plan om de bank in het eerste stadje dat ze tegenkomen te overvallen. De drie mannen zijn Robert Hightower (Wayne), de Mexicaan Pedro Fuerte (Armendáriz) en de jeugdige William "Kid" Kearney (Carey).
    In het stadje voeren ze een amusant gesprek met Perley Sweet (Bond), ze krijgen zelfs koffie aangeboden van Sweets vrouw. Nadat ze zien dat Sweet sheriff is, vertrekken ze snel. Kort hierna overvallen ze de plaatselijke bank.
    De drie outlaws kunnen nog net aan sheriff Sweet en zijn posse ontkomen en vluchten de woestijn van Arizona in. Wat ze niet weten is dat de sheriff met opzet gestopt is met de achtervolging, nadat hij hun watervoorraad heeft kapotgeschoten. De drie mannen vluchten steeds verder de woestijn in. Nadat ze er achter komen dat hun watervoorraad vrijwel nihil is, proberen ze verschillende plaatsen met water te bereiken. De sheriff is hen echter te slim af en plaatst bij elke waterplaats gewapende hulpsheriffs.
    Ze nemen een andere weg door de woestijn om de sheriff en zijn mannen te misleiden. Bij een andere waterplaats ontdekt Hightower een achtergelaten zwangere vrouw die stervende is. De vrouw sterft na de bevalling en de drie mannen ontfermen zich over de baby (titelverklaring). Op deze plaats is ook géén water, omdat de man van de zwangere vrouw de waterput heeft opgeblazen met dynamiet.

    De mannen krijgen het zwaar wegens gebrek aan water en de sheriff die hen constant op de hielen zit. De jongste bankrover The Kid, die tijdens de bankroof in zijn arm geschoten is, sterft van uitputting en dorst. Hightower en Pedro lopen nog verder de woestijn in richting het plaatsje New Jerusalem. De Mexicaan breekt zijn been tijdens een val en Hightower besluit door te lopen, omdat de baby verzorging nodig heeft.

    Als Hightower uit het zicht verdwenen is, besluit Pedro zelfmoord te plegen. Een saillant detail, want Armendáriz heeft in 1963 op deze wijze zelfmoord gepleegd. Hightower komt met de baby aan in het plaatsje New Jerusalem en wordt door de sheriff gearresteerd. Hightower wil de voogdij van de baby niet afstaan, dat had hij immers aan de overleden vrouw beloofd, en gooit het op een accoordje met de plaatselijke rechter en sheriff Sweet. Beide mannen realiseren zich dat Hightower absoluut niet kwaadwillend is en in principe geen slechte vent is. De baby wordt voor één jaar geadopteerd door sheriff Sweet en diens vrouw en Hightower moet één jaar de gevangenis in i.p.v. twintig jaar.

    3 Godfathers is een redelijke western, vooral de eerste 30 minuten zijn prima. De tocht door de woestijn van Arizona en de zoektocht naar water lieten me denken aan Peckinpahs The Ballad of Cable Hogue, hoewel deze film vele jaren later (1970) is gemaakt.
    De film zakt erg in, nadat de zwangere vrouw door Hightower wordt ontdekt. Het is dan een erg sentimentele film. Iets wat ik minder appricieer. De finale, zeg maar de laatste 20 tot 25 minuten is vrij sterk, maar ik heb betere westerns gezien.
    Regisseur John Ford heeft mooie natuuropnames van de woestijn van Arizona in deze western verwerkt en dat spreekt me wel aan. Het is géén studiowestern, de film speelt zich op vele locaties af. Velen leveren vaak commentaar dat John Wayne te zeer present in zijn westerns is, maar dat valt in deze film ontzettend mee. Wayne speelt goed, het is zeker géén Wayneshow. Kortom een aardige ouderwetse western, die voor minder dan 10 euro te koop is.

  12. #1437

    Standaard 3 godfathers

    Prima review.
    Deze western heb ik vroeger veel op de diverse tv-zenders gezien. Werd meestal rond kerst uitgezonden.

    By-the-way, zijn er nog Wayne films, waar Hank Worden niet in meespeelt... (bij RED RIVER was ie al van de partij).

  13. #1438

    Standaard Re: 3 Godfathers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Net 3 Godfathers, een Amerikaanse western uit 1948 van John Ford gekeken. In de hoofdrol John Wayne en in de belangrijkste bijrollen:Ward Bond, Ben Johnson, Hank Worden , Harry Carey en Pedro Armendáriz. 3 Godfathers is géén spannende of harde western, maar wel een amusante, sentimentele en enigszins softe western. De film komt wel erg gedateerd over, mede door de thematiek in deze western.
    Mijn beoordeling van deze film was niet zo mild, ik had veel hogere verwachtingen van het koppel Ford/Wayne, verwachtingen die beslist niet werden ingelost: click

  14. #1439

    Standaard Re: 3 godfathers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Prima review.
    Thanks, ik denk dat ik eens vaker een review ga schrijven.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Deze western heb ik vroeger veel op de diverse tv-zenders gezien. Werd meestal rond kerst uitgezonden.
    Inderdaad, religie is een belangrijk thema in deze western. De plaatsnamen verwijzen naar de Bijbel. De drie bankrovers worden vergeleken met de drie wijzen etc. Verder is de film, nadat de baby geboren is, erg sentimenteel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    By-the-way, zijn er nog Wayne films, waar Hank Worden niet in meespeelt... (bij RED RIVER was ie al van de partij).
    Klopt. Hank Worden speelt in veel westerns van Wayne. Heel vaak heet hij gewoon Hank of Curly in films.

  15. #1440

    Standaard Re: 3 Godfathers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Mijn beoordeling van deze film was niet zo mild, ik had veel hogere verwachtingen van het koppel Ford/Wayne, verwachtingen die beslist niet werden ingelost: click
    Klopt, beide heren hebben betere westerns samen gemaakt. De film was, mijns inziens, zeker het eerste half uur de moeite waard. Dat sentimentele en religieuze hoeft voor mij echter ook niet, dat haalt toch het niveau van de film naar beneden.
    "snuf en snuitje gehalte"

  16. #1441

    Standaard Re: 3 Godfathers; Bonanza, westernforum

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Klopt, beide heren hebben betere westerns samen gemaakt. De film was, mijns inziens, zeker het eerste half uur de moeite waard. Dat sentimentele en religieuze hoeft voor mij echter ook niet, dat haalt toch het niveau van de film naar beneden.
    "snuf en snuitje gehalte"
    Volgens mij ook Ik heb altijd een link gelegd tussen deze film en de tv-western Bonanza. Altijd met eeen boodachap en religieus getint. Bonanza en Little House on the Prairie (ook hier Langdon weer van de partij) werd ook altijd een preekwestern genoemd. Andere tv-westerns als RAWHIDE, LARAMIE, BIG VALLEY, DEADWOOD en THE HIGH CHAPARRAL (van de makers van Bonanza) hadden dat veel minder. GUNSMOKE (de langstlopende tv-western) zat darr tussenin. (Misschien daarom zo lang volgehouden?) Je merkt (of wist) 't al , praat- (HIGH NOON) en preek-westerns zijn niet mijn fav in dit genre. :wink:

    -0-0-0-0-0-

    By the way, weer een NL "Western-forum": ken je deze al: http://tinyurl.com/lh9xe
    Lijkt me interessant. Ik heb me in elk geval ook daar aangemeld. (herkenbaar aan KIT CARSON Avatar).

  17. #1442

    Standaard Re: 3 Godfathers; Bonanza, westernforum

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Je merkt (of wist) 't al , praat- (HIGH NOON) en preek-westerns zijn niet mijn fav in dit genre. :wink
    Ik weet het :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    By the way, weer een NL "Western-forum": ken je deze al: http://tinyurl.com/lh9xe
    Lijkt me interessant. Ik heb me in elk geval ook daar aangemeld. (herkenbaar aan KIT CARSON Avatar).
    Ik ken het forum, misschien dat ik me ook aanmeld. Vooral de spaghettiwesternthread spreekt me aan. En je mag een avatar nemen die je zelf wilt Belachelijk dat dit op dvd.nl niet mag.
    Multi-Region en al 12 berichten.

  18. #1443

    Standaard Re: 3 Godfathers; Bonanza, westernforum

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ik ken het forum, misschien dat ik me ook aanmeld. Vooral de spaghettiwesternthread spreekt me aan. En je mag een avatar nemen die je zelf wilt Belachelijk dat dit op dvd.nl niet mag.
    :wink:

    Laatst aangepast door kit carson op 06-08-2006 15:05, in totaal 6 keer bewerkt. Hmmm...uploaden duurde ondanks herhaalde pogingen bijna 10 minuten...

  19. #1444

    Standaard

    Love Me Tender (Robert D. Webb, 1956)

    Drie broers keren na de burgeroorlog huiswaarts. Daar aangekomen blijkt dat hun jongste broer, Clint (filmdebutant Elvis), inmiddels is getrouwd met de geliefde (Debra Paget) van Vance (Richard Egan), de oudste broer. Om de zaak niet te gecompliceerd te maken, besluit Vance zijn heil elders te zoeken, maar voordat hij daartoe de kans krijgt, komt er een kink in de kabel vanwege tijdens de oorlog buitgemaakt geld als gevolg waarvan de broers moeten vluchten. Uiteindelijk komt een door jaloezie overmande Clint tegenover Vance te staan.

    Plot is zeer aardig, Richard Egan en Debra Paget spelen goed, er zijn ruim voldoende actiescenes, kortom een genoeglijke western.
    Elvis is natuurlijk geen wereldacteur, maar hij brengt het er in zijn filmdebuut helemaal niet slecht van af. Bovendien is zijn rol veel bescheidener dan je op grond van het affiche zou vermoeden. Hij doet 4 liedjes (rock 'n roll inclusief bijbehorende heupbewegingen in een western uit 1956 is zoiets als rap en hip hop in een film als bijvoorbeeld de Gladiator, een anachronistische dissonant).


  20. #1445

    Standaard Love Me Tender

    Love Me Tender; aardige western; nog wel eens te zien op de Duitse tv.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Elvis is natuurlijk geen wereldacteur, maar hij brengt het er in zijn filmdebuut helemaal niet slecht van af. Bovendien is zijn rol veel bescheidener dan je op grond van het affiche zou vermoeden.]
    Ja, dat gebeurt vaker; zie de cover en affiches van THE ASPHALT JUNGLE bijvoorbeeld.. Marilyn Monroe is in totaal nog geen 5 minuten in de film, maar is prominent op affiches e.d. aanwezig.
    (Vanavond-laat te controleren bij de BBC-2).

    edit:
    Hmmm... uploaden van posts werkt weer...

  21. #1446

    Standaard Re: 3 Godfathers; Bonanza, westernforum

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Cool

  22. #1447

    Standaard Re: 3 godfathers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Prima review.
    Thanks, ik denk dat ik eens vaker een review ga schrijven.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Deze western heb ik vroeger veel op de diverse tv-zenders gezien. Werd meestal rond kerst uitgezonden.
    Inderdaad, religie is een belangrijk thema in deze western. De plaatsnamen verwijzen naar de Bijbel. De drie bankrovers worden vergeleken met de drie wijzen etc. Verder is de film, nadat de baby geboren is, erg sentimenteel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    By-the-way, zijn er nog Wayne films, waar Hank Worden niet in meespeelt... (bij RED RIVER was ie al van de partij).
    Klopt. Hank Worden speelt in veel westerns van Wayne. Heel vaak heet hij gewoon Hank of Curly in films.
    Hank Worden rules!!!!!!!!

    Ik noem hem altijd de man met z'n "rockin' chair", uit The Searchers.

  23. #1448

    Standaard Love me tender

    Een aantal jaren geleden dat ik deze film gezien heb. Het viel me nog alleszins mee. Toch hoor ik Elvis liever als zanger, dan dat ik hem zie als acteur in een western.

  24. #1449

    Standaard Hank Worden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Hank Worden rules!!!!!!!!Ik noem hem altijd de man met z'n "rockin' chair", uit The Searchers.
    Worden is er wel oud mee geworden (91).

    Zijn er meer (western) acteurs, die vaak dezelfde support-cast meenamen naar de set
    (Bij Wayne is dan in elk geval overduidelijk.).
    Bij Leone en Peckingpah zie ook ook wel eens dezelfde bijrolfiguren trouwens.

  25. #1450

    Standaard Re: 3 godfathers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Hank Worden rules!!!!!!!!Ik noem hem altijd de man met z'n "rockin' chair", uit The Searchers.
    Worden is er wel oud mee geworden (91).
    Dat willen we ook allemaal Worden :wink:
    http://www.hankworden.com/
    Geboortenaam:Norton Earl Worden
    Dus Hank Worden is de echte Duke. Earl is nl. de Engelse titel voor Duke

Pagina 58 van 167 EersteEerste ... 84854555657585960616268108158 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •