Pagina 159 van 167 EersteEerste ... 59109149155156157158159160161162163 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.951 tot 3.975 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3951

    Standaard

    De Man with No Name trilogy is rond de 24 euro verkrijgbaar op blu ray
    1. regiovrije US versie (digipack) via www.amazon.com
    2. regiovrije UK versie (3 keepcases) via www.amazon.co.uk

    Nummer 2 = gegarandeer douanevrij en sneller in huis
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #3952

    Standaard westerns op blu ray

    Een interessante link naar verschillende westerns op Blu Ray:
    http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?genre=Western
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  3. #3953

    Standaard For A Few Dollars More Blu Ray

    Vandaag voor het eerst de BD van For A Few Dollars More, die ik al enige tijd had liggen, gezien. De film heb ik al tig keer gezien en daar zal ik nu geen commentaar op geven.
    De kwaliteit van de BD vind ik namelijk tegenvallen. Iets beter dan de dvd special edition uit 2005, maar over het algemeen geen nieuwe aanschaf waard.
    De kwaliteit van de openingsscène, de panorama-opname waar iemand van afstand wordt neergeschoten, is ronduit slecht. In de scène daarna, de trein naar Tucumcari, zitten enkele flinke beschadigingen. Daarna wordt de kwaliteit beter.
    Deze uitgave van de film schijnt de beste uitgave te zijn, daarom heb ik TGTBATU ook niet aangeschaft.
    Denk niet dat ik nog oude westerns op BD aanschaf, de kwaliteit is nauwelijks beter dan dvd. Ik twijfel over de aanschaf van True Grit die 27 januari uitkomt.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  4. #3954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Denk niet dat ik nog oude westerns op BD aanschaf, de kwaliteit is nauwelijks beter dan dvd.
    Laat je niet foppen, ook oude films kunnen er prachtig uit zien op BD, veel beter dan DVD. Helaas zijn er ook slechte uitgaves, dus van te voren onderzoek doen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #3955
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Ik twijfel over de aanschaf van True Grit die 27 januari uitkomt.
    Review van True Grit op dvdbeaver.com
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #3956

    Standaard

    Ik vind de westerns na de 70-er jaren in kwaliteit verminderen. Ook nemen ze in aantal af. Ik mis de bijbehorende goede muziek zoals uit het verleden.

    "The Missing" die ik laatst zag vond ik een uitzondering. Prachtig opgenomen ook. Indrukwekkende landschapsbeelden.

    Hoewel geen western maar een film die vroeger alom werd geloofd, is nog steeds niet uitgebracht in Nederland: Emperor of the north pole. Je begrijpt niet hoe het mogelijk is. Ik heb een DVD zonder ondertitels. maar woorden die slecht verstaanbaar zijn mis je dan toch. Ik herinner me nog de kritiek over de film destijds in de krant dat hij te gewelddadig zou zijn, maar daar wordt denk ik nu heel anders over gedacht.

    http://www.youtube.com/watch?v=C_nsdKRV6DI

  7. #3957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Mooi laten liggen. De remake uit 2010 heeft zeer goede recencies (IMDb 8.5/10); dus maar ff wachten op de BD release daarvan.

    De originele versie uit '69 viek mij wat tegen door o.a. een slecht acterende Wayne en een vrouw van 22, die een meisje van 14 jaar moest spelen. Kijk uit naar de zeer positief ontvangen True Grit uit 2010, die nu in de US bioscopen draait.
    Franse thread over True Grit met veel screenshots: 8 pagina's.
    Nog veel meer screenshots: http://tinyurl.com/34vz4w3

    edit
    - De veelbelovende trailer van TRUE-GRIT (2010):
    http://www.youtube.com/watch?v=s8QLM...layer_embedded

    - De TV-aankondiging.
    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2011 om 08:21

  8. #3958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Vandaag voor het eerst de BD van For A Few Dollars More, die ik al enige tijd had liggen, gezien. De film heb ik al tig keer gezien en daar zal ik nu geen commentaar op geven.
    De kwaliteit van de BD vind ik namelijk tegenvallen. Iets beter dan de dvd special edition uit 2005, maar over het algemeen geen nieuwe aanschaf waard.
    De kwaliteit van de openingsscène, de panorama-opname waar iemand van afstand wordt neergeschoten, is ronduit slecht. In de scène daarna, de trein naar Tucumcari, zitten enkele flinke beschadigingen. Daarna wordt de kwaliteit beter.
    Deze uitgave van de film schijnt de beste uitgave te zijn, daarom heb ik TGTBATU ook niet aangeschaft.
    Denk niet dat ik nog oude westerns op BD aanschaf, de kwaliteit is nauwelijks beter dan dvd. Ik twijfel over de aanschaf van True Grit die 27 januari uitkomt.
    Niet mee eens. De BD van THE SEARCHERS is overweldigend!! Ook BROKEN TRAIL is stukken beter dan op DVD evenals APPALOOSA, THE QUICK & THE DEAD, THE PROFESSIONALS, DANCES WITH WOLVES, 3:10 TO YUMA (2007) en DEADWOOD-THE COMPLETE SERIES.
    UNFORGIVEN op BD valt wat tegen, omdat meeste scenes zich in het donker of half-schaduw afspelen en is daardooor eindresultaat op BD nauwelijks beter dan op DVD.

    Over de S. Leone trilogie waren op o.a. blu-ray.com en DVDBeaver al slechte recensies verschenen, dus je was gewaarschuwd.
    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2011 om 09:15

  9. #3959

    Standaard

    Hoe goed de remake ook is, er gaat niets boven het origineel met een fantastische rol van the Duke.
    Of hij voor deze rol een oscar verdiend heeft maakt niet zoveel uit
    die had hij jaren eerder al voor veel andere films moeten hebben.

    En een vrouw van 22 die een meisje van 14 speelt, dat is Hollywood!

    Grease......Olivia Newton John was 30 en speelde een highschool meisje....



    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Mooi laten liggen. De remake uit 2010 heeft zeer goede recencies (IMDb 8.5/10); dus maar ff wachten op de BD release daarvan.

    De originele versie uit '69 viek mij wat tegen door o.a. een slecht acterende Wayne en een vrouw van 22, die een meisje van 14 jaar moest spelen. Kijk uit naar de zeer positief ontvangen True Grit uit 2010, die nu in de US bioscopen draait.
    Franse thread over True Grit met veel screenshots: 8 pagina's.
    Nog veel meer screenshots: http://tinyurl.com/34vz4w3

    edit
    De veelbelovende trailer van TRUE-GRIT (2010):
    http://www.youtube.com/watch?v=s8QLM...layer_embedded

  10. #3960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Hoe goed de remake ook is, er gaat niets boven het origineel met een fantastische rol van the Duke.
    Of hij voor deze rol een oscar verdiend heeft maakt niet zoveel uit
    die had hij jaren eerder al voor veel andere films moeten hebben.
    En een vrouw van 22 die een meisje van 14 speelt, dat is Hollywood!
    Grease......Olivia Newton John was 30 en speelde een highschool meisje....
    Sorry, ik heb niets met True Grit uit '69 overall en kijk dit keer vol verwachting uit naar de remake!

    En de 14-jarige Hailee Steinfeld doet het uitstekend als Mattie Ross...
    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2011 om 08:40

  11. #3961

    Standaard

    Ik blijf het toch vreemd vinden dat je uitkijkt naar een remake van een film
    waar je niets mee hebt....


    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Sorry, ik heb niets met True Grit uit '69 overall en kijk dit keer vol verwachting uit naar de remake!

    En de 14-jarige Hailee Steinfeld doet het uitstekend als Mattie Ross...

  12. #3962

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik blijf het toch vreemd vinden dat je uitkijkt naar een remake van een film waar je niets mee hebt....
    Helemaal niet. Verhaal (nav het boek) lijkt mij n.l. prima, maar de 1e filmuitvoering vind ik niet OK; kijk daarom uit naar deze versie/remake.

    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2011 om 14:54

  13. #3963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Niet mee eens. De BD van THE SEARCHERS is overweldigend!! Ook BROKEN TRAIL is stukken beter dan op DVD evenals APPALOOSA, THE QUICK & THE DEAD, THE PROFESSIONALS, DANCES WITH WOLVES, 3:10 TO YUMA (2007) en DEADWOOD-THE COMPLETE SERIES.
    UNFORGIVEN op BD valt wat tegen, omdat meeste scenes zich in het donker of half-schaduw afspelen en is daardooor eindresultaat op BD nauwelijks beter dan op DVD.

    Over de S. Leone trilogie waren op o.a. blu-ray.com en DVDBeaver al slechte recensies verschenen, dus je was gewaarschuwd.
    Ja, maar over FAFDM waren ze best te spreken. Viel dus tegen.
    Je zegt dat de kwaliteit van Dances With Wolves goed is. Is dit de versie van 180 minuten die in Nederland verschenen is? Deze versie wil ik niet aanschaffen, wil de volledige lange versie hebben, mits van goede kwaliteit.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  14. #3964

    Standaard 3:10 To Yuma [2007]

    De BD van 3:10 To Yuma [2007] nu voor 4 euro bij MM.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  15. #3965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Je zegt dat de kwaliteit van Dances With Wolves goed is. Is dit de versie van 180 minuten die in Nederland verschenen is? Deze versie wil ik niet aanschaffen, wil de volledige lange versie hebben, mits van goede kwaliteit.
    Ik heb deze luxe Duitse special edition. De volledige lengte met uitstekend beeld en vele extra's.

    Probleem met DVDBeaver is, dat Gary Tooze erg leunt op zijn hoofdsponsor Amazon en daardoor is objectiviteit soms niet altijd gewaarborgd. Gary Tooze heeft ook een Yahoo-group en daar heb ik ooit wel eens andere, goedkopere on-line shops dan Amazon getipt. Gary Tooze heeft mij sindsdien in de ban gedaan.
    Laatst aangepast door kit carson : 09-01-2011 om 18:50

  16. #3966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    De BD van 3:10 To Yuma [2007] nu voor 4 euro bij MM.
    Ai. Zowel van de DVD als de BD heb ik de US import. Bij elkaar 10x zo duur uitgeweest...

  17. #3967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik heb deze luxe Duitse special edition. De volledige lengte met uitstekend beeld en vele extra's.

    Probleem met DVDBeaver is, dat Gary Tooze erg leunt op zijn hoofdsponsor Amazon en daardoor is objectiviteit soms niet altijd gewaarborgd. Gary Tooze heeft ook een Yahoo-group en daar heb ik ooit wel eens andere, goedkopere on-line shops dan Amazon getipt. Gary Tooze heeft mij sindsdien in de ban gedaan.
    Deze versie is voor mij niet zo interessant. Ik spreek wel vloeiend Duits, maar het toch liever een Nederlandse versie met NL subs.
    Jammer dar DVDBeaver niet onafhankelijk is. Je koopt toch bepaalde BD's als die goed afgeschilderd worden.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  18. #3968

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ai. Zowel van de DVD als de BD heb ik de US import. Bij elkaar 10x zo duur uitgeweest...
    Ooit de dvd gekocht voor 1,50 toen een videotheek er mee ging ophouden. De BD ga ik natuurlijk aanschaffen voor 4 euro.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  19. #3969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Deze versie is voor mij niet zo interessant. Ik spreek wel vloeiend Duits, maar het toch liever een Nederlandse versie met NL subs..
    Op de Duitse release kun je ook kiezen voor de oorspronkelijke Engelse taal. Geen Duitse dub of subs dus. De verpakking en extra's zijn top.

  20. #3970

    Standaard



    The Proud Ones (1956)

    Met o.a. Robert Ryan, Virginia Mayo en Walter Brennan.

    Een uitstekende breedbeeld-Western met een prima cast, en dat geldt ook voor de bijrollen.
    Robert Ryan is weer top. Wat een geweldige acteur is hij toch geweest!
    Walter Brennan (een keer zonder John Wayne...) in dezelfde rol als in Rio Bravo 3 jaar later, maar veel minder irritant (al kan hij ook hier niet van de alcohol afblijven...).
    Virginia Mayo's inbreng valt mij wat tegen: ze ziet er erg aantrekkelijk uit, maar haar screen-time is wel erg beperkt en haar acteren neigt wat naar over-acting. Haar rol had veel meer uitgewerkt kunnen worden. Aanzet lijkt er aanvankelijk wel wanneer Jeffrey Hunter zijn handen niet van haar thuis kan houden en Virginia een knipperlichtrelatie heeft met Robert Ryan.
    Jeffrey Hunter vind ik wat tegenvallen; hij komt bij mij over als een onervaren acteur.

    Het verhaal, wat parallellen heeft met High Noon en Tension at Table Rock, begint wat traag, maar wanneer het eenmaal op gang is dan blijft het spannend tot aan het eind.
    Het aantal IMDb-stemmen op deze Western is echter bedroevend laag. Ik ben in elk geval een 'proud one' met deze film in mijn Western-collectie.

    Een welverdiende IMDb *8/10.

    PS
    De DVD is een R-1 met een keuze tussen wide- of fullscreen. Uiteraard is wide-screen het mooist. Het beeld en de kleuren zijn prima met duidelijke witte Engelse subs.



    * DVDreview: DeBeaver.

    * Beeldimpressie (clip): Youtube
    Laatst aangepast door kit carson : 10-01-2011 om 07:18

  21. #3971

    Standaard

    Leuke bijdrage hierboven Kit.

    Duitse versie van Dances schaf ik niet aan. Misschien dat de volledige versie ook in Nederland wordt uitgebracht.

    Deze januari ben ik weer eens met een westernmarathon begonnen. Heb nog veel westerns liggen, op dvd of opgenomen van tv, die ik nog niet gezien heb. Drie jaar geleden ook een westernmarathon gehouden in januari. Het blijft een fascinerend genre. Zitten toch vaak pareltjes tussen.
    Laatst aangepast door Colonel Mortimer : 10-01-2011 om 17:53 Reden: foutje
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  22. #3972

    Standaard

    Vado... l'ammazzo e torno a.k.a. Any gun can play - Enzo G. Castellari - 1967

    George Hilton speelt een bountyhunter en wordt op een gegeven moment gevraagd naar zijn naam, waarop hij antwoord met "The Stranger". Tja....met zo'n instelling maak je natuurlijk geen vrienden. Bijzonder aardige Spaghettiwestern die een simpel verhaaltje afspeelt over goudstukken die gezocht moeten worden. Meerdere partijen zijn er naar op zoek en iedereen wordt tegen elkaar uitgespeeld.

    De film is vrij luchtig, bij vlagen zelfs slapstick-achtig. Verwacht geen brute scenes met grof geweld. Castellari strooit aardig met overdreven zooms en geinige breedbeeldcomposities. De muziek had beter gekund, ik miste die typische spaghettisound. De UK-dvd heeft een prima beeld, mooi kleuren. Niet anamorphic maar met wat geklooi met de settings toch een aardig resultaat mee te behalen. Het geluid hist nogal maar ach, niet teveel op letten. Keek lekker weg.

    7.0

  23. #3973

    Standaard

    2 nieuwe Western films gekocht:

    - Invitation to a Gunfighter (1964) met Yul Brynner
    - Along came Jones (1945) met Gary Cooper en Loretta Young

    Allebei uit de MGM Western Classics reeks. 3,90 EUR/film, dat is geen geld

  24. #3974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth aka Kenneth Bekijk bericht
    2 nieuwe Western films gekocht:

    - Invitation to a Gunfighter (1964) met Yul Brynner
    - Along came Jones (1945) met Gary Cooper en Loretta Young

    Allebei uit de MGM Western Classics reeks. 3,90 EUR/film, dat is geen geld
    Beide films zijn tegenvallende westerns. Ze konden me nauwelijks boeien. Heb ze nog wel in mijn verzameling zitten.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  25. #3975

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Beide films zijn tegenvallende westerns. Ze konden me nauwelijks boeien. Heb ze nog wel in mijn verzameling zitten.
    Ik verwacht er ook niet al teveel van. Maar vermits ik wel een Western liefhebber ben, wil ik er ook zoveel mogelijk verzamelen. En Yul Brynner is toch een icoon, net als Gary Cooper...

Pagina 159 van 167 EersteEerste ... 59109149155156157158159160161162163 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •