Pagina 153 van 167 EersteEerste ... 53103143149150151152153154155156157163 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.801 tot 3.825 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3801

    Standaard

    De Dollar trilogie van Sergio Leone verschijnt 7 juni op Blu-ray

    Bron: http://www.bva.org.uk/node/513740

    Database met op DVD uitgebrachte spaghetti westerns

  2. #3802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    De Dollar trilogie van Sergio Leone verschijnt 7 juni op Blu-ray

    Bron: http://www.bva.org.uk/node/513740

    Database met op DVD uitgebrachte spaghetti westerns
    Maar ik wacht nog altijd op OUATITW!


  3. #3803

    Standaard



    Seraphim Falls Blu-ray £4.99 bij Amazon.co.uk

  4. #3804

    Standaard

    3:10 To Yuma (2007) - Blu-ray : € 10,49 (inkl.) bij Play.com.

    ************************************
    18 mei a.s. Blu-ray release van: American Bandits: Frank and Jesse James (2010)



    Filmposter (ondanks geen bioscoop-release): http://tinyurl.com/ydnbx4n

    - Trailer
    Laatst aangepast door kit carson : 20-03-2010 om 23:14 Reden: trailer

  5. #3805

    Standaard

    De Blu-ray release van A Fistful Of Dollars, The Good, The Bad And The Ugly en For A Few Dollars More staat gepland voor 7 juni a.s.


  6. #3806

    Standaard

    The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)

    Ok....dit had ik even niet verwacht, bleek namelijk een steengoede Western te zijn. James Stewart speelt een man met een verborgen agenda die een stadje binnen komt rijden om een vracht af te leveren. Al snel krijgt hij het aan de stok met een lokale ranch-eigenaar. De film verloopt heerlijk vlot met vele intriges en karakters. Goed geacteerd, prachtig geregisseerd. Er zit veel in deze film; wraak, liefde, bedrog, vriendschap, loyaliteit etc. Typisch een film die wel langer mocht duren. Een heerlijke film geschoten in cinemascope. Er hangt echt zo'n "klassiek" sfeertje overheen die me prima bevalt.

    9,3

  7. #3807

    Standaard

    De Anthony Mann / Jimmy Stewart westerns zijn i.d.d. top! Heb je ze alle 5 gezien?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #3808

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    De Anthony Mann / Jimmy Stewart westerns zijn i.d.d. top! Heb je ze alle 5 gezien?
    Nee, dit is de eerste volgens mij.

  9. #3809

    Standaard

    ah, die andere vier zijn ook erg goed (met name The Naked Spur en Winchester '73).
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #3810

    Standaard

    Ook maar eens opzoeken dan! Zitten deze nog in een leuke box of alleen los te koop?
    Laatst aangepast door Melzz : 08-04-2010 om 12:03

  11. #3811

    Standaard

    Ik heb de losse versies, weet niet of er een box is...
    De complete titels:
    Winchester '74
    The Naked Spur
    The Far Country
    Bend of the River

    bij www.amazon.co.uk ongeveer 2.50 pond (excl.) per titel.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #3812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ook maar eens opzoeken dan! Zitten deze nog in een leuke box of alleen los te koop?

    James Stewart western box ( 7 DVD's) £10.85 bij The Hut

    Inhoud:
    1) The Rare Breed
    2) Shenandoah
    3) Night Passage
    4) The Far Country
    5) Bend of the River
    6) Winchester '73
    7) Destry Rides Again

    The Naked Spur is naar mijn weten alleen in R1 verschenen, maar is wel een absolute topwestern en de aanschaf zeker waard.

  13. #3813

    Standaard

    Thanx!! Uit die box heb ik alleen Shenandoah al, dus wellicht een aanschaf waard. Ik zag deze box ook nog, wellicht ook wel aardig:



    Geen Stewart/Mann-films wellicht ook wel aardige films?

  14. #3814

    Standaard

    Die films van die box hebben geen ondertiteling Melvin.

    Forty Guns (Sam Fuller) is de beste uit de box. Die is ook los verkrijgbaar.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #3815

    Standaard

    Shenandoah (1965)

    Ach....die goeie ouwe tijd. Een tijd waar je 10 kinderen hebt en met noeste arbeid op de boerderij werkt. Op zondag met zn allen naar de kerk en na afloop staat je slaaf netjes op je te wachten. De kinderen zien er braaf uit, ouders worden aangesproken met "U" en heeft men een net wit hekje voor het huis. In Shenandoah wordt een wereld geschapen waar een sterk Christelijk moraliserend sausje overheen is gegoten. Familie als hoeksteen van de samenleving!

    Deze Western is wel heeeeel erg braaf en clean shaved. Ook de landschappen die geschilderd zijn tegen de achtergrond vond ik wat minder. Toch heeft de knulligheid wel iets charmants. Typisch een zondagfilm van de EO. Niet geheel mijn stijl zullen we maar zeggen.

    7.0

  16. #3816

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)

    Ok....dit had ik even niet verwacht, bleek namelijk een steengoede Western te zijn. James Stewart speelt een man met een verborgen agenda die een stadje binnen komt rijden om een vracht af te leveren. Al snel krijgt hij het aan de stok met een lokale ranch-eigenaar. De film verloopt heerlijk vlot met vele intriges en karakters. Goed geacteerd, prachtig geregisseerd. Er zit veel in deze film; wraak, liefde, bedrog, vriendschap, loyaliteit etc. Typisch een film die wel langer mocht duren. Een heerlijke film geschoten in cinemascope. Er hangt echt zo'n "klassiek" sfeertje overheen die me prima bevalt.

    9,3
    Las je stukje en dacht, die moet ik ook maar eens aanschaffen. Kijk in in mijn eigen kast en heb ik hem al..... (greatest western box). Heb nog niks gezien uit die box trouwens, binnenkort maar eens aan beginnen.

  17. #3817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Las je stukje en dacht, die moet ik ook maar eens aanschaffen. Kijk in in mijn eigen kast en heb ik hem al..... (greatest western box). Heb nog niks gezien uit die box trouwens, binnenkort maar eens aan beginnen.
    Dat herken ik! Ik pakte hem ook weer eens uit de kast en koos deze film, bleek dus een goede keuze te zijn. Veel plezier alvast!

  18. #3818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Shenandoah (1965)

    Ach....die goeie ouwe tijd. Een tijd waar je 10 kinderen hebt en met noeste arbeid op de boerderij werkt. Op zondag met zn allen naar de kerk en na afloop staat je slaaf netjes op je te wachten. De kinderen zien er braaf uit, ouders worden aangesproken met "U" en heeft men een net wit hekje voor het huis. In Shenandoah wordt een wereld geschapen waar een sterk Christelijk moraliserend sausje overheen is gegoten. Familie als hoeksteen van de samenleving!

    Deze Western is wel heeeeel erg braaf en clean shaved. Ook de landschappen die geschilderd zijn tegen de achtergrond vond ik wat minder. Toch heeft de knulligheid wel iets charmants. Typisch een zondagfilm van de EO. Niet geheel mijn stijl zullen we maar zeggen.7.0
    Die in deze thread zo geroemde regisseur John Ford maakte ook reli-/moralistische- Westerns en recent These Thousand Hills gezien, idem.
    Niet mijn fav aspecten in Westerns en films als zodanig.
    Laatst aangepast door kit carson : 13-04-2010 om 05:30

  19. #3819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Die films van die box hebben geen ondertiteling Melvin.

    Forty Guns (Sam Fuller) is de beste uit de box. Die is ook los verkrijgbaar.
    De R-1 van Forty Guns heeft wel subs. DVDreview.

  20. #3820

    Standaard

    Welke westerns, naast de bekende westerns (nieuw & oud) zijn het waard om aan te schaffen? Liefst met western legendes, maar geen John Wayne. Vind zijn westerns over het algemeen niet zo goed..
    --

  21. #3821

    Standaard

    Laatst The Man Who Shot Liberty Valance gezien en daar heb ik me bijzonder goed mee vermaakt. Het was voor mij een perfecte mix van een typische westernsfeer, uiteenlopende karakters, mooie beelden en vooral ook humor. Wayne en Stewart vond ik elkaar erg goed aanvullen! Binnenkort ga ik meer van Stewart's westerns aanschaffen

  22. #3822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Welke westerns, naast de bekende westerns (nieuw & oud) zijn het waard om aan te schaffen? Liefst met western legendes, maar geen John Wayne. Vind zijn westerns over het algemeen niet zo goed..
    LAST TRAIN FROM GUNHILL: Kirk Douglass, Anthony Quin
    DAY OF THE OUTLAW: Robert Ryan, Tina Louise
    SEVEN MEN FROM NOW, met o.a. Lee Marvin en Randolph Scott
    WINCHESTER73: Jimmy Stewart, Dan Duraye
    3:10 TO YUMA (1957): Henry Ford, Felicia Farr
    BACKLASH: Richard Widmark, Donna Reed
    THE LAST WAGON: Richard Widmark, Felicia Farr
    LUST FOR GOLD: Henry Ford, Ida Lupino
    FORTY GUNS: Barbara 'Babs' Stanwyck
    THE FURIES; Barbara 'Babs' Stanwyck
    THE BIG COUNTRY: Greg Peck
    DEATH RIDES A HORSE: Lee. v. Cleef
    Budd Boetticher boxset, met o.a. COMANCHE STATION, THE TALL T, RIDE LONESOME: Randolph Scott
    etc.

    Luchtige Westerns, maar zeer genietbaar:
    THE PROFESSIONALS: Robert Ryan, Burt Lancassser, Lee Marvin
    MEACKENNA'S GOLD: Greg Peck
    THE QUICK & THE DEAD: Sharon Stone, Gene Hackmann

    neo-Western:
    BAD DAY AT BLACK ROCK: Spencer Tracy, Robert Ryan

    Clip DAY OF THE OUTLAW: Youtube
    Laatst aangepast door kit carson : 15-04-2010 om 10:11

  23. #3823

    Standaard

    Ik zag laatst ook 3:10 to Yuma, inderdaad een topWestern. Vond hem persoonlijk beter dan de remake.

  24. #3824

    Standaard

    Bend of the River - Anthony Mann - 1952

    Na The Man from Laramie had ik dringend behoefte aan meer Westerns van Mann. Had ik Bend of the River eerder gezien dan had ik die behoefte waarschijnlijk niet gehad. Wat een verschil zeg. Pas het laatste half uur kwam er wat spanning in en begon mn waardering voor de film wat te stijgen. Het is allemaal zo tam en braaf. En de portrettering van donkere mensen vond ik echt tergend....worden steevast neergezet als halve achterlijken. Erg moralistisch einde ook die je al halverwege de film aan zag komen. Ik had stiekem gehoopt dat de rest van de Westerns van Mann gemaakt met Stewart erg de moeite waard zouden zijn. Ik heb er nog twee dus hopelijk trekken die het gemiddelde weer wat omhoog.

    7.0

  25. #3825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Bend of the River - Anthony Mann - 1952

    Na The Man from Laramie had ik dringend behoefte aan meer Westerns van Mann. Had ik Bend of the River eerder gezien dan had ik die behoefte waarschijnlijk niet gehad. Wat een verschil zeg. Pas het laatste half uur kwam er wat spanning in en begon mn waardering voor de film wat te stijgen. Het is allemaal zo tam en braaf. En de portrettering van donkere mensen vond ik echt tergend....worden steevast neergezet als halve achterlijken. Erg moralistisch einde ook die je al halverwege de film aan zag komen. Ik had stiekem gehoopt dat de rest van de Westerns van Mann gemaakt met Stewart erg de moeite waard zouden zijn. Ik heb er nog twee dus hopelijk trekken die het gemiddelde weer wat omhoog.7.0
    Ik had dezelfde ervaring. Alleen is mijn waardering lager.

    Op Winchester73 na mijd ik Westerns met Jimmy Stewart. Doorgaans te braaf/tam en prekerig/moralistisch. Broken Arrow, The Far Country idem. The Naked Spur is een twijfelaar, maar hoef ik niet in mijn DVD collectie.

    In Broken Arrow weet je meteen dat het tussen (de blanke) Stewart en die squaw niets wordt.Voor een film uit die tijd meteen een spoiler. En zoals zwarten geportretteerd wordt is gewoon een tijdsbeeld.
    Los daarvan heb ik in alle Jimmy Stewart films moeite met zijn accent.

    Westerns met Greg Peck, Glenn Ford, Robert Ryan en Richard Widmark zijn meestal wat rauwer en daardoor wat /realister in mijn beleving.

    Westerns met Henry Fonda en Dana Andrews zijn wisselend.
    Laatst aangepast door kit carson : 15-04-2010 om 09:33

Pagina 153 van 167 EersteEerste ... 53103143149150151152153154155156157163 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •