Pagina 152 van 167 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.776 tot 3.800 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3776

    Standaard

    Voor de echte liefhebbers bij deze een link naar een geinige quiz van het UK filmblad Empire: http://www.empireonline.com/features...-western-quiz/

    Succes !
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  2. #3777

    Standaard Six Black Horses (1962)

    Six Black Horses (1962)

    Ben Lane (Audie Murphy) is gestand in een woestijn in het westen van de V.S. In de verte ziet hij zes zwarte paarden. Hij vangt een paard en zadelt het op. Een rancher en enkele helpers betichten hem valselijk van paardendiefstal en staan op het punt Lane op te knopen. Revolverheld Frank Jesse (Dan Duryea) bevrijdt Lane. De mannen besluiten met elkaar op te trekken.
    In de het stadje Perdido aangekomen, worden ze door een rijke jonge vrouw ingehuurd om haar door vijandelijk indianengebied te vergezellen op zoek naar haar man.
    Six Black Horses is geen slechte western, maar verre van een topper. Murphy, geen geboren acteur, speelt gedegen. Westernveteraan Duryea speelt op routine. Duryea's stem is echter vervelend. Joan O'Brien speelt een vrouw met een verborgen agenda. Ben Lane en Frank Jesse komen aan het einde van de film achter haar ware bedoeling en dat is voor een western verrassend.
    De titelverklaring is tweeledig. Enerzijds slaat die terug op de zes wilde zwarte paarden die Ben Lane in het begin van het verhaal wil vangen. Anderzijds slaat die terug op een uitspraak van Frank Jesse. Jesse vindt namelijk dat de twee outlaws die Lane en Jesse hebben neergeschoten een te eenvoudige begrafenis hebben gekregen. Als hij zou worden gedood dan wil hij een lijkkoets getrokken door zes zwarte paarden.
    Six Black Horses is enkele maanden geleden op dvd verschenen. (R2NL)
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  3. #3778

    Standaard Westerns op Blu Ray

    Welke westerns die op blu ray zijn verschenen, zijn een duidelijke verbetering t.o.v. de westerns die op dvd zijn verschenen?
    Op verschillende fora lees ik namelijk berichten dat bepaalde blu ray discs een transfer hebben die nauwelijks beter is dan de dvd-transfer. Ik denk bijvoorbeeld aan TGTBATU en Open Range.
    Vandaag nog eens The Professionals gekeken, één van de beste westerns allertijden.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  4. #3779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Welke westerns die op blu ray zijn verschenen, zijn een duidelijke verbetering t.o.v. de westerns die op dvd zijn verschenen?
    Op verschillende fora lees ik namelijk berichten dat bepaalde blu ray discs een transfer hebben die nauwelijks beter is dan de dvd-transfer. Ik denk bijvoorbeeld aan TGTBATU en Open Range.
    Vandaag nog eens The Professionals gekeken, één van de beste westerns allertijden.
    Van de Westerns die ik op Blu-ray gezien heb, vind ik The Searchers ver boven de andere (Western) Blu-rays uitsteken (en is ook nog goedkoper dan gemidd. DVD)..
    The Professionals is op Blu-ray prima, beter dan de DVD, vooral geluid, maar haalt 't niet bij The Searchers.
    Unforgiven op Blu-ray geeft nauwelijks winst, omdat veel in het schemer en donker gebeurt, dan zie je de verschillen tussen Blu-ray en DVD ook amper, zwart blijft zwart.
    Ik wist net dat Open Range al op Blu-ray uit is, wel Silverado.
    The Quick & The Dead op Blu-ray is geweldig, wel letten op de un-cut versie uit Europa.
    Broken Trail is ook uitstekend op Blu-ray.

    Westerns op Blu-ray: lijst.

    Laatst aangepast door kit carson : 21-02-2010 om 18:52

  5. #3780

    Standaard

    Bedankt voor de info, Kit
    Broken Trail heb ik zelf op blu ray, is inderdaad een prima transfer.
    Ik heb meer dan 400 westerndvd's, alle westerns op blu ray kopen, wordt een duur grapje. Alleen blu rays die duidelijk beter zijn dan de dvd's wil ik aanschaffen.
    Ik neem aan dat The Searchers de Amerikaanse blu ray is?
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  6. #3781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Bedankt voor de info, Kit
    Broken Trail heb ik zelf op blu ray, is inderdaad een prima transfer.
    Ik heb meer dan 400 westerndvd's, alle westerns op blu ray kopen, wordt een duur grapje. Alleen blu rays die duidelijk beter zijn dan de dvd's wil ik aanschaffen.
    Ik neem aan dat The Searchers de Amerikaanse blu ray is?
    Ja, deze, was vorig jaar met € 8,24 ook nog mijn goedkoopste Blu-ray disc, en meteen de beste transfer.
    Heb zo'n 20 Blu-ray 20 discs van uiteenlopende genres, maar The Searchers steekt er ver bovenuit.

    (Te) Veel BD's lijken op DVD ripp-offs met hooguit meer audio-dynamiek. Vaak staan op DVD's ook meer extra's en meer subs. Dit jaar daarom nog geen BD´s gekocht. Let wel steeds op de de reviews van DVDBeaver.

    Maar de laatste tijd weinig Westerns op Blu-ray. Alleen mijn allerbelangrijkste Westerns zou ik Blu-ray willen hebben, zoals Once Upon a Time in West, e.d.

  7. #3782

    Standaard

    Zag tot mijn verbazing dat er een aantal oude John Fords (The Wagon Master, The Informer en The Fugitive) in de UK op dvd zijn uitgebracht! Voor 3 pond p/s gehaald bij www.amazon.co.uk
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #3783

    Standaard

    Is Broken Trail ergens betaalbaar? Liefst blu ray?!?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #3784

    Standaard

    Ik heb eigenlijk nooit echt Westerns gekeken. Wil er wel mee beginnen. Welke 3 films zal ik mee beginnen?

  10. #3785

    Standaard

    pff...ik zou eerst zeggen, blader dit topic eens door (vooral de lijstjes).

    Tips: de dollars trilogie met Clint Eastwood, de 5 westerns van James Stewart met Anthony Mann, de Randolph Scott en Budd Boetticher westerns, vele John Ford westerns en diverse films met John Wayne in de hoofdrol. Te veel om op te noemen.

    Qua hedendaagse western is Unforgiven onmisbaar.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #3786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    pff...ik zou eerst zeggen, blader dit topic eens door (vooral de lijstjes).
    .
    dat zijn wel 152 paginas


    maar de beste western, en in mijn ogen ook een van de beste films ooit: once upon a time in the west

  12. #3787

    Standaard

    I know, maar als je zoekt op top 20 and western (of whatever) dan krijg je genoeg hoor
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #3788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is Broken Trail ergens betaalbaar? Liefst blu ray?!?
    De BD vorig jaar gekocht bij DVDPacific, zelfs met NL subs.

    ** Review.
    Laatst aangepast door kit carson : 22-02-2010 om 23:17

  14. #3789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    dat zijn wel 152 paginas
    Dus er zit nog leven in...




    ***************

    edit
    Een zeer interessant Western-forum is deze uit Frankrijk trouwens.
    Laatst aangepast door kit carson : 22-02-2010 om 23:48

  15. #3790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Dus er zit nog leven in...




    ***************
    Op dit moment weer heel even. De meeste tijd leeft deze thread nog maar nauwelijks.
    Kit, in jouw blu ray link staat ook Lonesome Dove. De Nederlandse dvd van Lonesome Dove is van matige kwaliteit en het beeld is niet in de originele beeldverhouding van 1.78:1 maar in 4:3 (1.33:1). De blu ray lijkt me zeer interessant.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  16. #3791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Op dit moment weer heel even. De meeste tijd leeft deze thread nog maar nauwelijks.
    Kit, in jouw blu ray link staat ook Lonesome Dove. De Nederlandse dvd van Lonesome Dove is van matige kwaliteit en het beeld is niet in de originele beeldverhouding van 1.78:1 maar in 4:3 (1.33:1). De blu ray lijkt me zeer interessant.
    klopt.
    BD review LONESOME DOVE met screenshots: Link.

    edit
    Verwacht 17 maart 2010 : Lucky Luke (2009)

    Laatst aangepast door kit carson : 25-02-2010 om 23:07

  17. #3792

  18. #3793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    In Frankrijk verschenen:

    En hopelijk ook snel in Nederland. Als de kwaliteit van de Blu-ray beter is dan de dvd, die overigens ook van prima kwaliteit is, wordt dit een aanschaf.
    Open Range is mijns inziens de beste western van de 2000's.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  19. #3794

    Standaard Django

    Op 25 mei aanstaande verschijnt de Blu-ray van Django. Vandaag de dvd gekeken uitgegeven door Dutch Film Works. De dvd-transfer valt enigszins tegen. Ben toch erg benieuwd wat de kwaliteit van de Blu-ray gaat worden. Hopelijk geen tegenvaller.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  20. #3795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Open Range is mijns inziens de beste western van de 2000's.
    Mee eens. En daar achter zit voor mij Broken Trail.
    De zonevrije Blu-ray transfer van Broken Trail is geweldig (met NL subs!)

  21. #3796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Op dit moment weer heel even. De meeste tijd leeft deze thread nog maar nauwelijks.
    Genre Western leeft inderdaad amper in NL, zeker niet bij 45ers of jonger.

    Ik zit vaak op dit zeer gedetailleerde en levendige Franse Western forum: http://tinyurl.com/yfdpf7h

    Met ook veel posters, stills en promo-shots, en DVD/Blu-ray info's.
    Deze lijst is ook ook erg interessant; al aardig wat Western-tips uitgehaald: Link 2.
    HIER staan de Westernreviews.

    Alhoewel, zoals op de meeste forums, een vaste, kleine groep die geregeld berichten plaatst.

  22. #3797

    Standaard

    Vraagje.

    Waarom blijft die blu ray van AppaloosA steeds zo duur, kwam hem gisteren tegen bij MM voor 26.99. Wordt wel tijd dat ik hem eens ga kopen maar niet voor die prijs.

    Groet Martin

  23. #3798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Vraagje.

    Waarom blijft die blu ray van AppaloosA steeds zo duur, kwam hem gisteren tegen bij MM voor 26.99. Wordt wel tijd dat ik hem eens ga kopen maar niet voor die prijs.

    Groet Martin
    APPALOOSA Blu-ray is HIER € 14,98 inkl. porto.

    Zit nu zelfs in Blu-ray actie van '2 voor € 23,98'!...

    Meteen maar besteld (met nog een BD uit de actie).
    Laatst aangepast door kit carson : 06-03-2010 om 12:56

  24. #3799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Vraagje.

    Waarom blijft die blu ray van AppaloosA steeds zo duur, kwam hem gisteren tegen bij MM voor 26.99. Wordt wel tijd dat ik hem eens ga kopen maar niet voor die prijs.

    Groet Martin
    Volgens mij zag ik hem voor 15 euro staan of in MM Arnhem of FRS.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #3800

    Standaard

    Western-site met prachtige holsters en gunbelts, ook uit diverse Westerns: http://tinyurl.com/ya93a5t

    Westernhoeden (uit films): http://tinyurl.com/yd4zbqq
    Laatst aangepast door kit carson : 06-03-2010 om 19:08

Pagina 152 van 167 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •