Pagina 150 van 167 EersteEerste ... 50100140146147148149150151152153154160 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.726 tot 3.750 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3726

    Standaard

    Gister Keoma gezien, dat moet echt 's werelds slechtste soundtrack zijn...kattengejank en enkel beschrijvende teksten in de zin van 'daar is Keoma met zijn vader, hij is weer trots...bla bla bla'
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #3727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    "Erkende toppers'' hmmm.. altijd duikt daarin maar weer die regisseur John Ford bagger op.
    Mag mij tot de harde kern van de Westernliefhebbers rekenen, maar met deze regisseur heb ik totaal niets. The Searchers als uitzonderring, maar die wordt weer verziekt door 1 van die 2 Westernparasieren: Hank Wardon. (Die andere is Walter Brennan).

    => Western pareltjes zijn o.a. Lust for Gold, The Furies, The Stalking Moon, Backlash, Forty Guns, Yellow Sky, Day of the Outlaw, 3:10 to Yuma (1957),
    (De laatste 5 ook in R-2), Tension at Table Rock (do. 17/9, BBC2, v.a. 12u.).

    Erg vermakelijk: The Professionals, McKenna's Gold, Shane.

    Neo-Westerns: Lonely are the Brave, Bad Day at Black Rock, Hud.
    (De laatste 3 ook in R-2)
    "John Ford bagge"..............
    Grapje zeker?
    De man was eigenhandig verantwoordelijk voor de heropleving van het western genre
    in 1939 met Stagecoach en heeft daarna veel meesterlijke westerns gemaakt.
    Zijn niet-westerns vind ik vaak wat minder maar zijn westerns zijn eigenlijk boven alle kritiek verheven.

    "2 Westernparasieren: Hank Wardon. (Die andere is Walter Brennan)."

    Als je iemand wilt afzeiken spel dan in ieder geval zijn naam goed!
    Hank Worden...........

    Hij en Walter Brennan zorgen vaak voor een komische maar ook gevoelig noot
    in westerns.

    En wat jouw "western pareltjes" betreft, ik ken eigelijk alleen 3:10 to Yuma
    en nog een paar van naam.
    Maar er zijn zoooveeeeel meer en betere westerns:
    -Rio Bravo
    -Fort Apache
    -She wore a yellow ribbon
    -Rio Grande
    -The man who shot Liberty Valance
    -My darling clementine
    -Sergio Leone's Dollar trilogie en Once upon a time in the west
    -Warlock
    -Red river
    -Rio lobo
    enz...............

  3. #3728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    "John Ford bagge"..............
    Grapje zeker?
    De man was eigenhandig verantwoordelijk voor de heropleving van het western genre
    in 1939 met Stagecoach en heeft daarna veel meesterlijke westerns gemaakt.
    Zijn niet-westerns vind ik vaak wat minder maar zijn westerns zijn eigenlijk boven alle kritiek verheven.

    "2 Westernparasieren: Hank Wardon. (Die andere is Walter Brennan)."

    Als je iemand wilt afzeiken spel dan in ieder geval zijn naam goed!
    Hank Worden...........

    Hij en Walter Brennan zorgen vaak voor een komische maar ook gevoelig noot
    in westerns.

    En wat jouw "western pareltjes" betreft, ik ken eigelijk alleen 3:10 to Yuma
    en nog een paar van naam.
    Maar er zijn zoooveeeeel meer en betere westerns:
    -Rio Bravo
    -Fort Apache
    -She wore a yellow ribbon
    -Rio Grande
    -The man who shot Liberty Valance
    -My darling clementine
    -Sergio Leone's Dollar trilogie en Once upon a time in the west
    -Warlock
    -Red river
    -Rio lobo
    enz...............
    Sorry, maar ik blijf veel zg. John Ford Westerns bagger, cq. trash noemen, 'overrated'; 'Wagonmaster' wil ik er nog aan toevoegen.
    Ja, en als je alleen maar de reeds bewandelde Western-paden bewandelt, kom je ook niet de vaak veel betere Westerns tegen, jammer die tunnelview.
    Wardon, Warden, was zetduiveltje ( en geeft misschien ook afkeer van deze figuur aan).
    Ik heb in mijn leven honderden Westerns gezien, maar kan niet wennen aan dat duo Brennan en Worden, heeft niets met 'afzeiken' te maken. Brennan is misschien nog het minst irritant in 'The Westener'.

    'Liberty Valance' heeft een waardige vervanger in 'Gunfight at the O.K. Corral'.
    Laatst aangepast door kit carson : 10-09-2009 om 11:08 Reden: spelling Warden...

  4. #3729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Sorry, maar ik blijf veel zg. John Ford Westerns bagger, cq. trash noemen, 'overrated'; 'Wagonmaster' wil ik er nog aan toevoegen.
    Ja, en als je alleen maar de reeds bewandelde Western-paden bewandelt, kom je ook niet de vaak veel betere Westerns tegen, jammer die tunnelview.
    Wardon, Warden, was zetduiveltje ( en geeft misschien ook afkeer van deze figuur aan).
    Ik heb in mijn leven honderden Westerns gezien, maar kan niet wennen aan dat duo Brennan en Worden, heeft niets met 'afzeiken' te maken. Brennan is misschien nog het minst irritant in 'The Westener'.

    'Liberty Valance' heeft een waardige vervanger in 'Gunfight at the O.K. Corral'.
    Die `reeds bewandelde Western-paden` zijn zo vaak bewandeld omdat die paden
    bezaaid zijn met weergaloze films die zich onderhand wel bewezen hebben
    en die ook eigenlijk niet meer verdedigd zouden hoeven worden.

    Natuurlijk zijn er goede maar minder bekende films, maar het genre kent nu eenmaal
    een aantal ijkpunten waar ik er een paar van genoemd heb.

    Hoe kun je western liefhebber zijn als je John Ford niets vind.
    Hoe kun je thriller liefhebber zijn als je Hitchcock niets vind.
    Hoe kun je film/noir liefhebber zijn als je Bogart niets vind.
    Hoe kun je muziek liefhebber zijn als je The Beatles niets vind
    En ga zo maar door....

    Ieder z´n voorkeur, maar sommige zaken zijn een gegeven.
    Ze hoeven dan nog niet favoriet te zijn, maar iets meer respect mag wel.
    Laatst aangepast door zetmoon : 20-02-2010 om 19:11

  5. #3730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Hoe kun je western liefhebber zijn als je John Ford niets vind.
    Heb niets met regisseurs. Ben alleen geinteresseerd in (favouriete) filmgenres, plots, actrices en acteurs.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Hoe kun je thriller liefhebber zijn als je Hitchcock niets vind.
    Hoe kun je film/noir liefhebber zijn als je Bogart niets vind.
    Film-Noir is mijn absolute #1 filmgenre, maar heb maar 1 DVD van een Hitchcock film in mijn zeer grote Noir-collectie. Ook hier om dezelfde reden als hierboven genoemd.
    Bogart is 1 van mijn favouriete acteurs.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Hoe kun je muziek liefhebber zijn als jet The Beatles niets vind
    Vond en vind The Beatles te commercieel (op album 'Rubber Soul' na), ook al zijn ze nu 'remastered'; fav bands uit die tijd en ook nu zijn nog steeds The Moody Blues en de Stones.
    Heb ook een aardige reggae collectie, maar Bob Marley zit daar niet tussen. Marley is te gemakkelijk aan reggae geplakt, zoals John Wayne aan Western; maar zoals je weet zijn er veel meer goede Western acteurs (R. Widmark, G. Peck, J. Elam, R. Scott, etc.)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    En ga zo maar door....respectloos
    Ben misschien geen kuddedier; smaken verschillen. Heb niet het idee respectloos te zijn, lijdt echter niet aan zg. 'heilige huisjes' (John Ford, etc.), no-one is perfect.

    Maar ga es serieus op zoek naar de Westerns uit mijn lijstje.
    Wil daar nog aan toe voegen:
    - 7 men from Now
    - Deadwood, Season 1-3
    - the Big Country
    - Death Rides a Horse
    - Hombre
    - Treasure at the Sierra Madre
    - The Quick & the Dead
    Laatst aangepast door kit carson : 10-09-2009 om 15:37

  6. #3731

    Standaard

    When asked where he learned the craft of film-making Orson Welles famously replied, "the old masters,by which I mean John Ford, John Ford and John Ford...

    Ford heeft overigens ook wel een paar miskleunen gemaakt hoor...bovendien wist hij niet hoe hij moest omgaan met indianen, zwarten en vrouwen in zijn films...

    Daarmaast is hij wel erg eenzijdig in zijn houding tov het leger (stereotypes, lang leve de lol)

    Maar bovenal is hij natuurlijk wel een begenadigd filmmaker!
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 06-10-2009 om 10:05
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #3732

    Standaard

    Met name de laatste dagen is er weer wat leven in dit topic, mede door Carsons
    expliciete meningen. Het laatste anderhalf jaar heb ik nauwelijks in deze thread gepost.
    Dit jaar nog maar twee westerns gezien, terwijl ik er nog tientallen op dvd heb liggen.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  8. #3733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Heb niets met regisseurs. Ben alleen geinteresseerd in (favouriete) filmgenres, plots, actrices en acteurs.
    Film-Noir is mijn absolute #1 filmgenre, maar heb maar 1 DVD van een Hitchcock film in mijn zeer grote Noir-collectie. Ook hier om dezelfde reden als hierboven genoemd.
    Bogart is 1 van mijn favouriete acteurs.
    Vond en vind The Beatles te commercieel (op album 'Rubber Soul' na), ook al zijn ze nu 'remastered'; fav bands uit die tijd en ook nu zijn nog steeds The Moody Blues en de Stones.
    Heb ook een aardige reggae collectie, maar Bob Marley zit daar niet tussen. Marley is te gemakkelijk aan reggae geplakt, zoals John Wayne aan Western; maar zoals je weet zijn er veel meer goede Western acteurs (R. Widmark, G. Peck, J. Elam, R. Scott, etc.)
    Ben misschien geen kuddedier; smaken verschillen. Heb niet het idee respectloos te zijn, lijdt echter niet aan zg. 'heilige huisjes' (John Ford, etc.), no-one is perfect.

    Maar ga es serieus op zoek naar de Westerns uit mijn lijstje.
    Wil daar nog aan toe voegen:
    - 7 men from Now
    - Deadwood, Season 1-3
    - the Big Country
    - Death Rides a Horse
    - Hombre
    - Treasure at the Sierra Madre
    - The Quick & the Dead
    The Stones en Moody Blues zijn inderdaad helemaal niet commercieel....
    Yeah right!

    7 Men from now is inderdaad en hele goede film!
    Mee eens.
    Treasure of the Sierra Madre ook, als zie ik die niet echt als een western...

  9. #3734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Met name de laatste dagen is er weer wat leven in dit topic, mede door Carsons
    expliciete meningen.
    Dat vind ik wel meevallen. Heb niets met de meeste, zg. John Ford Westerns en ipv van de talkie High Noon, zie ik liever Tension at Table Rock, een mix van High Noon en Shane. (Volgende week weer op BBC2 !!). Daarnaast zit ik niet gevangen in dat geijkte rijtje van Westerns (Leone-Westerns, Wayne-Westerns, J. Stewart Westerns, e.d.); maar kijk ook over de schutting, waardoor ik nog veel prachtige Westerns zie. That's all.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Het laatste anderhalf jaar heb ik nauwelijks in deze thread gepost.
    Welcome back! Kijk weer uit naar je bijdrages die er toe doen!
    Echter, onze avatar ban is nog steeds niet opgeheven.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Dit jaar nog maar twee westerns gezien, terwijl ik er nog tientallen op dvd heb liggen.
    Jammer, toch maar weer es kijken. Recent nog de DVD's Backlash, The Westerner, The Far Country, The Stalking Moon en Lonely are the Brave gekeken, Onderweg DVD Last Train from Gunhill.
    Edit:
    Backlash (met een bloedmooie Donna Reed) en Lonely are the Brave waren zeer aan- gename verrassingen trouwens, aanraders!
    Laatst aangepast door kit carson : 11-09-2009 om 10:41

  10. #3735

    Standaard The Hunting Party

    Gisteren weer eens een western bekeken.

    The Hunting Party (DVD R2 MGM Western Legends)

    The Hunting Party is één van de westerns die begin jaren '70 in Spanje werd opgenomen. Een aantal locaties is erg herkenbaar, vanwege het feit dat deze locaties vaak in andere spaghettiwesterns te zien zijn geweest. De film is echter geen spaghettiwestern: de film heeft slechts een deels Spaanse crew en voornamelijk Amerikaanse en enkele Britse acteurs.

    De ruige en gemene bende van Frank Calder (de Britse acteur Oliver Reed, bekend o.a. van zijn rol als Proximo in Gladiator) ontvoert de jonge onderwijzeres Melissa Ruger (Candice Bergen). De reden is simpel: Calder wil leren lezen en schrijven. Melissa Ruger is echter de vrouw van de keiharde zakenman Brandt Ruger, een uitstekende rol van Gene Hackman. Als Ruger verneemt dat zijn vrouw ontvoerd is, gaat hij met een kleine posse de confrontatie met Calder aan. En Ruger heeft één groot voordeel: zijn jachtgeweer waarmee hij zo'n 800 meter ver kan schieten.....

    The Hunting Party is een vrij goede achtervolgingswestern. Incidenteel is de film wat aan de trage kant, maar als het geweld losbarst, wordt dit op een zeer realistische wijze in beeld gebracht op de manier van The Wild Bunch.
    Dierenliefhebbers zullen zich waarschijnlijk doodergeren: een aantal paarden maakt een doodsmak en in het begin van de film wordt een rund de keel doorgesneden en levend in stukken gesneden. Aan de ene kant maakt dit de film wel een stuk realistischer. De cowboys leefden tenslotte niet in de meest verfijnde periode van menselijke ontwikkeling.

    The Hunting Party heb ik onlangs op dvd aangeschaft. De film is ook regelmatig te zien op MGM Movie Channel. Het is geen topwestern, maar de film staat wel borg voor circa 110 minuten amusement.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  11. #3736

    Standaard

    Voor 17 nov. a.s. staat gepland:
    - Wagon Train - The Complete First Season - Special Limited Edition - 39 episodes.


  12. #3737

    Standaard The Searchers - Blu-ray

    Het verhaal van THE SEARCHERS is bekend, daarom nu een vergelijking van de DVD met de Blu-ray transfer. Bezit beide releases.

    Het beeld en geluid t.o.v. de DVD zijn overweldigend. Wat een verschil met de DVD, en dat voor een film uit 1956!! De prachtige beelden van Monument Valley leiden zeker af van de plotline. Ieder zandkorreltje en steentje is te zien.
    Ook de gelaatstuitdrukkingen van de acteurs zijn zeer goed zichtbaar.
    Met geuren erbij, zou e.e.a. helemaal levensecht zijn.
    Het beeld is zo scherp, dat je het gevoel krijgt op de set aanwezig te zijn, je waant je bijna deelgenoot van het gebeuren.
    Mijn 1e Western op Blu-ray, een zeer goede start. Heb nog niet veel Blu-ray discs, maar The Searchers is qua transfer veruit de beste. Sommige Blu-rays lijken vergeleken met The Searchers eerder op DVD-rip-offs.

    Kortom, The Searchers op Blu-ray: een nieuwe Westernbeleving, enorme aanrader, zeker voor die prijs. Ik had in sept. € 8,54 betaald bij DVDPacific; met de huidige koers € 8,33. (idem bij Play € 19,49)
    Ondertitels: Engels, Frans, Spaans. Zone-vrij.
    De film is in 1.080P/24Hz, de extra's in 480i.
    Gary Tooze's review (met screenshots): http://tinyurl.com/ya66x8y

    Laatst aangepast door kit carson : 06-10-2009 om 16:53

  13. #3738

    Standaard

    Gezien bij TheHut.com: THE TIN STAR (1957) voor € 4,63.
    DVD met NL subs. IMDB *7,4/10.
    Laatst aangepast door kit carson : 09-10-2009 om 07:30

  14. #3739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Gezien bij TheHut.com: THE TIN STAR (1957) voor € 4,63.
    DVD met NL subs. IMDB *7,4/10.
    Aanrader, heb deze zelf jaren terug op R1 binnen gehaald, R2 was er nog niet. Mooie prijs voor een prima Mann western. Maar misschien kijken ze net wat te makkelijk weg. Nu ik zo mijn western collectie door kijk, en bijvoorbeeld Nevada Smith met Steve mcQueen zie liggen...kan me er niks meer voor de geest van halen.

    Na zoveel westerns heeft een memorabele western wel wat aparte aspecten nodig.

    The Searchers op Blu-Ray zag er geniaal uit op dvdbeaver, maar ben wel tevreden met de dvd in de John Ford-John Wayne film collection. Toendertijd was er een hele discussie over het aanpassen van de kleuren. Mij boeit het weinig.

    Qua achterstand, ligt hier nog steeds de Western Classics box van Warner. En Rawhide, daar zal ik ook nooit door heen komen.

  15. #3740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Aanrader, heb deze zelf jaren terug op R1 binnen gehaald, R2 was er nog niet. Mooie prijs voor een prima Mann western. Maar misschien kijken ze net wat te makkelijk weg. Nu ik zo mijn western collectie door kijk, en bijvoorbeeld Nevada Smith met Steve mcQueen zie liggen...kan me er niks meer voor de geest van halen.

    Na zoveel westerns heeft een memorabele western wel wat aparte aspecten nodig.

    The Searchers op Blu-Ray zag er geniaal uit op dvdbeaver, maar ben wel tevreden met de dvd in de John Ford-John Wayne film collection. Toendertijd was er een hele discussie over het aanpassen van de kleuren. Mij boeit het weinig.

    Qua achterstand, ligt hier nog steeds de Western Classics box van Warner. En Rawhide, daar zal ik ook nooit door heen komen.
    Ja, The-Searchers op Blu-ray is nog steeds de beste transfer in mijn bescheiden Blu-ray collectie. Aanrader, zeker nu voor die € 8,25 bij DVDPacific.
    (en je weet het misschien, dat de OPPO BDP-83 nu de goedkoopste, maar ook zeer goede regiovrije DVD en Blu-ray speler is).

    Laat tzt maar weten, wat je van die Warner Weastern Classic box vindt, ook de transferkwaliteit.

    Mbt tv Western RAWHIDE; tv series in het algemeen vind ik maar 1 seizoen echt interessant, daarna wordt het voorspelbaar. Spoiler is, dat de guest-actors altijd wat overkomt en de vaste crew altijd overleeft, anders is immers de serie afgelopen.
    Van DEADWOOD heb ik wel alle 3 seizoenen, maar vind ik meer een serial.

    En wees gewaarschuwd met de recente R-2NL release van RAWHIDE: de extra info per aflevering en de Clint Eastwood story uit de R-1 release ontbreken; daarnaast is de vertaling belabberd. Hoogstwaarschijnlijk door jonge hbo-stagiaires gedaan, die 'saloon' in 'bar' vertalen, etc.
    Vertaling is ook al beroerd bij de R-2NL release van tv-Western 'Cimarron Strip', waar o.a. consequent 'marshal' in 'sheriff' vertaald wordt, en wat verwarrende situaties geeft, wanner de marshal met sheriffs te maken krijgt.
    Het lijkt erop, dat vertalingen van tv-series minder belangrijk wordt gevonden dan van films.

    Bedankt voor de info van 'The Tin Star'.
    Laatst aangepast door kit carson : 10-10-2009 om 06:24

  16. #3741

    Standaard

    Aha, dus Rawhide is ook al op r2 verkrijgbaar! Nou, ik houd het wel bij mijn r1 dvd's. Nog 75% te zien van 2.2 en dan ligt 3.1 hier ook nog gesealed. Aan de kwaliteit van de serie ligt het niet, in mijn geval. 50 minuten vliegen altijd voorbij. Je weet gewoon wat je kan verwachten. Clint is een naieve knul die alle vrouwen achterna loopt, en in alles een jonkie. Juist zo grappig, als je denkt aan hoe die 5 jaar later verandert in de coolste acteur op aarde, en dat ook altijd gebleven is.

    9 euro voor the Searchers is geen geld, helaas heb ik geen regio vrije blu-ray speler.De enige blu-ray western die ik bezit, is the Cowboys. Ook van dvdpacific vandaan, die is in ieder geval regio-vrij. En vergeleken met de dvd uit 2000 is die echt wonderbaarlijk geniaal mooi.

  17. #3742

    Standaard

    Waarom zou de USA The Searchers BD niet op jouw regio B speler afspelen?
    Lees eens goed wat hij schrijft...

  18. #3743

    Standaard

    Kees, de BD van THE SEARCHERS is pertinent zone vrij! Helaas heeft DVDBeaver dat in deze review niet vermeld, en kan ik je nogmaals verzekeren dat deze BD zone vrij is. En het is maar de vraag of de BD van THE SEARCHERS ooit in die fantasirische transferkwaliteit en voor die prijs van ca. € 8,25 eerdaags in NL verschijnt.

    ******************************
    Eergister bij DVDPacific de 6DVD boxset 'LARAMIE - The Final Season' besteld.
    LARAMIE werd in de jaren 60 in zwart/wit uitgezonden door de ARD op de zondag-namiddagen als 'Am Fuß der blauen Berge'. Ook nostalgie dus en dit laatste seizoen is ook nog in kleur. 32 afleveringen van ca. 45 minuten (totaal 1.495 minuten), en dat voor ca. € 24,50.
    Het was tijdens de uitzendingen van LARAMIE stil op straat in de grens- streek en in de Duitstalige gebieden, zeker mede door de bijdrage van de vooral bij vrouwen populaire Robert Fuller.
    Ik hoop nog iets van de sfeer uit die jaren met die boxset terug te vinden. Score bij IMDB 8,0/10.



    Plot: Wyoming, rond 1870. Slim Sherman (John Smith) en zijn 14-jarige broer Andy proberen hun vee-ranch in de buurt van Laramie te transformeren in een postkoetsrelaistation, nadat hun ouders door een zwerver zijn vermoord. De voormalige gunslinger Jess Harper (Robert Fuller) sluit zich na enige verwik- kelingen uiteindelijk bij Slim en Andy aan. Veel avonturen volgen. ( * Bron.)
    Info van alle LARAMIE episodes: http://tinyurl.com/yjx9nuu

    Laatst aangepast door kit carson : 11-10-2009 om 08:17 Reden: plot

  19. #3744

    Standaard Open Range BD

    Open Range is in Frankrijk op Blu-ray verschenen (zone vrij!). Echter, op de reviews afgaand valt de transferkwaliteit tegen, net boven DVD rip-off. Prijsindicatie rond de € 15.



    **************************************************
    UNFORGIVEN - Blu-ray.
    Evenals 'THE SEARCHERS' BD is verhaal overbekend, daarom alleen een vergelijk met de DVD.
    De BD is met NL subs en heeft vele extra's, waaronder een complete aflevering (met ook NL subs) van Maverick, met guest-star Clint Eastwood.
    Wat je niet vaak ziet bij de extra's, maar op deze BD zijn die allemaal ondertiteld.
    Over de BD transfer wil ik kort zijn. De DVD heb ik inmiddels verkocht, kan niet helemaal vergelijken, maar wat op valt is dat het beeld scherper is, maar niet zo overweldigend als bij de THE SEARCHERS.
    Hinderlijk vind ik de zeer vette contrast, waardoor te veel scenes zich in het donker afspelen en veel niet te herkennen is. Kan me dat van de DVD niet herinneren. Bij een volgend keer maar kijken met andere contrast en brightness instelling.
    De prijs (€ 12,99 inkl.) vind ik zeer acceptabel.

    (THE SEARCHERS en UNFORGIVEN gekeken met de regiovrije OPPO BDP-83 speler by-the-way.)
    Laatst aangepast door kit carson : 14-10-2009 om 06:42

  20. #3745

    Standaard

    Weet niet of iemand het al gemeld heeft. Maar de gebroeders Coen zijn bezig met een remake van True Grit uit 1969 met Jeff Bridges in de hoofdrol en Josh Brolin als de bad guy. Verder schijnt Matt Damon ook mee te doen. Steven Spielberg is trouwens de producer. Met deze namen moet dit toch wel wat worden lijkt me zo, en refererend naar de titel van dit topic, denk ik dat er de laatste jaren toch wel weer wat leven in het western genre is gekomen!

  21. #3746

    Standaard

    De nog vrij jonge western Dances with Wolves (geen klassieke western, maar toch...) is op blu ray uitgekomen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #3747

    Standaard

    Voor wie interesse heeft, te koop aangeboden (of omdat ze mij tegenvielen, of vanwege Blu-ray vervanging), Westerns:

    - True Grit, R-2NL
    - The Far Country, R-1 (met Eng. subs)
    - Broken Trail, R-2NL
    - The Quick & the Dead - Blu-ray (met Eng. subs)

  23. #3748

    Standaard

    Heb je een plaatje van deze?:

    - The Far Country, R-1 (met Eng. subs)


    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Voor wie interesse heeft, te koop aangeboden (of omdat ze mij tegenvielen, of vanwege Blu-ray vervanging), Westerns:

    - True Grit, R-2NL
    - The Far Country, R-1 (met Eng. subs)
    - Broken Trail, R-2NL
    - The Quick & the Dead - Blu-ray (met Eng. subs)

  24. #3749

    Standaard The Far Country, met James Stewart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Heb je een plaatje van deze?:

    - The Far Country, R-1 (met Eng. subs)
    Het is deze DVD.


  25. #3750

    Standaard

    Ah OK, de 1.33:1 versie.

    Ik heb de widescreen NL versie en denk nog even na
    over deze R1 die iets scherper is.
    Maar de nieuwe R1 is nog scherper en widescreen.....


    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Het is deze DVD.


Pagina 150 van 167 EersteEerste ... 50100140146147148149150151152153154160 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •