Pagina 115 van 167 EersteEerste ... 1565105111112113114115116117118119125165 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.851 tot 2.875 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2851

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fasthand13 Bekijk bericht
    Ik heb deze nog liggen, een aanrader erbij voor deze speciale gelegenheid genaamd 2e kerstdag?

    Posse El dorado Rio bravo Rio lobo 7 men from now
    Major dundee Night passage Invitation to a gunfighter
    Hombre The man from the alamo Valdez is coming Return of the magnificent 7 Guns of the magnificent 7 The magnificent 7 ride
    Mijn keus zou zijn voor 2e kerstdag 1. HOMBRE (prachtige opening, mooie landschappen, prima verhaal), 2. RIO BRAVO (enigszins tam verhaal, maar in mooi kleuren breedbeeld), 3. NIGHT PASSAGE (aardige reviews bij de IMDB: "Neat little Murphy-Stewart western", en vanwege de altijd maar weer getype-caste, maar prima "thugs", Jack Elam en Dan Duraye.).
    (De andere Westerns hebben misschien iets te veel "gunsmoke" voor de kerst...)

    Laatst aangepast door kit carson : 26-12-2007 om 11:52

  2. #2852

    Standaard

    Ik heb El Topo gekocht (Jodorowsky box) ! Ben benieuwd!

  3. #2853

    Standaard

    Fav Western Top 35; maar weer eens een update...

    00. Deadwood (tv-westernreeks)
    01. Once upon a Time in the West
    02. The Good, the Bad & the Ugly
    03. The Searchers
    04. 3:10 to Yuma (1957)
    05. Forty Guns
    06. The Ox-bow Incident
    07. Open Range
    08. Winchester ’73
    09. Yellow Sky
    10. The big Country
    11. Rawhide (aka 1.000 Meilen Staub, tv-westernreeks)
    12. The Gunfighter
    13. A Fistfull of Dollars
    14. Treasure at the Sierra Madre
    15. Broken Trail (tv-westernreeks)
    16. For a few Dollars more
    17. The Quick & the Dead
    18. The Professionals
    19. Death rides a Horse
    20. The Man from Laramie
    21. Red River
    22. Bend of the River
    23. Hombre
    24. Hondo
    25. Ramrod
    26. Shane
    27. The Unforgiven
    28. The Wild Bunch
    29. The High Chaparral (tv-westernreeks)
    30. Mackana’s Gold
    31. Sabata
    32. Dances with Wolves
    33. Hang 'm High
    34. Laramie (aka Am Fuss der blauen Bergen, tv-westerreeks)
    Laatst aangepast door kit carson : 27-12-2007 om 15:00

  4. #2854

    Standaard

    Bekeken: FIVE CARD STUD (1968, Henry Hathaway, met Dean Martin en Robert Mitchum)

    Niet een van de grote westerns, maar beter dan vaak wordt gezegd (ook op deze site in de bespreking van Paul Ranft). Het is een moordmysterie in een westernjasje (iets wat je niet veel ziet) met Martin als rokkenjagende professionele kaartspeler die tevergeefs een lynchpartij probeert te voorkomen. Vervolgens worden de betrokken één voor één om zeep gebracht, op vaak gruwelijke wijze. In tegenstelling tot wat hier en daar wordt beweerd, is dit geen bewerking van Dark City (1950, met Charlton Heston): de films hebben gewoonweg enkele elementen gemeen. Het wraakthema, de claustrofobische setting in een westernstadje, de scherpschietende priester - al deze elementen wijzen op een invloed van de spaghettiwestern. Giuliano Gemma en Lee van Cleef zouden zó de rollen hebben kunnen overnemen van Martin en Mitchum.

    Een onderhoudende western, wellicht een beetje statisch, maar goed geacteerd (ook door Martin, die min of meer zichzelf lijkt te spelen).

    @ Kit
    Ik zie dat Forty Guns met stip is binnengekomen op plaats vijf.
    De enige film die me met zijn aanwezigheid verrast, is MacKenna's Gold; een aardig kijkspel, natuurlijk, met een degelijke Peck, een schmierende Sharif , twee knappe jongedames (vooral die indiaanse, gespeeld door Julie Newmar, ooit Cat Woman in Batman) en hele reeksen bijrollen van Hollywoodveteranen - kortom: dikke wildwestpret, maar een echt grote western?

  5. #2855

    Standaard

    Iemand nog interesse in Trinity is still my name en die hem wil ruilen?

    Heb hem dubbel.

  6. #2856

    Standaard

    Carson, ik mis The Big Country in je lijstje.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  7. #2857

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Carson, ik mis The Big Country in je lijstje.
    Ja, ik ook, inmiddels aangepast. Thanks!
    Laatst aangepast door kit carson : 27-12-2007 om 15:01

  8. #2858

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Ik heb El Topo gekocht (Jodorowsky box) ! Ben benieuwd!
    Prachtige box!! El Topo vind ik een heerlijke surrealistische en uiterst bizarre Western......als je het al een Western mag noemen. Veel plezier ermee in ieder geval!

  9. #2859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    @ Kit
    Ik zie dat Forty Guns met stip is binnengekomen op plaats vijf
    Yep, geweldige (breedbeeld) Western, ver boven verwachting. Inmiddels al 3x gezien.

    ........

    Weinig cineasten zijn zo goed in het interpreteren van hun eigen werk als wijlen Samuel Fuller. In zijn autobiografie 'A third face' (2002) haalt hij zelfs Petrarca erbij om de seksuele politiek van zijn Western Forty Guns (1957) te analyseren. Volgens de klassieke dichter moet een vrouw zich masculiene eigenschappen aanmeten wil zij een man verleiden. Derhalve is Barbara Stanwyck, een 'helluva gal' in de ogen van Fuller, behoorlijk sterk. Wat betekent: zich eerst stoer gedragen als een vent en daarna smelten als een stukje ijs terwijl zij in een stoffige dorpsstraat haar grote liefde achterna rent.
    Forty Guns is een film over seks, macht en geweren. Stanwyck speelt Jessica Drummond, die met behulp van veertig revolverhelden een stadje regeert met ijzeren hand. Dan arriveert Griff Bonnell (Barry Sulllivan), 'gunslinger' van weleer, herboren marshal en aantrekkelijk op de koop toe. Opeens staat haar wereld op zijn kop. Jessica komt terecht in een draaikolk van tegengestelde krachten: enerzijds de verleidelijke Griff, die haar machtspositie in gevaar brengt, anderzijds haar broer Brockie (John Drum- mond), een heethoofd dat Griff niet kan horen of zien. In het uitwerken van het conflict tussen geweld en liefde is de film doorspekt met fallische metaforiek: Jessica vraagt of zij Griffs revolver mag aanraken; een vrouwelijke geweermaker streelt liefdevol over het metaal van een geweer; een man gluurt naar een vrouw door de loop van een geweer. Dat is nou typisch Amerika, schrijf Fuller. Waarom denken mensen dat geweren sexy zijn? Fuller: "Hell if I know." Met zijn film focust hij juist op de waanzin van de gewelds- obsessie.
    Mbt de dvd: onverwacht een schitterende transfer. Niet alleen is het zwart-wit beeld vrijwel smetteloos, ook is het in het originele CinemaScope-beeldformaat Kortom, het is een feest om Forty Guns op dvd te zien. (overall: IMDB 9/10.)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter,1279641
    De enige film die me met zijn aanwezigheid verrast, is MacKenna's Gold; een aardig kijkspel, natuurlijk, met een degelijke Peck, een schmierende Sharif , twee knappe jongedames (vooral die indiaanse, gespeeld door Julie Newmar, ooit Cat Woman in Batman) en hele reeksen bijrollen van Hollywoodveteranen - kortom: dikke wildwestpret, maar een echt grote western?
    Juist daarom, westernpret en toegankelijk, maar ook weer geen Western-parodie; ook prachtige beelden vooral de opening in de desert. In het midden zakt het wat in. Toch, mede gezien de prima cast een Western om vaker te kijken. Broken Lance en Broken Arrow stonden eerst ook in de lijst, maar zijn aardig om 1x te zien en niet voor een toplijst waardig. Kater was de overrated The Magnificent 7.

    Op wensenlijst staan o.a. nog Station West, The Man who shot Liberty Valance, The Outlaw en Night Passage.
    Laatst aangepast door kit carson : 31-12-2007 om 04:24

  10. #2860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Juist daarom, westernpret en toegankelijk, maar ook weer geen Western-parodie; ook prachtige beelden vooral de opening in de desert. In het midden zakt het wat in. Toch, mede gezien de prima cast een Western om vaker te kijken. Broken Lance en Broken Arrow stonden eerst ook in de lijst, maar zijn aardig om 1x te zien en niet voor een toplijst waardig. Kater was de overrated The Magnificent 7.

    Op wensenlijst staan o.a. nog Station West, The Outlaw en Night Passage.
    Ik heb MacKenna's Gold ook al meerdere malen bekeken, en steeds met veel plezier, dus wat klaag ik? Nou ja, er zitten wel erg veel clichés in het scenario en de vele studio-opnames tegen een blauwe achtergrond irriteren me een beetje. Anderzijds schijnt de film een favoriet te zijn van Spielberg en invloed te hebben uitgeoefend op INDIANA JONES (met name de afdaling in de ravijn aan het slot). Gewoon een fijne film dus, laten we het daar maar op houden.

    Broken Lance was voor mij een tegenvaller, The Magnificent Seven ook (ik vraag me ook af waar die film zijn geweldige reputatie aan te danken heeft, louter aan Kurosawa? Ik moet wel zeggen dat ik hem vroeger goed vond).
    The Outlaw is een ongewone, opmerkelijk sadistische en erotische western (voor die tijd), Night Passage staat op mijn lijstje; ze hebben hem hier in Turnhout in de bibliotheek, dus ik ga hem na Nieuwjaar eens lenen.

    Alle vrienden hier op de thread een fijne vakantie toegewenst !

    Op de kop getikt, voor 4,99 € bij Carrefour: El Dorado van Howard Hawks (beter dan Rio Bravo imo).

  11. #2861

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ik heb MacKenna's Gold ook al meerdere malen bekeken, en steeds met veel plezier, dus wat klaag ik? Nou ja, er zitten wel erg veel clichés in het scenario en de vele studio-opnames tegen een blauwe achtergrond irriteren me een beetje. Anderzijds schijnt de film een favoriet te zijn van Spielberg en invloed te hebben uitgeoefend op INDIANA JONES (met name de afdaling in de ravijn aan het slot). Gewoon een fijne film dus, laten we het daar maar op houden.

    Broken Lance was voor mij een tegenvaller, The Magnificent Seven ook (ik vraag me ook af waar die film zijn geweldige reputatie aan te danken heeft, louter aan Kurosawa? Ik moet wel zeggen dat ik hem vroeger goed vond).
    The Outlaw is een ongewone, opmerkelijk sadistische en erotische western (voor die tijd), Night Passage staat op mijn lijstje; ze hebben hem hier in Turnhout in de bibliotheek, dus ik ga hem na Nieuwjaar eens lenen.

    Alle vrienden hier op de thread een fijne vakantie toegewenst !
    .
    Ja, studio-opnames, vooral in Westerns, irriteren mij ook mateloos; lijkt onoverkomelijk. Vooral in tv-westerns irritant aanwezig: Bonanza (4 schaduwen door studiolampen, kartonnen dekors, bomen en struiken, studio-akoustiek) en in mindere mate bij RAWHIDE (wanneer de cowboys zich weer steevast verzamelen rond de wagen van de kok Wishbone) .

    Een fijne (Western) vakantie!

  12. #2862

    Standaard

    Heb je de regio 1 van Forty Guns, kit? Zeker wel een goede transfer. Ik meen te herinneren dat dit die film is waarbij alles in de film grijs en zwarte kleuren had. Natuurlijk moeilijk te zien als het in zwart wit gefilmd is.

    Mac Kenna's Gold is een prima film met 2 goede hoofdrolspelers, jammer van de wat tegenvallende special effects op dat einde. Kan me herinneren dat het inzakken er behoorlijk belachelijk uitziet.

    The Magnificent Seven vind ik persoonlijk beter dan Seven Samurai, mede door de cast en de super soundtrack.

    @ scherpschutter: Laat Night Passage maar achterwege. Matige western met teveel gezeur rondom de bijrollen. Leuk om dat kereltje uit Shane te zien, maar overall een grote tegenvaller.

    Zelf heb ik maar weinig westerns gezien de laatste paar maanden. The Assassination of Jesse James en 3:10 to Yuma in de bioscoop. Dit waren dan ook gelijk 2 toppers.

    Op mijn kooplijstje staan die 2 dan zeker en:

    -Seraphim Falls
    -The Proposition
    -Rawhide season 2, volume 2

    Van Rawhide pas de eerste episode gezien van het 2e seizoen. Het was duidelijk geen goede keuze van de makers om een aflevering te maken met alleen Clint Eastwood. Je mist al snel de andere castleden en het verhaal over een dominante vrouw die wilt dat een paard wordt getemd door Clint, valt tegen.

  13. #2863

    Standaard

    Mijn western top 40 van de westerns die ik het laatste anderhalf jaar heb gezien:

    1 Il Buono, il Brutto, il Cattivo
    2 The Big Country
    3 The Searchers
    4 Dances with Wolves
    5 C'era una volta il West
    6 Open Range
    7 High Plains Drifter
    8 The Shootist
    9 The Ballad of Cable Hogue
    10 Per Qualche Dollaro in Più
    11 The Three Burials of Melquiades Estrada
    12 Ulzana's Raid
    13 Winchester '73
    14 Giù la Testa
    15 Django
    16 Red River
    17 Fort Apache
    18 Shane
    19 My Darling Clementine
    20 Faccia a Faccia
    21 Broken Trail
    22 The Last Frontier
    23 Comes a Horseman
    24 The Wild Bunch
    25 Johnson County War
    26 Da Uomo a Uomo
    27 Nevada Smith
    28 Blue
    29 The Cowboys
    30 Lonesome Dove
    31 The Law and Jake Wade
    32 The Revengers
    33 The Man from Colorado
    34 El Dorado
    35 The Outriders
    36 Valdez, il mezzosangue
    37 Mackenna's Gold
    38 The Professionals
    39 High Noon
    40 Conagher

    De films scoren allemaal 8.3 of hoger in mijn filmlijst (zie link onderaan voor de volledige filmlijst van 2006/2007).
    In mijn western top 40 allertijden staan o.a. meer films van Eastwood (The Outlaw Josey Wales), James Stewart (The Far Country, The Naked Spur, Shenandoah), Wayne (Stagecoach True Grit) en nog klassiekers als: The Ox-bow Incident, Pursued, Forty Guns en The Tall T.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  14. #2864

    Standaard

    Winchester '73 (1950) ***
    De eerste James Stewart western viel me toch een tikkeltje tegen en ik weet eigenlijk niet waar het aan ligt. Misschien doordat de film ietwat gedateerd overkwam op mij anderzijds wat vlakke western zonder enige echte diepgang. De acteurs staan er maar om nu te zeggen dat Stewart en er echt uitblink nou nee. En van waar die klassiek status kan het niet echt begrijpen. Wat ik ook echt jammer vond was dat deze western niet in kleur was. Want dan zou de film zoveel meer indruk op me maken vooral door de prachtige omgeving waar de film geschoten was. Voor nu een voldoende dat vooral komt door de shoot-out, het snel vertelde verhaal en de prachtige plaatjes van de omgeving. Weet iemand nog enkele cruciale Westerns van James Stewart die je gezien moet hebben?

    A Man Called Horse (1970) ****
    Over westerns gesproken toen ik deze zomer A Man Called Horse uit 1970 keek met de altijd schitterende acteur Richard Harris werd ik me wenken bediend. Deze film vond ik zeer goed te pruimen en dat kwam vooral door het acteerwerk, het sterk geschreven verhaal, dat spannend blijft en natuurlijk die eeuwige belangrijke omgeving die prachtig geschoten was in kleur. Tuurlijk de indianen lijken hier wat zwart wit karakter mee gekregen te hebben en lijken alleen maar beesten te zijn een stel wilden maar naar mate de Engelsman, John Morgan, ook meer begrip begint te tonen voor deze mensen lijkt de film om te draaien en vervolgens een kleurrijk beeld te laten zien. Oftewel een vorm van tolerantie en echt geen beestachtige die alleen maar konden slachten. De gruwelijke martelscènes voor die tijd is nu wel een beetje achterhaald. Nu aan martelscènes denken denkt iedereen aan Mel Gibbons The Passion of The Chirst. Deze film die helemaal gedragen wordt door Richard Harris mag zich zeker een grote noemen in het genre.

  15. #2865

    Standaard

    Hier mijn lijstje, de top 25:

    1 The good the bad and the ugly
    2 Once upon a time in the west
    3 For a few dollars more
    4 Django
    5 The great silence
    6 Fistful of dollars
    7 Companeros
    8 Face to face
    9 The searchers
    10 My name is nobody
    11 Butch cassidy and the sundance kid
    12 High noon
    13 The wild bunch
    14 Young guns 1
    15 The Ox bow incident
    16 3:10 to yuma
    17 Death rides a horse
    18 My darling clementine
    19 The magnificent seven
    20 Gunfight at the OK corall
    21 The long riders
    22 Treasure of the sierra madre
    23 The big country
    24 Hang em high
    25 Keoma

    Opmerkingen:

    Enkele klassiekers zul je hier nog niet in terugvinden omdat ik ze simpelweg nog steeds moet gaan zien.

    Ja ook de moderne western Young Guns scoort hoog bij mij, enige tijd terug nog blijven steken op een 5.5 op IMDB, inmiddels opgeklommen tot een 6.5. Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden dat deze film nooit meer aanzien heeft gekregen (al dan niet op IMDB).

    Tot slot: The great silence mag in geen 1 lijstje ontbreken

  16. #2866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Heb je de regio 1 van Forty Guns, kit? Zeker wel een goede transfer. Ik meen te herinneren dat dit die film is waarbij alles in de film grijs en zwarte kleuren had. Natuurlijk moeilijk te zien als het in zwart wit gefilmd is.
    Ja ik heb de R-1 kozen vanwege de Engelse subs, breedbeeld, dual-layerd, trailer en prijs.
    Volgens deze DVDreview is de R-2 wat beter qua beeld, maar geen subs. Forty Guns is zeker aan te bevelen.

    Van de RAWHIDE afleveringen van 2e seizoen vind ik enkele episodes wat matig. We zijn erg afhankelijk van welke scenarioschrijver en guest-star(s).
    Eastwood staat bij deze 2e release prominent op de DVD-hoezen; verdient dat eigenlijk -nog-niet. Eric Flemming hoort dat te zijn, zoals bij de eerste release.
    Laatst aangepast door kit carson : 27-12-2007 om 21:13

  17. #2867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Winchester '73 (1950) ***
    De eerste James Stewart western viel me toch een tikkeltje tegen en ik weet eigenlijk niet waar het aan ligt. Misschien doordat de film ietwat gedateerd overkwam op mij anderzijds wat vlakke western zonder enige echte diepgang. De acteurs staan er maar om nu te zeggen dat Stewart en er echt uitblink nou nee. En van waar die klassiek status kan het niet echt begrijpen. Wat ik ook echt jammer vond was dat deze western niet in kleur was. Want dan zou de film zoveel meer indruk op me maken vooral door de prachtige omgeving waar de film geschoten was. Voor nu een voldoende dat vooral komt door de shoot-out, het snel vertelde verhaal en de prachtige plaatjes van de omgeving. Weet iemand nog enkele cruciale Westerns van James Stewart die je gezien moet hebben?
    Ik vind Winchester'73 veruit Jimmy Stewart's beste Western! (Vaker zien trouwens. In kleur hoeft Winchester'73 niet, maar 16:9 ipv letterboxed had mooi geweest.) Stewart's The Naked Spur wordt ook wel vaak genoemd, maar vind 't teveel een talkie en Stewart komt, zoals in de meeste van z'n Westers, hierin vrij soft over.

  18. #2868

    Standaard

    Ik heb hier nog steeds The Man who Shot Liberty Vallence liggen om bekeken te worden van John Ford...ook met James Steward. Companeros en Four Of The Apocalypse kan ik binnenkort op mn deurmat vinden. Dit jaar vond ik trouwens Death rides a Horse een zeer aangename verrassing....ijzersterke western.

  19. #2869

  20. #2870

    Standaard

    Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden dat een nieuwe Brad Pitt niet groots in NL geintroduceerd is, al dan niet of er nog martk is voor het western genre.

  21. #2871

    Standaard

    The Man Who Shot Liberty Valance - John Ford - 1962

    Nou...mn eerste kennismaking met John Ford is een feit. Ik moest echter behoorlijk wennen aan de manier waarop de karakters gepresenteerd werden. Ik vond het allemaal behoorlijk clichematig en behoorlijk geforceerd. Overacting is het juiste woord wat hierbij van toepassing is. Voor de mensen die de film kennen, een goed voorbeeld is de dikke, laffe en onhandige marshall. Dat karakter had zo in een kinderserie rond kunnen wandelen. Ook John Wayne die bijna in elke zin "Pilgrim" tegen James Stewart riep, begon me behoorlijk te irriteren. Maar na verloop van tijd, kon ik daar wat meer doorheen kijken zeg maar. De zwartwitfotografie vond ik erg geslaagd. De vertolking van bad guy door Lee Marvin vond ik ook erg sterk en die acteerde naar mijn idee nog het best. De film is uiterst vermakelijk en is volgens mij een goed voorbeeld van een klassieke, Amerikaanse western. Het einde vond ik ook een zeer groot pluspunt. Best treurig en vol met nostalgie. De manier van acteren zou tegenwoordig denk ik als behoorlijk oubollig doorgaan. Het was dus geen overtuigende kennismaking maar naarmate de film vorderde vond ik hem steeds sterker worden. Na afloop had ik ook zeker het idee een sterke film gezien te hebben. Nu erg benieuwd naar de The Searchers....een klassieker die ik nu toch ook eens moet gaan zien.

  22. #2872

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik heb hier nog steeds The Man who Shot Liberty Vallence liggen om bekeken te worden van John Ford...ook met James Steward. Companeros en Four Of The Apocalypse kan ik binnenkort op mn deurmat vinden. Dit jaar vond ik trouwens Death rides a Horse een zeer aangename verrassing....ijzersterke western.
    Vamos a matar, compañeros zoals de volledige titel van deze spaghetti-western van Corbucci luidt, is een van de betere spaghetti's. Four Of The Apocalypse is, mijns inziens, een zeer matige - lees slechte - western.
    The Man Who Shot Liberty Valance vind ik een wat mindere film van Ford, maar veel genrefans zullen het niet met mij eens zijn.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  23. #2873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    The Man Who Shot Liberty Valance vind ik een wat mindere film van Ford, maar veel genrefans zullen het niet met mij eens zijn.
    Nog nooit gezien; Play.com verkocht een R-1 voor slechts € 6,49 inkl.. Eergisteren maar besteld....

  24. #2874

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Nog nooit gezien; Play.com verkocht een R-1 voor slechts € 6,49 inkl.. Eergisteren maar besteld....
    Dat verbaast me, Kit.
    Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik deze film moet beoordelen; enerzijds vind ik het één van Fords beste, anderzijds voel ik zelden behoefte om hem weer eens te gaan bekijken (ik heb 'm, denk ik, een keer of drie gezien, voor het laatst meer dan tien jaar geleden). Ik geef wat dat aangaat de voorkeur aan THE SEARCHERS, FORT APACHE en zelfs STAGECOACH : die films hebben een hogere 'herbekijkbaarheidsgraad' als ik dat rare woord hier mag gebruiken.
    Ik hoor t.z.t. wel wat je ervan vond.
    R1 - hoe zit dat eigenlijk met die R1 versies, Kit? Heb jij je speler regio-vrij gemaakt (of laten maken) of heb je een regio-vrije speler gekocht? In elk geval zou ik graag je ervaringen met de speler en de R1 DVD's willen vernemen; afgaande op reviews zij R1 releases vaak voorzien van meer extra's (daar zit ik overigens niet zo op te wachten) en hebben ze een betere beeldkwaliteit (daar zit ik dan weer wèl op te wachten, uiteraard).

    Melzz heeft goed gekeken voor iemand die minder vertrouwd is met de oude meester Ford. Met veel van zijn opmerkingen ben ik het wel eens, Ford is een regisseur uit een ander, als het ware vervlogen tijdperk, en zijn stijl (met name zijn humor) kan niet anders dan 'oubollig' overkomen op jongere kijkers. Maar het is voor hen goed om enige moeite te doen: als je leert om een beetje door die oubolligheid heen te kijken, zie je vaak een boeiende film. En boeiend is het verhaal van LIBERTY VALENCE zeker.

  25. #2875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Dat verbaast me, Kit.
    Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik deze film moet beoordelen; enerzijds vind ik het één van Fords beste, anderzijds voel ik zelden behoefte om hem weer eens te gaan bekijken (ik heb 'm, denk ik, een keer of drie gezien, voor het laatst meer dan tien jaar geleden). Ik geef wat dat aangaat de voorkeur aan THE SEARCHERS, FORT APACHE en zelfs STAGECOACH : die films hebben een hogere 'herbekijkbaarheidsgraad' als ik dat rare woord hier mag gebruiken.
    Ik hoor t.z.t. wel wat je ervan vond.
    Het kan zijn, dat ik deze Western ooit op de Duitse tv gezien heb. Enige stills via google komen me wel bekend voor. Ik had wat schroom met aanschaf, omdat ik deze Western wat gelijkschakelde met de tegenvallende "My Darling Clementine" en LIBERTY VALANCE blijkbaar geen blijvende indruk gemaakt heeft. Review ASAP.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    R1 - hoe zit dat eigenlijk met die R1 versies, Kit? Heb jij je speler regio-vrij gemaakt (of laten maken) of heb je een regio-vrije speler gekocht? In elk geval zou ik graag je ervaringen met de speler en de R1 DVD's willen vernemen; afgaande op reviews zij R1 releases vaak voorzien van meer extra's (daar zit ik overigens niet zo op te wachten) en hebben ze een betere beeldkwaliteit (daar zit ik dan weer wèl op te wachten, uiteraard).
    .
    Zolang ik DVD heb, ben ik ook regiovrij. Ik heb nu sinds ca. 2 maanden m'n 3e DVD-speler (DENON DVD3930, met max.1080P/HDMI uit.). M'n 1e was een LOEWE Xemix DO5106 (die ik nu als reserve achter de hand heb), de 2e was een DENON DVD2910 (1080i/HDMI uit) trouwens. De DVD-spelers zijn allemaal via afstandsbediening binnen 1 minuut regio vrij te maken (door leverancier bij oplevering in mijn geval); de LOEWE had ik uitbesteed aan Stegens Electronics in Rhoon). De Pioneer DV380 van m'n dochter heb ik met een firmware cd-rom 1voudig regiovrij gemaakt.
    (Om technische verhaal af te maken: tv-screen is een LOEWE Induvidual 46"/117cm. (kijkafstand ca. 4m.) met Monster M1000DAV HDMI-kabel. Letterboxed films (480P/576P) kijk ik met "panorama picture view", zonder vertekend beeld.)

    Ja, met regiovrij heb je veel meer keus, vooral in R-1 DVD's. Doorgaans betere, restored transfers (dichter bij moedertape?!), meer extra's (meegenomen) en verpakking. En vooral: goedkoper. Ook de cover-art mag er zijn. De NTSC-transfers geven beter, voller audio (geen 4% PAL speed-up) en beeld vind ik meestal ook beter (dichter bij de moederband/bron nogmaals, en meer grijstinten bij zwart/wit films). En... geen wachttijden, neem de RAWHIDE R-1 , BIG VALLEY R-1 en GUNSMOKE R-1 releases bijvoorbeeld.
    Zo'n 85% van m'n DVD-collectie is nu inmiddels R-1. (De meeste DVD's daarvan komen van DVDPacific, Play.com en Ebay). De Engelse subs wennen snel.
    Meer over regiovrij: Link.

    (By-the-way: Liberty Valance R-1 (met Eng. subs): € 3,90.)
    Laatst aangepast door kit carson : 31-12-2007 om 04:26 Reden: link

Pagina 115 van 167 EersteEerste ... 1565105111112113114115116117118119125165 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •