Pagina 113 van 167 EersteEerste ... 1363103109110111112113114115116117123163 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.801 tot 2.825 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2801

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Eindelijk gezien:

    SERAPHIM FALLS (2006)

    Een wraak/achtervolgings-western met Liam Neeson en Pierce Brosnan.
    Na de Amerikaanse Burgeroorlog zit zuiderling Neeson (met een groepje huurlingen) achter noorderling Brosnan aan. De reden hiervoor wordt pas laat in de film duidelijk, in een scene die een nieuw licht werpt op de voorafgaande gebeurtenissen.
    Helemaal geslaagd is de film niet, maar hij is prachtig gefotografeerd en bij vlagen ook spannend. Ik ben nooit een fan geweest van Neeson, en zeker niet van Brosnan, maar ze leveren beide een degelijke acteerprestatie af. Maar hun personages blijven ondergeschikt aan het landschap, de werkelijke hoofdrolspeler in deze film. De fotografie is vrij donker, ook in de scenes die zijn gesitueerd in de beboste heuvels van Oregon, die onder een sneeuwlaag schuilgaan. Het licht dwarrelt slechts mondjesmaat tussen de boomtoppen door naar beneden en werpt een patroon van zonnevlekken en schaduwvlakken tussen de bomen; de enige bewegende patronen in dit verstilde geheel zijn dan de personages, diepzwarte schaduwen die als spookverschijningen door het beeld waren. De boodschap schijnt te zijn dat de mens en zijn aspiraties volstrekt futiel zijn in vergelijking met de majestueuze wereld waarin hij is geworpen. Er zijn onmiskenbare verwijzingen naar de hedendaagse Amerikaanse maatschappij, die opnieuw heeft af te rekenen met traumatische oorlogservaringen. Het verzoenende slot is daardoor begrijpelijk, maar komt niettemin geforceerd over.

    Er zijn ook duidelijke picturale verwijzingen naar spaghettiwesterns, met name THE GREAT SILENCE en ONCE UPON A TIME IN THE WEST, maar de film waarmee Seraphim Falls wellicht het best valt te vergelijken is de Aussie eastern/western THE PROPOSITION: dezelfde nadruk op het landschap, dezelfde plotse uitbarstingen van grafisch geweld.

    ***1/2 (op vijf)
    Weet iemand of deze ook op regio 2 beschikbaar is, of is het weer maar eens enkel r1.
    Overigens Rawhide is vermoed ik ook nergens te krijgen op r2 zeker ?

  2. #2802

    Standaard



    Kiloknallerprijs: 60 DVD's met daarop 250 (publiek domein) westerns voor $49.99 bij Amazon.com

  3. #2803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Man with no name Bekijk bericht
    Weet iemand of deze ook op regio 2 beschikbaar is, of is het weer maar eens enkel r1.
    Overigens Rawhide is vermoed ik ook nergens te krijgen op r2 zeker ?
    Ik heb SERAPHIM FALLS gehuurd (Videoland, Turnhout). Ik neem aan dat de film ook in Nederland bij Videoland te huur is. Ik heb hem hier nog niet in de winkel zien staan.

    Rawhide zal inderdaad wel R1 zijn. Of heeft iemand andere informatie?

  4. #2804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht

    Kiloknallerprijs: 60 DVD's met daarop 250 (publiek domein) westerns voor $49.99 bij Amazon.com
    "Please note that this manufacturer occasionally flashes their logo on screen for 15 second intervals."

    Rawhide zal inderdaad wel R1 zijn. Of heeft iemand andere informatie?
    Van de voortreffelijke Western tv-serie RAWHIDE zijn inmiddels 3 DVD boxsets verschenen met slim-cases (3 afleveringen van 50 minuten per DVD); alleen in R-1, zonder subs. Geluid en beeldkwaliteit zijn erg goed, echter, films zijn niet restored.
    Laatst aangepast door kit carson : 29-11-2007 om 18:47

  5. #2805

    Standaard

    Voor een prikkie gekocht bij de mediamarkt:

    Cowboy
    The tin star
    Wyatt Earp return to tombstone
    Posse


    Alhoewel die Wyatt Earp mogelijk heeeeeel fout is, maar ja voor die 2,99 euro...

  6. #2806

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thegunfighter13 Bekijk bericht
    Voor een prikkie gekocht bij de mediamarkt:

    Cowboy
    The tin star
    Wyatt Earp return to tombstone
    Posse


    Alhoewel die Wyatt Earp mogelijk heeeeeel fout is, maar ja voor die 2,99 euro...

    Als het The Tin Star van Paramount is: proficiat , een koopje

  7. #2807

    Standaard Ramrod

    Eindelijk is Andre de Toth's Western RAMROD ook op DVD uit: R-0/PAL
    In Spanje; geen subs, maar wel Engelstalig.

    Bron: http://tinyurl.com/2eympl
    (Laagste prijs € 4,95: http://tinyurl.com/23bbtt )



    Quote:
    "Much of RAMROD was filmed inside Zion's National Park. I recognized Checkerboard Mesa, the Narrows, and the large canyon you drive into when you come out of the tunnel. The town scenes were in the ghost town of Grafton, UT. In the scenes where they walk out of the hotel, you will notice the School House and Russell House buildings to their left and the viewer's right. These two buildings are still standing and have been renovated. These two buidings were also in the background of "Butch Cassidy and the Sundance Kid" where the "Raindrops Keep Falling On My Head" scene was filmed. A resident of nearby Rockville, UT told me the rest of the town scenes were Hollywood fronts".
    Laatst aangepast door kit carson : 03-12-2007 om 06:25

  8. #2808

    Standaard

    THE LONG RIDERS (Walter Hill, 1980)

    Omdat Brat Pitt nog altijd niet is gesignaleerd in Turnhout en omstreken, deze film nog maar eens gekeken.

    Ultra-gewelddadig en toch huiselijk intiem. Door de bloedige raids van de James-Younger bende af te zetten tegen hun familielevens, weet Hill de konsekwenties van een crimineel bestaan pijnlijk duidelijk te maken. De actiesènes zowel als de huiselijke scènes zijn zeer overtuigend, maar toch mist de film iets. James Keach lijkt sprekend op Buster Keaton en David Carradine doet louter waarin hij het best is: David Carradine spelen. Hierdoor blijft de film ondanks alles een redelijk afstandelijke indruk wekken, vooral tijdens verstilde momenten waarbij geen vrouwen (de moeder van de James broers, de echtgenotes, Cole Youngers liefje Belle Star) zijn betrokken.

    Niettemin 3,5 (op 5) voor de overweldige, stijlvolle actie, de fraaie groene landschapppen en de inkijkjes in het leven van 19de eeuwse families met een criminele achtergrond.

  9. #2809

    Standaard

    Naar verhouding veel Westerns de komende week op de tv.

  10. #2810

    Standaard filmtitel gezocht

    ben op zoek naar een western film die ik ooit lang geleden gezien heb op de duitse tv
    het ging over een aanval op een huifkarren karavaan die werd aangevallen door indianen
    die enkele malen in golfen deze karavaan aanvallen

  11. #2811

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stef laans Bekijk bericht
    ben op zoek naar een western film die ik ooit lang geleden gezien heb op de duitse tv
    het ging over een aanval op een huifkarren karavaan die werd aangevallen door indianen
    die enkele malen in golfen deze karavaan aanvallen
    Het zou Stagecoach (1939, John Ford, met o.a. John Wayne) kunnen zijn.
    Maar eigenlijk heb ik wel wat meer informatie nodig om een goede gok te wagen.

  12. #2812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stef laans Bekijk bericht
    ben op zoek naar een western film die ik ooit lang geleden gezien heb op de duitse tv
    het ging over een aanval op een huifkarren karavaan die werd aangevallen door indianen
    die enkele malen in golfen deze karavaan aanvallen
    Er zijn (ruwe schatting) minstens 200 westerns gemaakt waarin indianen een huifkarren karavaan aanvallen. De Duitse voorliefde voor westerns kennende zijn ze alle 200 ook ooit wel eens op één of ander Duits tv-kanaal te zien geweest. Ik wens je veel succes met je zoektocht

  13. #2813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stef laans Bekijk bericht
    ben op zoek naar een western film die ik ooit lang geleden gezien heb op de duitse tv
    het ging over een aanval op een huifkarren karavaan die werd aangevallen door indianen
    die enkele malen in golfen deze karavaan aanvallen
    Misschien kan deze gedetailleerde site je verder helpen.


  14. #2814

    Standaard

    wat ik ook nog weet dat de aanval was op een stilstaande lijn van huifkarren
    en dat de indianen elke keer in grote groep van een heuvel aanvallen

  15. #2815

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Er zijn (ruwe schatting) minstens 200 westerns gemaakt waarin indianen een huifkarren karavaan aanvallen. De Duitse voorliefde voor westerns kennende zijn ze alle 200 ook ooit wel eens op één of ander Duits tv-kanaal te zien geweest. Ik wens je veel succes met je zoektocht
    Mee eens, deze definitie voldoet zomaar aan minstens 200 (en veel meer) westerns. Onlangs Escape from Fort Bravo gezien, ook in deze film zit zo'n scene, maar dat zal hem wel niet zijn.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  16. #2816

    Standaard

    Als de beschrijving van Stef juist is (stilstaande huifkarren, indianen die van de heuvel komen) dan is het zeker niet:

    * Stagecoach - de slotscène met de indianenaanval is juist zo beroemd geworden dankzij de voortdenderende postkoets en Yakuma Canutt's fabelachtige stuntwerk daarop
    * Escape from Fort Bravo - de soldaten hebben zich tijdens de slotscène ingegraven (in een kuil)

    Volgens de telling van Qzyn zijn er dus nog (ruwe schatting) 198 over.
    Volgens Colonel Mortimer nog veel meer ...
    Dat schiet goed op.

    (Was de film in zwart-wit of in kleur, Stef?)

  17. #2817

    Standaard

    dat weet ik niet meer praat over 30 jaar geleden

  18. #2818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    * Stagecoach - de slotscène met de indianenaanval is juist zo beroemd geworden dankzij de voortdenderende postkoets en Yakuma Canutt's fabelachtige stuntwerk daarop
    Dit blijft één van mijn all time favourite westerns:


  19. #2819

    Standaard

    weet iemand of de film Brothers in arms echt zo slecht is als ik IMDB mag geloven? Hij scoort een 2.1.... hahaha. Ik verwachtte met een David Carradine rol toch iets meer

    Ik heb hem meegenomen voor 5 euro maar anders gaat ie terug.

  20. #2820

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thegunfighter13 Bekijk bericht
    weet iemand of de film Brothers in arms echt zo slecht is als ik IMDB mag geloven? Hij scoort een 2.1.... hahaha. Ik verwachtte met een David Carradine rol toch iets meer

    Ik heb hem meegenomen voor 5 euro maar anders gaat ie terug.
    Stuur 'm maar terug. Ik heb de film ongeveer een jaar geleden gezien en herinner me nog dat hij rampzalig was. Ben inmiddels vergeten waarover hij ging. Herinner me nog wel dat ik hem eigenlijk na twintig minuten al wilde afzetten.

  21. #2821

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thegunfighter13 Bekijk bericht
    weet iemand of de film Brothers in arms echt zo slecht is als ik IMDB mag geloven? Hij scoort een 2.1.... hahaha. Ik verwachtte met een David Carradine rol toch iets meer

    Ik heb hem meegenomen voor 5 euro maar anders gaat ie terug.

    die score van 2.1 is nog optimistisch; analyse van het stemgedrag bij IMDB laat zien dat de helft van de stemmers een 1 heeft gegeven. (ik heb hem niet gezien, maar wordt bijna nieuwsgierig)

  22. #2822

    Standaard Chisum - John Wayne

    Ik zag ergens de DVD van Chisum (1970) liggen voor een zacht prijsje, met John Wayne. Kan iemand mij uit eigen ervaring zeggen of dit een goede, 'late' western is van The Duke ?

  23. #2823

    Standaard

    Ach, als het prijsje echt zacht is, zou ik het zeker doen.

    Het is niet echt een grote Wayne-film, hij is wat lang en traag, maar de actie mag er zijn en hij is prachtig gefotografeerd (door de befaamde William H. Clothier).
    De film wil een beeld geven van de Lincoln County War, waarin Billy the Kid een beroemdheid werd. Uiteraard is het beeld dat hier wordt geschetst van de 'war' zowel als de man Chisum (soms gespeld als Chisholm) ultra-conservatief en ultra-positief, terwijl hij in werkelijkheid bepaald dictatoriale en corrupte trekjes had). Als dit soort historische vertekeningen een probleem zijn, bekijk de film dan 'back to back' met Peckinpah's PAT GARRET AND BILLY THE KID, waarin een tegengesteld beeld wordt geschetst van Billy, de Lincoln County War en de persoon Chisum.

    Ik heb me persoonlijk prima met de film vermaakt.

  24. #2824
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    De NLO versie van Seraphim Falls komt half januari uit, release is van A-film.

  25. #2825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hamilcar54 Bekijk bericht
    De NLO versie van Seraphim Falls komt half januari uit, release is van A-film.
    Eindelijk, zou gaan tijd worden. Is bij mijn weten nooit in de bioscoop vertoond. Ben benieuwd of 3:10 to yuma hier in de bioscoop gaat komen. Zal ook wel weer direct-to-video worden vermoed ik, net als met alle westerns. Spijtige zaak.

Pagina 113 van 167 EersteEerste ... 1363103109110111112113114115116117123163 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •