Pagina 112 van 167 EersteEerste ... 1262102108109110111112113114115116122162 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.776 tot 2.800 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Gisteren Streets of Laredo, de opvolger van Lonesome Dove en Return to Lonesome Dove, in de dvd-speler gestopt. De mini-serie heb ik al enige tijd liggen, maar het was er nog steeds niet van gekomen om hem eens te bekijken. Het eerste deel van deze westernserie viel me zeker mee, niet slecht eigenlijk. Een goed verhaal, mooie locaties en goede acteurs. Helaas niet gefilmd in breedbeeld, maar in 1.33:1 (4:3). Het enige wat jammer is dat enkele personages uit Lonesome Dove nu door andere acteurs worden gespeeld. Tommy Lee Jones werd onder andere vervangen door James Garner, een westernveteraan, bekend ondermeer van Support Your Local Sheriff/Gunfighter. Vanavond en morgen ga ik de andere drie delen kijken.
    7.5/10
    Ik had hem ook enige tijd laten liggen, mede door het beeldformaat (om de ene of andere reden verwacht je er dan minder van). Prima mini-serie, doet iets, maar niet al te veel onder voor Lonesome Dove. Inderdaad: 7,5/10.
    Garner is een uitstekend acteur; twee harde westerns van hem zijn SLEDGE (moeilijk te vinden, er is een regio 1 DVD van) en DUEL AT DIABLO (er bestaat een regio 2 DVD met Ned. ondertitels, maar die is niet meer in de winkels verkrijgbaar; de film is van Ralph Nelson, die ook Soldier Blue maakte, maar deze film is beter).

  2. #2777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Garner is een uitstekend acteur; twee harde westerns van hem zijn SLEDGE (moeilijk te vinden, er is een regio 1 DVD van) en DUEL AT DIABLO (er bestaat een regio 2 DVD met Ned. ondertitels, maar die is niet meer in de winkels verkrijgbaar; de film is van Ralph Nelson, die ook Soldier Blue maakte, maar deze film is beter).
    Duel at Diablo is nog wel bij Play verkrijgbaar (met NL ondertitels volgens Play). http://www.play.com/DVD/DVD/4-/14672...t.html?cur=258

  3. #2778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland Bekijk bericht
    Duel at Diablo is nog wel bij Play verkrijgbaar (met NL ondertitels volgens Play). http://www.play.com/DVD/DVD/4-/14672...t.html?cur=258
    Bedankt, Roeland.
    Voor die prijs een ware aanrader.

  4. #2779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Bedankt, Roeland.
    Voor die prijs een ware aanrader.
    Duel at Diablo is een prima western, heeft wel wat spaghetti-trekjes. Reeds enkele jaren in mijn bezit. (R2NL)
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  5. #2780

    Standaard

    Betreffende de speelduur van Street of Laredo, op imdb staat 300 minuten. Mijn versie van Bridge heeft ca. 250 minuten. Lonesome Dove had ook een kortere speelduur dan datgene wat op imdb staat. Zijn in Nederland dan verkorte versies van deze mini-series uitgebracht?
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  6. #2781

    Standaard

    Een andere uitstekende western met James Garner en ook in Nederland op dvd verkrijgbaar is Hour of The Gun. Hour of the Gun gaat verder waar het verhaal van Gunfight at the OK Corral ophoudt, maar is mijns inziens een stuk spannender.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  7. #2782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Betreffende de speelduur van Street of Laredo, op imdb staat 300 minuten. Mijn versie van Bridge heeft ca. 250 minuten. Lonesome Dove had ook een kortere speelduur dan datgene wat op imdb staat. Zijn in Nederland dan verkorte versies van deze mini-series uitgebracht?
    verschil NTSC / PAL zou overeen kunnen komen met de verschillen! (25 en 24 beeldjes per seconde)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #2783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Betreffende de speelduur van Street of Laredo, op imdb staat 300 minuten. Mijn versie van Bridge heeft ca. 250 minuten. Lonesome Dove had ook een kortere speelduur dan datgene wat op imdb staat. Zijn in Nederland dan verkorte versies van deze mini-series uitgebracht?
    Meegetelde reclameblokken willen ook wel eens het verschil uitmaken.

  9. #2784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Een andere uitstekende western met James Garner en ook in Nederland op dvd verkrijgbaar is Hour of The Gun. Hour of the Gun gaat verder waar het verhaal van Gunfight at the OK Corral ophoudt, maar is mijns inziens een stuk spannender.
    Hour of the Gun wil ik ook al een tijdje. De Nederlandse versie van Paradiso ziet er qua cover echter niet uitnodigend uit en heeft dacht ik een verkeerd beeldformaat (1.33). De MGM releases ogen een stuk knapper (regio 1 & 2 bij Play.com) en hebben 1: 2.35 .
    Ik heb net (ge-inspireerd door deze thread) Streets of Laredo aangeschaft. Lonesome Dove moet ik nog kijken. Wordt dus een nat zondagje naar het Wilde Westen.

  10. #2785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Hour of the Gun wil ik ook al een tijdje. De Nederlandse versie van Paradiso ziet er qua cover echter niet uitnodigend uit en heeft dacht ik een verkeerd beeldformaat (1.33). De MGM releases ogen een stuk knapper (regio 1 & 2 bij Play.com) en hebben 1: 2.35 .
    Ik heb net (ge-inspireerd door deze thread) Streets of Laredo aangeschaft. Lonesome Dove moet ik nog kijken. Wordt dus een nat zondagje naar het Wilde Westen.
    De versie van Hour of the Gun die ik heb, is van Green Cow (nog nooit van gehoord eigenlijk) dvdnr:5410504967900, 1.33:1 (4:3 Full Screen), Engels mono en Nederlandse ondertiteling. De kwaliteit van deze dvd is goed, maar ik heb de film toch liever in 2.35:1, dus ga ik ook de film opnieuw kopen.
    Streets of Laredo is zeker de moeite waard, maar kwalitatief iets minder dan Lonesome Dove. Kijk eerst Dove en daarna Laredo, Laredo is nl. een van de vervolgen op Dove. Dus als ik het goed heb, is er niet geknipt in de Nederlandse releases van Dove en Laredo en heeft dit te maken met het aantal beeldjes per seconde en reclame?
    Laatst aangepast door Colonel Mortimer : 13-11-2007 om 18:33
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  11. #2786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    De versie van Hour of the Gun die ik heb, is van Green Cow (nog nooit van gehoord eigenlijk) dvdnr:5410504967900, 1.33:1 (4:3 Full Screen), Engels mono en Nederlandse ondertiteling. De kwaliteit van deze dvd is goed, maar ik heb de film toch liever in 2.35:1, dus ga ik ook de film opnieuw kopen.
    Streets of Laredo is zeker de moeite waard, maar kwalitatief iets minder dan Lonesome Dove. Kijk eerst Dove en daarna Laredo, Laredo is nl. een van de vervolgen op Dove. Dus als ik het goed heb, is er niet geknipt in de Nederlandse releases van Dove en Laredo en heeft dit te maken met het aantal beeldjes per seconde en reclame?
    check anders ff www.dvdcompare.net daar staan vergelijkingen per dvd op!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #2787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    check anders ff www.dvdcompare.net daar staan vergelijkingen per dvd op!

    Goeie tip

  13. #2788

    Thumbs up Rawhide, 2nd Season, Vol.2

    Releasedatum 18 dec. a.s.:
    - Rawhide, 2nd Season, Vol. 2 (4 DVDboxset)

    Laatst aangepast door kit carson : 18-11-2007 om 10:26

  14. #2789

    Standaard

    Op de beurs in Utrecht ook nog wat westerns aangeschaft voor 5 euro per stuk:

    Night passage
    No name on the bullet
    Geronimo
    Geronimo - An american legend
    Trinity is still my name
    7 men from now
    The comancheros
    The man from the alamo

    Het zal mij benieuwen !

  15. #2790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Releasedatum 18 dec. a.s.:
    - Rawhide, 2nd Season, Vol. 2 (4 DVDboxset)

    Ik zie bij DVDPacific een vermelding : FULL CHK en ik heb geen idee wat dit betekent.

  16. #2791

    Standaard

    vanavond de eerste uit de Sollima box!

    Heeft iemand trouwens nog interesse in de SE van McLintock (regio 1), voor 5 euro incl verzenden stuur ik hem op!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #2792

    Standaard

    Eindelijk gezien:

    SERAPHIM FALLS (2006)

    Een wraak/achtervolgings-western met Liam Neeson en Pierce Brosnan.
    Na de Amerikaanse Burgeroorlog zit zuiderling Neeson (met een groepje huurlingen) achter noorderling Brosnan aan. De reden hiervoor wordt pas laat in de film duidelijk, in een scene die een nieuw licht werpt op de voorafgaande gebeurtenissen.
    Helemaal geslaagd is de film niet, maar hij is prachtig gefotografeerd en bij vlagen ook spannend. Ik ben nooit een fan geweest van Neeson, en zeker niet van Brosnan, maar ze leveren beide een degelijke acteerprestatie af. Maar hun personages blijven ondergeschikt aan het landschap, de werkelijke hoofdrolspeler in deze film. De fotografie is vrij donker, ook in de scenes die zijn gesitueerd in de beboste heuvels van Oregon, die onder een sneeuwlaag schuilgaan. Het licht dwarrelt slechts mondjesmaat tussen de boomtoppen door naar beneden en werpt een patroon van zonnevlekken en schaduwvlakken tussen de bomen; de enige bewegende patronen in dit verstilde geheel zijn dan de personages, diepzwarte schaduwen die als spookverschijningen door het beeld waren. De boodschap schijnt te zijn dat de mens en zijn aspiraties volstrekt futiel zijn in vergelijking met de majestueuze wereld waarin hij is geworpen. Er zijn onmiskenbare verwijzingen naar de hedendaagse Amerikaanse maatschappij, die opnieuw heeft af te rekenen met traumatische oorlogservaringen. Het verzoenende slot is daardoor begrijpelijk, maar komt niettemin geforceerd over.

    Er zijn ook duidelijke picturale verwijzingen naar spaghettiwesterns, met name THE GREAT SILENCE en ONCE UPON A TIME IN THE WEST, maar de film waarmee Seraphim Falls wellicht het best valt te vergelijken is de Aussie eastern/western THE PROPOSITION: dezelfde nadruk op het landschap, dezelfde plotse uitbarstingen van grafisch geweld.

    ***1/2 (op vijf)

  18. #2793

    Standaard

    La Resa dei Conti (Sergio Sollima, 1966)
    Lee van Cleef en Tomas Milian spelen respectievelijk de kat en de muis in deze spaghetti western van Sergio Sollima. Pistolenheld Van Cleef heeft politieke ambities. Om populariteit te winnen gaat hij achter Milian aan die er van wordt verdacht een twaalf jarig meisje te hebben verkracht en vermoord. Ondanks dat hun paden elkaar steeds kruisen weet geen van beide het conflict te beslechten. Naarmate de tijd vordert en Van Cleef meer te weten komt over het karakter van Milian, twijfelt hij of de beste man wel schuldig is. The Big Gundown staat te boek als een van de betere films uit zijn genre. Aan de spaghetti's van Leone kan de film in mijn ogen niet tippen, maar ik heb me geen seconde verveelt. Van Cleef geeft veel diepgang aan zijn karakter, terwijl Milian voor de komische noot in het verhaal zorgt. De cinematografie is op orde, knap gezien het ongetwijfeld beperkte budget! De onmiskenbare klanken van Ennio Morricone geven de film extra kleur. Een goed begin van de Sergio Sollima Italo-Western box! ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #2794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Ik zie bij DVDPacific een vermelding : FULL CHK en ik heb geen idee wat dit betekent.
    Die kreten staan wel vaker bij pre-orders; volgens mij gaat het toch om deze boxset.

    Beide Volumes (8 discs) van seizoen 2 staan hier: € 34,01.
    Laatst aangepast door kit carson : 24-11-2007 om 15:12

  20. #2795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Eindelijk gezien:

    SERAPHIM FALLS (2006)

    Het verzoenende slot is daardoor begrijpelijk, maar komt niettemin geforceerd over.

    ***1/2 (op vijf)
    Het einde was inderdaad een domper, naarmate de film vorderde vond ik het niveau ook afnemen. Jammer want het eerste half uur is gewoon erg sterk.

  21. #2796

  22. #2797

    Standaard

    Oui, je vais naviguer sur ce forum les jours suivants ...
    Merci Kit, je le connaissais pas.

  23. #2798

    Standaard

    O.a. te le lezen op:
    http://www.criterionforum.org/forum/...pic.php?t=1704


    HOW THE WEST WAS WON - Fully-restored special edition coming in 2008

    Ben zeer benieuwd wat dat gaat opleveren.
    Deze spectaculaire (want gigantisch doek en uitzonderlijke cast) Cinerama film in de bios gezien in de jaren '60 in de Amsterdamse Marnixstraat (Theater Bellevue ??). Zover ik me herinner, toen het enige theater in Nederland waar dat mogelijk was, met 3 gesynchroniseerde projectoren.
    Op de huidige DVD versie zie je duidelijk gedurende de hele film twee verticale strepen en onderlinge kleurverschillen (verkleuringen) van de 3 verschillende delen.
    Aspect ratio 2,65:1 , dus niet geschikt voor mensen met een hekel aan zwarte balken.

    Duimen voor een goed resultaat

  24. #2799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Oui, je vais naviguer sur ce forum les jours suivants ...
    Merci Kit, je le connaissais pas.
    A votre service!

  25. #2800

    Standaard

    ff schandalig spammen, maar moet er van af voor mijn verhuizing

    McLintock! Special Edition, r1 uk subs REVIEW €4,- incl. verzenden

    voor 4 euro stuur ik deze Wayne klassieker naar je toe!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 112 van 167 EersteEerste ... 1262102108109110111112113114115116122162 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •