Pagina 108 van 167 EersteEerste ... 85898104105106107108109110111112118158 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.676 tot 2.700 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Schiet mij nog een mooie titel te binnen: Lonely are the Brave (Kirk Douglas). Ooit in de bios gezien en jaren later op VHS (helaas pan & scan) en ik vond hem nog steeds indrukwekkend. Jammer genoeg nog (steeds) geen officiele DVD release.(althans niet in USA of UK)
    Wordt idd hoog tijd voor een degelijke release.
    Ik heb van de week Junior Bonner van Peckinpah met Steve McQueen gezien. Heerlijke film die naar mijn mening ten onrechte nogal ondergewaardeerd wordt. Net als het geweldige Cable Hogue kan ik zijn low key westerns erg waarderen. Nu alleen nog Major Dundee en dan heb ik al z'n westerns gezien.

  2. #2677

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Schiet mij nog een mooie titel te binnen: Lonely are the Brave (Kirk Douglas). Ooit in de bios gezien en jaren later op VHS (helaas pan & scan) en ik vond hem nog steeds indrukwekkend. Jammer genoeg nog (steeds) geen officiele DVD release.(althans niet in USA of UK)
    Kijk eens hier: http://tinyurl.com/24jxv9

  3. #2678

    Standaard

    Dank, ik ben ermee bekend. Voordeel is , dat je bij deze versie de Spaanse ondertitels kunt uitschakelen, in tegenstelling tot de Franse release. Daar worden de Franse ondertitels onafwendbaar mee geprojecteerd als je de Engelse audio gebruikt.

    Misschien dat -als de Engelse relaese nog lang op zich laat wachten - ik deze toch een keer aanschaf. Iemand idee of de Spaanse versie een redelijke transfer is ?

  4. #2679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Wordt idd hoog tijd voor een degelijke release.
    Ik heb van de week Junior Bonner van Peckinpah met Steve McQueen gezien. Heerlijke film die naar mijn mening ten onrechte nogal ondergewaardeerd wordt. Net als het geweldige Cable Hogue kan ik zijn low key westerns erg waarderen. Nu alleen nog Major Dundee en dan heb ik al z'n westerns gezien.
    Welke versie van Junior Bonner ? Rondom deze titel heb ik hier en daar wat over ratio problemen gelezen. Vandaar dat ie bij mij nog op de verlanglijst staat.

  5. #2680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Welke versie van Junior Bonner ? Rondom deze titel heb ik hier en daar wat over ratio problemen gelezen. Vandaar dat ie bij mij nog op de verlanglijst staat.
    De goedkope r2NL, kon er prima mee door.

  6. #2681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    De goedkope r2NL, kon er prima mee door.
    Die is toch 1.33:1?

    Zwaar pan 'n' scan.

  7. #2682

    Standaard

    Sinds ik een paar weken geleden The Good, the Bad and the Ugly heb gezien, heb ik gelijk wat andere Leones aangeschaft. For a fistful of Dollars, for a few dollars more, a fistful of dynamite en Once upon a time in the west. Good bad and the ugly vond ik echt geweldig, For a fistful of dollars vond ik ook erg leuk. Dat hele sfeertje bevalt me wel :smile:

    Is er van For a Fistful of Dollars ook zo'n mooie uitgave met sleeve als van die Fistful of dynamite en For a few dollars more? En zijn er mooie uitgaves van Good bad and the ugly?

  8. #2683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Bij Mediadis.com zijn de 1e 2 seizoenen van Deadwood € 19,99. (tip)
    Deadwood Seizoen 3 (met NL ondertiteling) bij CD Wow US$26.95 (=ca. €18,94)

  9. #2684

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobbertG Bekijk bericht
    Sinds ik een paar weken geleden The Good, the Bad and the Ugly heb gezien, heb ik gelijk wat andere Leones aangeschaft. For a fistful of Dollars, for a few dollars more, a fistful of dynamite en Once upon a time in the west. Good bad and the ugly vond ik echt geweldig, For a fistful of dollars vond ik ook erg leuk. Dat hele sfeertje bevalt me wel :smile:

    Is er van For a Fistful of Dollars ook zo'n mooie uitgave met sleeve als van die Fistful of dynamite en For a few dollars more? En zijn er mooie uitgaves van Good bad and the ugly?
    Fistfull of Dollars is naar mijn weten ook in die zelfde stijl uitgegeven.


    De mooiste zijn imo de nieuwe R1 uitgaves, allemaal een beetje in dezelfde stijl.




    Je kan natuurlijk ook gelijk voor een box gaan waar ze alle vier in zitten.


    Once upon a time in the West is een mooie digipack uitgave van gekomen in Nederland, maar die zie ik eigenlijk nooit meer ergens liggen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #2685

    Standaard

    Gisteren Day of the evil gun gezien op BBC, ik vond hem geweldig. Is die hier op DVD beschikbaar?

    Daarna volgde Gun fury nog meteen erachteraan.

    Ik zie weer veel westerns op BBC en de Duitse zenders de laatste tijd, goeie zaak.

  11. #2686

    Standaard

    Oh ja, zojuist aangeschaft The Lonesome Dove en The magnificent seven TV series en The Johnson county war.

  12. #2687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monco76 Bekijk bericht
    Gisteren Day of the evil gun gezien op BBC, ik vond hem geweldig. Is die hier op DVD beschikbaar?

    Daarna volgde Gun fury nog meteen erachteraan.

    Ik zie weer veel westerns op BBC en de Duitse zenders de laatste tijd, goeie zaak.
    Day of the Evil Gun is niet op DVD (niet in VS, UK); ik weet niet of je het bestaan van Internet Movie Data Base kent, maar daar kun je van alles lezen over een bepaalde film..
    www.IMDB.com
    Er zitten ookallerlei handige links in naar Amazon.com(co.uk).
    Bovendien kun je er je eigen verzameling in kwijt in je eigen archief. Dat moet je dan even aanmaken.

    De Duitse zenders zijn altijd erg sterk geweest in ouderwetse westerns, maar helaas alles in Duits na gesynchroniseerd.

  13. #2688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers van Glory an Gettysburg is 'Andersonville' van John Frankenheimer een aanrader. (Regio 1). Deze heeft in elk geval op mij veel indruk gemaakt.
    Weet jij of deze film ook als regio 2 dvd te verkrijgen is met nl subs.

  14. #2689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monco76 Bekijk bericht
    Oh ja, zojuist aangeschaft The Lonesome Dove en The magnificent seven TV series en The Johnson county war.
    Daar zul je geen spijt van krijgen, al is de TV serie van de Magnificent Seven niet op het niveau van de film (maar de afleveringen zijn leuk genoeg voor een 'tussendoortje'). The Johnson County War is een prima productie; Lonesome Dove, met Duvall en Jones, twee van de beste acteurs van de laatste decennia, zou ik bewaren voor een speciale gelegenheid: het is een echte topper, na het eerste deel kun je niet meer stoppen en het wordt steeds beter.

  15. #2690

    Standaard

    Vanavond naar 3:10 to Yuma. Staat in de imdb top 250. Daar staan er wel erg veel in momenteel, zoals Superbad. Hopelijk zal dit terecht zijn. Bovendien kan ik me niet herinneren of ik ooit een western in de bioscoop heb gezien.

  16. #2691

    Standaard Robert Duvall

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Daar zul je geen spijt van krijgen, al is de TV serie van de Magnificent Seven niet op het niveau van de film (maar de afleveringen zijn leuk genoeg voor een 'tussendoortje'). The Johnson County War is een prima productie; Lonesome Dove, met Duvall en Jones, twee van de beste acteurs van de laatste decennia, zou ik bewaren voor een speciale gelegenheid: het is een echte topper, na het eerste deel kun je niet meer stoppen en het wordt steeds beter.
    Lonesome Dove? Overkill aangaande Robert Duvall: te priminent, op irritanante wijze aanwezig. In Open Range nog prima; in Broken Trail "kennet", maar in Lonesome Dove, brrrr... Serie snel doorverkocht.

    Aanrader Deadwood, seizoen 1 t/m 3.
    Laatst aangepast door kit carson : 01-10-2007 om 10:53

  17. #2692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Lonesome Dove? Overkill aangaande Robert Duvall: te priminent, op irritanante wijze aanwezig. In Open Range nog prima; in Broken Trail "kennet", maar in Lonesome Dove, brrrr... Serie snel doorverkocht.

    Aanrader Deadwood, seizoen 1 t/m 3.
    Ieder zijn mening, Kit. Ik kan me overigens wel iets voorstellen bij je kritiek, Duvall is inderdaad prominent aanwezig, en als je iemand dan niet kunt pruimen ...
    Ik geloof echter dat de meeste mensen geen probleem hebben met Duvall en Lonesome Dove dus wel zullen weten te waarderen, met de inhoud is namelijk niets mis.

    DEADWOOD: Dit is nou mijn zwart schaap onder de westerns, als ik het zo mag zeggen. Ik vind er niks aan. Breierige, almaar voortkabbelende verhaallijnen, ongeloofwaardige dialogen, lelijke fotografie (veel te dicht op de handeling, weinig variatie in shots), aanstellerige acteurs ...
    Maar ja, dat ben jij dan weer niet met mij eens. Kun je je er iets bij voorstellen?

  18. #2693

    Standaard

    DEADWOOD: Dit is nou mijn zwart schaap onder de westerns, als ik het zo mag zeggen. Ik vind er niks aan. Breierige, almaar voortkabbelende verhaallijnen, ongeloofwaardige dialogen, lelijke fotografie (veel te dicht op de handeling, weinig variatie in shots), aanstellerige acteurs ...
    Maar ja, dat ben jij dan weer niet met mij eens. Kun je je er iets bij voorstellen?
    Nee, daar kan ik mij in 't geheel niets bij voorstellen. Sedert ca.1958 loop ik al bewust mee in 't Westrern-genre en ik vind DEADWOOD en ONCE UPON A TIME IN THE WEST het beste, wat ik ooit op Western gebied gezien heb.

    Mbt Robert Duvall; geweldig in OPEN RANGE, maar in Lonesome Dove en in mindere mate Broken Trail is hij te veel, cq te prominent aanwezig, hoogstwaarschijnlijk mede door te zwakke co-stars. In Open Range Heeft Duvall die gelukkig wel en is hij "1 van de acteurs".
    Laatst aangepast door kit carson : 01-10-2007 om 17:00

  19. #2694

    Standaard

    Into the West box krijg ik binnenkort binnen, ben benieuwd.

    Vond lonesome dove ook maar zo zo, Deadwood seizoen 1 was erg sterk maar seizoen 2 ook ik minder waarderen. Nu nog seizoen 3 voor een leuk prijsje scoren.

  20. #2695

    Standaard

    Ik loop ook al een tijdje mee, Kit, maar voorkeuren blijven nu eenmaal een persoonlijke zaak, je kunt ze niet objectiveren. Juist deze subjectiviteit maakt het leuk om over voorkeuren te discussiëren, als we allemaal dezelfde opvattingen hadden, waren we snel uitgepraat.
    Ik zal je mijn Top 30 geven, zodat je die naast je eigen lijst kunt leggen. De lijst is in chronologische volgorde:

    1943 - The OX-Bow Incident
    1947 - Angel and the Badmen
    1947 - Pursued
    1947 - Red River
    1948 - Fort Apache
    1950 - The Gunfighter
    1952 - The Naked Spur
    1953 - Shane
    1953 - Escape from Fort Bravo
    1956 - The Searchers
    1957 - Forty Guns
    1958 - Man of the West
    1959 - Warlock
    1960 - Comanche Station
    1965 - Per qualche dollaro in più / For a few dollars more
    1966 - Il buono, il brutto, il cattivo / The Good, the Bad and the Ugly
    1966 - La Resa dei Conti / The great gundown
    1967 - Faccia a faccia / Face to face
    1967 - Bandidos
    1968 - Il grande Silenzio / The great silence
    1968 - Hang 'm High
    1969 - The Wild Bunch
    1970 - Monte Walsh
    1970 - Little Big Man
    1972 - Ulzana's raid
    1989 - Lonesome Dove (mini-serie)
    1990 - Back to the Future part III
    1993 - Gettysburg (cable TV)
    1995 - Wild Bill
    2006 - The Proposition
    2006 - Three Burials

    Je zult wel merken dat er heel beroemde films ontbreken zoals High Noon, Rio Bravo, Stagecoach, Django, Unforgiven ... allemaal films waar anderen wild enthousiast over hebben geschreven, maar die mij niet aanspreken. Zulke dingen gebeuren.
    Ik had hele hoge verwachtingen van DEADWOOD maar het liep allemaal uit op een verschrikkelijke ontgoocheling, om redenen die vorige keer uiteen heb gezet (en nog een paar andere). Zulke dingen gebeuren ook.

  21. #2696

    Standaard

    High Noon, The Magnificent 7 en Unforgiven kan ik mij voorstellen, maar ik mis Once upon a time in the West en The big Country.
    Met The Wild Bunch weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet: half Western en half promo Mexicaans reisbureau.
    Forty Guns moet ik nog steeds zien, staat op m'n Wernsenlijst.
    Lonesome Dove heeft voor mij een te hoog Robert Duvall-gehalte.

    My Darling Clemintine staat nog we lin m'n toplijst; maar wil deze ook es vergelijken met Gunfight at the O.K Corral. (Verschillende verfilming van zelfde onderwerp).

    Wat vind je van de remake van "3:10 to Yuma" by-the-way?
    Laatst aangepast door kit carson : 02-10-2007 om 05:08

  22. #2697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Weet jij of deze film ook als regio 2 dvd te verkrijgen is met nl subs.

    alleen regio 1 (zie ook imdb.com)

  23. #2698

    Standaard

    Toevallig Three Burrials (of Melquiades Estrada) in handen gekregen en bekeken.
    Zeer verrassende en 'ouderwets-goeie' film van regisseur/acteur Tommy Lee Jones, aangenaam camerawerk.

  24. #2699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    High Noon, The Magnificent 7 en Unforgiven kan ik mij voorstellen, maar ik mis Once upon a time in the West en The big Country.
    Met The Wild Bunch weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet: half Western en half promo Mexicaans reisbureau.
    Forty Guns moet ik nog steeds zien, staat op m'n Wernsenlijst.
    Lonesome Dove heeft voor mij een te hoog Robert Duvall-gehalte.

    My Darling Clemintine staat nog we lin m'n toplijst; maar wil deze ook es vergelijken met Gunfight at the O.K Corral. (Verschillende verfilming van zelfde onderwerp).

    Wat vind je van de remake van "3:10 to Yuma" by-the-way?
    ONCE UPON A TIME IN THE WEST: Stond wel op de lijst, maar bij het intikken per ongeluk overgeslagen. Bij het ingeven van dergelijke lijsten gebeurt zoiets gauw. Hij staat bij mij gewoon op EEN! Er was nog een fout: Along the great devide had moeten zijn: COLORADO TERRITORY (van dezelfde regisseur) ik was even in de war.
    BIG COUNTRY: Niks op tegen, maar viel buiten de eerste dertig, net als een paar andere films, de keuze is ruim ...
    3.10 : nog niet gezien, het origineel zegt me niet veel. Goed gemaakt, maar te veel psychologische thriller, te weinig western. Te gecalculeerd ook, je merkt dat men doelbewust een zg. 'adult western' wilde maken, net als bij High Noon.

    Om het goed te maken met Leone, de eerste tien, in volgorde van voorkeur:

    1 - C'era una volta il west
    2 - Il Buono, il brutto, il cattivo
    3 - The Gunfighter
    4 - Il grande silenzio
    5 - The searchers
    6 - The wild bunch
    7 - Warlock
    8 - La resa dei conti
    9 - The naked spur
    10 - Monte Walsh

  25. #2700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Into the West box krijg ik binnenkort binnen, ben benieuwd.
    Dit vond ik persoonlijk een erg goede miniserie. Echt de moeite waard!
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

Pagina 108 van 167 EersteEerste ... 85898104105106107108109110111112118158 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •