Pagina 62 van 139 EersteEerste ... 125258596061626364656672112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.526 tot 1.550 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #1526
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan wachten we na december lekker effe af... Eerst zien of er wat veranderd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #1527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik heb bijzonder slechte ervaringen met de online shop van ECI, en zie deze "overname" dan ook pessimistisch tegemoet
    Jammer dat FRS niet voor een online-alliantie met amazon kiest. Ik denk dat er wel een markt is voor amazon.nl met gratis verzending en een goed tweedehands aanbod. Daarmee kun je zowel Nederlandse spelers als bol.com als UK-concurrenten als play te slim af zijn.

    ECI is nu bepaald geen sterk merk, bij de meeste Nederlanders toch geassocieerd met een boekenclub waar je na een goede openingsaanbieding veel te lang aan vast zit en dan ook veel te hoge prijzen betaalt.

    Wel bijzonder dat FRS nog leven denkt te kunnen blazen in de fysieke winkels.

  3. #1528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Jammer dat FRS niet voor een online-alliantie met amazon kiest. Ik denk dat er wel een markt is voor amazon.nl met gratis verzending en een goed tweedehands aanbod. Daarmee kun je zowel Nederlandse spelers als bol.com als UK-concurrenten als play te slim af zijn.

    ECI is nu bepaald geen sterk merk, bij de meeste Nederlanders toch geassocieerd met een boekenclub waar je na een goede openingsaanbieding veel te lang aan vast zit en dan ook veel te hoge prijzen betaalt.

    Wel bijzonder dat FRS nog leven denkt te kunnen blazen in de fysieke winkels.
    Hoezo, elke keer als ik in de FRS rondloop zie ik daar klanten die cds, dvds, e.d. kopen.
    Volgens onderzoek, recent in nos-journaal, zijn totale consumentenaankopen nog maar 20% via internet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #1529
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Die onderzoeken zijn natuurlijk relatief. Niemand hier is wat gevraagd en zo vele meer. Het onderzoek herhalen op grotere schaal kan een heel ander beeld geven. Desondanks zal het meer en meer worden en relatief snel, vermoed ik. Het ligt natuurlijk ook aan het aanbod en de prijs. Onlangs was mijn zoon jarig en die wil Lego. Dan ben je gek als je in de winkel soms 20 tot 30 meer gaat betalen. Online is de toekomst.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #1530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Volgens onderzoek, recent in nos-journaal, zijn totale consumentenaankopen nog maar 20% via internet.
    Dat geloof ik wel, maar dat zal dan over aankopen in het algemeen gaan.
    De gemiddelde consument koopt überhaupt geen cd's etc meer en van de aankopen op het gebied van geluids- en beelddragers verwacht ik dat het internetaandeel hoger is dan de 20%.

    20% is trouwens al niet echt verwaarloosbaar, zeker als je bedenkt dat de winstmarge van onlinestores veel hoger is (minder kosten, geen personeel, dure winkellocaties of verwarming die opgestookt moet worden met de deuren open etc) en de prijzen voor de consument dus lager kunnen zijn. Mensen bestellen nog maar moeizaam online omdat ze zich afvragen of het betrouwbaar is om in het buitenland te kopen (in mijn familie krijg ik regelmatig dit soort vragen: "Zeg heb je wel eens van amazon gehoord? een collega van mij koopt daar veel cd's, maar is dat wel veilig?"). Een goede NL-campagne krijgt de consument wel om (bol.com is dat ook aardig gelukt, nu alleen nog een concurrent als amazon die dezelfde waren voor de helft van de prijs aanbiedt).
    Laatst aangepast door Oakey : 13-11-2011 om 14:26

  6. #1531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat geloof ik wel, maar dat zal dan over aankopen in het algemeen gaan.
    De gemiddelde consument koopt überhaupt geen cd's etc meer en van de aankopen op het gebied van geluids- en beelddragers verwacht ik dat het internetaandeel hoger is dan de 20%.

    20% is trouwens al niet echt verwaarloosbaar, zeker als je bedenkt dat de winstmarge daar veel hoger is en de prijzen lager.

    aan de andere kant zijn consumenten wel verplicht online te kopen want anders dan de grootste gemene deler zie ik niet liggen in de FRS.

    bv de Immersion box van Pink Floyd zal je niet bij hun.

  7. #1532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    20% is trouwens al niet echt verwaarloosbaar, zeker als je bedenkt dat de winstmarge van onlinestores veel hoger is (minder kosten, geen personeel, dure winkellocaties of verwarming die opgestookt moet worden met de deuren open etc) en de prijzen voor de consument dus lager kunnen zijn.
    Die personeelskosten zijn er natuurlijk wél bij online stores. Het is ook de reden waarom Amazon tien jaar lang met verlies heeft gewerkt, omdat ze tienduizenden personeelsleden in dienst hebben.

    Als je een winkel hebt komt de klant af met zijn product, enige wat je moet doen is afrekenen en in een zakje steken.

    Bij een online winkel moet er een persoon door de rekken gaan op zoek naar jouw product, dan gaat dit naargelang hoe groot die webwinkel is naar een andere persoon bij de pakkingstation die er dan een kartonnetje omheen moet doen samen met je factuur, en dan is er nog een persoon die het pakje mooi stapelt in containers voor het postbedrijf.

    De allergrootste kostenbesparing bij een online winkel zit in de huurprijs van de winkel en de inrichting. Een online winkel heeft een magazijn in een goedkoop industriegebied ipv premium stadscentrum winkelgebied.

  8. #1533

    Standaard

    @Kristofke
    Je vergeet dat voor die winkels er ook een magazijn nodig is...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #1534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Die personeelskosten zijn er natuurlijk wél bij online stores. Het is ook de reden waarom Amazon tien jaar lang met verlies heeft gewerkt, omdat ze tienduizenden personeelsleden in dienst hebben.
    Tuurlijk hebben ze personeel in dienst, meer dan 33000 man volgens wikipedia, bij een winst van bijna 1 miljard euro in 2010. Vergelijk dat met de FRS die 2000 man personeel heeft en daarvoor 1-2 miljoen euro winst per jaar behaalt.

    Dus met 15x zoveel personeel als de FRS haalt amazon een winst van bijna 700x die van de FRS.

    Tel uit je winst.

    Maar er is hoop voor ons als consument: amazon heeft plannen om een Nederlandse site te starten. Als dit doorgaat wordt dit het einde van bol.com, frs.nl etc.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-11-2011 om 07:37

  10. #1535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tuurlijk hebben ze personeel in dienst, meer dan 33000 man volgens wikipedia, bij een omzet van bijna 1 miljard euro in 2010. Vergelijk dat met de FRS die 2000 man personeel heeft en daarvoor 1-2 miljoen euro winst per jaar behaalt.

    Dus met 15x zoveel personeel als de FRS haalt amazon een winst van bijna 700x die van de FRS.

    Tel uit je winst.

    Maar er is hoop voor ons als consument: amazon heeft plannen om een Nederlandse site te starten. Als dit doorgaat wordt dit het einde van bol.com, frs.nl etc.
    amazon is goedkoop mar bv bol.com is helemaal niet zo goedkoop, vraag me altijd af waarom mensen daar kopen.

  11. #1536

    Standaard

    Amazon.nl zal inderdaad heel erg fijn.
    Er zijn genoeg Nederlanders die kopen bij Amazon.de/fr/co.uk en vooral .com.

    En dat zijn dan nog de mensen die Amazon kennen. De meesten kopen nog steeds bij de bekende Nederlandse webshops of in de winkels. Ik weet zeker dat Amazon al die webwinkels zal uitschakelen (met name bol.com & wehkamp, dat zijn erg dure online webwinkels als je gaat vergelijken).

    Daarnaast zou een Amazon.nl ook veel klanten kunnen lokken uit België en misschien zelfs Duitsland.

  12. #1537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Amazon.nl zal inderdaad heel erg fijn.
    Er zijn genoeg Nederlanders die kopen bij Amazon.de/fr/co.uk en vooral .com.

    En dat zijn dan nog de mensen die Amazon kennen. De meesten kopen nog steeds bij de bekende Nederlandse webshops of in de winkels. Ik weet zeker dat Amazon al die webwinkels zal uitschakelen (met name bol.com & wehkamp, dat zijn erg dure online webwinkels als je gaat vergelijken).

    Daarnaast zou een Amazon.nl ook veel klanten kunnen lokken uit België en misschien zelfs Duitsland.
    Als er al een Amazon in Nederland zal komen, dan denk ik eerder dat het een Benelux Amazon zal worden.

    Alhoewel het franstalige gedeelte van België eventueel doorgestuurd kan worden naar de Franse site, lijkt het mij dat er zowel een Amazon.be als .nl zal komen.

    Maar het kan even goed zijn dat ze zich meer gaan concentreren op de Benelux markt via de bestaande filialen in de buurlanden.

    Tenslotte zit Nederland nog opgescheept met een vaste boekenprijs, dat ziet Amazon waarschijnlijk helemaal niet zitten.

    Het is me al opgevallen dat sinds kort ook Nederlandstalige boeken toegevoegd worden aan de .fr/co.uk/.de sites en al bestelbaar zijn.

  13. #1538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Als er al een Amazon in Nederland zal komen, dan denk ik eerder dat het een Benelux Amazon zal worden.

    Alhoewel het franstalige gedeelte van België eventueel doorgestuurd kan worden naar de Franse site, lijkt het mij dat er zowel een Amazon.be als .nl zal komen.

    Maar het kan even goed zijn dat ze zich meer gaan concentreren op de Benelux markt via de bestaande filialen in de buurlanden.

    Tenslotte zit Nederland nog opgescheept met een vaste boekenprijs, dat ziet Amazon waarschijnlijk helemaal niet zitten.

    Het is me al opgevallen dat sinds kort ook Nederlandstalige boeken toegevoegd worden aan de .fr/co.uk/.de sites en al bestelbaar zijn.
    Van de Nederlandse boeken zal amazon.nl het niet moeten gaan hebben, dat is echt een nichemarkt. Vandaar de vaste boekenprijs

  14. #1539

    Standaard

    Amazon is altijd eerst en vooral een boekenverkoper, dat is ook te zien in alle nieuwe markten waar ze starten, daar zijn boeken samen met dvd's en cd's het grote startaanbod. Pas daarna begint men telkens nieuwe segmenten toe te voegen aan het aanbod.

    Als Amazon in Nederlandstalig België en Nederland wil beginnen dan zal het zeker en vast willen inspelen op de boekenmarkt. Het gaat niet enkel om de boekenmarkt online, maar ook die offline. En de boekenmarkt in België/Nederland is nog altijd énorm qua omzet. Vlaanderen: 205 miljoen euro in 2010, in Nederland: +600 miljoen euro. De markt van muziek/games/dvd/blu-ray zit in Nederland vorig jaar op 789 miljoen euro.

    Onderschat dus boeken niet.

  15. #1540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tuurlijk hebben ze personeel in dienst, meer dan 33000 man volgens wikipedia, bij een omzet van bijna 1 miljard euro in 2010. Vergelijk dat met de FRS die 2000 man personeel heeft en daarvoor 1-2 miljoen euro winst per jaar behaalt.

    Dus met 15x zoveel personeel als de FRS haalt amazon een winst van bijna 700x die van de FRS.

    Tel uit je winst.

    Maar er is hoop voor ons als consument: amazon heeft plannen om een Nederlandse site te starten. Als dit doorgaat wordt dit het einde van bol.com, frs.nl etc.
    Omzet is nog geen winst, ik denk dat het wel eens vies kan tegenvallen wat de winstmarge is van de omzet bij amazon, dat zou best wel eens minder dan 5% kunnen zijn (oftewel minder dan 50 miljoen op een omzet van 1 miljard)

    Als Amazon in NL een webwinkel start betekend dat niet dat ze gelijk Britse prijzen gaan hanteren. Amazon UK is goedkoop omdat daar een prijzenoorlog gaande is tussen de talrijke webstores.
    De Duitse Amazon is al een stuk duurder en buiten de acties om nauwlijks goedkoper dan FRS en BOL.
    Amazon NL zal natuurlijk niet voor de helft van de prijzen van FRS en BOL hun spullen verkopen maar gaan daar net onder zitten en een prijzenoorlog zoals in de UK zie ik hier ook niet zo snel ontstaan omdat de markt hiervoor te klein is.

    Ik denk zelfs dat, als amazon hier in NL gaat starten, dat het dan wel eens afgelopen kan zijn met de gratis verzendopties voor NL bij amazon.co.uk en amazon.de en dat we dan overgeleverd zijn aan de duurdere amazon.nl
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #1541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Omzet is nog geen winst, ik denk dat het wel eens vies kan tegenvallen wat de winstmarge is van de omzet bij amazon, dat zou best wel eens minder dan 5% kunnen zijn (oftewel minder dan 50 miljoen op een omzet van 1 miljard)
    Klopt, je hebt gelijk, omzet is geen winst, maar in dit geval was het een tikfout (gecorrigeerd). De omzet van amazon bedroeg in 2010 namelijk meer dan 34 miljard dollar. Die 1 miljard € (1,2 miljard dollar) is de netto winst.

  17. #1542

    Standaard

    Probeer net een bestelling bij de FRS te plaatsen, maar het systeem blijft hangen op de pagina "orderbevesting". is dit bij iemand anders ook zo?

  18. #1543

    Standaard

    Paar weken terug 2 cadeaubonnen ontvangen van de FRS, die moet je activeren via internet.
    Ik kon niets vinden op de site, dus email klantenservice.

    Die geven mij een link die niet werkt, winkel accepteert de bonnen niet, moeten eerst geactiveerd worden.

    Lekker weer, je kan natuurlijk ook geactiveerde bonnen opsturen of bonnen die je gewoon kan inwisselen maar blijkbaar is dat te simpel.

    Nu maar weer een email gestuurd naar de klantenservice maar ik zal er ook nooit weer kopen zo.

  19. #1544

    Standaard

    via deze link kun je ze activeren. sja de klantenservice, maar voor de rest is het een prima zaak, veel beter alternatief in NL is ook niet. Bol.com is pas en ramp.

  20. #1545
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb ze maar in de shop gebruikt, want online gaat nog niet lukken. Of je moet al zo'n cadeaukaart met kraskode hebben. En ze daar via die link aan toevoegen. Ik had ze idd wel geactiveerd, maar kon verder niks. Was ook vrij omslachtig met 5 van die lange kodes.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-11-2011 om 10:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #1546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    via deze link kun je ze activeren. sja de klantenservice, maar voor de rest is het een prima zaak, veel beter alternatief in NL is ook niet. Bol.com is pas en ramp.
    dank je, gelijk gedaan, maar ik kijk eerst wel bij de MediaMarkt of ze daar goedkoper zijn.

    Ik stond in de winkel bij de FRS , was er een klant naast me, die moest zelf een aanbiedingssticker van de CD halen, lukte natuurlijk niet, heeft ze hem toch gekocht (was cadeau voor iemand)

    Wat een zaak zeg, nu heeft ze een cd met van die lijmvlekken eroo en sinterklaaspapier hadden ze ook al niet....

    Ze stonden met 5 man te helpen, alleen 3 konden er niets van en hadden voortdurend assistentie nodig van de 2 die ons aan het helpen waren.

  22. #1547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb ze maar in de shop gebruikt, want online gaat nog niet lukken. Of je moet al zo'n cadeaukaart met kraskode hebben. En ze daar via die link aan toevoegen
    heb ze van het weekend online gebruikt en de code is 0000. systeem werkt prima, alleen moeten men eens leren lezen en wat geduld hebben.

  23. #1548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    heb ze van het weekend online gebruikt en de code is 0000. systeem werkt prima, alleen moeten men eens leren lezen en wat geduld hebben.
    geduld ? Het is 2011 hoor, online bonnen moet je gelijk kunnen activeren en gelijk kunnen gebruiken bij zo'n actie.

    Ik krijg gewoon een niet werkende link toegestuurd van de klantenservice, dus blijkbaar wisten ze zelf niet eens dat je dat niet gelijk kon doen.

  24. #1549

    Standaard

    en dan wil je Oppassen deel 10 bestellen, is de levertijd 2 a 3 dagen. Ze liggen gewoon in de winkel.

  25. #1550

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    geduld ? Het is 2011 hoor, online bonnen moet je gelijk kunnen activeren en gelijk kunnen gebruiken bij zo'n actie.

    Ik krijg gewoon een niet werkende link toegestuurd van de klantenservice, dus blijkbaar wisten ze zelf niet eens dat je dat niet gelijk kon doen.
    het werkt ook bijna direct, alleen het opladen van het saldo duurt een paar minuten. het toesturen van een niet werkende link is natuurlijk slecht, denk dat ze binnen de FRS hun communicatie niet op orde hebben

Pagina 62 van 139 EersteEerste ... 125258596061626364656672112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •