Pagina 132 van 139 EersteEerste ... 3282122128129130131132133134135136 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.276 tot 3.300 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het zijn zo te zien wel allemaal redelijk oude films. Dan is die prijs van 4 a 5 euro iets te hoog, vooral wanneer je de blu-ray voor dezelfde prijs kunt krijgen bij Media Markt.
    Maar deze strategie is ook niet gericht op ons die hier op dit forum actief zijn. De gewone man doet niet aan blurays en vindt €4-5 wel acceptabel voor een impulsinkoop.

    Voor de meesten van ons hier geldt toch dat dvd 'so 2007' is.

  2. #3277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Voor de meesten van ons hier geldt toch dat dvd 'so 2007' is.
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn zat films die op BR helemaal niet te krijgen zijn en op DVD erg zeldzaam zijn geworden. En die bovendien op DVD prima te kijken zijn. Zo'n winkel leent zich dan prima om op zoek te gaan naar die ene titel die je nog zoekt. En dan zijn die prijsjes ook nog mooi meegenomen.

  3. #3278

    Standaard

    Ik heb twijfels of de gewone man uberhaupt nog wel films koopt, met VOD en Netflix beschikbaar.

  4. #3279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn zat films die op BR helemaal niet te krijgen zijn en op DVD erg zeldzaam zijn geworden. En die bovendien op DVD prima te kijken zijn. Zo'n winkel leent zich dan prima om op zoek te gaan naar die ene titel die je nog zoekt. En dan zijn die prijsjes ook nog mooi meegenomen.
    Maar die kun je van mij en andere forumleden ook kopen voor €0,50 per stuk... Naar zeldzame dvd's ben ik wel benieuwd, alles ligt voor een habbekrats te koop, tenzij je echt voor heel obscuur werk gaat. Maar of dat dan wel bij de FRS ligt? Met 'zeldzaam' wordt toch vaak een titel bedoelt die over de hele wereld te krijgen is, maar nooit met NL ondertitels is uitgebracht.

    Ik heb ooit trouwens een topic gestart over zeldzame dvd's, benieuwd of mensen nog leuke titels weten.

  5. #3280

    Standaard

    Tja, 10 euro voor een DVD vind ik ook veel te duur. Ik zoek ze nog wel eens voor de extra's, om tezamen met de Blu-ray-uitgave een complete set samen te stellen. Maar 10 euro geef ik er echt niet aan uit; hier en op Marktplaats zijn ze voor een fractie van die prijs te vinden, en in prima staat. Ook ben ik wel benieuwd naar de 'zeldzame dvd's', want die komen in mijn beleving toch wel uit de US, Japan, Taiwan enz, maar niet uit NL.

  6. #3281

    Standaard

    Zeldzame dvd's zijn toch vooral dvd's die al een tijdje out of print zijn, of die een beperkte oplage hebben gehad.

  7. #3282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zeldzame dvd's zijn toch vooral dvd's die al een tijdje out of print zijn, of die een beperkte oplage hebben gehad.
    Dat snap ik, net zoals je zeldzame vhs-cassettes hebt. De vraag is alleen of veel mensen hier nog in interesseerd zijn en of die dan wel bij de FRS in de ramsj liggen, want dat was het punt dat gemaakt werd door Dan G. Welke titels denken jullie dan aan?

    Het TKA-forum staat vol met OOP-dvd's die toch aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn.

  8. #3283

    Standaard

    Volgens de verkoper in Schiedam liep het tot nu toe wel aardig en leek het een goede zet te zijn geweest. Op het ook op de lange termijn de oplossing was dat moest de tijd uitwijzen zei die

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat snap ik, net zoals je zeldzame vhs-cassettes hebt. De vraag is alleen of veel mensen hier nog in interesseerd zijn en of die dan wel bij de FRS in de ramsj liggen, want dat was het punt dat gemaakt werd door Dan G. Welke titels denken jullie dan aan?

    Het TKA-forum staat vol met OOP-dvd's die toch aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn.

  9. #3284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WBH Bekijk bericht
    Volgens de verkoper in Schiedam liep het tot nu toe wel aardig en leek het een goede zet te zijn geweest. Op het ook op de lange termijn de oplossing was dat moest de tijd uitwijzen zei die
    Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat dit een betere strategie is dan degene die de FRS voorheen hanteerde. De mensen die 10€ of meer voor een dvd of bluray willen betalen sterven uit of kopen online, maar impulsaankopen blijven er altijd wel en dan is een bovengrens van €4,99 een slimme zet.

    Mijn punt was dat deze strategie niet gericht is op de mensen hier op het forum, want die hebben al die titels al, doen niet meer aan dvd, of kopen goedkoper of completere uitgaves online.

  10. #3285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het TKA-forum staat vol met OOP-dvd's die toch aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn.
    Logisch natuurlijk, want niet iedereen heeft dezelfde smaak, of diegene heeft 'm al.

    Daarbij merk ik dat, nu ik een blu-rayspeler heb, ik liever de hd-versie heb dan de 'mindere' dvd, als deze beschikbaar is tenminste.

  11. #3286

    Standaard

    Het gaat niet zo goed met FRS. Zojuist gelezen dat FRS in Sneek is gesloten waarmee het aantal op 39 winkels in Nederland komen te liggen.
    Er zouden op korte termijn nog meer FRS filialen gaan sluiten. Als FRS zo doorgaat worden ze zelfs een OOP winkelketen.

  12. #3287

    Standaard

    Ik denk zelf dat ze het einde van het jaar niet meer zullen halen, wat ze ook zullen proberen.

  13. #3288

    Standaard

    Ik ben in het filiaal in Goes binnengeweest. Het assortiment bevat echt spijtig genoeg niet veel meer dan wat je in de grabbelbakken van Blokker óf in de restwinkels van FRS enkele weken terug ook vond. Jammer, ook dit gaat niet pakken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #3289

    Standaard

    Nu is het doek ook gevallen voor Winterswijk. Per 01 mei dienen ze weg te zijn.

  15. #3290

    Standaard

    Hans Breukhoven: 'Faillissement FRS schuld interim-CEO Herman Hovestad'

    Het faillissement van Free Record Shop is te wijten aan interim-ceo Herman Hovestad. Dat meldt oprichter Hans Breukhoven in een interview met Quote.

    Hans Breukhoven doet de uitspraken in een achtergrondverhaal over investeerder en Free Record Shop-eigenaar ProCures. Ex interim-CEO Hovestad komt er niet goed vanaf. Breukhoven: “Zodra Herman was aangesteld, heeft hij mij verzocht hem de ruimte te geven en zo min mogelijk langs te komen en in de weg te lopen. Dat kwam mij wel goed uit, omdat ik inmiddels naar Londen was verhuisd. Toen is het eigenlijk fout gegaan. Herman (dagsalaris 2.500 euro) stelde direct zijn vriendje Cees van Wijngaarden aan als CFO (dagsalaris van 1.250 euro). Ondanks alle mooie beloften van de heren ‘Wij zijn heel goed met de Rabobank’ ging alles wat ze aanpakten fout. Rabobank zegde het vertrouwen op, de leveranciers geloofden niet in hun onprofessionele plannen en uiteindelijk zegden ook de kredietverzekeraars het vertrouwen in hen op. Daardoor was de boel eigenlijk niet meer te redden.”

    Hovestad is verbaasd over Breukhovens verhaal. “Ik herken me niet in het geschetste beeld. Hij heeft het allemaal niet begrepen, het is niet waar wat hij zegt. Er is geen onvertogen woord gevallen tussen hem en mij. Dit is gewoon onder de gordel.”

    Dat Hovestad de schuld had aan het faillissement is niet de mening van andere betrokkenen, waaronder de curator van Free Record Shop Nederland. Volgens ingewijden zou de ondergang eerder te wijten zijn aan FRS-eigenaar ProCures. De eigenaren, Paul Dumas en Maurits Regenboog, zouden ten tijde van het faillissement hun zakken hebben gevuld. Ook na de doorstart in juli vorig jaar zouden zij vele tonnen aan Free Record Shop hebben verdiend, terwijl leveranciers moesten toezien hoe rekeningen na het faillissement van Free Record Shop België, in november, onbetaald bleven.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

  16. #3291

    Standaard

    Breukhoven heeft helemaal geen recht van spreken aangezien hij al voortijdig het zinkende schip verliet.

  17. #3292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Breukhoven heeft helemaal geen recht van spreken aangezien hij al voortijdig het zinkende schip verliet.
    Hij heeft toch nog aandelen zover ik tenminste heb gehoord.

  18. #3293

    Standaard

    Ach het is wel duidelijk hoe zoiets gaat, niets redden, gewoon ordinair zakkenvullen.

    Zal met Polare hetzelfde zijn.

  19. #3294

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hij heeft toch nog aandelen zover ik tenminste heb gehoord.
    Het is nu vooral makkelijk om met het vingertje te wijzen. Breukhoven had ook wel door als slimme zakenman dat er weinig meer te redden viel aan zijn cash cow. Want het ging al jaren slecht met de FRS en zijn eigen bijdragen door er een halve Expo-winkel van te maken hebben ook niet geholpen. Dan stapt meneer er op tijd uit, stelt een andere directeur aan en als de zaak dan alsnog, zoals al werd verwacht, over de kop gaat komt Breukhoven met het huilverhaal dat ze zijn kindje hebben vermoord. Als die prutser een beetje met de tijd was meegegaan, in plaats van zich aan de laatste strohalm vast te klampen, dan zou de FRS waarschijnlijk nog hebben bestaan.

  20. #3295

    Standaard

    Als het merendeel van de verkopers daar nou eens fatsoenlijk met de spullen was omgegaan, was het al een reden geweest voor mensen om er vaker te komen.

    Verder vind ik het absoluut niet kunnen dat daar ''nieuwe producten'' verhuurd mochten worden aan de medewerkers, en ze vervolgens weer als nieuw voor een dure nieuwprijs te verkopen.

    Over het algemeen gezien ben ik er niet rouwig om dat de keten verdwijnt, hadden ze maar beter hun best moeten doen (uitzonderingen van enkele medewerkers daargelaten).

    Ik zal ze niet missen..

  21. #3296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Als het merendeel van de verkopers daar nou eens fatsoenlijk met de spullen was omgegaan, was het al een reden geweest voor mensen om er vaker te komen.

    Verder vind ik het absoluut niet kunnen dat daar ''nieuwe producten'' verhuurd mochten worden aan de medewerkers, en ze vervolgens weer als nieuw voor een dure nieuwprijs te verkopen.

    Over het algemeen gezien ben ik er niet rouwig om dat de keten verdwijnt, hadden ze maar beter hun best moeten doen (uitzonderingen van enkele medewerkers daargelaten).

    Ik zal ze niet missen..

    Oh god.... iedere keer als jij iets post in dit topic dan gaat het weer hierover. Let it go dude. Tis duidelijk dat je geen fan was van frs, blijf dan ook weg in plaats van keer op keer hetzelfde posten.

  22. #3297

    Standaard

    Breaking news... Nou ja, breaking:

    Free Record Shop in Nederland failliet

    Fresh Entertainment Nederland BV, het moederbedrijf achter de winkelorganisatie van Free Record Shop in Nederland, is dinsdag failliet verklaard.

    Door het faillissement sluiten de resterende 36 winkels de deuren en gaan 55 voltijds en 35 deeltijdbanen verloren. Dit maakte curator Rob Boers bekend.

    In het eerste kwartaal van dit jaar is de markt voor fysieke entertainmentproducten wederom sterk gekrompen en blijven de marktvooruitzichten somber, aldus de curator.

    Door de verdere krimp van de organisatie, waaronder het wegvallen van de Belgische winkels, werd het steeds moeilijker om de inkoop te continueren en passende voorwaarden af te spreken met leveranciers.

    Vorige maand verklaarde Free Record Shop nog verder te willen met de verkoop van grote voorraden film en muziek voor een lage prijs in de vorm van grote outletstores.
    Laatst aangepast door PeterKelder : 22-04-2014 om 14:39

  23. #3298

    Standaard

    We zaten er allemaal al op te wachten, dus geen verrassing hier hoor

  24. #3299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    We zaten er allemaal al op te wachten, dus geen verrassing hier hoor
    Daarom zei ik ook "... Nou ja, breaking"
    Desondanks wel jammer, vond de outlet-formule van de afgelopen weken wel leuk; ik ging in ieder geval weer vaker met een artikel de winkel uit dan de maanden daarvoor.

  25. #3300

    Standaard

    Dan ben jij een uitzondering op de regel er is al 3 maanden geen ruk meer te doen in de winkel.

Pagina 132 van 139 EersteEerste ... 3282122128129130131132133134135136 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •