Pagina 129 van 139 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.201 tot 3.225 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3201

    Standaard

    Het is echt een beetje trekken aan een dood paard.

  2. #3202

    Standaard

    Gisteren en vandaag bij verschillende vestigingen geweest. Jammer om de huidige staat te zien. Zo stond het er rond vorig jaar zomer ook bij Zelfs inventaris stond bij 1 vedtiging te koop. Ze hebben weinig vertrouwen en verwachten dat het licht uit gaat. Ze beredeneren dan in ieder geval gelukkig van procures af te zijn. Hoop het laatste voor ze.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #3203

    Standaard

    Ik ben vandaag weer eens in Den Bosch geweest maar was binnen enkele minuten weer buiten. Het was treurig met een hoofdletter T. De bovenverdieping was afgesloten en beneden stond misschien 5% van wat ze vroeger hadden. Qua PS3 was het alleen oude tweedehands-spellen en de rest was ook minimaal. Dit lijkt me gewoon een uitverkoop en zodra het op is: deuren dicht. Dat vrees ik.

  4. #3204

    Standaard

    In Zutphen is het ook al bar en boos. Was in gesprek met het personeel en die weten helemaal niets. Slechte zaak hoor.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #3205

    Standaard

    Was gister in de vestiging in Oosterhout waar de medewerker wist te vertellen dat
    FRS gaat verdwijnen, zodra de uitverkoop op is gaan de deuren dicht.
    Er zou vervolgens een nieuwe keten opgezet gaan worden met een nieuwe naam.
    Of dit nu betrouwbare info is?... We zullen zien
    YIPPEE-KI-YAY Motherf*****

  6. #3206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Korting in Winterswijk is verhoogd naar 50% op alles. Dus ook op de nieuwste releases (voor zover ze die nog binnenkrijgen). En dan ook nog een hele sectie met 70% korting. Is nu wel zeer aantrekkelijk om spul te halen daar.
    Ja, als je in een van de provincieplaatsen woont waar nog een Free Record Shop te vinden is... Hier in het westen is Free Record Shop compleet uit het straatbeeld verdwenen. Zelfs in Amsterdam is de laatste vestiging gesloten van dit ooit zo grote bolwerk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #3207

    Standaard

    Ja en weet je nou wat het vreemde is aan dit hele verhaal voor ons dorp Marcel... Deze FRS is de enige multi media winkel in het dorp. Weliswaar een groot dorp met drie grote winkelstraten maar het blijft een dorp. Als de FRS zou verdwijnen kun je voor je games nog wel terecht bij de Intertoys bijvoorbeeld en voor (een selecte) dvd/blu ray collectie bij de Blokker maar verder zul je voor je blu ray's en cd's een heel stuk moeten reizen. Daarom had ik niet verwacht dat hij bij ons zou verdwijnen.

  8. #3208

    Standaard

    En zojuist op een nieuwssite: freebees stoppen met partnerschap met frs. Per 2 maart. Zal dan de stekker er definief uit gaan?


    daarnaast las ik dat men gestopt is met het verlengen van huurcontracten. Breda, amsterdam zijn inmiddels dicht. Den helder volgt zaterdag.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  9. #3209

    Standaard

    FRS Den helder is al dicht sins afgelopen zaterdag

  10. #3210

    Standaard

    Ze kunnen beter nu gelijk de deuren sluiten..alles wat er nu aangeboden word in de winkel is niks soeps meer..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #3211

    Standaard

    sorry voor de medewerkers, maar beter alles opdoeken, want dit concern lijkt me geen bestaansrecht te hebben.

  12. #3212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    sorry voor de medewerkers, maar beter alles opdoeken, want dit concern lijkt me geen bestaansrecht te hebben.
    Lijkt?
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  13. #3213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Lijkt?
    Wilde eigenlijk wat anders neerzetten, maar aangezien hier mensen zitten die direct betrokken zijn bij FRS wilde ik niemand in het harnas jagen, vandaar ik het zo beschreven heb.

  14. #3214

    Standaard

    Oh trust me... ik werk al 13 jaar bij FRS en zelf ik heb er ondertussen wel genoeg van. Het lijkt me vrij duidelijk dat het binnen de kortste tijd voorbij is... we hebben er echter nog niks officieels over gehoord. Veel medewerkers hebben er nu ook gewoon echt geen zin meer in, maar de banen liggen niet voor het oprapen. Maargoed, als het eenmaal zover is dan heb ik wel definitieve duidelijkheid ... en kan ik me volledig storten op de zoektocht naar een leuke nieuwe baan.

    Zonde dat het zover heeft moeten komen. Er zat echt nog wel toekomst in het bedrijf, met de juiste partner en aanpak. Helaas zijn er teveel dingen misgegaan (zowel extern als intern) waardoor het nu bijna voorbij is. Overigens denk ik wel dat dit soort winkels over 10 jaar helemaal niet meer bestaan. Het grootste deel van de vaste klantenkring tikt nu al bijna de 50 aan, en de jeugd (lees: onder 30) blijft weg. En dat was juist een grote afnemersgroep voor ons. Maargoed, digitalisering hou je niet tegen... en het feit dat die groep mensen hun zuurverdiende centen eerder uitgeeft aan mobieltjes, kleding en het duurder wordende uitgaansleven.. dat helpt ook niet. Op dit soort fora zitten de liefhebbers en verzamelaars, maar geloof me ... de meeste mensen zoeken geen fysiek product meer. Want "waarom betalen voor een cd/dvd als je ook gewoon gratis kunt downloaden?" Een veel gehoorde quote in de winkels. Maar zoals ik eerder zei, leg ik de schuld niet alleen bij externe factoren neer. Ook intern is er genoeg verkeerd gegaan, maar dat hou ik dankzij de loyaliteit die er nog is gewoon voor me.

    Gelukkig heb ik nog enigzins de hoogtijden van frs mee kunnen maken (opkomst van dvd enzo), mooie tijd gehad.

  15. #3215
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Succes met deze onzekere tijden. Jammer genoeg is het wel inherent aan de tijd van nu. Over een paar jaar zul je dit soort winkels inderdaad minder terugvinden en dat zal zich niet beperken tot de FRS. Eigenlijk niet anders dan de kleine kruidenier en andere speciaalzaken die het onderspit delfde ten voordele van de supermarkten en anderen grote ketens, enkele decennia terug. Ambacht is bijna uitgestorven en winkelen in elke grote stad is bijna een feest van oeverloze herkenning.

    Misschien de kans voor de kleine ondernemer om straks weer zo'n uniek, doch pittoresk liefhebbers winkeltje te beginnen.
    Wel - wederom - jammer, want ik heb jarenlang tot de fanatieke doelgroep behoort. Wederom? Omdat ik een tijd geleden al afscheid had genomen van de FRS.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #3216

    Standaard

    Als keten is het inderdaad lastig, maar als je kleinschaliger een goede winkel neerzet, kan je best nog verdienen aan dvd's. In Den Bosch zit er 1 en die loopt m.i. nog goed. Maar die verkoopt dan niet de top 10 maar gewoon veel titels die je elders niet ziet. Voor de top 10 moet je dan naar de webwinkels. Maar als FRS gewoon goed beleid had gevoerd, hadden ze nu nog gewoon bestaan. Het is toch de eigen schuld van de oude en nieuwe leiding.

  17. #3217

    Standaard

    De kleinere winkels die er nu nog zijn hebben een onderscheidende formule waardoor je graag de omweg maakt om er te komen. Maar het heeft ook wel met type aanbod en prijs te maken. Zoals bij mij zijn er twee winkels die qua formule onderscheidend zijn: ze bieden elk CD's, DVD's en Vinyl (en ene paar bluray's maar die tel ik niet mee) aan met niet alleen de nieuwste titels maar ook wat onbekend en alternatief. Echter heeft de meest favoriete voor mij ook bakken en bakken met tweedehands vinyl en dat vind ik heerlijk om doorheen te struinen. En voor een paar euro vind je er altijd wel iets leuks. Dat maakt het voor mij leuk. Maar de massa opstellingen van de FRS met alleen maar de nieuwste titels voor de hoofdpijs doet het niet meer voor mij..... Daarnaast zitten ze haast niet meer in de randstad dus wat dat betreft....

  18. #3218

    Standaard

    Net weer eens even gekeken hoe de plaatselijke Free Record Shop er bij stond. Na de vorige sluiting is deze winkel open gebleven en is de winkelinrichting compleet op de schop gegaan. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er al een maand of twee niet meer binnen was geweest. De winkel vertoonde weer bijzonder veel gelijkenissen met de periode net voor de vorige sluiting. Geen nieuwe titels, lege schappen en kortingen. Er hing een bordje met sluitingsverkoop nog 4 dagen. Eigenlijk ben ik vergeten te vragen of dan de deur dan echt definitief dicht gaat. Aan de ene kant wel jammer, want sinds ik het mij kan herinneren heeft daar altijd een platen en cd winkel gezeten, aan de andere kant kon het zo ook niet meer verder gaan. Voor de muziek een aardig alternatief terug gekregen, voor de films is het aanbod toch wel erg beperkt geworden met een paar rekken bij V&D en Blokker, maar als het goed is beginnen ze deze maand met de bouw van een Mediamarkt welke eind dit jaar dan zou moeten openen.

  19. #3219

    Standaard

    Doetinchem? Die gaat idd dicht, en ook niet meer open zover ik weet.

  20. #3220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Doetinchem? Die gaat idd dicht, en ook niet meer open zover ik weet.
    Zelfde signalen uit Tilburg. Wageningen wist men afgelopen week nog niets over de toekomst, maar echt heel zonnig zagen ze het niet in.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #3221

    Standaard

    In Winterswijk had men het al over een geïnteresseerde huurder voor het pand. Zal ook wel einde oefening zijn.

  22. #3222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Doetinchem? Die gaat idd dicht, en ook niet meer open zover ik weet.
    Had er inderdaad even bij moeten vermelden dat het inderdaad om Doetinchem ging. Toch spijtig dat een dergelijke winkel haar deuren moet sluiten. Zoals gezegd zat daar zolang ik mij kan herinneren al een platenwinkel, ook voordat het FRS werd. Ze hebben zichzelf in ieder geval kapot gemaakt tot de vorige leegverkoop begon hingen ze daar nog met de benen uit en ik had het idee dat na de heropening het zelfs weer wat aantrok.

    Ik vraag me wel af waarom de hele indeling nog een keer op de schop is gegaan en de winkel überhaupt nog open is gegaan na de vorige sluiting voor slechts een paar maanden. Dit kan in mijn ogen nooit een serieuze poging geweest zijn om nog een doorstart te maken.

  23. #3223

    Standaard

    wel wageningen zal wel niet meer lang meegaan heb er nog een beetje een slag kunnen slaan door nog wat films mee te nemen maar nu is huilen met de pet op
    ze wachten tot het bijna leeg is het zal wel deze maand nog dicht gaan

  24. #3224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gamemaster Bekijk bericht
    Ik vraag me wel af waarom de hele indeling nog een keer op de schop is gegaan en de winkel überhaupt nog open is gegaan na de vorige sluiting voor slechts een paar maanden. Dit kan in mijn ogen nooit een serieuze poging geweest zijn om nog een doorstart te maken.
    Dat zou zo maar eens kunnen.

    http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-echte-verhaal

    Je maag draait er vanom. En de bedrijfsnaam Polare zou zomaar omgwisseld kunnen worden voor een ander bedrijf van ProCures...
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  25. #3225

    Standaard

    In de reacties onder het stuk komt de schrijver aardig terug op zijn artikel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 129 van 139 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •