Pagina 124 van 139 EersteEerste ... 2474114120121122123124125126127128134 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.076 tot 3.100 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3076

    Standaard

    Cosmox.nl is nog gewoon online

  2. #3077

    Standaard

    Mede door de problemen met frs. De beheerder ECI heeft reeds toegegeven dat de groei dit jaar na het failissement helemaal is ingestort omdat mensen geen weet hebben dat de online handel een ander bedrijf is, en dus wantrouwig zijn voor een bestelling te plaatsen.

    In dat opzicht is het plots wegvallen van zulke groei een probleem.

  3. #3078

    Standaard

    Frs.nl is uit de lucht. Op de website staat het volgende:

    Door omstandigheden is de Free Record Shop website niet beschikbaar

  4. #3079

    Standaard

    De website van FRS in zowel Nederland als België staat op zwart. En dat komt door het volgende:

    Websites Free Record Shop op zwart door surseanceaanvraag E-Ways

    Het is vandaag niet meer mogelijk om op zowel de Nederlandse als Belgische website van Free Record Shop bestellingen te doen. Dit zou te maken hebben met de aanvraag van uitstel van betaling van e-commercebedrijf E-Ways.

    Vorige week heeft E-Ways surseance van betaling aangevraagd. De ECI-dochter zorgt onder meer voor de opslag en orderverwerking van onder andere boekenclub ECI, De Telegraaf en Free Record Shop. Hoewel op de E-Ways-website geen melding wordt gemaakt van de surseanceaanvraag, staan de websites van Free Record Shop Nederland en België op zwart. Op de portals is enkel het FRS-logo te zien met de zin ‘door omstandigheden is de Free Record Shop-website niet beschikbaar’.

    Op de Facebookpagina van de winkel klagen verschillende consumenten over het feit dat de bestelde kerstcadeaus nog niet binnen zijn gekomen. Ook op Klacht.nl zijn klachten te lezen over niet-geleverde producten en nog niet ontvangen terugbetalingen.

    ECI is verantwoordelijk voor de exploitatie van de FRS-websites. Op moment van schrijven was niemand beschikbaar voor aanvullend commentaar.

    Eerder deze maand werd bekend dat het faillissement van de fysieke entertainmentwinkels ook uitwerking heeft gehad op het digitale gedeelte. Volgens commercieel directeur Hubert de Koning groeide de online omzet tot de Nederlandse faillissementsaanvraag met circa veertig procent. Daarna zou deze ‘zo goed als verdampt zijn’.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

    De website van E-Ways is "in onderhoud".
    Laatst aangepast door Frank : 01-01-2014 om 16:49

  5. #3080

    Standaard

    Hoe moet dat nu dan met produkten die al in bestelling staan en al zijn betaald? Worden die geannuleerd of nog gewoon opgestuurd?

    Niet echt een goede manier om je klanten te willen behouden door zo'n summier bericht op je website te plaatsen, zonder enige informatie over wat men kan proberen om de produkten alsnog geleverd te krijgen, of hun geld terug te vorderen... Wat een prutsers.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 01-01-2014 om 19:35

  6. #3081

    Standaard

    Volgens een bericht op Hardware.info wordt er verwacht dat er een doorstart gemaakt gaat worden, maar hier komt pas over een week of twee duidelijkheid over. Klanten zullen dus geduld moeten hebben voordat ze weten waar ze aan toe zijn. Bij faillissementen is het echter helaas zo dat je als klant meestal aan het kortste eind trekt.

  7. #3082

    Standaard

    Eway is al failliet, aangezien ze al werkten onder toezicht, dat is namelijk het doel van zulk systeem kunnen blijven opereren onder bescherming.

    echter de opdrachtgever ECI is nu ook in bescherming gegaan, aangezien klanten geen bestelling plaatsen bij eway maar bij ECI zijn zij verantwoordelijk voor de bestelling.

  8. #3083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Eway is al failliet, aangezien ze al werkten onder toezicht, dat is namelijk het doel van zulk systeem kunnen blijven opereren onder bescherming.

    echter de opdrachtgever ECI is nu ook in bescherming gegaan, aangezien klanten geen bestelling plaatsen bij eway maar bij ECI zijn zij verantwoordelijk voor de bestelling.
    Volgens het eerdere bericht van Twinkle is alleen die Eway in surseance. ECI zelf heeft geen surseance aangevraagd. Ik heb nog even via faillissementsdossier gezocht op ECI en dat levert alleen http://www.faillissementsdossier.nl/...ken.aspx?q=ECI op. Er zijn een paar sites die bedrijven door elkaar aan het halen zijn.
    Laatst aangepast door martwout : 02-01-2014 om 08:30

  9. #3084

    Standaard

    Dus Cosmox zit niet in de problemen ? Ik zou echt balen als die zou verdwijnen

  10. #3085

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dus Cosmox zit niet in de problemen ? Ik zou echt balen als die zou verdwijnen
    Als Cosmox zijn orders via E-Way laat lopen dan hebben ze ook een probleem. Maar dat de online-advertentie en webshop plat ligt door surseance heeft duidelijk alleen met E-Way te maken. Over ECI zelf is niets te vinden.

  11. #3086
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  12. #3087

    Standaard

    Het blijft een vicieuze cirkel
    Fysieke winkel gaat failliet => er komen geen bestellingen meer binnen bij de webwinkel => Fysieke winkel wordt net op het nippertje gered => De schade aan de webwinkel is intussen zo groot dat die alsnog over kop gaat => De fysieke winkels verliezen klanten want de klanten denken dat die net als de webwinkel failliet zijn => ...

    Een overnemer zou daar eens tabula rasa mee moeten maken, en vooral de naam Free Record Shop veranderen in iets anders, want de merkimagoschade is niet meer te overzien. De term FRS is tot op het bot verbrand.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #3088

    Standaard

    Ze hebben de algemene facebookpagina (frsNL) ook vandaag uit de lucht gehaald.

    Zo kweek je natuurlijk geen goodwill bij je klanten die je nog niet geleverde produkten bent verschuldigd.

  14. #3089

    Standaard

    Ik hoop dat Cosmox & ECI blijven. Voor België zijn dit de enige DVD/Blu-ray webwinkels waar je kan betalen na ontvangst van je bestelling.

  15. #3090

    Standaard

    Het jaar begint goed, de grootste entertainment store uit Londen gaat nu ook dicht.

    http://www.superdeluxeedition.com/co...es/#more-25344

  16. #3091
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nu is het wel zo dat er binnen een paar honderd meter twee zaten op Oxford street. De gene die nog open blijft is echter maar een klein winkeltje.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #3092

    Standaard

    Ik denk dat het tijdperk van draagbare media toch echt over en uit is. Waarschijnlijk zul je in grote ketens zoals Media Markt en Saturn over vijf jaar ook geen enkele dvd/cd meer kunnen kopen.

  18. #3093

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik denk dat het tijdperk van draagbare media toch echt over en uit is. Waarschijnlijk zul je in grote ketens zoals Media Markt en Saturn over vijf jaar ook geen enkele dvd/cd meer kunnen kopen.
    Zou ik toch wel een spijtige zaak vinden moest dit werkelijkheid worden...
    BD (1243) What i Watch

  19. #3094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik denk dat het tijdperk van draagbare media toch echt over en uit is. Waarschijnlijk zul je in grote ketens zoals Media Markt en Saturn over vijf jaar ook geen enkele dvd/cd meer kunnen kopen.
    Zo lang er nog consumenten zijn zoals ik die alleen maar fysieke media kopen zal er nog wel een markt blijven bestaan, wees gerust. Zelfs vinylplaten bestaan nog.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #3095

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik denk dat het tijdperk van draagbare media toch echt over en uit is. Waarschijnlijk zul je in grote ketens zoals Media Markt en Saturn over vijf jaar ook geen enkele dvd/cd meer kunnen kopen.
    Dikke zever, de verkoop verschuift gewoon van winkels naar online webwinkels, en de consument is prijsbewuster geworden en zal het niet nalaten bij Amazon te kopen als er NL OT aanwezig is.

    De lokale markt heeft zichzelf kapot gemaakt, met dank aan de producenten en de groothandelaars die durven belachelijke prijzen vragen voor films en series.

  21. #3096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Dikke zever, de verkoop verschuift gewoon van winkels naar online webwinkels.
    Hoezo dikke zever? Dat is toch precies wat ik zeg? Over paar jaar zul je alleen nog online je films/muziek kunnen kopen.

  22. #3097

    Standaard

    Wat ik zo zonde vindt is dat Van Breukhoven destijds Van Leest feitelijk heeft "opgeofferd" voor FRS. Van Leest was geweldig: winkels met een fijne sfeer, kundig personeel, een goed assortiment en ook regelmatig allerlei leuke acties en initiatieven (ik heb thuis nog een zeefdruk van Herman Brood aan de wand hangen die ik bij hen bij elkaar heb gespaard). Ik vond het altijd heel prettig om daar te winkelen (in tegenstelling tot het winkelen bij FRS). Juist dat soort zaken lijken het nu weer goed te doen en een toekomst te hebben. Bijv. Plato lijkt het momenteel weer goed te doen. Maar Van Leest bestaat niet meer en de definitieve ondergang van FRS lijkt een kwestie van tijd.

  23. #3098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Hoezo dikke zever? Dat is toch precies wat ik zeg? Over paar jaar zul je alleen nog online je films/muziek kunnen kopen.
    Niet echt, je zegt dat "het tijdperk van draagbare media over en uit is". Dat klinkt alsof draagbare media als medium over en uit is en dat alles via online media gaat (Spotify e.d.). Dat is toch iets anders dan te stellen dat de verkoop van draagbare media verschuift van offline naar online.

  24. #3099

    Standaard

    Even OT: dat nieuws over die HMV in Oxford Street komt inderdaad erg ongelegen ja. Het was één van de enige entertainment stores in het hartje van de stad waar ik nog terecht kon: vroeger ging ik vaak langs bij die op Piccadilly Circus maar die was ook al dicht. Fopp, ooit een dochterbedrijf van HMV, heeft nog één filiaaltje nabij Shaftesbury Avenue maar prijzen zijn er vaak redelijk hoog. Spijtig.

    Wat FRS betreft: de situatie waar ze nu in zitten heeft zich niet in 1 dag voorgedaan. Als Hilco in de UK al zo zwaar bezig is met de hakbijl bij HMV, dan zie ik ze hier niet alle winkels openhouden...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #3100

    Standaard

    Free Record druk met onbereikbare website

    Winkelketen Free Record Shop is druk bezig om zijn website, die al meerdere dagen uit de lucht is, weer online te krijgen. Dat liet Maurits Regenboog, mede-eigenaar van Free Record Shops grootaandeelhouder ProCures, vrijdag weten.

    Doordat de exploitant van de website, ECI, op omvallen staat, is de webshop sinds eind december niet meer bereikbaar. Regenboog sluit niet uit dat Free Record Shop met een nieuwe beheerder in zee moet, of dat de keten de website weer in eigen beheer neemt. Wanneer mensen weer cd's, dvd's en computerspelletjes online kunnen bestellen, is nog onbekend.

    ECI, beter bekend als de boekenclub, runt de site al zo'n 2 jaar. Free Record Shop-oprichter en toenmalig bestuursvoorzitter Hans Breukhoven droeg het beheer van de webwinkel eind 2011 over aan ECI, om zich zelf meer op de verkoop in de winkels te kunnen richten.

    ECI verkeert momenteel in financiële problemen en kreeg dinsdag uitstel van betaling. Dochterbedrijf E-Ways Fulfilment Center is failliet verklaard. ECI werd in 1967 opgericht om het lezen in Nederland te stimuleren. In 2010 transformeerde het bedrijf van een boekwinkel uitsluitend toegankelijk voor leden, in een op onlineverkoop gerichte retailer waar iedereen producten kan bestellen.

    Bron: AD.nl

Pagina 124 van 139 EersteEerste ... 2474114120121122123124125126127128134 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •