Pagina 123 van 139 EersteEerste ... 2373113119120121122123124125126127133 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.051 tot 3.075 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3051

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    FRS zit toch nog alleen nog maar in plaatsen waar geen MM is?
    Nee, FRS zit ook in plaatsen waar wel een MM of Saturn is (Alkmaar, Amsterdam, Rotterdam, Tilburg)

  2. #3052

    Standaard

    Hilco doet bod op Free Record Shop België

    De Britse investeerder Hilco heeft een bod gedaan op Free Record Shop België. In een persbericht onderstreept het bedrijf de cruciale rol van de verhuurders van de winkelpanden.

    Hilco heeft toch een bod gedaan op de Belgische tak van Free Record Shop. Gisteren lieten de curatoren weten nog geen concreet aanbod van de Britse investeringsmaatschappij te hebben ontvangen. Hilco heeft in een persbericht bevestigd dat er inmiddels wel een bod is gedaan.

    Hoeveel de investeerder wil betalen voor het failliete keten is onbekend. De rol van de verhuurders van de winkelpanden noemt Hilco ‘cruciaal’. 'Succesvolle onderhandelingen met de verhuurders zullen van doorslaggevend belang zijn voor de levensvatbaarheid van de keten op lange termijn.' De investeerder wil 'aangemoedigd door de kennelijk oprechte wens van alle betrokken partijen' een zo groot mogelijk deel van Free Record Shop verder doorzetten.

    Het is nog niet bekend of Hilco nog interesse heeft in de Nederlandse winkels van Free Record Shop.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

    Onduidelijkheid over toekomstige exploitatie webwinkel FRS

    Het is niet bekend of ECI in 2014 wederom de webportal van Free Record Shop gaat exploiteren. Nog voor de problemen met de FRS-winkels werd al duidelijk dat de keten de online exploitatie weer in eigen hand wilde nemen.

    Er is nog geen definitief besluit genomen of ECI ook volgend jaar de webwinkel van Free Record Shop gaat voeren. Hubert de Koning, commercieel directeur ECI, meldt tegenover RetailNews dat hij op termijn nog een gesprek verwacht met Free Record Shop over de toekomst van het online kanaal. Een continuering van de huidige situatie of een andere vorm van samenwerking behoort daarbij onder meer tot de mogelijkheden.

    Het faillissement van zowel de Nederlandse als Belgische tak van Free Record Shop heeft zijn uitwerking op zijn webwinkels gehad, aldus De Koning. "In de maanden tot en met mei groeide de online omzet met circa veertig procent." Dat percentage is na het Nederlandse faillissement op 28 mei volgens hem 'zo goed als verdampt'. "Er is nog een klein plusje over", aldus de commercieel directeur.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  3. #3053

  4. #3054

    Standaard

    Nu FRS weg is in Utrecht denk ik er bijna nooit meer aan. Het was wel fijn om wat meer keuze te hebben, en wat andere titels. Nu is helaas alleen nog maar media markt over in een grote plaats als Utrecht. Ik denk dat volgend jaar FRS helaas nergens meer bestaat.

  5. #3055

    Standaard

    Ik was gisteren tijdens een dagje Limburg ook weer in winkelcentrum Belle Ile in Luik. De FRS daar gaat sluiten volgens de aanplakbiljetten. Ze hadden nu een 2+1-uitverkoop. De prijzen was niet lager dan elders maar toch een Beverly Hills Cop bluray gratis meegepakt via die aktie.

  6. #3056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Nu FRS weg is in Utrecht denk ik er bijna nooit meer aan. Het was wel fijn om wat meer keuze te hebben, en wat andere titels. Nu is helaas alleen nog maar media markt over in een grote plaats als Utrecht. Ik denk dat volgend jaar FRS helaas nergens meer bestaat.
    Dat is ook wel te merken aan de prijzen bij Media Markt dat ze de enige winkel in Utrecht zijn die nog een filmaanbod heeft.

  7. #3057

    Standaard

    Indien iemand de inboedel van een winkel wil kopen, sla je slag (het gaat om de inrichting, niet om de voorraad), voor 750 euro heb je je eigen FRS

    http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p...UCTION_ID:5264
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  8. #3058

    Standaard

    Tsja, aangezien er zelfs geen computer systeem en kassa's bij horen, gaat het eigenlijk dus enkel maar om de rekken in de filialen.... En misschien hier en daar nog een doos met enkele duizenden papieren disc hoesjes

  9. #3059

    Standaard

    Zijn ze in belgie nu allemaal dicht of hoe zit t nu?
    T2: I'll Be Back!

  10. #3060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    Zijn ze in belgie nu allemaal dicht of hoe zit t nu?
    http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...verkocht.dhtml

    Dus blijkbaar is de deal met Hilco nog steeds niet rond. Het lijkt wel alsof ze daar dezelfde kant opgaan als in Nederland: dat het weer langer duurt dan nodig en de schade weer te groot is.

  11. #3061

    Standaard

    Hier in de plaatselijke FRS hangt er sinds een paar dagen een papier tegen het raam met melding: "Zaak over te nemen wegens faillissement.".
    De "Alles moet weg. 2+ 1 gratis" affiches hangen er al langer.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  12. #3062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    Zijn ze in belgie nu allemaal dicht of hoe zit t nu?
    Als de inboedel al geveild wordt, dan zijn volgens mij de kansen op een doorstart intussen nul.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #3063

    Standaard

    Is eigenlijk bekend wanneer die fillialen officieel sluiten? Ik veronderstel dat op 31 december 's avonds de laatste maal aflsuiten? Ongelooflijk jammer, buiten FRS is hier letterlijk niets in de buurt waar je een aanbod blu-ray titels kan vinden. FUN heeft enkel een heel beperkt aanbod kinderfilms, Standaard Boekhandel neemt geen blu-ray meer in huis. De eerste Dreamland (waarvan het aanbod heel beperkt is) is al 30 minuten rijden met de wagen. De eerste Mediamarkt bijna 40 minuten. En verder is er niets. Absoluut niets.

  14. #3064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Is eigenlijk bekend wanneer die fillialen officieel sluiten? Ik veronderstel dat op 31 december 's avonds de laatste maal aflsuiten?
    Inderdaad.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #3065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    En verder is er niets. Absoluut niets.
    Er is toch de FNAC? Ik ben het afgelopen weekend in Brugge geweest en daar hij de FRS nog een paar leuke titels in de 2+1 gescoord, en ben ook bij FNAC geweest en die hebben ook een groot aanbod aan dvd en Blu-ray.

  16. #3066

    Standaard

    FNAC heeft nu niet bepaald veel filialen en (alweer) niets in de buurt.

  17. #3067

    Standaard

    Geen banenverlies bij Free Record Shop door overname
    De Britse investeringsmaatschappij Hilco neemt de winkelketen Free Record Shop over. Dat bevestigt de curator. Het personeel kan aan de slag blijven.

    Bron: Demorgen.be

  18. #3068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er is toch de FNAC? Ik ben het afgelopen weekend in Brugge geweest en daar hij de FRS nog een paar leuke titels in de 2+1 gescoord, en ben ook bij FNAC geweest en die hebben ook een groot aanbod aan dvd en Blu-ray.
    Schandalige prijzen soms bij Fnac Antwerpen en Wijnegem.

    Kan geen oordeel vellen over Brugge want die winkel heb ik nog niet bezocht.

  19. #3069

    Standaard

    En dan gebeurt er dit:
    http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...ingsgroep.aspx

    Bij Fnac ga ik toch ook enkel als het niet anders kan. Diegene die daar de prijzen bepaalt leeft op een andere planeet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #3070

    Standaard

    Ik ben blij dat die mensen hun job kunnen houden, maar zijn er wel échte toekomstperspectieven voor hen? Terwijl ik vroeger wekelijks klant was bij FRS, moet ik al ferm terugdenken aan wanneer ik er voor het laatst bij de kassa gepasseerd ben. In ieder geval niet in de afgelopen twee jaar, mede omdat hun aanbod zo schamelijk was en de prijzen niet scherp genoeg meer. Ook Fnac laat ik dezer dagen aan me voorbij gaan, soms inderdaad écht vreemde prijzen en ik loop er gewoon niet graag in rond. De enige fysieke winkels waar ik nog geregeld koop zijn Saturn en MediaMarkt. Al de rest koop ik tegenwoordig online.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  21. #3071

    Standaard

    Hilco: ‘Alleen akkoord over inboedel’

    Hilco heeft alleen een akkoord bereikt over de inboedel van de Belgische tak van Free Record Shop. Daarmee nuanceert de investeringsmaatschappij het bericht van de curatoren dat de winkelketen is overgenomen. Het is nog onduidelijk hoeveel winkels open blijven en hoeveel personeel mag aanblijven.

    Curator Thierry Van Doosselaere bevestigt dat Hilco alleen de inboedel van Free Record Shop heeft overgenomen. Het risico van de verdere onderhandelingen met de eigenaars van de huurpanden en de leveranciers ligt volgens hem nu bij de investeerder. “Hilco heeft de intentie uitgesproken om 67 winkels open te houden en daarvoor is nu eenmaal personeel nodig”, stelt hij. De werknemers van Free Record Shop België zijn bij het faillissement ontslagen en werken sindsdien met tijdelijke contracten.

    De opdracht van de curatoren stopt volgens Van Doosselaere op 1 januari. Vanaf dan krijgt Hilco de volledige verantwoordelijkheid over de keten.

    Na het faillissement van de Nederlandse afdeling van Free Record Shop maakte ProCures een doorstart met 49 van de 141 winkels. In België ging de investeerder met zeventig van de 75 winkels verder. De Belgische winkels gingen uiteindelijk failliet, nadat de operationele verliezen volgens mede-eigenaar Paul Dumas opliepen. “In Nederland hebben wij de winkels schoongemaakt, maar dat is daar nog niet gebeurd”, liet hij destijds weten.

    Bron: www.retailnews.nl.

  22. #3072

    Standaard

    Pfff, met al dat gedoe zou je er toch uberhaupt niet meer voor willen werken?

  23. #3073

    Standaard

    ik kan ook zeker wel zeggen dat ik er een beetje moedeloos van word. Ondertussen wel aan het zoeken naar een andere baan, maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt helaas.

  24. #3074

    Standaard

    En intussen gaat het met ECI, die onder andere de FRS webshop exploiteert, ook al niet goed:

    http://nl.hardware.info/nieuws/38377...n-betaling-aan
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #3075

    Standaard

    Dus dan gaat cosmox (waar ik regelmatig bestel) ook al verdwijnen misschien
    Er blijft niets meer over man.................

Pagina 123 van 139 EersteEerste ... 2373113119120121122123124125126127133 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •