Pagina 101 van 139 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.501 tot 2.525 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2501

    Standaard

    Weet nog goed...
    Mijn allereerste lp die ik kocht was bij FRS in Schiedam het hele kleine winkeltje in Broersveld...
    Dat was een lp van David Bowie - Changesone... Dat was in 1976..
    Gekocht voor fl 9.95... ik was 13 jaar toen

    En vanaf toen ging ik iedere week een lp halen van mijn zakgeld.
    Keek altijd uit naar de Zaterdag dat ik weer zakgeld kreeg van mijn ouders..
    Ging toen snuffellen in alle bakken daar en vond altijd wel iets om te kopen..
    Ik heb ze ook nog allemaal..die lp's die ik kocht...



  2. #2502

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!
    Die curatoren zijn net begonnen, dus dat is wel erg voorbarig.

  3. #2503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Die curatoren zijn net begonnen, dus dat is wel erg voorbarig.
    Vond ik ook, maar ja ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb.
    Gewoon afwachten dus.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  4. #2504

    Standaard

    mag er niet aan denken als de free record hier in Ninove (België) verdwijnt, waar moet ik dan nog komende releases halen? 3 keuzes: standaard boekhandel? Bart Smit? Carrefour? Leveringen zijn hier nooit op de releasedatum, je moet maar gokken wanneer je naar die winkels gaat een week of 2 later

  5. #2505

    Standaard

    Ik vind het erg voor het personeel maar persoonlijk maakt het me niet uit dat de FRS verdwijnt. Kwam er al jaren niet meer. Online bestellen is het enige wat ik nog doe..........gewoon perfect. De mediamarkt is de enige winkel waar ik nog wel eens een DVD of bluray haal.

    Tijden veranderen............en heel snel op dit moment

  6. #2506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik was afgelopen woensdag nog bij de FRS hier in Helmond, maar die was alles behalve leeg. Er stonden nog genoeg CD's, DVD's en Blu-ray's. Wel minder dan voor de uitverkoop, maar om nou te zeggen dat het al weken leeg was vind ik overdreven.
    Mijn broer had erover dat in de blu-ray bakken al weken niks meer lag. Verder weet ik het niet, want ik kom daar verder nooit. Toen ik er kwam vorige week lag er amper blu-ray's de bakken waren meer dan 3 kwart leeg. Naar cd's en dvd's kijk ik niet.

  7. #2507

  8. #2508

    Standaard

    Als iemand hier een tekst zonder bron neerzet zoals "hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!", dan moet je dat met een flinke korrel zout nemen, denk ik ....

  9. #2509

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Mijn broer had erover dat in de blu-ray bakken al weken niks meer lag. Verder weet ik het niet, want ik kom daar verder nooit. Toen ik er kwam vorige week lag er amper blu-ray's de bakken waren meer dan 3 kwart leeg. Naar cd's en dvd's kijk ik niet.
    Dan vind ik je reactie begrijpelijk. Ik kijk wel naar CD's en DVD's, dus vandaar mijn reactie.
    Laatst aangepast door Frank : 28-05-2013 om 18:18

  10. #2510

    Standaard

    Bijna alles is weg in Den Bosch..maar wat kan je met een doorstart verwachten?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #2511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Bijna alles is weg in Den Bosch..maar wat kan je met een doorstart verwachten?
    Een winkeltje waar ze de ingeleverde 2e handse (Games, Dvd's etc) spullen gaan verkopen misschien, als ze dat al niet deden

  12. #2512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Een winkeltje waar ze de ingeleverde 2e handse (Games, Dvd's etc) spullen gaan verkopen misschien, als ze dat al niet deden

    Aan de ene kant vind ik dit nog geen slecht geen idee. Het idee achter De Slegte werkt wel, boeken verkopen misschien wel beter dan dat iedereen maar over zeikt.

    Het is trouwens een goed idee voor mensen die van bepaalde NL blu's/dvd's af willen en die er geen zout mee voor zouden kunnen krijgen.
    Ik zeg het u, als je hier bv 2,50 euro winst wilt overhouden aan je verkoop, moet je blu of dvd al minstens 8,5 euro zetten (wat hier praktisch niet verkoopt) op t forum.
    Als ik hier soms prijzen zie van amper 3 à 5 euro per blu, weet ik dat je zelf met verlies koopt. Dan is FRS wel handig als je er een pak hebt (zoals ik vorige week een stuk of 9, had ik nog 25 euro voor).

    Maar... zelf tweedehands Blu's kopen ben ik ook niet zo happig voor. Zo'n handel is dus specifiek voor mensen die gewoon sporadisch eens een blu willen aankopen (grosso modo publiek). De die hard blu kopers zitten toch trouwens hier op 't forum, en zoals gezegd kopen de meeste al hun ding online.

  13. #2513

    Standaard

    Artikel van één van onze redacteurs:

    http://www.dvdinfo.be/artikel.php?id=164
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #2514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Artikel van één van onze redacteurs:

    http://www.dvdinfo.be/artikel.php?id=164
    Mooi stuk dat het allemaal goed samenvat.

    Hier op het forum denkt men vaak dat BD de nieuwe standaard is, net zoals vhs en dvd dat ooit waren; dat is dus zeker niet het geval en ook BD zal last krijgen van de in totaal dalende markt op de langere termijn en nog meer een nicheproduct worden dan zij nu al is.

    Waarom BD gepusht wordt door MM en Saturn komt denk ik ook doordat de benodigde hardware, zoals hd-tv's, hd-audio en spelers, lucratiever is. De consument die met dvd genoegen neemt heeft hier geen boodschap aan.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-05-2013 om 07:06

  15. #2515

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Artikel van één van onze redacteurs:

    http://www.dvdinfo.be/artikel.php?id=164
    Ik heb maar 1 opmerking. In de intro wordt gesteld dat de keten verdwijnt. Maar dat is nog niet duidelijk. Dat is pas zo als de curatoren concluderen dat de doorstart niet mogelijk is. Dan pas is het een feit dat FRS helemaal verdwijnt. Wellicht kunnen jullie dat nog vermelden.

    Als FRS daadwerkelijk verdwijnt, heb je alleen nog Mediamarkt als echte winkel. Saturn heeft m.i. een kleiner aanbod. Blokker en V&D (met name sommige filialen) hebben minder aanbod en dan heb je ernaast nog de speciaalzaken in sommige plaatsen. Het zal dus nog meer webwinkel worden.

  16. #2516

    Standaard

    Je kan net zo goed de Media Markt en Saturn in 1 hoop gooien -> http://www.media-saturn.com/group/EN/Pages/Default.aspx d.w.z. indien de FRS daadwerkelijk wegvalt dan zal de Media Markt en de Saturn als de grootste speler worden op het gebied van entertainment aanbod.

  17. #2517

    Standaard

    Tot wanneer zijn de FRS shops nog open? en is er nog kans dat de rest assortiment ook met 50% wordt afgeprijsd?
    Three-Star Trader
    "We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
    My DVD Collection


  18. #2518

    Standaard

    'Free Record Shop belazerde klanten'
    door Richard van de Crommert
    WEERT -
    Terwijl het bedrijf al langs de afgrond scheerde, kreeg het winkelpersoneel van Free Record Shop de afgelopen weken instructies om zoveel mogelijk cadeaubonnen en op de balie geplaatste dvd’s aan te smeren. Om maar extra omzet te genereren.

    Dat zegt een groep medewerkers tegen De Telegraaf die afgelopen vrijdag uitdrukkelijk te horen heeft gekregen dat ze niet met de pers mogen praten. „De kans dat die nog verzilverd worden, is niet heel groot. Dat is gratis geld.”
    De directie zegt zich niet in het verhaal te herkennen. „Vanuit het hoofdkantoor is er nooit een dergelijke instructie de wereld ingestuurd”, bezweert een woordvoerster namens het bedriijf.


    Kan er ook nog wel bij. Al in de jaren 80 werd je bij de FRS opgelicht als je een VHS kocht (uit plastic, tig keer afgedraaid in de winkel of bij medewerkers thuis). Daarna gingen ze vrolijk op dezelfde voet door met DVD, kreeg je een afgeslachte DVD in de bus en reageerden ze niet op klachten (heb hier nog een paar mooie voorbeelden van liggen). Nu hebben ze eindelijk een tuintje op de buik en beginnen ze te klagen dat het door downloaden etc. komt. Geen woord over de strategische mismatch van het bedrijf, waarbij ze hun eigen product als een c-product behandelen, maar er een a+-prijsbeleid op nahielden (Django Unchained bluray kun je kopen bij Saturn of Blokker voor 14.99 euro, maar bij de FRS was dat 19.99 euro). Hoop dat Breukhoven zelf nog veel geld in het bedrijf had zitten en er naar kan fluiten. Geen geld om personeel te betalen, dus mag de maatschappij voor opdraaien en dan ook nog de boel belazeren met die bonnen. Van mij mag ie de t*fus krijgen.

  19. #2519

    Standaard Re:

    Wat moeten ze dan doen? De deur sluiten en maar geen omzet behalen? Zolang ze niet helemaal failliet zijn, mogen ze best verkopen. En dan kan je als klant gewoon nee zeggen. Het is een commercieel bedrijf. En je hebt altijd van die werknemers die alles aangrijpen om te klagen. Dan is de Telegraaf de beste manier aangezien ze erg van negatief nieuws houden. En blijkbaar heb je veel negatieve ervaringen met FRS gezien je manier van reageren. Ik heb nooit last gehad van gebruikte dvd's en heb ook met regelmaat daar dvd's en BR's goedkoper gehaald dan bij MM,etc. Ik vind juist dat MM de laatste tijd juist duurder is geworden. Als FRS daadwerkelijk helemaal verdwijnt, zullen die prijzen alleen maar stijgen vanwege gebrek aan concurrentie.

  20. #2520

    Standaard

    @gompier ;

    Zou je niet eerst willen weten of die groep medewerkers wel de waarheid spreekt ?

  21. #2521

    Standaard

    Gompier,

    Zonder dubieuze zaken te willen wegmasseren op welke wijze ook, je gaat te ver met iemand een potentieel dodelijke ziekte toe te wensen.

    Van Breukhoven heeft FRS ooit gemaakt vanuit een eerste winkeltje tot de keten die het werd. Honderden, zo niet meer, hebben er vele jaren een salaris kunnen verdienen. Zo ver mij bekend was en is hij grootaandeelhouder. Als er iemand verlies lijdt, financieel en emotioneel, dan zal hij het zijn. Overigens was 'ie de laatste tijd vooral aandeelhouder en geen leidinggevend directeur meer. Natuurlijk, hij zal wel een deel van zijn schaapjes op het droge hebben gebracht in de loop van de afgelopen 10, 20 jaar, maar welke aandeelhouder doet dat niet?

    Natuurlijk kun je de directie van alles verwijten. Gedoe met cadeaubonnen is weerzinwekkend maar niet uniek. Iets soortgelijks speelde bij het faillissement van HMV in het Verenigd Koninkrijk. Het is wanhoopsgedrag. Wat je de directie werkelijk kunt verwijten is dat zij de zaak te lang open hebben gehouden zodat de schulden onhoudbaar werden. Maar dat is gedrag dat je ziet bij veel detailhandelaren en andere ondernemers, anders gezegd, niemand waardeert het (laat dat duidelijk zijn) maar het is blijkbaar onderdeel van de menselijke natuur om te blijven hopen op een redding die niet komt. Zoiets als het kopen van een lot in de Lotto of staatsloterij, zeg maar.

    Ik herken het fenomeen van de al versleten VHS banden en de schijfjes met meer vingerafdrukken dan de recherche / AIVD ooit kan verzamelen. Ik geloof niet dat de directie van welke platenhandel ook dit gedrag van werknemers stimuleert, het frustreert de handel. Jouw reactie als consument (die van mij is niet anders) illustreert dat. Dat is iets dat de werknemers zich kunnen aantrekken.
    Ook ben ik met je eens dat het FRS prijsbeleid behoorlijk blunderde door de prijzen bij de concurrentie (=MM) niet in de gaten te houden. Alleen hun 2 voor 20 of 15 gaf soms prijsvoordelige schijfjes. Kortom, al geeft FRS 'het internet' de hoofdschuld, op hun eigen hoofd plakt ook de nodige boter.

    Wat werknemers ook te verwijten valt, zij zijn op korte termijn de echte verliezers.
    Daarna de consument en de belastingbetaler.
    Tot slot de crediteuren (een failliete huurder/eigenaar betaalt geen huur / hypotheekrente meer...) als is dat deel van het ondernemersrisico.
    Laatst aangepast door EricO : 29-05-2013 om 11:43
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  22. #2522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Wat moeten ze dan doen? De deur sluiten en maar geen omzet behalen? Zolang ze niet helemaal failliet zijn, mogen ze best verkopen. En dan kan je als klant gewoon nee zeggen. ...
    En daarbij: de verhalen dat FRS slecht liep zijn er al enkele weken. Dito dat er naar een overnemend bedrijf word gezocht. Dan ben je als klant wel behoorlijk naïef als je een cadeaubon koopt als je weet dat het even gaat duren voordat deze besteed gaat worden.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  23. #2523

    Standaard

    Curator noemt doorstart Free Record Shop zeer reëel

    woensdag 29 mei 2013 - 09:23 |

    Jeroen van Trierum


    Volgens curator Jos Borsboom is de kans op een doorstart van Free Record Shop zeer reëel. Ook verwacht hij dat de winkels open kunnen blijven.
    De rechtbank heeft twee curatoren benoemd. Naast Jos Borsboom is ook Henk van Roodselaar aangesteld. Tegenover nu.nl meldt Borsboom dat er gisteren gesprekken zijn geweest met de directie van het bedrijf van oprichter en eigenaar Hans Breukhoven. Volgens de curator is er daarnaast interesse van verschillende Nederlandse partijen en een buitenlandse partij. Er worden geen namen vrijgegeven, maar Borsboom zegt wel dat er met de buitenlandse partij in elk geval nog niet is gesproken.

    De Volkskrant meldt dat de mogelijkheid bestaat dat de teruggetrokken kredietverzekeraars weer instappen. De kans dat bij een doorstart alle 141 winkels open blijven en de 755 werknemers hun baan behouden is niet groot.
    Borsboom meldt verder dat er geen bankschuld is maar dat de grootste schuldeisers de fiscus (6 miljoen euro) en de productleveranciers (6,5 miljoen euro) zijn.
    Eerder deze week liet de investeringsmaatschappij ProCures weten nog steeds belangstelling te hebben in Free Record Shop.

    Bron: Entertainmentbusiness.nl

  24. #2524

    Standaard

    Verhaal over die kadobonnen is totale onzin.

  25. #2525
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @ EricO, ben het helemaal met je eens en vooral met je eerste opmerking.

    Dat de FRS dit zou gebeuren zag je zelfs al enkele jaren aankomen. Eigenlijk een bijna logisch gevolg. Zo zag ik RAF Digital Music en van Leest hun deuren al sluiten. De filialen van de Musicstore zijn al een tijdje weg. Eigenlijk was de FRS nog één van de laatste kleine Multimedia winkels. Vroeger was ik daar een graag geziene gast, zowel in de winkel als online. Helaas viel de laatste jaren al op dat de kwaliteit van de shops en de online site sterk afnamen. Online was ik al gestopt met bestellen sinds ECI de boel al overnam enkele jaren terug. Ik moet wel zeggen dat ik de luxe heb dat waar ik kom altijd een MM in de buurt was en dan keek je wel even bij de FRS, maar niet meer dan dat. Het opbergsysteem (zowel achter van de schijfjes als de doosjes) was me al jaren een doorn in het oog, terwijl de MM alles gesealed aanbood en veelal goedkoper.

    De manier waarop verdiend natuurlijk geen schoonheidsprijs, maar dat dit onvermijdelijk was zal een open deur intrappen zijn. Ze hebben het gewoon nog lang uitgehouden in de huidige online cultuur. Daarbij blijft het mij altijd verbazen hoe opeens heel Nederland een DVD verzamelaar werd. In mijn begintijd was ik een vreemde eend in de bijt. Een vreemde collector! Waarom spaar je nu films? je kijkt ze toch maar één keer? Echter opeens werd dat gemeengoed en doken o.a. de FRS daar handig op in. Ze hebben daar gewoon heel lang de vruchten van geplukt en dan kun je het hoogstens vreemd vinden dat ze niet beter op de actualiteiten in sprongen of tijdig maatregels namen. De tijden zijn anno 2013 gewoon veranderd en daar is steeds minder ruimte voor de kleine winkels die moeten concurreren met het immense online aanbod, de grotere zaken die hun marge op meerdere fronten kunnen verdelen en zelfs het buitenland.

    Tja, het personeel is daar zeker de dupe van, maar dat geld bij elk faillissement, helaas! En daar praat ik niks mee goed, maar dat is nu eenmaal de gang van zaken. Maar het is wel een eind van een tijdperk. Jammer, maar heel erg rouwig ben ik er ook weer niet om. Kan me ook niet voorstellen dat een doorstart het onvermijdelijk lang kan uitstellen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 101 van 139 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •