Pagina 100 van 139 EersteEerste ... 509096979899100101102103104110 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.476 tot 2.500 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2476

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Boeken, ook al zo'n groeimarkt

    Dat de Begische filialen buiten het faillissement gehouden worden, hoeft niet te betekenen dat die heel goed draaien. Misschien zijn de kosten in België lager en de omzet hoger, ook omdat ik begrepen heb dat in België MediaMarkten ed niet mogen stunten met prijzen beneden de inkoopwaarde.

    Dat klopt. Hier zijn de Mediamarkten niet (veel) voordeliger dan FRs'en en Fnacs, soms kan je wel eens een deal slaan, maar dan zijn het heel oude uitgaves en meestal dvd. Jammer, blijkbaar in Nederland veel betere prijsmarkt om iets te kopen

  2. #2477

  3. #2478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb hier daar en wat bizarre reacties opgepikt op dit forum, o.a. het feit (nieuwsbericht, al vind ik het meer een scambericht) dat de Belgische filialen niet onderhevig zouden zijn door het (volgens sommige nog geen) failliet verklaarde FRS NL. Ik vraag me dan wel af waarom al zoveel FRS verdwenen zijn (o.a. FRS langemuntstraat in Gent) en waarom heel veel FRS filialen nu al ver leegstaand (lees: bijna niets meer liggen hebben). Daarbij vind ik die actie van je oude blu-ray's nog te gaan ruilen voor een bon of geld een merkwaardig slechte zet voor een bedrijf die in slechte papieren zit.
    Wel is het zo, als ProCure het overneemt, zal FRS steeds meer een tweedehandszaak worden, aangezien ze ook DeSlechte (2e handsboekwinkel) in handen hebben, zullen er alvast meer boeken komen te liggen dan blu's of dvd's.
    Ik geef FRS België onder de huidige constellatie geen maand meer. Als ze een grote titel als Finding Nemo nog niet eens kunnen aankopen wegens een liquiditeitsprobleem, dan gaat het publiek definitief uit deze tweedehandswikel wegblijven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #2479

    Standaard

    Lees net op vk.nl dat alle medewerkers van FRS niet hoeven te rekenen op salaris over mei en vakantiegeld. Snap niet dat die winkels nog gewoon open zijn dan.

  5. #2480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Wel is het zo, als ProCure het overneemt, zal FRS steeds meer een tweedehandszaak worden, aangezien ze ook DeSlechte (2e handsboekwinkel) in handen hebben, zullen er alvast meer boeken komen te liggen dan blu's of dvd's.
    Waarom zouden ze er boeken in zetten? Dan zouden ze concurrentie krijgen met de eigen net gekochte zaken. Zover ik begrijp uit de media willen ze alle zaken overnemen en willen ze vooral op online gaan richten.

    In het AD stond een verhaal dat Procures nog aan het praten was, maar de FRS geen middelen meer had om nog langer te overleven. De bank wilde de aflossingsvrije hypotheken wijzigen in ann en daarbij nog maar de helft aan geld verstrekken. De rest zou Breukhoven moeten garanderen via de aandelen. Echter die aandelen waren al elders onderpand. Verder waren de leverancierskredieten opgezegd waardoor ze contant moesten inkopen. Disney levert alleen als er een leverancierskrediet is. Zover het AD-artikel.

    Lees net op vk.nl dat alle medewerkers van FRS niet hoeven te rekenen op salaris over mei en vakantiegeld. Snap niet dat die winkels nog gewoon open zijn dan.
    In de krant stond dat ze verplicht de komende weken open moeten blijven.

    Edit: meer nieuws: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie...tbetaald.dhtml
    Laatst aangepast door martwout : 27-05-2013 om 09:38

  6. #2481

    Standaard

    Dit staat te lezen op frs.nl

    N.a.v. de berichtgeving in de media over Free Record Shop Nederland:
    De bestellingen op de webshop worden uitgeleverd. Helaas kan er geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard.

  7. #2482

    Standaard

    Free Record Shop betaalt geen loon
    door Richard van de Crommert

    HAARLEM - Het personeel van de Free Record Shop van alle 141 winkels is het eerste slachtoffer van het faillissement dat vandaag pas wordt aangevraagd.

    Zij hoeven voorlopig niet te rekenen op zowel salaris over mei als hun vakantiegeld. Hans Breukhoven, oprichter van de winkelketen, geeft geen enkele reactie. Hij duikt weg op alle vragen over het naderende faillissement van zijn in 1971 opgerichte platenzaken.

    Gisteren en eergisteren was het overigens opvallend druk in de winkels. „De aankondiging van het faillissement zorgde voor hoge omzetten. We draaien kerstomzetten”, aldus een medewerker van een filiaal in Amsterdam. „Iedereen heeft met ons te doen. Klanten vinden het zonde.”

    Bron: www.telegraaf.nl

    Wel doorwerken, geen salaris bij Free Record Shop

    Personeel van de Free Record Shop krijgt voorlopig geen salaris over de maand mei en ook geen vakantiegeld, maar ze moeten wel doorwerken. Dat is ze in een intern memo duidelijk gemaakt.

    Free Record Shop vraagt vandaag faillissement aan. Bij het bedrijf zijn nu nog 755 mensen in dienst.

    Een woordvoerder van het noodlijdende bedrijf bevestigt berichtgeving in De Telegraaf hierover. "Er is gewoon geen geld meer. Dit is een normale procedure. In dit soort situaties is het niet ongebruikelijk om mensen te vragen om door te werken, want we willen een doorstart maken", aldus de woordvoerder.

    Lonen komen later

    Ze benadrukt dat de lonen op een later tijdstip alsnog uitgekeerd zullen worden. Dat zal door de Free Record Shop zelf gebeuren of door het UWV. Dat hangt onder meer af van de curator, die moet bepalen of er een doorstart kan worden gemaakt. De curator zal morgen worden aangesteld. "Dan zal er meer duidelijk worden over hoe verder", zegt de woordvoerder.

    De cd- en dvd-zaak kondigde vorige week de faillissementsaanvraag aan voor de Nederlandse activiteiten wegens acute financiële problemen. Het bankroet heeft betrekking op 141 Nederlandse filialen.
    Mogelijk investeerder

    De bedrijfsonderdelen Game Mania en de Belgische tak van Free Record Shop konden buiten schot worden gehouden. Die onderdelen werden onlangs overgenomen door investeerder ProCures.

    Deze investeringsmaatschappij, die vorig jaar de boekhandelketens Selexyz en De Slegte van de ondergang redde, gaat mogelijk ook verder met de Nederlandse winkels.

    Bron: www.rtlnieuws.nl
    Laatst aangepast door Frank : 27-05-2013 om 11:14

  8. #2483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    ... Ik vraag me dan wel af waarom al zoveel FRS verdwenen zijn (o.a. FRS langemuntstraat in Gent) en waarom heel veel FRS filialen nu al ver leegstaand (lees: bijna niets meer liggen hebben)...
    Dat er veel FRS'en verdwenen zijn was gewone commerciële logica. De publiek aangegeven gronden voor het slecht draaien van FRS komen natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Dat is al een tijdje aan de gang. Ruwweg 5 jaar terug waren er 2 FRS filialen in de Maastrichtse binnenstad en 1 van Leest. Een filiaal liep niet meer (verhuizing naar slechtere lokatie) en de ander nam steeds meer non-audiovisuele 'cadeau' producten, een ander teken dat de 'normale' handel onvoldoende liep. Die van Leest is nu al een paar maanden de resterende FRS...
    In Heerlen stond de FRS eerst op ~100m van de winkelpassage waar de MediaMarkt Heerlen in zit en na een verhuizing naar de Van Leest stond dus de resterende winkel op ~20m van die winkelpassage-ingang. Geen wonder dat Heerlen het nu al enkele jaren zonder FRS moet doen. Ken trouwens ook geen andere detailhandel met CD's/DVD's etc in de Heerlense binnenstad buiten de MM (één speciaalzaak voor klassieke muziek daargelaten). Was wel te merken in de prijzen van de MM: 'Heerlen is gewoonlijk net iets duurder dan MM Maastricht.
    In Den Haag waren in het centrum meerdere FRS'en, maar al een tijdje terug is de grote FRS in de Venestraat verdwenen. Een zeer drukke winkelpromenadestraat dus met superhoge verhuurprijzen voor winkels. Enzovoorts...

    Hoe het in Gent zit weet ik natuurlijk niet, maar het zal wel vergelijkbare redenen hebben...

    Dat er nu weinig in de winkel ligt komt door --ook publiek al een paar weken bekend-- dat FRS niet meer kan inkopen. Althans, niet op krediet maar geen distributeur die nu de fout maakt op krediet te leveren.
    Laatst aangepast door EricO : 27-05-2013 om 12:44 Reden: tekstcorrecties
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  9. #2484

    Standaard

    Verplicht doorwerken zonder salaris hadden we in de 18e eeuw toch al afgeschaft?

    Als die overname lukt krijg je natuurlijk gewoon De Slegte, Selexys en FRS in 1 winkel, dat zag je met de boeken ook al. Dan concurreer je niet met jezelf maar probeert van drie matig lopende producten het beste te maken.

  10. #2485

    Standaard

    Als ze dan toch kerstperiode omzet halen, en het belgische deel is overgenomen... dan lijken mij er genoeg middelen beschikbaar om lonen te betalen.

    Dit dossier stinkt , net zoals met veel failissementen, en veelal zit de hoofdaandeelhouder daar tussen.

  11. #2486

    Standaard

    Een paar dagen drukte betekent natuurlijk niet dat ze opeens miljoenen hebben liggen die ze vrij uit kunnen geven.

  12. #2487

    Standaard

    als ze slim zijn verkopen ze alles met 50% korting en trekken ze de stekker eruit.
    T2: I'll Be Back!

  13. #2488

    Standaard

    ze hebben volgens mij al een hoop oudere dingen uit de rekken gehaald en weg gesluisd.
    Gewoon te veel toeval hoe ze laatst aan het reorganiseren waren en nu met halve winkels het in 1 keer dicht gaat.
    Herstarten geloof ik niet echt in.

  14. #2489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Verplicht doorwerken zonder salaris hadden we in de 18e eeuw toch al afgeschaft?
    Not quite...

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #2490

    Standaard

    Was ooit een prachtige zaak, heb het zien opbloeien. Was vandaag in de winkel en een medewerker vertelde dat ze geen loon hebben gehad en dat ze door moeten werken!! Dit vindt ik ech schandalig voor woorden, voor al het personeel!! Medewerker beweerde ook dat het een vooropgezet plan was van de directie en dit al maanden geleden bedacht was door Breuk en ze aangestelde interim directeur Hovestad. Ze kregen tot aan vrijdad gewoon nog voorraad binnen, maar als je weet dat je het personeel niet kan betalen moet je vooral inkopen doen.

    Medewerker vertelde ook over een prijs die diverse filialen hadden gewonnen d.m.v. een mysteryshopper en dat prijzen niet zijn uitgekeerd (Reis naar Amerika, Parijs, Rome en Centerparcs)!! Personeel is voorgelogen, met mooie beloftes vanuit het management en tot de laatste dag aan toe zijn ze voorgelogen dat het bijna rond was met Procures!

    Heb het echt te doen met het personeel.Bij een mogelijke doorstart kom ik niet meer terug in deze winkel!! Als je zo met je personeel omgaat ben ik er klaar mee. Sommige zullen ontslagen worden waar het bedrijf vanaf wilt en dit geldt ook voor panden!!! Roep aan iedereen op om vanaf morgen niet meer te komen naar de winkels (Als je al niet ging), daar help je het personeel mee op dit moment, er worden gigantische omzetten gemaakt en bestuur zal tot de laatste cent blijven uitstellen op een faillesement....
    Laatst aangepast door koopjesjager : 27-05-2013 om 20:12

  16. #2491

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koopjesjager Bekijk bericht
    Was ooit een prachtige zaak, heb het zien opbloeien. Was vandaag in de winkel en een medewerker vertelde dat ze geen loon hebben gehad en dat ze door moeten werken!! Dit vindt ik ech schandalig voor woorden, voor al het personeel!! Medewerker beweerde ook dat het een vooropgezet plan was van de directie en dit al maanden geleden bedacht was door Breuk en ze aangestelde interim directeur Hovestad. Ze kregen tot aan vrijdad gewoon nog voorraad binnen, maar als je weet dat je het personeel niet kan betalen moet je vooral inkopen doen.

    Medewerker vertelde ook over een prijs die diverse filialen hadden gewonnen d.m.v. een mysteryshopper en dat prijzen niet zijn uitgekeerd (Reis naar Amerika, Parijs, Rome en Centerparcs)!! Personeel is voorgelogen, met mooie beloftes vanuit het management en tot de laatste dag aan toe zijn ze voorgelogen dat het bijna rond was met Procures!

    Heb het echt te doen met het personeel.Bij een mogelijke doorstart kom ik niet meer terug in deze winkel!! Als je zo met je personeel omgaat ben ik er klaar mee. Sommige zullen ontslagen worden waar het bedrijf vanaf wilt en dit geldt ook voor panden!!! Roep aan iedereen op om vanaf morgen niet meer te komen naar de winkels (Als je al niet ging), daar help je het personeel mee op dit moment, er worden gigantische omzetten gemaakt en bestuur zal tot de laatste cent blijven uitstellen op een faillesement....
    Bij elk bedrijf heb je wel een werknemer rondlopen die gefrusteerd is omdat hij/zij niet zijn wens krijgt en alles verdraait voor eigen gewin. Ga vooral dan zo'n iemand geloven. En als ze nog kwaad is op FRS waarom werkte hij/zij er nog? Ga dan iets anders zoeken. Als een bedrijf blijft doorlopen, is de kans op een doorstart beter dan als je nu maar alles sluit. En dat van Procures heeft Procures zelf ook aangegeven. De banken hebben de laatste middelen gestopt om nog door te leven. Daardoor is de aanvraag er alsnog gekomen. Ze waren nog aan het praten. Ik doe in ieder geval niet mee aan allerlei boycotten.

  17. #2492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koopjesjager Bekijk bericht
    Was ooit een prachtige zaak, heb het zien opbloeien. Was vandaag in de winkel en een medewerker vertelde dat ze geen loon hebben gehad en dat ze door moeten werken!! Dit vindt ik ech schandalig voor woorden, voor al het personeel!! Medewerker beweerde ook dat het een vooropgezet plan was van de directie en dit al maanden geleden bedacht was door Breuk en ze aangestelde interim directeur Hovestad. Ze kregen tot aan vrijdad gewoon nog voorraad binnen, maar als je weet dat je het personeel niet kan betalen moet je vooral inkopen doen.

    Medewerker vertelde ook over een prijs die diverse filialen hadden gewonnen d.m.v. een mysteryshopper en dat prijzen niet zijn uitgekeerd (Reis naar Amerika, Parijs, Rome en Centerparcs)!! Personeel is voorgelogen, met mooie beloftes vanuit het management en tot de laatste dag aan toe zijn ze voorgelogen dat het bijna rond was met Procures!

    Heb het echt te doen met het personeel.Bij een mogelijke doorstart kom ik niet meer terug in deze winkel!! Als je zo met je personeel omgaat ben ik er klaar mee. Sommige zullen ontslagen worden waar het bedrijf vanaf wilt en dit geldt ook voor panden!!! Roep aan iedereen op om vanaf morgen niet meer te komen naar de winkels (Als je al niet ging), daar help je het personeel mee op dit moment, er worden gigantische omzetten gemaakt en bestuur zal tot de laatste cent blijven uitstellen op een faillesement....
    Salaris krijgen ze later alsnog toch, stond in de krant. In Juli ofzo.

  18. #2493

    Standaard

    FRS is nu formeel failliet waarbij er twee curatoren zijn benoemd die een doorstart onderzoeken: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/28/...iet-verklaard/ Ook Fame en Van Leest zijn formeel failliet.

  19. #2494

    Standaard

    Het is officieel:

    Free Record Shop failliet verklaard
    De Free Record Shop is failliet verklaard. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam dinsdag laten weten.

    Het bedrijf kondigde vrijdag aan faillissement aan te gaan vragen, wegens ernstige financiële problemen. Het faillissement raakt 141 Nederlandse filialen, waar ongeveer 750 mensen werken.

    Onder de 6 bv's die failliet zijn verklaard zitten verder Fame Music en Van Leest Platenzaken. Ook het bedrijf waar de eerder dit jaar gesloten stationskiosken van Free Record Shop onder vielen is bankroet verklaard.

    Investeringsmaatschappij Procures, die al een meerderheidsbelang heeft genomen in Free Record Shop België en de Gamemania-winkels, gaf vorige week al aan snel in gesprek te willen met de curator over betrokkenheid bij een doorstart als algemenere entertainmentwinkel. De in 1971 opgerichte platenzaak gaf zelf ook al aan hoopvol te zijn over een doorstart. Oprichter Hans Breukhoven wil geen commentaar geven.


    Salarissen


    Het bedrijf betaalt voorlopig geen salarissen over mei en vakantiegeld aan het personeel. ''Er is gewoon geen geld meer", zei een woordvoerster maandag.

    "Dit is een normale procedure. In dit soort situaties is het niet ongebruikelijk om mensen te vragen om door te werken, want we willen een doorstart maken.''

  20. #2495

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Salaris krijgen ze later alsnog toch, stond in de krant. In Juli ofzo.
    Verschil is alleen dat wij met z'n allen opdraaien voor dat salaris, in plaats van Breuken en consorten.

  21. #2496

    Standaard

    hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  22. #2497

    Standaard

    Even wat droog op een rijtje:
    Nu FRS failliet is moeten curatoren de balans opmaken. Dat wil zeggen, delen die geld waard zijn verkopen en de opbrengst overmaken aan de schuldeisers.
    Volgens de (online) krantberichten was de financiële reserve helemaal op en is er een belastingschuld van ~10 M€. Panden waarin FRS zit die geen huurpanden zijn, zijn verhypotheekt (lees: per saldo niets te halen, het gaat immers slecht in de winkelstraten).
    Zoals bij ELK faillissement is de Belastingdienst preferent crediteur; pas als die is afbetaald kunnen andere schuldeisers betaald worden. Geen zin om daarover te zeuren, dat is al sinds jaar en dag de wettelijke regel in Nederland. Of er onder de andere schuldeisers nog enkele zijn met een preferente status weet ik niet, maar dat gaat ook te ver om hier uit te diepen.

    Schuldeisers zijn o.m. de werknemers die geen salaris uitbetaald hebben gekregen. Die zijn ook geen preferente schuldeisers; ze staan achteraan de rij bij de curatoren. Gompier heeft gelijk dat voor hen de WW nu onmiddellijk ingaat.

    Als een deel van de FRS-keten doorstart met een ander bedrijf dan is het normaal dat zoiets gebeurt zonder dat er nog oude schulden inzitten. Bedenk dat anders de doorstart al failliet is voordat het goed en wel begon. Wie van het personeel daar bij mag blijven heeft het geluk van een baan (al kan ik niets voorspellen over goede of slechte arbeidsvoorwaarden).

    Al met al slecht nieuws voor de werknemers. Zoals ze in het Engelse taalgebied zeggen "My thoughts and prayers are with you".
    Al hoop ik wel dat er iets doorstart. Als FRS wegvalt heeft MM een pseudo-monopolie in grote delen van Nederland en dat is slecht voor de prijzen...
    Laatst aangepast door EricO : 28-05-2013 om 11:29
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  23. #2498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!
    Dat zou slecht zijn. Een doorstart hoeft niet duur te zijn. In de boedel zitten vooral:
    * de restvoorraad aan CD/DVD/BR's enz. Die was bij veel winkels al heel erg gering geworden = niks waard.
    * de inrichting (stellages, kasten, e.d.). Bij de meeste winkels al jaren oud dus uitgewoond = ook niet veel waard.
    * ingewerkt personeel (ja, je kunt er kritiek op hebben, maar voor het moment...): je kunt als nieuw bedrijf de arbeidsvoorwaarden 'laag' houden en alleen degenen die je wilt in dienst houden
    * lopende huur- en eigendomscontracten: die kunnen wat waard zijn, en huurcontracten moet je in deze tijd omlaag kunnen onderhandelen... de eigen panden kunnen een blok aan het been zijn (kosten omlaag onderhandelen met de hypotheekbank, als dat ooit zou kunnen lukken)
    * de naam ("good will"), de consumentenbekendheid. Eigenlijk het enige dat wat geld waard is.
    * het (naar het schijnt ietwat megalomane) hoofdkwartier in Capelle. Dat laat je natuurlijk in de slechte boedel zitten en je neemt alleen wat sleutelpersoneel over. Genoeg lege kantoorpanden waarvan je er een voor een prikkie huurt, of je laat dat sleutelpersoneel 'even' bij jouw eigen bedrijf 'inwonen'.

    Als FRS niet doorstart betekent het eigenlijk dat het overnemende bedrijf de prijs die dan wèl werd gevraagd toch veel te hoog vond. Zeker als dat nu al vaststaat, op de dag dat de rechtbank het faillissement goedkeurt en de curatoren te nauwernood aan het werk waren gegaan.
    Laatst aangepast door EricO : 28-05-2013 om 11:46
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  24. #2499

    Standaard

    zonde dat FRS weggaat, vooral hier in den helder hebben we alleen V&D die nog wat aan dvd's en blurays verkoopt en ook vaak nog duurder is.

  25. #2500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    zonde dat FRS weggaat, vooral hier in den helder hebben we alleen V&D die nog wat aan dvd's en blurays verkoopt en ook vaak nog duurder is.
    Die was ik bijna vergeten, die is er ook nog in Maastricht en Heerlen. Maar hun collectie is zo uitgedund dat er geen serieuze reden voor mij meer is daar langs te lopen. En je hebt gelijk, qua prijs moesten zij het altijd van de 3 voor 2 acties hebben, anders betaal je veel te veel...

    Naschrift op Kruske: nu rond 12:40 zie ik jouw mededeling over 'geen doorstart' nog op geen enkele wijze terugkomen op nieuws-sites. Dat de rechtbank het faillissement goedkeurt betekent ALLEEN dat de curatoren aan het werk gaan. Alle ins en outs van een doorstart (met de winstverwachtingen van elke individuele vestiging toetsen) kan makkelijk nog wel een week of wat duren...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

Pagina 100 van 139 EersteEerste ... 509096979899100101102103104110 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •