Pagina 122 van 139 EersteEerste ... 2272112118119120121122123124125126132 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.026 tot 3.050 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vrees dat dit de laatste stuiptrekking gaat worden...
    Dit is de doodsteek inderdaad, met name in deze cruciale weken voor Sinterklaas en Kerst.

  2. #3027

    Standaard

    Wat België betreft, dat zat er nu eenmaal aan te komen en werd zo'n dik half jaar geleden reeds voorspeld in ditzelfde topic. Van het moment dat er geruchten waren rond het faillissement in Nederland, kwam hier amper nog voorraad binnen. Filialen kwamen soms zelfs letterlijk half leeg te staan en alle acties werden geschrapt of maar halvelings toegepast. Het aanbod nam een gigantische duik en, ik kom er dagelijks één voorbij, samen met het assortiment bleven ook de klanten achterwege. Voordien was er nochtans altijd een vrij mooi aantal klanten aanwezig, FRS heeft bij ons namelijk nog steeds het voordeel dat er weinig concurrentie is. Dat komt natuurlijk te vervallen als de winkel half leeg is.

  3. #3028

    Standaard

    Sommige bedrijfsleiders zullen ongetwijfeld een goede zaak drijven, alleen heel veel filialen gingen gewoon erg slecht om met hun producten.

    En wat ongetwijfeld ongelofelijk is dat ze de spullen ''uitlenen'' aan de medewerkers, en het vervolgens weer als ''nieuw'' verkopen.

    Dat is iets wat niet kan, en als je zag hoe vaak er vingervlekken & krassen op de schijfjes zaten, dan verdwijnt het vertrouwen wel in de winkel.

    Ik vind het erg jammer voor de enkele goede verkopers & bedrijfsleiders die er wel alles aan doen/deden, maar ik zal er geen traan om laten als de winkel ophoud te bestaan.

    Want de neergaande lijn hebben ze wel degelijk aan hun eigen te danken, dan had het concern maar fatsoenlijker om moeten gaan met & in alles.

  4. #3029

    Standaard

    Dit had allang moeten stoppen, omdat het gewoonweg niet kan om klanten te bedotten met o.a. blu ray schijven vol met vinger afdrukken , etc.

  5. #3030

    Standaard

    Niet alleen dat maar de prijzen zijn gewoon veels te hoog. En het aanbod veels te laag.

    En je eigen website verkopen is natuurlijk het domste wat je kunt doen. Al hebben ze toen ze de website zelf nog beheerden ook veel fouten gemaakt, bv pre orders te laat leveren en evt lagere prijzen niet doorberekenen. Klanten moesten daar zelf achteraan.

  6. #3031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Niet alleen dat maar de prijzen zijn gewoon veels te hoog. En het aanbod veels te laag.

    En je eigen website verkopen is natuurlijk het domste wat je kunt doen. Al hebben ze toen ze de website zelf nog beheerden ook veel fouten gemaakt, bv pre orders te laat leveren en evt lagere prijzen niet doorberekenen. Klanten moesten daar zelf achteraan.
    Of acceptgiro`s niet versturen, daar aanmaningen over versturen (dus een prijs vragen incl. incassokosten). Waneer dan na veel 5en en 6en eindelijk de goede prijs in rekening wordt gebracht en wordt overgemaakt, wordt het geld gewoon weer vrolijk terug gestort waardoor de box alsnog gratis is... (echt waar, vorig jaar meegemaakt met de Rocky box)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #3032

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En wat ongetwijfeld ongelofelijk is dat ze de spullen ''uitlenen'' aan de medewerkers, en het vervolgens weer als ''nieuw'' verkopen.
    Dat is iets wat niet kan, en als je zag hoe vaak er vingervlekken & krassen op de schijfjes zaten, dan verdwijnt het vertrouwen wel in de winkel.
    Ik vind het erg jammer voor de enkele goede verkopers & bedrijfsleiders die er wel alles aan doen/deden, maar ik zal er geen traan om laten als de winkel ophoud te bestaan.
    Ik heb er niets op tegen dat een verkoper een schijf thuis ziet, maar dan moet je als winkel per titel 1 schijf reserveren voor intern gebruik en dat niet in de winkel zetten. Dat van die vlekken kan je bij alle winkels krijgen die de schijven apart bewaren. Dus als dat al de reden zou zijn dat een winkel mag verdwijnen, houd je alleen nog maar Saturn en MM over. Saturn heeft al een klein aanbod (tenminste de filialen waar ik ben geweest). Persoonlijk vind ik de MM-methode handiger. Gewoon een veiligheidsdoos eromheen. Dan blijft de verpakking netjes (bij V&D kom je soms ook kapotte verpakkingen tegen) en is de schijf niet spoorloos (zowel bij FRS en Blokker meegemaakt). Ik denk dat je op termijn alleen de webshops overhoudt. Alleen kom ik daar al vaker omdat je daar meer titels hebt.

  8. #3033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Of acceptgiro`s niet versturen, daar aanmaningen over versturen (dus een prijs vragen incl. incassokosten). Waneer dan na veel 5en en 6en eindelijk de goede prijs in rekening wordt gebracht en wordt overgemaakt, wordt het geld gewoon weer vrolijk terug gestort waardoor de box alsnog gratis is... (echt waar, vorig jaar meegemaakt met de Rocky box)
    Ja dat herinner ik me ook nog ja.

    Met dat soort dingen jaag je klanten ook de deur uit. Ook verpakkingen inderdaad, wilde je een mooie DVD uitgave hebben, nou vergeet de FRS maar (V&D hetzelfde) want die werden er tussen gepropt. Sommige verpakkingen leken er al jaren te staan, zo slecht. Ook genoeg meegemaakt dat schijven spoorloos waren (of na 15 min zoeken werden gevonden) of dat ik thuiskwam met het verkeerde schijfje.

    Waardoor ik uiteindelijk alleen nog maar online kocht (en dan nog vaak buitenland want veel goedkoper en beter aanbod).

  9. #3034

    Standaard

    Hilco wil groot deel Free Record Shop België redden

    Investeringsbedrijf Hilco Capital meldt in gesprek te zijn met de curatoren van Free Record Shop België om, met het oog op de kerstperiode, snel een akkoord te vinden voor het redden van een groot aantal Free-winkels in België.

    In een persbericht stelt Hilco dat het de komende maanden ‘een groot deel van het bedrijf’ hoopt te kunnen redden. Curator Thierry van Doosselaer meldt tegenover Nieuwsblad.be dat hij woensdag een concreet voorstel van Hilco heeft ontvangen. “Maar we hebben daar nog vragen bij. De bal ligt nu in hun kamp.” Van Doosselaer verwacht dat het mogelijk is om vanavond al een akkoord te bereiken. Al houdt hij wel een slag om de arm. “Er moet nog veel op punt worden gesteld. Als er kans op slagen is, gaan we zeker een verlenging voor het openblijven van de winkels aanvragen.”

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  10. #3035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Gewoon een veiligheidsdoos eromheen. Dan blijft de verpakking netjes en is de schijf niet spoorloos
    Daar doen ze al heel lang niet meer aan bij de MM, hoor. Er zit wel nog plastic omheen, maar die lompe plastic veiligheidsdozen hebben ze al tijden niet meer. Voor games volgens mij nog wel.

  11. #3036

    Standaard

    In MM Antwerpen zijn die soms onopenbare tot frustratie lijdende kassiers dozen ook niet meer van toepassing op het media aanbod, behalve bij Games.

    Het feit dat de FRS in België nu ook dicht "moet" is gewoonweg de maandenlange leveringsproblemen. De winkel aan de Meir in Antwerpen was te triestig voor woorden! De rekken waren half leeg, er was niets nieuw, de verwarming staat bovendien gewoon uit om kosten te besparen, ...

    Waarom zou je dan nog eerst een trip maken naar die winkel om van een kale reis thuis te komen dat als je weet dat je gewoon de MM binnenstapt op de Keyserlei ze zo goed als zeker wél de gezochte DVD of BD hebben. En deze klanten komen waarschijnlijk niet meer terug. Ze hebben dan ook ontdekt dat er in MM plastic rond DVD's zit wat ook wel leuker is om een cadeau te geven. Niet dat ik denk dat de manier van werken van FRS de oorzaak is van het faillissement, maar het is gewoon de lege winkels die hen nu de das om doen. En dat kunnen ze gewoonweg niet meer goedmaken met de feestdagen. Bovendien komt MM nu ook naar de steden als Mechelen, Turnhout, ... daar waar FRS jarenlang de enige platenzaak was.

    Het kalf is verdronken, ik zie dit persoonlijk niet meer goed komen. FRS zal een pure online player worden.

    Héél eventueel zie ik nog een toekomst in een winkel met een veel kleinere vloeroppervlakte die enkel de releases van de maand verkoopt en deze daarna weg doet naar de stock. Installeer een aantal bestelcomputers waar je de gewenste titels kan aankopen voor levering thuis of in het filiaal binnen de 24u. Zorg voor een super makkelijk systeem waarbij de bestelcomputer een bancontact automaat heeft (of cash afrekenen aan een centrale kassa), je werkt met een klantenkaart ipv gebruikersnamen en passwoorden, zet 150 % in op service als retourpunt, en je kan volgens mij een pak conservatieve Vlamingen overtuigen om nog naar de winkel te komen. Dit soort winkels bestaat ook in Engeland, waar de winkel niet meer is dan een hoop bestelcomputers met een catalogus, afrekenen aan de computer en terug weg. Maar dat gaat natuurlijk moeilijk als je je online activiteiten hebt uitbesteed!! De belangrijkste punten zijn dan service, prijs en bereikbaarheid.
    Laatst aangepast door kristofke : 23-11-2013 om 09:21

  12. #3037

    Standaard

    En de geschiedenis herhaalt zich : http://www.nieuwsblad.be/article/det...mpaign=seeding
    Cadeaubonnen worden niet meer aangenomen, al dan niet voorlopig.

  13. #3038

    Standaard

    F.r.s. = k.a.k.
    Al wat je hier nog kan doen is het genadeschot geven. Beter vroeg dan laat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #3039

    Standaard

    WEBSHOP: BLACK FRIDAY 10% KORTING OP ALLESMaar eerst hebben ze de prijzen verhoogd, zodat je per saldo nog duurder uit bent als voor deze aanbieding !

  15. #3040

  16. #3041

    Standaard

    De investeringsmaatschappij van FRS heeft weinig kaas gegeten van bedrijven redden. Eerst FRS die toch weer in de problemen komt en vanochtend las ik dat er 75 mensen uitgaan bij Polare. Die samenvoeging van Selexyz en Slegte zie ik nog mislukken. Het aanbod is samengevoegd duidelijk minder dan eerst.

  17. #3042

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    WEBSHOP: BLACK FRIDAY 10% KORTING OP ALLESMaar eerst hebben ze de prijzen verhoogd, zodat je per saldo nog duurder uit bent als voor deze aanbieding !
    Dat doet bol.com ook Avater 3D was altijd al 24.99 en nu in een actie zit hij voor 24.99 met een doorgestreepte prijs van 29.99..
    http://www.bol.com/nl/p/avatar/1002004012518616/

  18. #3043

    Standaard

    Idd, dat was laatst nog op tv. Ikzelf kijk daar niet eens meer naar, ik kijk eerder of ik dat bedrag voor een product over heb

  19. #3044

    Standaard

    Mogelijke overnemer van Free Record Shop krijgt proefperiode

    De Britse investeringsmaatschappij Hilco mag nog tot eind december de 68 filialen van Free Record Shop in België uitbaten. In die tijd kan het bedrijf de keten beter leren kennen. Tegen half december zou de knoop doorgehakt moeten worden over een definitieve overname. Dat is vernomen bij de curatoren.
    Hilco neemt de bestaande stock over en zal tijdens de "proefperiode" zelf nieuwe producten leveren aan de winkels. Het Britse bedrijf, dat in Canada en het Verenigd Koninkrijk al de entertainmentketen HMV beheert, heeft zo een stapje voorsprong om Free Record Shop uiteindelijk over te nemen.
    Er zijn echter nog andere partijen geïnteresseerd, zegt curator Peter Verstraeten. Ook zij krijgen nu nog de tijd om een mogelijke overname te bestuderen. Het gaat bijvoorbeeld om ketens die hun netwerk willen uitbreiden. Het kan daarbij over totaal andere activiteiten gaan dan die van de entertainmentketen.
    In elk geval is met de overeenkomst met Hilco een sluiting vanaf zondag vermeden en wordt vooral "tijd gekocht", luidt het. Bij Free Record Shop werken in België 230 mensen.
    Ondertussen bekijkt Hilco ook of een oplossing mogelijk is voor de cadeaubonnen van Free Record Shop. Die worden momenteel niet meer aanvaard in de winkels.

    Bron: Demorgen.be

    Hilco onderhandelt ook over bevoorrading van de Nederlandse tak, omdat de nieuwe eigenaar, Procures, onvoldoende geld heeft om de winkels te bevoorraden. Beide partijen hebben daarover nog geen akkoord gemeld.
    Donderdag is wel aan het personeel van Free Record Shop verteld dat vanaf komende zaterdag alle Free Record Shop-winkels, dus in België en in Nederland, met de hulp van Hilco weer bevoorraad zullen worden.
    Overeenkomsten met Hilco kunnen uiteindelijk uitmonden in een volledige overname. Het is nu zaak voor de winkels om de cruciale decembermaand goed door te komen.

    Bron: fd.nl
    Laatst aangepast door Qzyn : 29-11-2013 om 11:57

  20. #3045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    Idd, dat was laatst nog op tv. Ikzelf kijk daar niet eens meer naar, ik kijk eerder of ik dat bedrag voor een product over heb
    Idem. De van-prijs kan je altijd met bakken zout nemen. Ik kijk zelf ook alleen naar de actuele prijs. Als dat vergeleken met andere winkels in orde is, ga ik ervoor.

    Mogelijke overnemer van Free Record Shop krijgt proefperiode

    De Britse investeringsmaatschappij Hilco mag nog tot eind december de 68 filialen van Free Record Shop in België uitbaten. In die tijd kan het bedrijf de keten beter leren kennen. Tegen half december zou de knoop doorgehakt moeten worden over een definitieve overname. Dat is vernomen bij de curatoren.
    Ik krijg een gevoel dat de surseance van tevoren is bedacht om Hilco goedkoop de macht te geven.

  21. #3046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Heb ik ook al gemerkt. 't Oudste truukje uit het boek.
    Inderdaad, niets nieuws en zeker niet exclusief voor de FRS .

  22. #3047

    Standaard

    Ook de Nederlandse winkels worden voorlopig door Hilco bevoorraad: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...op-bevoorraden

  23. #3048

    Standaard

    De Nederlandse winkels lijden nog steeds verlies, maar met een drukke decembermaand in het vooruitzicht rekent FRS op een grote omzetboost.
    Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen zonder voorraad.

    Daarbij zitten ze nog altijd fors boven de prijzen van concurrent Media Markt, varierend van twee tot vijf euro verschil bij geluids- en filmdragers.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 29-11-2013 om 15:12

  24. #3049

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen zonder voorraad.

    Daarbij zitten ze nog altijd fors boven de prijzen van concurrent Media Markt, varierend van twee tot vijf euro verschil bij geluids- en filmdragers.
    FRS zit toch nog alleen nog maar in plaatsen waar geen MM is?

  25. #3050

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    FRS zit toch nog alleen nog maar in plaatsen waar geen MM is?
    Dan zouden ze in een hele hoop plaatsen kunnen zitten, maar zelfs in plaatsen waar geen MM en Saturns
    direct in de buurt waren zijn ze weggegaan.....

    Wat ze ook doen, het lijkt een verloren zaak geworden, na de herstart was het al niet goed meer opgepakt
    en dan verlies je het vertrouwen en als je dan ook nog eens uit de route zit zal ik er niet snel meer komen.

    Jammer voor ze, maar het is denk ik echt afgelopen voor ze, ik betaal allang geen 20 euro meer voor
    een nieuwe 3D uitgave en zal dat ook in de toekomst niet gaan doen.

    Denk dat de uitgevers van de schijfjes ook eens achter de oren moeten gaan krabben en een maatje
    kleiner moeten gaan rijden, genoegen nemen met minder winst en zo de omzet stimuleren.
    Voor een download zal ik niet snel een dubbeltje gaan uitgeven, vind dat echt een waardeloos systeem, al
    is het natuurlijk wel de droom van de uitgevers, lekker op je krent achter de PC en kassa spelen.

    Die Boost in december...... ach ik hoop het voor ze, maar ermee uit de rode cijfers komen denk ik
    niet dat ze gaat lukken.... immers als ik een cadeautje voor iemand ga kopen, dan wil ik toch niet
    aankomen met een uitgepakt vol vingerafdrukken geval waarvan de verpakking er zelfs al dof
    uitziet van de krassen...... en een platenbon bij ze kopen is ook niet echt slim

    Als ik dan toch al moet gaan rijden voor een schijfje, dan sla ik de FRS toch even over, jammer,
    maar dat hebben ze toch echt aan hun zelf te danken.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 122 van 139 EersteEerste ... 2272112118119120121122123124125126132 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •