Pagina 136 van 139 EersteEerste ... 3686126132133134135136137138139 LaatsteLaatste
De resultaten 3.376 tot 3.400 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3376

    Standaard

    Boekenvoordeel en dvd's: geen lekkere combinatie.

  2. #3377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Boekenvoordeel en dvd's: geen lekkere combinatie.
    En de helft van wat er staat zijn natuurfilms :I
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3378

    Standaard

    Ik ga er soms eens binnen (in België) en daar vind ik heeeel soms iets, The Expendables 2 op blu voor 5 euro bijvoorbeeld toen hij nog niet zo lang uit was. Maar aanbod is wel klein.

  4. #3379

    Standaard

    Morgen dan maar eens in Spijkenisse kijken of ze er nog zijn. De 50% korting van laatst op QFC dvd's sloeg ook nergens op (van 10 euro naar 5), aangezien bij Wehkamp de films van QFC daar ook 5 euro zijn. Maar wie weet...

  5. #3380

    Standaard

    Dat was ie dan! Cheers vanuit Nijmegen


  6. #3381

    Standaard

    Succes met je verdere loopbaan elders Daniel. Vond het altijd super om te zien hoe je opkwam voor de zaak waar je werkt en ook aangaf dat het ook anders ging en kon dan menig andere FRS.

  7. #3382

    Standaard

    Heel veel succes met je verdere loopbaan Daniel.

    Ik hoop van harte dat je een leuke nieuwe job zal vinden, waar je het net zo naar je zin in zal hebben, als de baan die nu heeft moeten stoppen.

  8. #3383

  9. #3384

    Standaard

    Heel veel succes met het vinden van een leuke nieuwe baan, DanielC.

  10. #3385

    Standaard

    Met jouw enthousiasme gaat dat geen enkel probleem zijn om een baan te vinden, Daniel. Succes!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #3386
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad, veel succes met zoeken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #3387

    Standaard

    Succes ook!
    Gisteren nog even in de FRS in Nijmegen geweest, maar er waren inderdaad nog maar 3 bluraytitels.

    Ondanks dat ik ook wel eens gemopperd heb op de FRS, zeker de laatste tijd, heb ik toch ook goede herinneringen eraan:

    - import 12"-es en goedkope cut-out LP's kopen eind jaren '80
    - cd's en muziekvideo's in de jaren '90
    - dvd's in de jaren '00

    In de jaren '10 echter steeds minder interessant, af en toe een bluray in het begin maar de laatste jaren nog maar weinig gekocht.
    Toch het einde van een tijperk

  13. #3388

    Standaard

    Wat klinkt dat toch raar, de jaren '10
    Nou, ik mis FRS toch meer dan dat ik dacht. Bij de V&D ligt er nog minder dan de laatste week bij FRS.
    En meer keus is hier niet.

    Maar goed, ik weet hoe het is om je baan, waar je veel plezier in had, te verliezen, dus wens ik iedereen veel succes met het zoeken naar een andere baan.

  14. #3389

    Standaard

    Boekenvoordeel lanceert FRS.nl tijdelijk als informatiesite

    De website van Free Record Shop is weer in de lucht. Boekenvoordeel, de nieuwe eigenaar, gebruikt de site echter nog niet als verkoopportal, maar als manier om informatie bij de consument te krijgen.

    Op www.frs.nl en www.freerecordshop.nl prijkt een korte boodschap van de nieuwe eigenaar Boekenvoordeel. ‘Er gaat wat gebeuren. We kunnen echter nog niet zeggen wat Ben je begaan met het lot van de Free Record Shop en benieuwd wat er gaat gebeuren? Laat dan je emailadres achter en we houden je op de hoogte.’

    Na het invullen van de gegevens wordt er een mail gezonden die de consument moet bevestigen. Hierin is het volgende te lezen: ‘We hebben je gegevens opgeslagen en zullen je op de hoogte houden van de ontwikkelingen bij Free Record Shop. Oh, en uiteraard belonen we onze trouwe fans! Je hoort snel van ons.'

    Begin mei werd bekend dat Boekenvoordeel het klantenbestand, de websites, de rechten van het merk en de interieurs van de 36 winkels van Free Record Shop heeft gekocht. De winkelformule probeert 16 van de 36 Free Record Shop-winkels open te houden en ongeveer 30 van de 90 medewerkers te behouden.

    www.entertainmentbusiness.nl

  15. #3390

    Standaard

    Ik zou als medewerker nu toch wel ernstige twijfels hebben of je nog wel geassocieerd wil worden met de FRS.

  16. #3391

    Standaard

    De opmerking "Ben je begaan met het lot van de Free Record Shop" vind ik grappig. Als er nou een keten is die nauwelijks dat soort sympathie opwekt dan is het wel FRS.

  17. #3392

    Standaard

    Ik mis de FRS ook, zonder twijfel. Hier is echt niets in de buurt waar ik nog een vermeldingswaardig BLU RAY aanbod kan vinden. Ik ben nu verplicht online op zoek te gaan, wegens gigantisch gebrek aan een alternatief. :/

  18. #3393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik mis de FRS ook, zonder twijfel. Hier is echt niets in de buurt waar ik nog een vermeldingswaardig BLU RAY aanbod kan vinden. Ik ben nu verplicht online op zoek te gaan, wegens gigantisch gebrek aan een alternatief. :/
    Idem.

    Ik ga ook geen 50-60 km (heen terugreis) benzine + parkeerkosten verstoken voor een bezoekje aan de MM/Saturn die ook nog nauwelijks een serieus aanbod hebben.

    Dus gisteren, maar weer 3 BD's voor 20 eu met gratis bezorging besteld bij Amazon.de

  19. #3394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Idem.

    Ik ga ook geen 50-60 km (heen terugreis) benzine + parkeerkosten verstoken voor een bezoekje aan de MM/Saturn die ook nog nauwelijks een serieus aanbod hebben.

    Dus gisteren, maar weer 3 BD's voor 20 eu met gratis bezorging besteld bij Amazon.de
    Ik wel maar dat vind ik gewoon leuk. Ben je er even uit

  20. #3395

    Standaard

    'Outlet was laatste strohalm voor FRS'

    De keuze om vlak voor zijn faillissement over te stappen op een outletformule was voor de Free Record Shop (FRS) een laatste strohalm.
    Dat zeggen de curatoren die betrokken waren bij de twee faillissementen van de keten desgevraagd tegenover NU.nl.
    Woensdag is het precies een jaar geleden dat de entertainmentorganisatie voor het eerst op de fles ging. Nog geen jaar later, op 22 april, viel het doek opnieuw. Een maand eerder kondigde de onderneming nog zijn nieuwe outletstrategie aan.
    "Ik moet het nog verder onderzoeken, maar als je geen geld hebt en aandeelhouders zijn ook niet bereid geld in de onderneming te steken, dan wordt het heel moeilijk", zegt curator Rob Boers, die is aangesteld na het tweede faillissement.
    Met aandeelhouders doelt Boers op de voormalige eigenaar en investeringsmaatschappij Procures, die de Free Record Shop na het faillissement in 2013 samen met oprichter Hans Breukhoven een doorstart in afgeslankte vorm bezorgde onder de vlag van Fresh Entertainment Holding. Procures had ook de eveneens dit jaar failliet gegane boekwinkelketen Polare in handen.

    Leveranciers

    Procures stapte voor de bevoorrading van FRS over op een zogenoemd consignatiesysteem, waarbij de verantwoordelijkheid voor de voorraden bij de leveranciers ligt. De grote leveranciers zagen dat niet zitten, waarop Free Record Shop in zee ging met kleinere partijen.
    "Er was geen geld om een courante voorraad aan te houden, alle nieuwe uitgaven lagen niet meer in de winkels'', aldus Boers. "De omzet is dramatisch gekelderd en dat werd gecombineerd met een kostenpatroon van ongeveer een half miljoen euro per maand."
    Ook curator Jos Borsboom, die na het eerste faillissement werd ingeschakeld, denkt dat aan de transformatie naar een outletstore geen strategische keuze ten grondslag lag, maar dat er sprake was van een noodgedwongen actie.
    "Het vertrouwen onder leveranciers was weg. Die waren niet bereid het financiële risico te dragen, zoals Procures wilde", aldus Borsboom. "Als leverancier wil je er natuurlijk zeker van zijn dat je je geld krijgt."
    De Free Record Shop zelf dacht overigens de consument een plezier te doen met de verkoop van oudere cd’s of films vanwege de "leuke aanbiedingen".

    Boekenvoordeel

    Hoewel Free Record Shop in een jaar tijd twee keer failliet is gegaan, lijkt het er vooralsnog op dat de naam van de keten in de marge van het winkellandschap blijft bestaan. Begin mei werd bekend dat zestien van de overgebleven winkels mogelijk verder gaan onder de vleugels van de Nederlandse winkelketen Boekenvoordeel.
    De boekendiscounter heeft de activa van FRS gekocht en overweegt de huurcontracten van zestien winkels over te nemen.
    "Boekenvoordeel heeft de naam en het merkrecht gekocht en ik kan me niet voorstellen dat je dat doet om er vervolgens niets mee te doen", aldus Boers. "Ik sluit dus niet uit dat de Free Record Shop blijft bestaan." Boekenvoordeel zelf is tot nu toe niet bereikbaar voor commentaar.
    De Free Record Shop werd op 15 oktober 1971 opgericht door ondernemer Hans Breukhoven. Free Record Shop had voor zijn faillissement 141 filialen in Nederland en ongeveer 75 in België en Luxemburg. Van 1989 tot eind 2002 had de onderneming een beursnotering in Amsterdam.

    Schuldenlast

    In 2013 werd duidelijk dat de keten te maken had met een hoge schuldenlast, ontstaan door de aanhoudende crisis en een teruglopende omzet van de fysieke winkels. Op 28 mei 2013 werd het faillissement voor de Nederlandse tak uitgesproken.
    "Het bedrijf heeft niet snel genoeg ingespeeld op de veranderingen in de markt", zegt Borsboom daarover. "Ze zagen het wel, maar de antwoorden waren niet adequaat genoeg."
    Medio juli werd het bedrijf overgenomen door Procures en maakte het een doorstart. Halverwege november 2013 gingen de Belgische activiteiten op de fles.
    Door het faillissement begin dit jaar van E-Ways, dat verantwoordelijk was voor het voorraadbeheer en het verpakken en verzenden van onder meer de bestelde artikelen van FRS, kwamen de online activiteiten van het bedrijf stil te liggen.
    In maart werd aangekondigd dat de onderneming verder door het leven zou gaan als een outletstore, waar oude magazijnvoorraden zouden worden verkocht. Op 22 april werd FRS Nederland opnieuw failliet verklaard en op 2 mei dook Boekenvoordeel op.

    Bron: www.nu.nl.

  21. #3396

  22. #3397

    Standaard

    Waarom? De soap is nog niet over.

  23. #3398
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    It ain't over untill the fat lady sings.
    Maar de smiley zegt ook wel iets.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #3399

    Standaard

    Het volgende deel van de soap:

    FRS leed 3 miljoen verlies na doorstart

    Free Record Shop heeft na zijn doorstart in juli 2013 een verlies van ruim 3 miljoen euro geleden. Dat blijkt uit het eerste faillissementsverslag van de curator die na het tweede faillissement van de entertainmentketen is aangesteld.

    In de periode van 16 juli 2013 tot en met 31 maart 2014 bedroeg het verlies 3,18 miljoen euro op een omzet van 10,7 miljoen euro, zo valt te lezen in het verslag. Free Record Shop ging op 28 mei 2013 failliet en maakte in juli een doorstart in afgeslankte vorm onder de vlag van Fresh Entertainment Holding. Daarmee was de onderneming voor driekwart in handen van investeringsmaatschappij Procures en voor een kwart van oprichter Hans Breukhoven.

    Bevoorraden

    Het bedrijf ging ervan uit dat de muziek- en platenindustrie zijn producten vervolgens gewoon zou blijven leveren tegen de gebruikelijke betalingscondities en -termijnen. Dat was niet het geval. Door geldgebrek was de organisatie vervolgens niet in staat om zijn winkels goed te bevoorraden, waardoor de verkopen terugliepen en de verliezen toenamen. Ook de in maart aangekondigde outletstrategie werkte niet.

    Na het tweede faillissement is een deel van de Free Record Shop overgenomen door de boekendiscounter Boekenvoordeel. Het bedrijf telde in totaal 115.000 euro neer voor de overname van onder meer het merkrecht en de huurcontracten van de zestien overgebleven winkels. Het is nog niet bekend wat Boekenvoordeel precies gaat doen met zijn aankoop.

    www.nu.nl

  25. #3400

    Standaard

    Dat is best een schappelijke prijs voor het merk, ware het niet dat het reeds enige tijd geassocieerd wordt met faillissementen en moeilijkheden. Kortom, wie onder die naam een webwinkel start zal met een pak wantrouwen te maken krijgen.

Pagina 136 van 139 EersteEerste ... 3686126132133134135136137138139 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •