Pagina 119 van 139 EersteEerste ... 1969109115116117118119120121122123129 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.951 tot 2.975 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2951

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het was eigenlijk ook wel te verwachten dat de FRS niets heeft opgestoken van waarom ze failliet zijn gegaan. Ik geef het een jaar, hoogstens twee.
    We moeten het over een tijdje toch echt alleen nog maar met de MM doen,en de rest via het web.
    Jammer,want ik ben iemand die graag lekker relaxt in een winkel kijkt.

    Hier in Veldhoven is Free al weg en daarvoor al Van Leest,dus ik kan bij ons in het centrum weinig doen.
    Ga nu naar MM en bestel op Bol.

  2. #2952

    Standaard

    De banner op FRS.nl - waarin staat dat de cadeaucard momenteel niet gebruikt kan worden - is weg. Teken dat deze weer geactiveerd worden? Zou fijn zijn als ze eindelijk eens wat info gaan geven.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #2953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Een beetje mosterd na de maaltijd, maar wel interessant om te lezen: Reconstructie: waarom Free Record Shop ten onder ging
    Interessant artikel. Ik denk ook wel dat het klopt wat er in staat. Vanaf het moment dat Breukhoven FRS van de beurs haalde in 2001 begon het al fout te gaan. Ze deden vanaf dat moment vooral niets (aan de formule van FRS is feitelijk 20 jaar niets veranderd) maar wat ze wel deden was vooral stomme investeringen doen en foute keuzes maken.

    FRS voelt momenteel echt als een dooie winkel. Er komt momenteel geen kip in de vestiging bij mij in de stad. Het lijkt me een kwestie van tijd voordat de boel definitief failliet gaat.

  4. #2954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    De banner op FRS.nl - waarin staat dat de cadeaucard momenteel niet gebruikt kan worden - is weg. Teken dat deze weer geactiveerd worden? Zou fijn zijn als ze eindelijk eens wat info gaan geven.
    Bij FRS.be kan je ze terug gebruiken.

    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  5. #2955

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Bij FRS.be kan je ze terug gebruiken.

    Hopelijk duurt het hier niet lang meer. De bon brand in mijn portemonnee en heb mij voorgenomen niets te kopen voor ik de bon kan inleveren.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  6. #2956

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Hopelijk duurt het hier niet lang meer. De bon brand in mijn portemonnee en heb mij voorgenomen niets te kopen voor ik de bon kan inleveren.
    Dan moet er ook aanbod in de winkel zijn zodat je iets kan uitzoeken.

    Voorals nog heb ik zelf een veel bredere colectie in de kast staan dan de gemiddelde FRS...

  7. #2957

    Standaard

    Eens. Het aanbod in de vestigingen die ik bezocht heb was over het algemeen een stukje kleiner dan mijn collectie. Alhoewel ik mij verbaasde over Tilburg. Maar dat zal oude voorraad van de vestigingen in de buurt. Het aantal aangeleverde kratjes per week groeit wel weer volgens mij.

    Maar ze hebben ook nog zoiets als een webshop met een uitgebreid aanbod. Bovendien kun je alweer bestellen in de winkels. Heb wel wat titels op het oog, maar wacht nog even.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  8. #2958

    Standaard

    En hoe zit het met de prijzen in de overgebleven zaken? Beetje leuke prijzen, acties, of vrij duur geprijsd?

  9. #2959

    Standaard

    Vandaag in FRS Amsterdam Kalverstraat geweest (vlakbij Muntplein) en heb er toch nog wat leuks gescoord: Jack Reacher voor 13 euro en ze hebben een hele bak met alleen schijfjes in envelopjes voor 2 euro. Het zijn CD /DVD en BD door elkaar dus je moet goed zoeken. Ik heb de laatste BD's eruit gepikt (alleen Bridget Jones 2 ligt er nog): Transporter 2, Komt een vrouw... en Constantine. Toch leuk voor die prijs. Skyfall lag er ook in de aanbieding voor 13 euro. Verder is het niet echt veel meer: veel nieuw/populair en wat oude voorraad dus je moet mazzel hebben mocht je een specifieke titel zoeken.

  10. #2960

    Standaard

    Free Record Shop komt met oplossing voor cadeaukaarthouders

    FRESH Entertainment Holding heeft een oplossing voor consumenten die nog een oude cadeaukaart van Free Record Shop in bezit hebben. Vanaf 14 oktober kan iedere Free Record Shop-cadeaukaart worden ingewisseld voor bonnen met een totale waarde van ruim 50 euro.

    Door het faillissement van Free Record Shop in mei 2013 verloren de cadeaukaarten hun waarde. Onder de noemer Actie Keukenlade ontvangt iedere consument die nog een FRS-cadeaukaart heeft, tussen 14 oktober en 30 november, een boekje met bonnen ter waarde van meer dan 50 euro. De waardebonnen bieden korting op het complete assortiment muziek, film, games en headphones.

    Deze actie is enkel geldig bij de winkels van Free Record Shop in Nederland en niet op Freerecordshop.nl. Directeur van Free Record Shop Roland van Geest: “Wij willen de trouwe klanten van Free Record Shop niet in de steek laten en hebben gezocht naar een oplossing voor de oude cadeaukaarten. Met ons aanbod doen wij recht aan de consumenten die lange tijd in onzekerheid hebben gezeten over de verzilvering van hun oude cadeaukaarten.”

    De consumentenbond vroeg kort na de doorstart voor een klantvriendelijke oplossing voor de gedupeerden. Directeur Bart Combée: “Juridisch gezien hoefde de nieuwe eigenaar van Free Record Shop de cadeaukaarthouders niets te bieden. We zijn daarom tevreden met deze oplossing”.

    De keukenlade-actie luidt officieel het einde in van de eigen cadeaukaarten van Free Record Shop. De Nederlandse vestigingen van Free Record Shop gaan deze niet meer uitbrengen en verkopen, en accepteren vanaf heden de Nationale Entertainment Card.

    www.entertainmentbusiness.nl

  11. #2961

    Standaard

    aan die oplossing heb ik niet veel...
    Ik heb voor 80 euro aan cadeaukaarten liggen en krijg er maar 50 van terug die alleen gebruikt kunnen worden voor korting?
    En dan ook nog alleen in een fysieke winkel...belachelijk!
    FRS verdiend aan mij geen enkele cent meer.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  12. #2962

    Standaard

    Consument maakt vanaf 14 oktober opnieuw kennis met FRS

    Vanaf 14 oktober 2013 presenteert het vernieuwde Free Record Shop zichzelf opnieuw aan de consument. Met een heropeningscampagne en een assortiment samengesteld op basis van ‘hot entertainment’ en tweedehands.

    De resterende 49 Free Record Shop-winkels in Nederland, voornamelijk terug te vinden in de grotere provinciesteden, zullen een kernassortiment voeren gebaseerd op muziek- en filmtitels op cd, dvd en Blu-ray, aangevuld met hot items op het gebied van games. Daarnaast bieden de heringerichte winkels, gemodelleerd naar de pilot store in Rotterdam, ook merchandise zoals koptelefoons.

    Roland van Geest, CEO Free Record Shop: “Als je diep in het dna van FRS kijkt, draait het om muziek en film. Muziek en film zijn dus de ‘destination’ om naar FRS te gaan. Games is een belangrijke groep daaromheen met een omzetaandeel van 20%. Film is goed voor 33% en muziek 31% van de omzet. Games blijft belangrijk, maar smal. We voeren een beperkt aantal titels. We zetten heel sterk in op tweedehands. Dat is in 2003 al eerder gelanceerd, omdat we in de VS zagen dat het daar heel groot was. Het grote beursgenoteerde Gamestop in de VS draait de helft van zijn omzet met tweedehands games. FRS is er weer mee gestopt, omdat het niet binnen het SAP-systeem paste.”

    “Tweedehands hadden we dus al, en was vlak voor het faillissement al weer opnieuw ingevoerd. Met Blu-ray waren we daarmee al heel succesvol. Het past in deze tijd van een economische crisis en van recycling en vintage. Het past ook bij de gaming doelgroep die niet streeft naar een boekenkast vol met collecties. Games zijn in tweedehands heel succesvol en daar hebben we nu Blu-ray aan toegevoegd. Daarmee zijn we ook onderscheidend ten aanzien van Media Markt en Bart Smit, want die hebben dat niet”, aldus Van Geest.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  13. #2963

    Standaard

    kernassortiment aangevuld met hot items = dealbraker voor mij

    niet even lekker door de bakken struinen
    geen onderscheid dus...

  14. #2964

    Standaard

    Maar was het vaak al niet een 2e handse winkel?, maar das een een discussie die al vaker gevoerd is.

  15. #2965

    Standaard

    Ik hoop dat FRS ervan geleerd heeft en gewoon de discs in het doosje laat.

  16. #2966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    Ik hoop dat FRS ervan geleerd heeft en gewoon de discs in het doosje laat.
    Een winkel die de medewerkers gebruik laat maken van de schijfjes, en daarna voor de nieuwprijs (prijs voor een spikslinternieuw ongebruikt product) weer verkoopt, hoeft geen lang leven voor mij te hebben.

    Dat ze 2e hands spul verkopen ala, maar laat ze dat dan duidelijk overal melden.

    Dat hebben ze nooit gedaan, en voor de toekomst zie ik ze dat onderscheid vermelden niet doen.

    En natuurlijk zijn sommige winkelmedewerkers voorzichtig, maar het merendeel? Nee dan maar liever importeren of naar een MM gaan.

  17. #2967

    Standaard

    voornamelijk terug te vinden in de grotere provinciesteden
    Behalve Utrecht dan.

    En mocht ik er ooit nog eens komen, dan wil ik wel graag vooraf de discs kunnen bekijken van hun tweedehandse waar. Voor je weet heb je een game of film met een dikke kras op je disc gekocht, waar je dan pas bij thuiskomst achter komt.

  18. #2968

    Standaard

    Daarom, als ik een film koop bij FRS, en deze is niet gesealed, kijk ik meteen na aankoop.
    Trouwens ook als deze wel gesealed is, heb al eens meegemaakt dat in een ongeopende verpakking de verkeerde disc zat.

  19. #2969

    Standaard

    Ik kom daar niet meer, stelletje afzetters daar. Gebruikte blu ray's met beschadigingen, en nog duur ook nog...!!!

  20. #2970

    Standaard

    FRS neemt exploitatie eigen website komend jaar over van ECI

    De momenteel door webwinkel ECI geëxploiteerde website Freerecordshop.nl zal aan het einde van de overeenkomst, begin 2014, weer overgenomen worden door de Free Record Shop-organisatie. Dat zegt Roland van Geest, CEO van Free Record Shop, in een uitgebreid interview met Entertainment Business.

    Van Geest ziet de online shop als een wezenlijk onderdeel van het groter geheel, in tegenstelling tot het eerder gevoerde beleid waarin de website vooral werd gezien als een kostenpost: “Daarom werd dit geparkeerd bij ECI. Maar online is meer dan alleen via een webshop cd’s verkopen. Het is bijvoorbeeld ook Facebook, Twitter. Het gaat om de totale interactie met de klant.”

    Het terugnemen van de online business is niet de enige verandering binnen het vernieuwde Free Record Shop. Maart 2014 verhuist het hoofdkantoor naar een nieuwe locatie, vermoedelijk in Zuid-Nederland of België. Op dit moment huurt de organisatie het pand in Capelle Aan De IJssel van de curator. Het logistieke gedeelte staat ook flinke veranderingen te wachten. De eigen activiteiten worden in het voorjaar stopgezet en uitbesteed. Gesprekken met mogelijke partners worden nog gevoerd.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  21. #2971

    Standaard

    Vandaag weer een mooie ervaring meegemaakt. In Den Bosch zag ik een seizoenbox van The Simpsons (seizoen 15) staan. Bij de kassa aangekomen kon de verkoper de schijven niet vinden. Na navraag bij een collega bleek de box op 1 of andere lijst te staan. De conclusie daarvan: de schijven waren al weg. Dus de koop ging niet door. Ik heb de verkoper wel aangeraden om de box niet meer op de plank te zetten.

  22. #2972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Vandaag weer een mooie ervaring meegemaakt. In Den Bosch zag ik een seizoenbox van The Simpsons (seizoen 15) staan. Bij de kassa aangekomen kon de verkoper de schijven niet vinden. Na navraag bij een collega bleek de box op 1 of andere lijst te staan. De conclusie daarvan: de schijven waren al weg. Dus de koop ging niet door. Ik heb de verkoper wel aangeraden om de box niet meer op de plank te zetten.
    Ik heb al vaker meegemaakt daar dat ze de schijfjes niet konden vinden. Maar dan wel gewoon de doos weer in de winkel zetten...

    Maar zeg je nu dat ze nog steeds gebruik maken van dat verouderde schijfjes-in-de-kast systeem? Wat een prutsers.

  23. #2973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Maar zeg je nu dat ze nog steeds gebruik maken van dat verouderde schijfjes-in-de-kast systeem? Wat een prutsers.
    Had je wat anders verwacht?

  24. #2974

    Standaard

    In mijn gemeente (België) zag ik overal de "Wij gaan door!" reclame-bordjes in de winkel hangen, ik vraag me wel af waarmee ... Ik heb de winkel nog nooit zo leeg gezien. Zowel wat de voorraad als klanten betreft.

  25. #2975

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Maar zeg je nu dat ze nog steeds gebruik maken van dat verouderde schijfjes-in-de-kast systeem? Wat een prutsers.
    Het systeem is ongewijzigd. De BR's en tv-series (redelijk conform eerder qua keuze) zijn nu beneden. Boven je de films op dvd en de spellen. De sectie met nieuwe spellen was niet echt uitgebreid. Achterin boven had je een behoorlijke afdeling 2e hands spellen. Maar de recente titels in die categorie waren niet echt goedkoop.

Pagina 119 van 139 EersteEerste ... 1969109115116117118119120121122123129 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •