Pagina 121 van 139 EersteEerste ... 2171111117118119120121122123124125131 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.001 tot 3.025 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3001

    Standaard

    Tja, dat krijg je ervan als je op oude voet verder gaat en de meeste vestigingen verspreid over de kleinere dorpen ipv de grote steden. Het was ook wel te voorspellen dat het zo zou lopen (en dat is ook meerdere malen gezegd in dit draadje). In het tijdperk van downloaden, VOD en Netflix betalen mensen gewoon geen 15-20 euro meer voor een nieuwe dvd en 20-30 euro voor een enkele blu-ray.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 14-11-2013 om 13:49

  2. #3002

    Standaard

    Nog meer roddels.

    Mogelijk faillissement Belgische tak Free Record Shop

    Meerdere anonieme bronnen uit de muziekindustrie melden dat er gesproken wordt over de mogelijkheid om Free Record Shop België failliet te laten gaan, om een doorstart met aanmerkelijk minder winkels te realiseren. Tevens zouden er plannen zijn om het zogeheten consignatiemodel te gaan hanteren.

    Het mogelijke faillissement en het voorstel tot consignatieleveringen zijn ter sprake gekomen tijdens de gesprekken die Britse investeringsmaatschappij Hilco begin deze week had met een aantal majors. ProCures-woordvoerder Bart Maussen zegt echter dat er geen sprake is van een faillissement. “Ik weet enkel dat Hilco kijkt of het de moeite en investering waard is om in Free Record Shop België te stappen. Dat kan alleen met medewerking van de industrie. Daarover is met partijen gesproken.”

    Zoals Entertainment Business gisteren meldde is de Britse investeringsmaatschappij Hilco een potentiële partner voor Free Record Shop. Dit nieuws werd vanmorgen bevestigd door het FD. Overigens heeft Hilco in het recente verleden al eerder over deelname gesproken met Free Record Shop.

    Bart Maussen nuanceerde woensdag de berichtgeving door te zeggen dat er geen sprake is van ‘een instap’ van Hilco binnen FRS. Tevens zouden de gesprekken met de industrie niet gevoerd worden uit naam van Free Record Shop. Anonieme bronnen stellen wel dat er over de toekomst van de entertainmentretailer gesproken is, maar dat de voorwaarden die aan de samenwerkingen worden gesteld bepalend zullen zijn of er inderdaad sprake zal zijn van een constructief vervolg.

    Na de doorstart is Free Record Shop dus opnieuw in zwaar weer beland. In het FD stelt ProCures-eigenaar Paul Dumas dat de winkels niet rendabel zijn te krijgen. ProCures onderhandelt over een alliantie met Hilco. Dit zou nodig zijn om de winkels op tijd te vullen voor de belangrijk decembermaand.

    Volgens de financiële krant lopen vooral in België de operationele verliezen op. Dumas: “België deed het beter dan Nederland, maar de Belgische winkels lijden ook al twee jaar verlies.” De kans zou groot zijn dat Hilco een meerderheidsbelang in de Belgische tak neemt. Tevens is het niet uitgesloten dat de investeerder later ook een belang neemt in de Nederlandse winkels.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  3. #3003

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Volgens Nu.nl is de omzetdaling voor fysieke geluidsdragers derde kwartaal met 37 procent gedaald in vergelijking met het derde kwartaal van 2012. Deze afname is waarschijnlijk grotendeels te wijten aan de doorstart die Free Record Shop maakte deze zomer.

    Als er 83 minder verkooppunten zijn verspreid over het hele land na de doorstart dan is dit nieuws niet zo verwonderlijk, denk ik.
    Die daling zal echt niet puur FRS zijn en zelfs niet grotendeels. Het zal wel in een paar oorzaken te verdelen zijn: koop via buitenlandse webshop, VOD en crisis. Ze zouden b.v. eens Amazon moeten vragen hoeveel ze naar Nederland verschepen en dat meenemen. Dan worden de cijfers transparanter.

  4. #3004

    Standaard

    Komt wel grotendeels door de Free hoor.

    Volgens DIT stukje hadden ze een marktaandeel van 25-30%. Het overgrote gedeelte daarvan is verdwenen via de winkels die opgeheven zijn en als de resterende winkels ook nog eens de helft draaien van wat ze voorheen deden heeft dat een flinke impact op de Nederlandse markt. De voormalige klanten gaan echt niet allemaal op zoek naar een andere winkel om de spulletjes te kopen en zullen dus grotendeels gaan downloaden of VOD gebruiken.

  5. #3005

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Largo Bekijk bericht
    Komt wel grotendeels door de Free hoor.

    Volgens DIT stukje hadden ze een marktaandeel van 25-30%. Het overgrote gedeelte daarvan is verdwenen via de winkels die opgeheven zijn en als de resterende winkels ook nog eens de helft draaien van wat ze voorheen deden heeft dat een flinke impact op de Nederlandse markt.
    Voor de sluiting liepen al veel filialen al niet lekker. Ik denk persoonlijk dat die 25-30% erg overdreven is. Als ze daadwerkelijk zo'n grote bijdrage aan de omzet zouden hebben, waren ze niet over de kop gegaan. En kopers die naast FRS al andere mogelijkheden hadden om te kopen, zijn echt niet zo honkvast dat ze door het sluiten helemaal niets meer kopen. Die gaan b.v. online, En buitenlandse webshops worden volgens mij niet meegeteld dus dat marktaandeel zie je nu als terugval maar komt niet elders terug. Ik blijf van mening dat FRS maar 1 van de velen onderdelen van de teruggang is. Dat grotendeels is echt te veel eer voor FRS.

  6. #3006

    Standaard

    Wij kunnen hier met z'n allen gissen en oplossingen aandragen, maar het is een bewezen feit dat retailers als de FRS NIET naar de Nederlandse consument luisteren.
    Daarbij volgen ze allen standaard tekstboek marketing concepten die allen uit de niet Nederlandse markt afkomstig zijn.

    Daarnaast heb je met de in Nederland opererende maatschappijen te maken die niet door hebben dat ze door hun arrogantie de kip met de gouden eieren hebben vermoord...
    Kijk maar eens hoe zij de markt de afgelopen 10-15 jaar hebben afgebroken.

  7. #3007

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Daarnaast heb je met de in Nederland opererende maatschappijen te maken die niet door hebben dat ze door hun arrogantie de kip met de gouden eieren hebben vermoord...
    Kijk maar eens hoe zij de markt de afgelopen 10-15 jaar hebben afgebroken.
    Hoe hebben zij de markt afgebroken dan ?

  8. #3008

    Standaard

    Prijzen kunstmatig hoog houden van zowel dvd als blu-ray.
    Mensen forceren naar blu-ray over te stappen door kale, slechte dvd's uit te geven
    De markt verzadigen met blu-rays van dubieuze kwaliteit (DFW en EONE)
    Vast blijven houden aan een ouderwets businessmodel in snel veranderende tijden
    Tot het einde blijven boycotten van downloadable content en online films
    etc

  9. #3009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Tja, dat krijg je ervan als je op oude voet verder gaat en de meeste vestigingen verspreid over de kleinere dorpen ipv de grote steden
    Ik kan niet zeggen dat ik ervan geschrokken ben.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #3010

    Standaard

    Ze hebben bv alle onafhankelijke winkels en speciaalzaken kapot gemaakt door hun leverantie voorwaarden en exclusieve korting deals met de ketens en niet reguliere verkooppunten.


    Daarnaast het al aangehaalde argument van slechte en (te) dure producten (prijs/kwaliteit).

  11. #3011

    Standaard

    Bestaat er dus een kans dat FRS later HMV wordt in de Benelux als ik dit zo hoor?
    Dat is dus 2 x slecht nieuws.

    1: FRS is al een duurdere shop
    2: HMV is nog een duurdere shop dan FRS. Ben daar een paar keer geweest in London en die prijzen zijn echt om te lachen.

  12. #3012

    Standaard

    Free Record Shop België vraagt faillissement aan

    De Belgische tak van Free Record Shop heeft faillissement aangevraagd. Hiermee verdwijnen 230 arbeidsplaatsen en 68 winkels.

    Free Record Shop heeft vanmorgen haar medewerkers, de Ondernemingsraad, de vakbonden en haar leveranciers geïnformeerd over de aanvraag van het faillissement voor haar Belgische organisatie. Deze is zojuist ingediend bij de rechtbank in Antwerpen.

    Het faillissement betreft de 68 Belgische Free Record Shop-vestigingen waar 230 medewerkers actief zijn. De Free Record Shop-vestigingen in Nederland en Luxemburg zijn niet bij deze faillissementsaanvraag betrokken.

    Er wordt gestreefd naar een doorstart van de Belgische activiteiten, zodat zoveel mogelijk winkels geopend blijven en een groot aantal banen kan worden veilig gesteld.

    Vorig week donderdag melde Entertainment Business dat verschillende anonieme bronnen uit de muziekindustrie al spraken over de mogelijkheid om Free Record Shop België failliet te laten gaan. Volgens ProCures-woordvoerder Bart Maussen was er echter toen ‘geen sprake van een faillissement’.

    In een persbericht wordt de oorzaak van het faillissement toegeschreven aan het aanhoudend tegenvallende consumentenvertrouwen en de onmogelijkheid van de entertainmentindustrie om in de vorm van aangepaste leveringsvoorwaarden Free Record Shop de helpende hand te reiken. Hierdoor zou optimale bevoorrading van de winkels uitblijven en kwam met name de Belgische organisatie in zwaar weer.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl
    Laatst aangepast door Frank : 19-11-2013 om 10:52

  13. #3013

    Standaard

    Ik heb begrepen dat ze daar een doorstart willen hebben en de slechte winkels willen sluiten.

  14. #3014

    Standaard

    Dat hebben ze in Nederland ook gedaan, maar als de FRS niet snel extra geld krijgt om zelf de voorraad in te kunnen kopen voor de decembermaand dan is het voor Nederland ook afgelopen.

  15. #3015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik heb begrepen dat ze daar een doorstart willen hebben en de slechte winkels willen sluiten.
    Mmmm..... kunnen ze allemaal dichtblijven toch?

    Hier in NL is er ook geen drol meer aan, bij de eerste de beste Used Produkts Stores vind je al snel een groter aanbod en de staat
    van het materiaal doet vaak niet echt onder voor het aanbod van de FRS

    Hun enige redding lijkt mij hun Webwinkel als ze die tenminste spoedig weer terug kunnen krijgen...... die sukkels, dat ze die verkocht/uitgeleend hebben

    Overigens zullen ze daar weinig succes mee hebben als het aanbod hetzelfde zal zijn als van hun winkels...... triest verhaal, maar ze hebben het
    verbazingwekkend genoeg toch al langer volgehouden dan ik verwacht had.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #3016

    Standaard

    De webwinkel kunnen ze pas begin volgend jaar terugkopen en dat kan wel eens te laat zijn, want de feestdagen zijn dan voorbij. Ik hoop voor de Belgische vestigingen dat er binnen een week duidelijkheid komt over een doorstart, want in Nederland was het te lang onduidelijk wat er ging gebeuren en dat heeft het vertrouwen in de winkel flinke schade toegebracht.

  17. #3017

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hier in NL is er ook geen drol meer aan, bij de eerste de beste Used Produkts Stores vind je al snel een groter aanbod en de staat
    van het materiaal doet vaak niet echt onder voor het aanbod van de FRS
    Ik ben afgelopen zaterdag de FRS in Den Bosch binnengewandeld maar het is nog niet top. Vooral boven is het meer 2e hands dan nieuw. Ik ben er wederom weer zonder dvd vertrokken.

  18. #3018

    Standaard

    Die mening deel ik wel. Bij gebrek aan andere winkels was het bij de plaatselijke FRS eigenlijk altijd druk. Vanaf de gele stickers en de steeds minder wordende assortiment daalde ook het aantal bezoekers. Tegenwoordig is het aantal klanten op een drukke zaterdagmiddag op één hand te tellen en met name het kleine assortiment wat maar niet uitgebreid lijkt te worden zorgt er voor dat de klanten ook niet meer terug komen. Verder zal het hier ook niet helpen dat ze hier binnenkort met een nieuwe Mediamarkt beginnen en er ook voor muziek een aardige vervanging lijkt te komen.

    Het lijkt me een kwestie van tijd dat ook na deze laatste stuiptrekking een einde gaat komen aan de FRS.

  19. #3019

    Standaard

    Verheug je niet te snel, aanbod MM is ook niet meer wat het geweest is...

    Wat betreft FRS: ik liep er tot een jaar geleden altijd wel even binnen, nu neem ik die moeite niet meer. Bestel zelf uitsluitend nog via amazon uk, maar merk dat sinds komst Netflix ik ook daar steeds minder blurays koop.

  20. #3020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    Wat betreft FRS: ik liep er tot een jaar geleden altijd wel even binnen, nu neem ik die moeite niet meer.
    toch eens doen joh, ik heb een gezellige winkel

  21. #3021

    Standaard

    Geen winkelleveringen aan Nederlandse Free Record Shops

    De Nederlandse winkels van Free Record Shop krijgen deze week geen voorraad van nieuwe producten geleverd. Verschillende bronnen uit de industrie en de winkels bevestigen dit.

    Twee weken voor het sinterklaasfeest lijkt Free Record Shop opnieuw last te hebben van leveringsproblemen. De voorraad, die normaal drie keer in de week bij de filialen verschijnt, is deze week niet uitgestuurd. Dit zou te maken hebben met een leveringsstop, zeggen verschillende bronnen uit de entertainmentindustrie.

    Bij navraag van Entertainment Business blijkt dat er op de winkelvloer ‘opnieuw voorraadproblemen zijn’. Er werd steekproefsgewijs bij verschillende filialen de vraag gesteld of de recent verschenen cd Hitzone Best Of 2013 verkrijgbaar is. Iedere gesproken Free Record Shop-medewerker meldde dat dit niet het geval is. Tevens werd gezegd dat de cd deze week zeker niet binnen zal komen. Leveringsproblemen worden als reden genoemd.

    Woordvoerder Bart Maussen kan de vraag of Free Record Shop bevoorradingsproblemen of een inkoopstop heeft, niet beantwoorden.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  22. #3022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Geen winkelleveringen aan Nederlandse Free Record Shops
    Ik vrees dat dit de laatste stuiptrekking gaat worden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #3023

    Standaard

    Vorig weekend een FRS binnengestapt... leek nergens op. Kleiner assortiment films en games + een grote glazen grabbelbak met dvd en verder bijna geen enkele muziek cd te bespeuren. Als je winkelbediende bent in zo'n zielige shop zou ik mezelf opvreten van verveling.

    Moet zeggen dat ik de serie Justified seizoen 1 en 2 met slipcover voor elk 15 EUR heb kunnen kopen... Kost overal nog zoveel geld. Maar ja dat was ook het enige wss wou men van die laatste 2 exemplaren af.

  24. #3024

    Standaard

    Van marktleider naar marktlijder.

    En dan te bedenken dat ik er ooit in de rij heb gestaan bij de kassa. Fame in de kalverstraat was een El Dorado
    voor o.a. filmliefhebbers; Van Breukhoven importeerde toen leuk spul (al kreeg hij daar later wel een boete voor).

    De spoeling ( dus de concurrentie) wordt helaas steeds dunner. .

  25. #3025

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik jarenlang heel graag naar Free Record Shop geweest ben en ze met spijt in het hart zo ten onder zie gaan. Maar het zijn harde tijden. De opkomst van online kopen is al jaren aan de gang en de meeste grote ketens hebben zich daar voldoende tegen beschermd. Wat dan uiteindelijk de doodsteek is voor zo'n zaken is dat ze harde concurrentie krijgen van zowel dat fenomeneen als de grote bonzen Saturn/Media Markt. Jammer maar helaas.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 121 van 139 EersteEerste ... 2171111117118119120121122123124125131 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •