Pagina 134 van 139 EersteEerste ... 3484124130131132133134135136137138 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.326 tot 3.350 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Je kunt wel een goed concept hebben maar als de vraag naar het product wat je verkoopt afneemt dan word het natuurlijk wel erg moeilijk om de boel in leven te houden
    Er zijn genoeg dvd-winkels die niet over de kop gaan. Maar die bieden nog service aan zoals titels aanbieden die je bij de algemene winkels als MM,etc niet hebt. Als je gewoon een ander goed concept bedenkt en daarmee in b.v. 5-8 winkels start (goed verdeeld over Nederland) dan kan je best nog wat betekenen. Nu heb je wel een sprong naar VOD maar als die dienst op termijn steeds duurder wordt dan komt de andere markt vanzelf weer in beeld. Het zal m.i. nooit ophouden. Er blijven mensen die dvd's kopen.

  2. #3327

    Standaard

    die mensen zal je altijd houden, maar op den duur is het aantal mensen wat nog dvd's koopt niet genoeg om een winkel mee te draaien. Vooral in grote steden liggen de huurprijzen voor panden vaak veel te hoog. En veel mensen denk ook dat je op een nieuwe dvd als The Hobbit een tientje winst pakt ... was het maar zo'n feest.

  3. #3328

    Standaard

    Daniel,

    heb jij enig idee hoe het met de mediamarkt filialen in Nederland gaat ? Ik ben bang dat die ook nog een keer aan de beurt komen,

  4. #3329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Er zijn genoeg dvd-winkels die niet over de kop gaan. Maar die bieden nog service aan zoals titels aanbieden die je bij de algemene winkels als MM,etc niet hebt. Als je gewoon een ander goed concept bedenkt en daarmee in b.v. 5-8 winkels start (goed verdeeld over Nederland) dan kan je best nog wat betekenen. Nu heb je wel een sprong naar VOD maar als die dienst op termijn steeds duurder wordt dan komt de andere markt vanzelf weer in beeld. Het zal m.i. nooit ophouden. Er blijven mensen die dvd's kopen.
    Nou, waar zijn die dvdwinkels dan? Misschien in de grote steden, maar voor de rest zou ik bij mij in de buurt geen dvdwinkel weten. Uitgezonderd de blokker, mediamarkt enz. Maar dat zijn geen dvdwinkels, maar winkels die toevallig wat dvds hebben.

  5. #3330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Daniel,

    heb jij enig idee hoe het met de mediamarkt filialen in Nederland gaat ? Ik ben bang dat die ook nog een keer aan de beurt komen,
    Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat zal niet zo gauw gebeuren.

  6. #3331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat zal niet zo gauw gebeuren.
    Hoe weet je dat zo zeker ?

  7. #3332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Hoe weet je dat zo zeker ?
    Mediamarkt is toch veel meer dan enkel Films en Muziek? Sterker nog, ik durf te beweren dat op den duur enkel MediaMarkt en Saturn overblijven als giganten in home entertainment.

  8. #3333

    Standaard

    Mediamarkt trekt goeie marges op witgoed en hifi apparatuur enzo. De dvd/cd afdelingen van die winkels zijn ook aanzienlijk gekrompen de afgelopen jaren ... een winkel draaien met puur alleen dvd/cd producten wordt steeds moeilijker.

    De gemiddelde leeftijd van de klanten in de winkels is ook aanzienlijk gestegen. Wij als FRS Nijmegen hadden tot 8-10 jaar terug altijd een hele hoop jeugd in de winkel, maar die blijven nu grotendeels weg. Combinatie van factoren denk ik. Ze willen allemaal een mobiele telefoon met abbonnement van 50 euro per maand, en kleding en uitgaan is twee keer zo duur geworden. Tja, je kan het geld maar één keer uitgeven, dus dan is een luxe product als cd/dvd snel de pineut. En al helemaal omdat er vaak makkelijkere en gratis alternatieven zijn als Spotify, Netflix en ook illegaal downloaden. Wij hier op het forum zijn verzamelaars, en daarom ook de uitzondering op die regel. Loop eens op een zaterdagmiddag de Plato of Kroese binnen .. dan valt al snel op dat 80% van de klanten 40-50 jaar of ouder zijn. Jeugd blijft weg. Ook die zaken gaan het steeds moeilijker krijgen door de vergrijzing van de doelgroep denk ik. Dit is natuurlijk speculatie, ik heb hier geen cijfers van, maar heb deze (logische) trend zien ontwikkelen de afgelopen jaren. Er is intern ook meer dan genoeg misgegaan hoor, maar daar ga ik me niet over uitlaten.

  9. #3334

    Standaard

    Slangen in maatpakken, hadden de zaak wel even gered.
    Dat zijn de psychopaten in het bedrijfsleven, waar er wel heel veel van zijn.
    Deze zijn er alleen maar voor om hun eigen zakken te vullen, kijk maar naar de aangestelde Sweex dircteur, die nu ook failliet is.
    Precies het zelfde.
    Breukhoven is een arrogante BN'er slappeling, die met al zijn geld de FRS makkelijk had kunnen redden.
    Maar verkoos om te vluchten.
    Breukhoven, in ingeslapen handelsman, die de webshop uithanden geeft, aan een ander bedrijf, die daar zeer dankbaar miljoenen aan verdienden.
    Kortom te zielig voor woorden.
    Maar toch echt zonde dat dit bedrijf zo vergooid is, door zwaar hebzucht, van alle kanten die het maar konden pakken.
    En vergeet ook de curators niet, die namelijk doen niets voor niets.
    Dit zijn corrupte graaiers, die eerst aan hun eigen, vaak zwart geld willen zien.
    Praat uit ervaring !!!!!!!!

  10. #3335

    Standaard

    Ja, ben jij ook zo'n corrupte graaier?

  11. #3336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Brand Bekijk bericht
    Slangen in maatpakken, hadden de zaak wel even gered.
    Dat zijn de psychopaten in het bedrijfsleven, waar er wel heel veel van zijn.
    Deze zijn er alleen maar voor om hun eigen zakken te vullen, kijk maar naar de aangestelde Sweex dircteur, die nu ook failliet is.
    Precies het zelfde.
    Breukhoven is een arrogante BN'er slappeling, die met al zijn geld de FRS makkelijk had kunnen redden.
    Maar verkoos om te vluchten.
    Breukhoven, in ingeslapen handelsman, die de webshop uithanden geeft, aan een ander bedrijf, die daar zeer dankbaar miljoenen aan verdienden.
    Kortom te zielig voor woorden.
    Maar toch echt zonde dat dit bedrijf zo vergooid is, door zwaar hebzucht, van alle kanten die het maar konden pakken.
    En vergeet ook de curators niet, die namelijk doen niets voor niets.
    Dit zijn corrupte graaiers, die eerst aan hun eigen, vaak zwart geld willen zien.
    Praat uit ervaring !!!!!!!!
    Kun je ook echt aantonen dat het allemaal zo gegaan is of speculeer je maar wat ?

  12. #3337

    Standaard

    Nou, weer nieuws.http://nos.nl/artikel/639793-mogelij...cord-shop.html

    Ik ben benieuwd wat we te horen krijgen volgende week, hoop dat het allemaal wat sneller zal verlopen dan vorig jaar.

    En nog een sappig verhaal.

    http://www.entertainmentbusiness.nl/...ee-record-shop
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  13. #3338

    Standaard

    alsjeblieft zeg ...

  14. #3339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Nou, waar zijn die dvdwinkels dan? Misschien in de grote steden, maar voor de rest zou ik bij mij in de buurt geen dvdwinkel weten. Uitgezonderd de blokker, mediamarkt enz. Maar dat zijn geen dvdwinkels, maar winkels die toevallig wat dvds hebben.
    In Den Bosch zit er 1. Daar kom ik zelf nog weleens. Die is qua prijsstelling wat duurder maar heeft wel een grote hoek met filmtitels die je bij de grote jongens niet ziet. Het is een zaak met 50% cd's/LP's en 50% dvd's met een kleine hoek BR. Ze hebben ook veel muziekdvd's. En dat bedoel ik dus met een dvdwinkel. Wel wat duurder maar wel een keuze op terreinen die de grote winkels laten liggen en nog service door het laten komen van een bepaalde titel die je nergens ziet, En die winkel leeft nog steeds. Dus er is genoeg publiek voor zo'n winkel. En deze winkel zit in het centrum in een zijstraat.

    Dat het grote publiek de grotere winkels qua dvd's links laten liggen komt naast VOD ook door de prijsstelling (MM is net als V&D qua tv-series vaak gewoon te duur) en het aanbod. Zelfs toen ze grotere afdelingen hadden, kon je soms titels niet vinden. Online kan je lagere prijzen vinden en vooral een ruim aanbod.

    Dat nieuws over ProCures verbaast me niet. Er zijn al eerdere artikelen geweest dat de heren erachter eerder ook verdacht werden van fraudeachtige zaken. Het is in ieder geval duidelijk dat winkels in problemen ProCures de deur moeten wijzen. Iedere zaak die ze overnamen, ging daarna weer onderuit. Eerst FRS en later Polare.
    Laatst aangepast door martwout : 25-04-2014 om 07:42

  15. #3340

  16. #3341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Volledig eens met dit artikel. Precies mijn gevoel en had het niet beter kunnen verwoorden.

  17. #3342

    Standaard

    Ik herken het ook wel. Niet alle winkel waren/zijn zo...maar je kreeg vanuit het hoofdkantoor ook steeds minder riemen om mee te roeien. De laatste maanden is het zelfs zo erg, dat ik mn eigen cds maar meeneem om te draaien in de winkel

  18. #3343

    Standaard

    Er zit inderdaad wel een kern van waarheid in, maar ik wordt ook wel een beetje moe van al dat soort berichten. Al dat populaire gelul van zelfverklaarde muziekliefhebbers die zich boven iedereen verheven voelen. Als ik naar mijzelf , mijn personeel en de teams waarin ik gewerkt heb de afgelopen 9 jaar kijk dan zie ik daar een passie en kennis die zich moeiteloos kan meten met die kleine, gezellige platenzaakjes waar iedereen over rept.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  19. #3344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Er zit inderdaad wel een kern van waarheid in, maar ik wordt ook wel een beetje moe van al dat soort berichten. Al dat populaire gelul van zelfverklaarde muziekliefhebbers die zich boven iedereen verheven voelen. Als ik naar mijzelf , mijn personeel en de teams waarin ik gewerkt heb de afgelopen 9 jaar kijk dan zie ik daar een passie en kennis die zich moeiteloos kan meten met die kleine, gezellige platenzaakjes waar iedereen over rept.
    Dat mag je natuurlijk vinden, maar de realiteit van de meningen over de meerderheid van de FRS-winkels bewijst helaas het tegendeel. En ik vond juist het FRS-personeel zich verheven gedragen tegenover klanten met een betweterigheid die ik in geen enkele kleine platenzaak tegenkom. Het verschil is dat daar de eigenaar achter de toonbank staat en die graag een extra stap wil doen omdat hij een liefde en een passie volgt en omdat elke niet-verkochte LP/CD enz geen inkomsten betekent. Elke FRS-medewerker heeft een contract en een salaris en merkt dat verschil minder of zelfs niet. Ik snap dat je voor eigen parochie preekt en dat siert je ook, alleen je mag wel wat verder dan je eigen neus/winkel kijken want dan zijn de zaken toch echt minder rooskleurig voor de FRS.

  20. #3345

    Standaard

    Ik zeg toch ook dat er zeker dingen kloppen uit dat stuk, ik ben heus niet gek en kijk ook zeker verder dan mijn eigen winkel. Maar voor het gemak worden alle winkels maar over één kam geschoren terwijl ik gewoon weet dat dat niet klopt. Dat is wat ik zeg.

    En als ik in mijn vorige bericht wat geergerd reageer dan is dat gewoon omdat ik me dan ook persoonlijk aangevallen voel. Daar moet ik me niets van aantrekken natuurlijk, maar het irriteert wel.
    Laatst aangepast door DanielC. : 25-04-2014 om 19:38
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  21. #3346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ik zeg toch ook dat er zeker dingen kloppen uit dat stuk, ik ben heus niet gek en kijk ook zeker verder dan mijn eigen winkel. Maar voor het gemak worden alle winkels maar over één kam geschoren terwijl ik gewoon weet dat dat niet klopt. Dat is wat ik zeg.
    Tja, uitzonderingen bevestigen de regel... Ik heb zelf zeker 10 verschillende FRS winkels in de Randstad bezocht, en zelfs de Fame in de Kalverstraat had betere service dan de FRS, terwijl dat ook een drukke en grote winkel was. Dus het is mooi dat jouw winkel een uitzondering was, maar de meerderheid bevestigt nu eenmaal het algemene beeld. Dan is 1 goede winkel het vermelden niet waard, helaas.

  22. #3347

    Standaard

    Mijn winkel was ook echt niet de enige, gelukkig. Hier in 'de provincie' zat het met veel filialen gelukkig wel snor. Maar wat betreft de randstad kan ik je zeker volgen. Als ik daar was dan bezocht ik ook altijd de winkels van Free Record Shop om te kijken hoe het er daar bij stond, en daar werd ik ook vaak niet vrolijk van.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  23. #3348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Mijn winkel was ook echt niet de enige, gelukkig. Hier in 'de provincie' zat het met veel filialen gelukkig wel snor. Maar wat betreft de randstad kan ik je zeker volgen. Als ik daar was dan bezocht ik ook altijd de winkels van Free Record Shop om te kijken hoe het er daar bij stond, en daar werd ik ook vaak niet vrolijk van.
    Tja, dan was het buiten de Randstad beter geregeld. Helaas heeft dit niet het algemene beeld kunnen wijzigen. Overigens denk ik ook dat dit niet de reden is geweest van de ondergang van de FRS.

  24. #3349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat zal niet zo gauw gebeuren.
    Het is wel geen MediaMarkt maar Saturn Rotterdam Zuidplein heeft zijn deuren onlangs gesloten.
    Als ik bij een MM of Saturn binnen loop valt het me vaak op hoe angstvallig rustig het is in vergelijking met 10 jaar geleden, vaak maar een enkele kassa open waar je vervolgens gelijk aan de beurt bent, ik heb vaak de indruk dat er meer personeel rond loopt dan dat er klanten zijn.

    MM en Saturn hebben de kleinere electronicaketens verdreven maar worden nu zelf bedrijgt door de opkomst van internetwinkels.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #3350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, dan was het buiten de Randstad beter geregeld. Helaas heeft dit niet het algemene beeld kunnen wijzigen. Overigens denk ik ook dat dit niet de reden is geweest van de ondergang van de FRS.
    Dat laatste heb je helemaal gelijk in. Ben benieuwd wat er de volgende week uit gaat komen. Als er een serieuze kandidaat komt die er tijd, energie en geld in wil steken dan is er echt wel wat van te maken.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

Pagina 134 van 139 EersteEerste ... 3484124130131132133134135136137138 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •