Pagina 89 van 139 EersteEerste ... 397985868788899091929399 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.201 tot 2.225 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nederland is voor bedrijven al een belastingparadijs. De NL dvd/bluraymarkt is gewoon te klein om op te overleven, zeker op de langere termijn.
    Misschien als ze zich op het buitenland richten?
    Maar met collector's items of zo. Wel veel kleiner worden dus en gewoon online verder gaan. Misschien in een aantal steden winkels die helemaal op het thema zijn ingericht en daardoor ook meer belangstelling trekt.

    Dat zou misschien wel kunnen werken i.p.v. die winkeltjes met een klein aanbod, geopende spullen, personeel dat niet altijd weet waar ze het over hebben enz.

    Gewoon een aantal mega winkels die centraal gelegen zijn, met tienduizenden films, cd's en games en collector's items. Zo iets heb je in de VS ook, ik heb het weleens voorbij zien komen (around the town vlogs van YouTuber's).

    Lijkt mij wel vet om een keer zo'n winkel te bezoeken .

  2. #2202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Misschien als ze zich op het buitenland richten?
    Maar met collector's items of zo.
    Dat doet amazon al die voor een deel vanuit Nederland opereert.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Gewoon een aantal mega winkels die centraal gelegen zijn, met tienduizenden films, cd's en games en collector's items. Zo iets heb je in de VS ook, ik heb het weleens voorbij zien komen (around the town vlogs van YouTuber's).
    Dat soort winkels HAD je inderdaad veel in de VS en UK, tot eind jaren '00.
    Echter, die zijn allemaal failliet of gestopt: Tower Records, Virgin, HMV, etc.
    Er zijn nog wel wat speciaalzaken zoals Forbidden Planet in de UK, die hebben vooral merchandise en nauwelijks een dvd/blurayaanbod.

    Als je je alleen op de liefhebber richt, kun je denk ik helemaal niet overleven, dat is een veel te kleine markt met veel te veel concurrentie (van de amazons in deze wereld, die juist de liefhebber prima weet te vinden).

  3. #2203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat doet amazon al die voor een deel vanuit Nederland opereert.


    Dat soort winkels HAD je inderdaad veel in de VS en UK, tot eind jaren '00.
    Echter, die zijn allemaal failliet of gestopt: Tower Records, Virgin, HMV, etc.
    Er zijn nog wel wat speciaalzaken zoals Forbidden Planet in de UK, die hebben vooral merchandise en nauwelijks een dvd/blurayaanbod.

    Als je je alleen op de liefhebber richt, kun je denk ik helemaal niet overleven, dat is een veel te kleine markt met veel te veel concurrentie (van de amazons in deze wereld, die juist de liefhebber prima weet te vinden).
    Dat hadden ze 10 jaar geleden kunnen doen, maar nu is het te laat ja.

    Ik bestel ook bijna alles online, goedkoper, betere kwaliteit verpakking vaak, beter aanbod en betere service.

  4. #2204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Laatst weer eens een FRS binnengelopen. Ik had toen een titel met een slipcover in mn hand die wel zo beschadigd was dat ik vroeg of er iets van de prijs af kon. Ik kreeg te horen dat dit niet kon en dat het alleen de hoes was, de bluray eronder was nog goed, zo toonde hij mij. Ik keek erg verbaasd en meldde hem dat de hoes erbij hoort en dat het een tweedehands, beschadigd product was waar ik absoluut niet de nieuwprijs voor ging betalen. Me omgedraaid en weggegaan. Wat een baggerzaak zeg!!
    Zo heb je dat ook met apparatuur, is de verpakking beschadigd dan gaat er wat van de prijs af. Zo moet dat ook met blu-ray verpakking. Wat was de locatie van deze FRS?

  5. #2205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Zo heb je dat ook met apparatuur, is de verpakking beschadigd dan gaat er wat van de prijs af.
    Maar dan hoeft de apparatuur toch niet beschadigd te zijn? Een deukje in het karton geeft toch geen recht op korting, hoop ik? Want dan maak ik er zelf wel een deukje in.
    Je weet nu eenmaal bij Free Record Shop (en ook bijv. bij V&D) dat er lege hoesjes in de rekken staan en de inhoud achter de kassa. Mensen graaien door de bakken en dat hoesjes dan vuil, smoezelig of licht beschadigd raken is dan mogelijk. En hoe langer ze in de bakken vertoeven, hoe groter de kans. Vaak worden door FRS dat soort producten na verloop van tijd in de uitverkoop gegooid. Als een slipcover enigszins beschadigd raakt (wat vrij makkelijk kan gezien de flutkwaliteit van de meeste slipcovers), dan vind ik het een beetje kinderachtig om dan om korting te zeuren. Je kunt het proberen, maar je moet niet vreemd opkijken als je dat niet krijgt. Dan moet je gewoon niet bij FRS in de winkel kopen. Of die meestal nutteloze slipcover gewoon weggooien.
    Ik krijg vanuit het buitenland ook wel eens Blu-rays toegestuurd in van die simele eco-keepcases (met al die gaten er in). Het eerste wat ik dan doe is deze vervangen door een echte Amaray keepcase.

  6. #2206

    Standaard

    Heeft iemand de TED blu-ray gekocht?
    Ik heb hem bij FRS besteld en is volgens mij een ge-resealde geleverd.
    Je ziet aan de achterkant van de hoes dat het doorzichtige plastic kreukels inzitten (waarschijnlijk door warmte gekomen)

    Het is in ieder geval niet de originele fabrieksseal!

    Heeft iemand deze blu-ray nog in de seal zitten en wil mij een foto posten.

    Dan stuur ik de ontvangen blu-ray terug

  7. #2207

    Standaard

    Ik vind een slipcover zeker niet nutteloos; ik vind het zelfs erg mooi staan in de kast. Dat jij het dan kinderachtig vindt om dan korting te vragen of dat je het logisch vindt dat de slipcover beschadigd raakt snap ik wel gezien je ze nutteloos vindt. Maar even realistisch gezien is dit wel een onderdeel van het product; het is niet de verpakking (in het geval van blurays de plastic seal) die daarna weggegooid kan worden. Dus dan vind ik het belangrijk dat dit voor een nieuw product in nieuwstaat moet zijn, zonder beschadigingen van verwijderde winkelstickers of ingescheurde of ingebutste randen. Je koopt toch ook geen TV die in de winkel heeft gestaan met beschadigingen aan de rand omdat deze in de winkel heeft gestaan of afgesleten randen of beschadigingen door stickers? Dan vraag je ook om korting. Ik weet het, het gaat om andere bedragen maar het is wel een beetje hetzelfde principe. Maar goed, ik heb nu een prachtig mooi geseald exemplaar gekregen via een webwinkel voor dezelfde prijs, dus ik ben tevreden. Voor mij geen FRS meer. Het was trouwens de winkel in Haarlem Centrum.

  8. #2208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dan hoeft de apparatuur toch niet beschadigd te zijn? Een deukje in het karton geeft toch geen recht op korting, hoop ik? Want dan maak ik er zelf wel een deukje in.
    Je weet nu eenmaal bij Free Record Shop (en ook bijv. bij V&D) dat er lege hoesjes in de rekken staan en de inhoud achter de kassa. Mensen graaien door de bakken en dat hoesjes dan vuil, smoezelig of licht beschadigd raken is dan mogelijk. En hoe langer ze in de bakken vertoeven, hoe groter de kans. Vaak worden door FRS dat soort producten na verloop van tijd in de uitverkoop gegooid. Als een slipcover enigszins beschadigd raakt (wat vrij makkelijk kan gezien de flutkwaliteit van de meeste slipcovers), dan vind ik het een beetje kinderachtig om dan om korting te zeuren. Je kunt het proberen, maar je moet niet vreemd opkijken als je dat niet krijgt. Dan moet je gewoon niet bij FRS in de winkel kopen. Of die meestal nutteloze slipcover gewoon weggooien.
    Ik krijg vanuit het buitenland ook wel eens Blu-rays toegestuurd in van die simele eco-keepcases (met al die gaten er in). Het eerste wat ik dan doe is deze vervangen door een echte Amaray keepcase.
    Een slipcover of andere cover hoort toch bij het product ? Het maakt het vaak ook nog wat duurder en bij de FRS (V&D heeft er ook een handje van idd) zijn die vaak beschadigt.

    Dan leggen ze maar een inkijkexemplaar in de winkel en de anderen achter de toonbank. Bij MM zijn ze wel vaak onbeschadigt dus ket kan wel.

    Als je een displayexemplaar koopt van een TV bij een Media Markt of waar dan ook krijg je ook korting.

    Overigens zag ik gisteren een box van Graceland bij de Bijenkorf liggen die ook zwaar beschadigt was, wel 20% korting erop, maar mensen kopen zo'n box juist voor de vormgeving.

  9. #2209

    Standaard

    Om nog even terug te komen op de sluiting van winkels.

    De FRS in Arnhem aan de Jansstraat sluit volgende maand en de verkoopster zei dat ook de omgebouwde van Leest vestiging aan de Roggestraat zou verdwijnen al kwam dat nog niet al te bevestigend over.

  10. #2210

    Standaard

    Dus daar verdwijnt langzaam toch echt een icoon uit het dagelijkse leven?
    Ik kan me nog wel herinneren hoe druk het daar vroeger was in Zoetermeer, bij Van Leest ook overigens. Ik loop nog wel eens de FRS binnen, tegen beter weten in, maar loop altijd met lege handen weer naar buiten. 50 meter (kan iets meer zijn) verder op zit de MM. Goedkoper en gesealde verpakkingen.
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 27-02-2013 om 08:12
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  11. #2211

    Standaard

    Hoe zien volgens jullie over tien jaar de winkelstraten er uit? FRS of soortgelijke zaken, gameshops (GameMania even daar gelaten), boek/tijdschriftenwinkels, schoenenwinkels, kledingwinkels, etc.? Ik zie zo links en rechts toch steeds meer winkels verdwijnen. Is dat de slechte economie (zeer aannemelijk) of het toenemen van het aantal online winkels of een combinatie van beide? Lopen we over tien jaar door lege winkelstraten?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  12. #2212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Hoe zien volgens jullie over tien jaar de winkelstraten er uit? FRS of soortgelijke zaken, gameshops (GameMania even daar gelaten), boek/tijdschriftenwinkels, schoenenwinkels, kledingwinkels, etc.? Ik zie zo links en rechts toch steeds meer winkels verdwijnen. Is dat de slechte economie (zeer aannemelijk) of het toenemen van het aantal online winkels of een combinatie van beide? Lopen we over tien jaar door lege winkelstraten?
    Ja waarschijnlijk wel of alleen winkels met telefoons, schoenen en kleding.

    Meerdere oorzaken,meer online winkels,te hoge prijzen (ook de huur), slechte economie en in elke stad dezelfde mik. Slechte service vaak ook. harde muziek.

    Je gaat toch niet voor je plezier winkelen ?

  13. #2213
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of we krijgen weer net als vroeger unieke kleine winkeltjes in plaats van in elke stad dezelfde grote franchisers. Maar dat we een volgend tijdperk in zijn gegaan is duidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #2214

    Standaard

    Het leeft hier ook niet echt. Ik heb niet het idee dat Nederlanders veel waarde aan entertainment/films hechten. Het is echt niet zo dat er veel verzamelaars/liefhebbers zijn. Tuurlijk gaat iedereen weleens naar de bioscoop, maar als ik kijk naar mijn omgeving, ben ik de enige die veel geld aan films uitgeeft. Op school keken ze mij raar aan wanneer ik vertelde dat ik films kocht. Iedereen download. Misschien is dat nu wat minder door die blokkade van Piratebay, maar mensen kopen er niet meer films om. Videotheken bestaan ook al bijna niet meer.

  15. #2215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Videotheken bestaan ook al bijna niet meer.
    Videotheek Next Page in Breda gaat volgend maand ook voorgoed dicht, terwijl ze daar een dvd collectie hebben met heel veel zeldzame O.O.P. titels.

  16. #2216
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Het leeft hier ook niet echt. Ik heb niet het idee dat Nederlanders veel waarde aan entertainment/films hechten. Het is echt niet zo dat er veel verzamelaars/liefhebbers zijn. Tuurlijk gaat iedereen weleens naar de bioscoop, maar als ik kijk naar mijn omgeving, ben ik de enige die veel geld aan films uitgeeft. Op school keken ze mij raar aan wanneer ik vertelde dat ik films kocht. Iedereen download. Misschien is dat nu wat minder door die blokkade van Piratebay, maar mensen kopen er niet meer films om. Videotheken bestaan ook al bijna niet meer.
    Ik kom nog uit de tijd dat ik een van de weinige was die überhaupt films spaarde en kocht. En dan moest je ook niet in Nederland zijn, want dat was er gewoon niet. Ik heb me eigenlijk altijd verbaasd dat dit op een gegeven momnent gemeengoed werdt. Dat iedereen opeens ook films ging kopen of sparen. Maar het is duidelijk dat tijden vervliegen en downloads en online de overhand gaat krijgen. En heel erg vind ik het niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #2217

    Standaard

    De hobby van het verzamelen komt een beetje in een soort 'liefhebbers' hoek lijkt het wel. Ik ben ook bijna de enige in mn vriendenkring die films verzamelt, en dan ook zelfs nog blurays. Ik zou de verschuiving naar online en VOD best erg vinden; want dan ben ik bang dat er geen moeite weer wordt gedaan om (oudere) films te restaureren en netjes uit te brengen, al dan niet in een verzamelbox oid. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds genieten van een nette LOTR, Titanic, Blade Runner, Inception, Schindler's List box bijvoorbeeld.

  18. #2218

    Standaard

    En ik maar denken dat je met oudere films doelt op films van minimaal 50 jaar oud.

  19. #2219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    En ik maar denken dat je met oudere films doelt op films van minimaal 50 jaar oud.
    Nou, als ze al 4K scans gaan maken van films als Die Hard en Raiders of the lost Ark dan ben OF ik oud OF ik vind die films oud terwijl het eigenlijk wel meevalt...

  20. #2220

    Standaard

    Videotheken zijn ook niet erg klantvriendelijk. Na jaren geen videotheek bezocht te hebben, bezocht ik er afgelopen vrijdag een, en meteen 3 dagfilms gehuurd. Dan mag je ze 2 dagen kijken (zondag inleveren) voor 10 euro. Nou, 2 van de films gekeken, de 3e film halverwege gestopt en maandag teruggebracht. Een dag te laat dus. Ga ik vandaag weer even langs, kijken of er nog wat interessants ligt, 3 weekfilms gehuurd voor 3 euro. Krijg ik aan de kassa te horen dat de dagfilms 1 dag te laat waren en ik nu een boete van 5 euro per film, per dag moet betalen. Nou, 15 euro boete betaald.

    Maar het is dan ook meteen de laatste keer dat ik er iets huur. Ze denken bij videotheken niet goed na. Nu denken ze misschien wel 'we hebben 15 euro extra verdiend'. Nee hoor, jullie zijn een klant verloren (filmliefhebber nog wel) en hebben zojuist 'verlies' gedraaid.

    De boete is hoger dan de huurprijs. Slechts 2 films gekeken van de 3. Heb ik uiteindelijk 25 euro betaald, had ik ze net zo goed kunnen kopen. Dan was ik nog goedkoper uitgeweest ook!

    Nu weet ik weer waarom ik geen videotheek heb bezocht in jaren. Het was leuk om er weer even een bezocht te hebben, maar ik denk dat ze binnen 3 jaar zullen verdwijnen.

  21. #2221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Videotheken zijn ook niet erg klantvriendelijk. Na jaren geen videotheek bezocht te hebben, bezocht ik er afgelopen vrijdag een, en meteen 3 dagfilms gehuurd. Dan mag je ze 2 dagen kijken (zondag inleveren) voor 10 euro. Nou, 2 van de films gekeken, de 3e film halverwege gestopt en maandag teruggebracht. Een dag te laat dus. Ga ik vandaag weer even langs, kijken of er nog wat interessants ligt, 3 weekfilms gehuurd voor 3 euro. Krijg ik aan de kassa te horen dat de dagfilms 1 dag te laat waren en ik nu een boete van 5 euro per film, per dag moet betalen. Nou, 15 euro boete betaald.

    Maar het is dan ook meteen de laatste keer dat ik er iets huur. Ze denken bij videotheken niet goed na. Nu denken ze misschien wel 'we hebben 15 euro extra verdiend'. Nee hoor, jullie zijn een klant verloren (filmliefhebber nog wel) en hebben zojuist 'verlies' gedraaid.

    De boete is hoger dan de huurprijs. Slechts 2 films gekeken van de 3. Heb ik uiteindelijk 25 euro betaald, had ik ze net zo goed kunnen kopen. Dan was ik nog goedkoper uitgeweest ook!

    Nu weet ik weer waarom ik geen videotheek heb bezocht in jaren. Het was leuk om er weer even een bezocht te hebben, maar ik denk dat ze binnen 3 jaar zullen verdwijnen.
    Sowieso vind ik de videotheek achterhaald, je huurt een film voor teveel geld die je inderdaad beter kunt kopen (kun je er ook vaker van genieten)

    Ik ga ook niet veel naar de bioscoop. Met 2 personen naar de bioscoop ben je +-15 euro kwijt. Daar heb ik ook de blu-ray voor, als het dan een film van niks blijkt te zijn kun je hem altijd nog verkopen.

    Je bioscoopkaartje kun je niet meer verkopen als je het op 50% van de film niks vind

  22. #2222

    Standaard

    15 euro p.p. of in totaal? als het totaal is (voor alleen de kaartjes dan) is dat goedkoop, als ik met iemand anders naar de bios ga ben ik minimaal 18 euro kwijt mits de film niet langer is dan 2,5 uur en 2D, anders komt dat er ook nog bij.

  23. #2223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Sowieso vind ik de videotheek achterhaald, je huurt een film voor teveel geld die je inderdaad beter kunt kopen (kun je er ook vaker van genieten)

    Ik ga ook niet veel naar de bioscoop. Met 2 personen naar de bioscoop ben je +-15 euro kwijt. Daar heb ik ook de blu-ray voor, als het dan een film van niks blijkt te zijn kun je hem altijd nog verkopen.

    Je bioscoopkaartje kun je niet meer verkopen als je het op 50% van de film niks vind
    bij Pathe ben je toch min 19 euro kwijt ? Oh je hebt zo'n pasje zeker.

    + evt eten en drinken en 3d evt.

    Ja videotheek vond ik al jaren achterhaald, de meeste DVD's had je voor 5 euro na verloop van tijd.
    Laatst aangepast door Macca728 : 28-02-2013 om 17:44

  24. #2224

    Standaard

    Ik denk dat het verkoop van entertainment aan het zakken is vanwege het download tijdperk..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #2225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Sowieso vind ik de videotheek achterhaald, je huurt een film voor teveel geld die je inderdaad beter kunt kopen (kun je er ook vaker van genieten)

    Ik ga ook niet veel naar de bioscoop. Met 2 personen naar de bioscoop ben je +-15 euro kwijt. Daar heb ik ook de blu-ray voor, als het dan een film van niks blijkt te zijn kun je hem altijd nog verkopen.

    Je bioscoopkaartje kun je niet meer verkopen als je het op 50% van de film niks vind
    Bioscoop vind ik toch wel wat anders dan een film huren.
    Bioscoop is een heel andere ervaring. Je betaalt ook om een film veel eerder te zien, op een groot scherm, met het beste beeld en geluid kwaliteit. Dan betaal ik er graag iets meer voor.

    Ik ga niet zo vaak naar de bioscoop, enkel als er films draaien die mijn vrienden ook interessant vinden. Meestal dus gewoon de blockbusters .

Pagina 89 van 139 EersteEerste ... 397985868788899091929399 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •