Pagina 114 van 139 EersteEerste ... 1464104110111112113114115116117118124 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.826 tot 2.850 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2826

    Standaard

    Van Geest nieuwe topman Free Record Shop

    Roland van Geest wordt de nieuwe topman van de Free Record Shop. Dat maakte investeringsmaatschappij ProCures woensdag bekend.

    Van Geest was voorheen directielid bij uitgeverij Audax. Daar was hij ook algemeen directeur van de boekwinkelketen AKO. Eerder was hij in verschillende functies, zoals marketing-, district en projectmanager, werkzaam bij Free Record Shop.

    Volgens ProCures zijn de handtekeningen voor de overname van Free Record Shop inmiddels gezet. ProCures is nu voor 75 procent eigenaar van de keten, die in afgeslankte vorm verdergaat. Oprichter Hans Breukhoven heeft de overige 25 procent.

    ''Hans zal niet meer naar buiten treden, hij heeft een adviserende rol. Het dagelijks bestuur is in handen van Roland'', aldus ProCures.

    Bron

  2. #2827

    Standaard

    38 Nederlandse Free Record Shop-winkels blijven achter in boedel curator

    Van de 85 overgebleven Free Record Shop-winkels blijven in eerste instantie 47 Nederlandse vestingen open. 38 zijn niet meegenomen in de overname door ProCures en blijven achter in de boedel van de curator. Vandaag krijgt het personeel te horen om welke filialen het gaat.

    Via interne berichtgeving richting de medewerkers meldt ceo Roland van Geest dat er de komende weken gesprekken worden gehouden met de verhuurders om nieuwe winkelverhuurcontracten af te sluiten. Hierna moet duidelijk worden welke van de 47 filialen open blijven. De nieuwe eigenaren streven ernaar om binnen een week richting de winkels en het hoofdkantoor duidelijkheid hierover te kunnen geven.

    Ook meldt de nieuwe ceo snel aan tafel te gaan zitten met de muziek- en filmmaatschappijen om zo ‘de noodzakelijke leveringen’ weer op gang te krijgen. Naar verwachting wordt daar ook volgende week meer duidelijk over.

    www.entertainmentbusiness.nl

  3. #2828

    Standaard

    Ik zag vanmiddag dat de vestiging in de Heuvel Galerie in Eindhoven dicht was. Er stond op de rolluik aangegeven dat de vestiging is opgeheven.

  4. #2829

    Standaard

    En ook ik sta op straat. Acht jaar lang ziel en zaligheid in de winkel gestopt. Wat de andere leden ook zeggen, ik heb een schoon geweten. Mijn winkel altijd tot in de puntjes verzorgd (en laten verzorgen) producten met de beste zorg behandeld en veel (vaste) klanten in contact mogen brengen met films en muziek die ze anders misschien wel nooit gezien of gehoord hadden. Het was fantastisch, en het is voorbij. Op naar de volgende klus.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #2830

    Standaard

    Spijtig om te horen Daniel. Hopelijk vind je snel een leuke baan weer.

  6. #2831

    Standaard

    Inderdaad spijtig om te horen. Zo´n 600 andere medewerkers zijn hun baan ook kwijt.

    Honderden werknemers Free Record Shop ontslagen

    Zeshonderd van de meer dan zevenhonderd Nederlandse werknemers van de Free Record Shop verliezen hun baan. Het banenverlies is het gevolg van de sluiting van het merendeel van de 141 winkels in Nederland.

    De curatoren bereikten eerder deze week overeenstemming over een doorstart die zich beperkt tot 30 à 40 winkels.

    In België en Luxemburg blijven alle winkels van Free Record Shop open. Daar vallen voor zover bekend geen ontslagen, aldus de curatoren.

    Hans Breukhoven
    Investeringsmaatschappij ProCures (75 procent) en oprichter Hans Breukhoven (25 procent) zijn de eigenaren van zowel de Nederlandse als de Belgische tak van de muziekketen.

    Bij Game Mania sluiten 13 van de 54 winkels in Nederland en gaan 36 van de 174 arbeidsplaatsen verloren. Game Mania maakt geen deel meer uit van Free Record Shop. De nieuwe eigenaren zijn de drie ondernemers die de keten destijds opzetten.

    www.rtlnieuws.nl

  7. #2832

    Standaard

    Ja, het was echt een slachtveld vandaag. Vreselijk, ook voor al die andere collega's die hun baan kwijt zijn.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  8. #2833

    Standaard

    Vreselijk..veel succes..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #2834

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ja, het was echt een slachtveld vandaag. Vreselijk, ook voor al die andere collega's die hun baan kwijt zijn.
    Je zou moeten in België komen werken wat hier zoal de winkels openhoudt kent het verschil bijna niet tussen blu-ray en dvd...

  10. #2835

    Standaard

    Jammer Daniël, ik hoop dat je snel iets anders vindt waar je je ziel en zaligheid in kwijt kunt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #2836

    Standaard

    Is het bekend welke 40 vestigingen een doorstart krijgen? Vestiging Lijnbaan Rotterdam bijvoorbeeld?

  12. #2837

    Standaard

    Lijnbaan is al meer dan al een half jaar gesloten. Ik geloof dat Zuidplein wel door gaat, als ik me niet vergis. In Zeeland gaan voorlopig enkel Hulst en Sluis door. In Limburg gaat alles dicht (pin me er niet op vast). Wat betreft Brabant weet ik enkel dat Roosendaal voorlpig doorgaat, en dat Bergen op Zoom gesloten is. Wat er verder gaat gebeuren, daar heb ik geen idee van.

    En bedankt voor de sympathieke reacties. Is ook leuk om eens te horen.
    Laatst aangepast door DanielC. : 20-07-2013 om 02:43
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  13. #2838

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik zag vanmiddag dat de vestiging in de Heuvel Galerie in Eindhoven dicht was. Er stond op de rolluik aangegeven dat de vestiging is opgeheven.
    Dat was toch de enige nog in het centrum? Dan blijft alleen V&D en MM over. En als ik lees dat Limburg mogelijk geen FRS meer houdt dan heb je in Maastricht alleen nog MM (V&D heeft al weinig meer). Dan kan je net zo goed de grens overgaan.

    Heb je trouwend ook iets opgevangen over Den Bosch?

    Daniel, heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer iets hebt.
    Laatst aangepast door martwout : 20-07-2013 om 07:41

  14. #2839

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Dat was toch de enige nog in het centrum? Dan blijft alleen V&D en MM over.
    Ja, dat was inderdaad nog de enige. In Eindhoven zit er nu alleen in Woensel nog een.
    Laatst aangepast door Frank : 20-07-2013 om 09:44

  15. #2840

    Standaard

    Wij (nijmegen centrum) blijven open. Helaas wel afscheid moeten nemen van een collega

  16. #2841

    Standaard

    Wat doet de gefaalde oprichter eigenlijke in deze nieuwe structuur? Als gewone werknemer sta je na zo een fout aan de deur, hij krijgt nog 25% van de aandelen (alleya hij koopt deze, maar dan nog).

  17. #2842

    Standaard

    Is er een lijst van FRS winkels die open blijven.

    Ben wel benieuwd of ik die 30km enkele reis naar een MM/Saturn moet gaan maken

  18. #2843

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Wij (nijmegen centrum) blijven open. Helaas wel afscheid moeten nemen van een collega
    Daniel, weet jij toevallig of jullie buurman in Wijchen open blijft?
    The future is Blu

  19. #2844

    Standaard

    FRS is zelf nog aan het kijken wat er open blijft of sluit. Een groot gedeelte is bekend maar er zullen dus nog meer filialen volgen.

    Zie ook: Entertainment Business

  20. #2845

    Standaard

    Wageningen sluit ook. Niet een hele grote verrassing, maar zit nu eigenlijk nies meer in de buurt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #2846

    Standaard

    Niets in de buurt? Filiaal in Veenendaal blijft open en Ede is ook om de hoek (Mediamarkt)

  22. #2847

    Standaard

    Free Record Shop wil alleen nog 'hot entertainment'

    Free Record Shop gaat zich na de doorstart nadrukkelijk richten op populaire artikelen, zogenaamd 'hot entertainment'. De winkelketen testte dit concept sinds mei in een Rotterdamse pilotstore, de komende periode wordt het aangescherpt. Dat zegt de vorige week aangestelde ceo Roland van Geest op Boekblad.nl.

    Binnen deze visie verdwijnt alles wat 'uit' is, uit de winkel. In de 'dynamische entertainmentwinkels' is ook plaats voor de nieuwe Dan Brown. "Als die net verschenen is, kunnen ook de verfilmingen van zijn eerdere boeken erbij te koop staan", liet ProCures eerder weten. Free Record Shop treedt in het najaar verder naar buiten over zijn invulling van 'hot entertainment', aldus Van Geest. "De boel moet echt anders", weet hij.

    Voorlopig ligt de prioriteit bij het creëren van duidelijkheid voor medewerkers, stelt Van Geest. De nieuwe directeur constateert dat Free Record Shop dankzij het faillissement 'noodgedwongen in één klap is aangepast aan de nieuwe realiteit'.

    Het is nog niet duidelijk hoeveel van de 47 overgebleven winkels een doorstart maken. "Dit zal met name afhangen van de welwillendheid van verhuurders in Nederland om onze doorstart een kans te geven en zoveel mogelijk winkels voort te zetten", verklaart Van Geest. Muziek- en filmmaatschappijen hebben volgens hem al meermalen steun toegezegd. "Ook met hen gaan we snel om de tafel om de noodzakelijke beleveringen weer op gang te krijgen."

    Het samenvoegen van Polare en Free Record Shop, beiden in handen van investeringsmaatschappij ProCures, is niet aan de orde. Daarvoor verschillende de functie en formules teveel, stelt Van Geest.

    www.retailnews.nl

  23. #2848
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ze moeten ook wel echt wat anders doen, want persoonlijk loop ik al een aantal jaar snel zo'n winkel uit. Dit hele gedoe was natuurlijk niet voor niets. Als ze op dezelfde manier doorgaan is het natuurlijk uitstel van executie, waar ik eerlijk gezegd toch ern beetje bang voor ben, althans bang...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #2849

    Standaard

    Het is allemaal nog afwachten natuurlijk, en ik wil niet zuur zijn: ik gun iedereen het allerbeste. Maar hier heb ik weinig vertrouwen in. Of er moeten een heel goed bestelsysteem (voor 21:00 in de winkel besteld volgende dag gratis thuisbezorgd ofzo) en webshop bijkomen. Ik weet niet wat ze nog in de hoge hoed hebben zitten, maar op het eerste gezicht gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik hoop er het beste van.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  25. #2850

    Standaard

    Free Record Shop wil alleen nog 'hot entertainment'

    Bij dit doodgeboren concept zal ik dus nooit gaan shoppen... ik geeft het 1 jaar!

Pagina 114 van 139 EersteEerste ... 1464104110111112113114115116117118124 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •