Pagina 138 van 139 EersteEerste ... 3888128134135136137138139 LaatsteLaatste
De resultaten 3.426 tot 3.450 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3426

    Standaard

    Integratie Free Record Shop binnen Boekenvoordeel bijna afgerond

    Eind augustus moet ieder filiaal van Boekenvoordeel zijn eigen Free Record Shop-afdeling hebben. De keten kent in Nederland zo'n 100 winkels, waarvan er inmiddels 75 zijn voorzien van een FRS shop-in-shop.

    De nieuwe eigenaar van Free Record Shop maakte midden juli bekend dat Free Record Shop terugkeert als shop-in-shop in de winkels van Boekenvoordeel. De uitrol van deze formule is inmiddels in volle gang. De 20 Belgische winkels van Boekenvoordeel hebben nu een eigen Free Record Shop-afdeling. Van de meer dan 100 Nederlandse filialen zijn op dit moment zo’n 75 voorzien van een FRS-shop-in-shop. Multimediamanager Joos Smulders: “We hopen dat eind augustus al onze winkels een eigen Free Record Shop-afdeling hebben.”

    Boekenvoordeel voert een assortiment van ongeveer 600 dvd-titels. Iedere FRS-afdeling beslaat zeven en een halve meter ruimte en heeft een aantal tafels voor speciale aanbiedingen. De schapen zijn ingedeeld op nieuwe releases, tv-series, releases van 6,99 tot 9,99 euro en producten van 4,99 euro. Daarnaast is er ook ruimte voor special interest, documentaires en kidsproduct.

    Joos Smulders: “De gemiddelde Free-winkel had 21 schappen en daarvan was een derde bestemd voor film. Je praat dus over een soortgelijke grootte. We werken hier echter niet op alfabet maar vooral full facing.”

    Geen games, wel muziek en films in nieuwe Free Record Shops

    De Free Record Shop-winkels in de filialen van Boekenvoordeel bieden op dit moment alleen dvd’s aan. Het assortiment wordt na de zomer uitgebreid met cd’s. De retailer begint niet aan de verkoop van games.

    Esther Prent, inkoper multimedia: “We opereren stap voor stap, maar zijn ook bezig met muziek. De eerste nieuwe cd’s moeten na de vakantieperiode in de winkels liggen. Daarover zijn we in gesprek met de majors.” Uiteindelijk moet er een meter ruimte voor muziekproduct komen, gevuld met vooral top 25-titels.

    De verkoop van games staat echter vooralsnog niet op het programma. Joos Smulders: “Nee, gaan we niet doen. Het is bijna onmogelijk om alle bedrijven op één lijn te krijgen. Laat staan ze allemaal binnen te halen. Daarnaast is het margeverhaal in die business een dooddoener.”

    De nieuwe eigenaar van Free Record Shop maakte midden juli bekend dat Free Record Shop terugkeert als shop-in-shop in de winkels van Boekenvoordeel. De uitrol van deze formule is inmiddels in volle gang. Van de meer dan 100 Nederlandse filialen zijn op dit moment zo’n 75 voorzien van een FRS-shop-in-shop. Multimediamanager Joos Smulders: “We hopen dat eind augustus al onze winkels een eigen Free Record Shop-afdeling hebben.”

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

  2. #3427

    Standaard

    Groot afscheidsfeest Free Record Shop



    Oud-medewerkers van de failliete winkelketen Free Record Shop organiseren een groot afscheidsfeest. Ook oprichter en voormalig eigenaar Hans Breukhoven is van de partij. Hij heeft een aantal bekende Nederlandse artiesten gevraagd te komen optreden.

    Initiatiefnemer Arthur ter Braak werkte tientallen jaren bij Free Record Shop. Sinds 2002 was hij directeur van de Amsterdamse entertainmentwinkel Fame, onderdeel van FRS. Na het faillissement van FRS realiseerde hij vorige zomer een doorstart van Fame.

    Fenomeen
    „Het idee voor het feest ontstond in de kroeg”, vertelt Ter Braak. „Free Record Shop is 42 jaar echt een fenomeen geweest in Nederland.” Elk jaar organiseerde de keten in januari een enorm personeelsfeest. Maar vanwege bezuinigingen gingen die feesten de laatste jaren niet door.

    Megagroot
    „Die feesten waren altijd megagroot. Met bussen vanuit het hele land werd zo´n 1200 man naar de locatie gereden. Bijna alle Nederlandse artiesten traden er wel een keer op. Marco Borsato was jarenlang de vaste afsluiter. Als we die fantastische jaren op een leuke manier willen afsluiten, moeten we gewoon nog één keer een heel groot feest organiseren!”

    De kaartverkoop is nog niet begonnen, maar er is al wel een Facebook-pagina. „We zitten nu rond de 1900 leden. Het is een heel leuke Facebook-pagina geworden, want iedereen vertelt verhalen uit de oude doos. Er is helemaal geen wrok naar de organisatie of wat dan ook.”

    Hans Breukhoven


    Ook FRS-oprichter Hans Breukhoven is van de partij. „Hans vindt het helemaal geweldig. Hij heeft ook al een aantal artiesten uitgenodigd. Hij kijkt er ontzettend naar uit. Hij heeft speciaal een Facebookprofiel aangemaakt, en heeft ook al een paar keer iets op de pagina gepost. Daar krijgt hij dan gewoon over de 600 likes voor. Er komen alleen maar positieve reacties, zoals ’Tof Hans, dat je erbij bent’!”

    Welke artiesten zullen optreden, is nog niet bekend. Het feest vindt plaats op zondag 12 oktober in de Maassilo in Rotterdam.

    Bron : Telegraaf.nl

  3. #3428

    Standaard

    Ja Hans, tof dat je er bij bent, je bent de enige die er met een dikke zak geld van af komt en een keten in de jaren 90 hebt laten zitten terwijl we al in de jaren 2010 zaten. Ik zou als ex-werknemer de man niet willen ontmoeten.

  4. #3429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ja Hans, tof dat je er bij bent, je bent de enige die er met een dikke zak geld van af komt en een keten in de jaren 90 hebt laten zitten terwijl we al in de jaren 2010 zaten. Ik zou als ex-werknemer de man niet willen ontmoeten.
    Jij hebt wel erg makkelijk praten zonder alle ins and outs te weten.

    Ondernemen is een vak, een vak met risico's. Soms gaat het goed, soms niet. Als je een investering doet, kan het je zaak ruineren. Vooral als een investering een flinke bedrag bedraagt.

    Praat ajb niet zo makkelijk hierover. De heer Breukhoven is echt wel kapot van alles wat er is gebeurt. Waarschijnlijk begrijp je het niet omdat je zelf geen ondernemer bent.

    Een beetje meer respect aub.

  5. #3430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AnubisNefer Bekijk bericht
    Jij hebt wel erg makkelijk praten zonder alle ins and outs te weten.

    Ondernemen is een vak, een vak met risico's. Soms gaat het goed, soms niet. Als je een investering doet, kan het je zaak ruineren. Vooral als een investering een flinke bedrag bedraagt.

    Praat ajb niet zo makkelijk hierover. De heer Breukhoven is echt wel kapot van alles wat er is gebeurt. Waarschijnlijk begrijp je het niet omdat je zelf geen ondernemer bent.

    Een beetje meer respect aub.
    Het dikgedrukte stuk gaat helaas niet op .

  6. #3431

    Standaard

    Ik ben zelf ondernemer in de branche, en ik zeg wat Hans overkomen is heeft ie lekker helemaal aan zichzelf te danken. Geen excuses over downloaden en streaming etc, nee, het ondernemingsmodel was verouderd en niet meer mee met de tijd. Integenstelling tot bv. volop te gaan voor online aanwezigheid heeft hij enkel een licentie verkocht aan een andere onderneming om die naam te mogen gebruiken voor een online winkel, dat was al zowat de grootste misstap die hij begaan heeft. Bovendien werd het doelpubliek dat bewust nog DVD, blu-ray en CD kocht een kieskeurig publiek gehecht aan het fysieke medium waarmee FRS helemaal onrespectloos mee omging door geen gesealde producten te verkopen. De klaagwaslijst hier op dit forum over die covers in slechte staat, beschadigde DVD's, etc... Leefde FRS dan van de DVD Forumleden? Neen, maar het publiek dat hier komt en wat in FRS zou komen kwam wel overeen, en werd een steeds groter onderdeel van het overgebleven publiek. We zwijgen dan nog maar over de kost voor arbeid die er telkens inkruipt als je een lading van 1000 DVD's en CD's binnenkrijgt om die allemaal van hun seal te ontdoen en in een kartonnen hoesje te steken, om dat enige tijd daarna weer helemaal andersom uit te voeren als het ding verkocht wordt... Te gek voor woorden!

    De dag dat Media Markt start met ook dit model in te voeren hebben zij over enkele jaren ook gedaan met verkopen.
    Laatst aangepast door kristofke : 04-09-2014 om 19:19

  7. #3432

    Standaard

    Dat Free Record Shop de schijfjes in hoesjes achter de kassa bewaarde werd en wordt bij meer winkels (V&D, Music Store, Concerto, van Leest, Blokker) gedaan om diefstal tegen te gaan. Die methode is namelijk een stuk goedkoper dan te kiezen voor een dure beveiligingsopties als alle artikelen te voorzien van anti-diefstalstrips, het plaatsen van scanpoortjes en/of bewaking bij de uitgang etc. Dus daar mag je Free Record Shop niet op afrekenen, vind ik.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #3433

    Standaard

    Ze hadden ook 1 dummy doosje van een titel in de vakken kunnen zetten en de gesealde doosjes in een kast of lade achter de toonbank, indien nodig alleen te openen met een sleutel.

  9. #3434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat Free Record Shop de schijfjes in hoesjes achter de kassa bewaarde werd en wordt bij meer winkels (V&D, Music Store, Concerto, van Leest, Blokker) gedaan om diefstal tegen te gaan. Die methode is namelijk een stuk goedkoper dan te kiezen voor een dure beveiligingsopties als alle artikelen te voorzien van anti-diefstalstrips, het plaatsen van scanpoortjes en/of bewaking bij de uitgang etc. Dus daar mag je Free Record Shop niet op afrekenen, vind ik.
    Zoals Miss Shadows ook al zegt, dummy in een doosje en het origineel gesealed en wel achter de kassa, was misschien wel evenveel werk geweest, het uitpakken en in en weer in de hoesjes stoppen kost ook tijd, net als het archiveren daarvan, lees
    hetzelfde ook al van Kristofke, nee FRS heeft met zichzelf afgerekend, dat eigenwijze personeel dat in de begintijd naar je keek of het een gunst was als je wat bij ze kocht......

    Wat ik ze wel heel vaak zeer zwaar kwalijk nam was de respectloze omgang met de schijfjes Soms leek het wel of ze 1 of andere boerentrien/knecht onder de koeien hadden weggetrokken om de schijfjes uit het archief te trekken, ben een aantal
    keren dan ook op dat moment de winkel uitgelopen zonder de aankoop te doen, met een "vriendelijke opmerking" naar het melkmeisje/manneke toe. Echt onvoorstelbaar, zo dom als ze daar konden zijn, begrijp me niet verkeert, er zaten ook wel goede
    personeelsleden bij, maar het veelvuldig voorkomen van ongewenste vingerafdrukken en krasjes/krassen is het personeel aan te rekenen en doet helaas de goeden onder de kwaden lijden. Ja, de doosjes werden in de rekken minder en minder en hoe
    ze stuk raakten is me toch wel een beetje een raadsel.... ach misschien mee naar huis geweest met zo'n agrariër

    Heb bijna nooit CD/DVD schijfjes daar zonder vingerafdrukken gekregen en lichte tot zeer zware krassen leken ze ook heel gewoon te vinden, doosjes in het schap met scheuren en geen knap doosje achter de hand hebben bij de kassa getuigd ook
    niet van liefde voor je klant. Soms had je een leuke aankoop naar je zin gevonden...... konden die sukkels het bijbehorende schijfje in dat archief van ze niet vinden...... ach zou nog wel ergens in een speler van een collega rond kunnen hangen of zo.

    In het Blu ray tijdperk werd ik iets minder angstig voor FRS, deze schijfjes zijn redelijk krasbestendig en als de vingerafdruk er niet te lang op zit dan is hij wel te verwijderen, dit in tegenstelling tot een CD en DVD waar een vingerafdruk al snel
    een blijvende herinnering achterlaat. Helaas worden er ook wel duopacks verkocht..... en ja, die kwamen helaas bij FRS vaak niet ongeschonden uit de strijd met het personeel.

    Ja..... en toch mis ik ze wel een beetje

    De winkels van FRS hadden de lekkerste bakken om in rond te struinen, dit in tegenstelling tot de V&D TROEPrekken waar je door je knieën moet, waarschijnlijk ook een reden dat ze bij V&D op dat gebied veel te duur zijn omdat er
    niet lekker te struinen is, kom er dan ook zelden of nooit meer, want geloof me, struinen moet leuk zijn en bij V&D is het een minachting naar de klant toe..... Overigens zijn de rekken bij de MM en Saturn ook niet echt fijn..... maar ja,
    ze moeten vloeroppervlak inleveren naar de afdelingen toe die wel meer omzet/winst halen dan de film en muziek verkoop. Zo kom je in een cirkel...... een cirkel die steeds kleiner wordt en dan ben ik toch echt wel een serieuze verzamelaar.

    Op het laatst was FRS, ook na de herstart niet meer serieus te nemen, veel te kleine keuze, ja denk dat kristofke wel gelijk heeft, ze hebben het uiteindelijk aan zichzelf te danken..... wat zal het ze toch een pijn gedaan hebben dat je
    als klant dacht dat je bij FRS online bestelde en het in de winkel ophaalde in de veronderstelling dat je het bij hun kocht...... maar het als klant online bestelde omdat die zelfde sukkels in de winkel niet fatsoenlijk met een schijfje om konden gaan en dat je
    het daarom maar online bestelde, kreeg je tenminste een gesealed exemplaar.....


    Ja, dom tot het einde



    Helaas steeds minder concurrentie en steeds minder plekken waar je de omgeving even helemaal kunt vergeten om dan lekker rond te struinen tussen al dat lekkers.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #3435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat Free Record Shop de schijfjes in hoesjes achter de kassa bewaarde werd en wordt bij meer winkels (V&D, Music Store, Concerto, van Leest, Blokker) gedaan om diefstal tegen te gaan. Die methode is namelijk een stuk goedkoper dan te kiezen voor een dure beveiligingsopties als alle artikelen te voorzien van anti-diefstalstrips, het plaatsen van scanpoortjes en/of bewaking bij de uitgang etc. Dus daar mag je Free Record Shop niet op afrekenen, vind ik.
    Die vlieger gaat niet op, ik weet niet hoe het in Nederland aan toe ging, maar in België hadden vele FRS winkels wél antidiefstal poortjes omdat bv. bepaalde CD's en spellen toch niet van hun seal ontdaan werden (bv. spellen met activeringscodes etc) en in een veiligheidshoes zaten, of die supergoedkope compilatie cd's (TOP 100 Salsa en consoorten) die zaten ook meestal nog allemaal in hun seal met een beveiliging. Tenzij die poortjes er natuurlijk stonden zonder dat ze echt werkten en men de gestolen goedkope gesealde producten maar voor lief nam.

    De veiligheidstickers die bv. Media Markt gebruikt moeten in deze tijd volstaan. In Antwerpen heeft Media Markt al enige tijd geleden die irritant beveiligingscases buiten gegooid, de kost (het er in steken, en terug uithalen aan de kassa) en de miserie (de talloze doosjes die weigerden open te gaan aan de kassa) wogen waarschijnlijk niet op tegen de diefstallen.

    De door jouw opgenoemde winkels heb ik dan ook nog maar zelden eens iets gekocht. Misschien bij Blokker eens een BD voor 3 euro, dan kan ik leven zonder de seal. Maar als je bv. op zoek bent naar een cadeau en je wil een DVD of BD of een spel geven, dan ga je toch niet winkelen in een winkel die geen gesealde producten verkoopt? Wie geeft er nu een niet geseald media product aan iemand cadeau? Alsof je het zelf even eerst bekeken hebt en dan maar doorgeeft.

  11. #3436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Alsof je het zelf even eerst bekeken hebt en dan maar doorgeeft.
    Wat het personeel ook effectief deed...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #3437

    Standaard

    Breukhoven heeft alvleesklierkanker: http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/art...erkanker.dhtml

    Dat is de meest rottige kanker die er bestaat.

  13. #3438

    Standaard

    Rotziekte! Sterkte!!!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #3439

    Standaard

    Kijk is......

    http://frs.nl/

    Intouchables deluxe editie als dagdeal? 14,99 (dvd+blu-ray versie)

  15. #3440

    Standaard

    Je kunt op FreeRecordShop.nl nu weer CD's, DVD's, Blu-ray's, vinyl en merchandise kopen. Binnenkort ook games.

  16. #3441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Je kunt op FreeRecordShop.nl nu weer CD's, DVD's, Blu-ray's, vinyl en merchandise kopen. Binnenkort ook games.
    Ze moeten nog wel even flink werken aan afbeeldingen van hun producten, want bij 40% van de producten ontbreekt die. Ook hun prijzen zijn niet echt concurrerend, vind ik, ondanks de tijdelijke 3=2 actie deze week.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #3442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ze moeten nog wel even flink werken aan afbeeldingen van hun producten, want bij 40% van de producten ontbreekt die. Ook hun prijzen zijn niet echt concurrerend, vind ik, ondanks de tijdelijke 3=2 actie deze week.
    Heb inmiddels zo' n 60 euro bespaard op blu-ray's in vetrgelijk met andere webshops. Bijvoordeeld Outlander seizoen 1 via actie voor zo'n €33,--
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #3443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb inmiddels zo' n 60 euro bespaard op blu-ray's in vetrgelijk met andere webshops. Bijvoordeeld Outlander seizoen 1 via actie voor zo'n €33,--
    Dan moet je wel weten wat je zoekt, want gewoon even lekker door het aanbod bladeren is er door het ontbreken van de afbeeldingen bij meer dan de helft van de artikelen niet bij.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #3444

    Standaard

    Frs.nl ligt er al geruime tijd uit wegens "onderhoud", zou er wat aan de hand zijn? Toch het echte einde van het begrip Frs?

  20. #3445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Frs.nl ligt er al geruime tijd uit wegens "onderhoud", zou er wat aan de hand zijn? Toch het echte einde van het begrip Frs?
    Ik heb anders donderdag nog wel een mailing van ze gehad en ook hun Facebook-pagina lijkt bijgewerkt te worden.

  21. #3446

    Standaard

    Vandaag nog even bij de vestiging bij Alexandrium binnengelopen. Redelijk wat prijzen nog hoger dan bij MM Alexandrium, dan moet je van goede huize komen . En dan is er nog eens alles uit seal gehaald en beplakt met stickers. Ze hebben héél weinig geleerd van het verleden lijkt het.....

  22. #3447

    Standaard

    Dat ze de naam frs überhaupt nog gebruiken vind ik bizar. Doe dan gewoon boekenvoordeel. Bij mijn vestiging is het aanbod hooguit 15 blu-rays.

  23. #3448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Dat ze de naam frs überhaupt nog gebruiken vind ik bizar. Doe dan gewoon boekenvoordeel. Bij mijn vestiging is het aanbod hooguit 15 blu-rays.
    Gisteren toevallig nog eens een keer binnengelopen en het aanbod Blu-ray's is inderdaad beperkt, maar het aanbod DVD's was groter dan ik in lange tijd gezien had.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #3449

    Standaard

    Klopt inderdaad, dvd's hebben ze in overvloed. Erg frustrerend voor mij als blu-ray verzamelaar, maar dat geldt vast niet alleen voor mij...

  25. #3450

    Standaard

    Frs.nl nog steeds niet bereikbaar... kan me niet voorstellen dat onderhoud zolang duurt

Pagina 138 van 139 EersteEerste ... 3888128134135136137138139 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •