De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke surround speaker?

    Ik heb twee Mission m74 als front speakers en een m7c2 als center speaker, nu wil ik ook de surround speakers uit de m7 serie van Mission maar ik weet niet welke speakers ik zal nemen. Ik wil sowieso geen zuiltjes als de m74 of m73 omdat ik het geluid van boven oorhoogte wil horen komen, dit voor een homogener geluidsbeeld en minder hotspot. Dan blijven nog de m70, m71, m72 en de m7ds over. De m70 lijkt mij net wat aan de kleine kant voor een vol geluid. De m72 is net te groot en te zwaar om op een zelfgemaakte stand van +/- 130cm.(moet ik nog maken) te zetten. Dan blijven nog de m71 en de m7ds over, nu heb ik gelezen dat de m7ds wat schreeuwerig is op hoog volume en wat last heeft van kleuring (waarschijnlijk door de kunststof behuizing). Ikzelf neig dus naar de m71, ik zal ook bij de dealer gaan luisteren maar hoor graag eerst jullie reactie/advies.

    Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat de m71 wel de betere keuze is .. vergeleken met de m7ds

    Maar ik zelf zou toch gaan voor een maatje groter .. het is me al een paar keer opgevallen dat films net ff wat ruimtelijker klinken met grotere speakers achter..
    Het moet natuurljik wel in verhouding staan met je fronts..
    Maar dat kan in jouw geval wel...

    En ik denk dat er best wel een standje voor is te maken..en anders hang je ze op ..als dat uitkomt met je muur..

    Ik heb deze modellen niet gehoord dus daar kan ik niets over zeggen..

    Maar de m7ds lijkt me niet zo...ziet er mooi uit maar of het dan nog klinkt

  3. #3

    Standaard

    THNX voor je reactie Tom,

    Een model groter als de m71 is de m72 maar deze weegt in een keer dik 7 kg. en dat is toch een flink gewicht voor op een stand van 130 cm. (ophangen gaat niet i.v.m. een raam met daarvoor gordijnen zie MIJN SET onderaan)
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  4. #4

    Standaard

    Tja 7 kg is wel flink...maar er valt best wat voor te maken denk ik ..
    je moet m alleen dan wel goed vast zetten
    Je zal het maar op je tenen krijgen..

    Ik bedoel alleen,laat niet alleen het gewicht je tegen houden.
    Dat zou zonde zijn..als je de grote wel beter vind klinken.

    Al denk ik dat de 71 ook een prima speaker is om als rear te gebruiken.
    Maar het verschil hoor je wel in de winkel .. scheelt het veel kwa prijs?

  5. #5

    Standaard

    Je hebt me aan het twijfelen gebracht. Het is een flinke jongen maar het gaat uiteindelijk om het geluid. En wat het prijsverschil betreft dat valt alleszins mee €150,- voor de m71 en €180,- voor de m72, dat is maar een verschilletje van €30,- :D
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  6. #6

    Standaard

    Bij deze haal ik ff een oude thread naar boven.
    Ik ben vandaag naar de dealer geweest om te luisteren maar wat bleek, ze leveren geen Mission meer. Ik heb contact opgenomen met de importeur en zij vertelden mij dat ik ook bij lokale expert zaken kon gaan luisteren (deze zouden ook Mission leveren) maar op zijn zachtst gezegt heb ik het niet zo op de expert zaken. Op mijn vraag of Stassen een betrouwbare dealer is kreeg ik het antwoord dat zijn geen erkend dealer zijn!! Ik vermoed dan ook dat Stassen zijn producten uit Duitsland haalt. Ik woon in Malden bij Nijmegen en ik vroeg mij af of dat iemand misschien een goede Mission dealer weet te zitten (dit hoeft niet perse in de buurt te zijn)? Misschien weet iemand ook een goede zaak in Duitsland (lekker goedkoop)?

    Alvast hartelijk dank,

    Wouter Robben
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  7. #7

    Standaard

    Stassen in Venlo heeft ook Mission in haar assortiment.
    Je kunt bij hun luisterafspraken maken voor een sessie in hun "luisterkasteel" (zeer de moeite waard.

    http://www.stassen.nl
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Na de verhalen over Stassen weet ik niet of ik daar wel zo graag koop.
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •