Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 52 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Komt deze in het najaar?

    Ripper Street - seizoen 5 (Just Bridge)

    Eerste vier seizoenen zijn op blu-ray verschenen, dus ik blijft hopen...
    Geen flauw idee. Ik zou niet meer durven op de loterij spelen met nederlandse blu-ray releases...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  2. #27

    Standaard

    Het lijkt er toch op dat Just Bridge ook meer een meer blu-ray's begint te schrappen

  3. #28

    Post

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Broadchurch seizoen 3 komt niet uit op blu-ray... dvd op 13/06
    Verdomme, heb ik net Seizoen 1 en 2 in de kast staan kan ik 3 weer gaan importeren. Prutsers
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #29

    Standaard

    Same here, Davidshadow. Ik vrees dat we toekomstige blu-ray releases bij lokale distributeurs op onze buik kunnen schrijven.

    Ik hoorde dat ze van bepaalde series en films niet eens 50 exemplaren verkocht krijgen.
    Zelfs als ze de blu-ray aan de helft van de prijs verkopen, kiest de massa nog steeds voor de duurdere dvd.

    We kunnen enkele maar hopen dat er in de toekomst een alternatief komt? Series in fullhd & 4K downloads en streams, zoals het geval is met muziek bij o.a. Qobuz. Maar dan het volledige aanbod, van arthouse over cultseries tot commerciële blockbusters.

    Het probleem ligt natuurlijk ook bij jongeren die niet meer willen betalen voor fysieke dragers en illegaal downloaden of legaal streamen.

    De oudere generatie zit nog met een 20 jaar oude dvd-speler en zijn niet meer op de hoogte van nieuwe technologie.

    En de die hards importeren alles uit het buitenland, wat ook niet echt leuk is voor lokale distributeurs die met beperkte middelen toch hun best doen.

    Ik heb ook altijd uit principe heel wat reeksen op blu-ray gekocht van Lumière, Just Bridge, DFW, Afilm,... maar als ze reeksen beginnen schrappen dan haak ik ook af.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Verdomme, heb ik net Seizoen 1 en 2 in de kast staan kan ik 3 weer gaan importeren. Prutsers
    Het is nog vroeg natuurlijk maar het feit dat enkel de dvd in pre order staat voorspelt niet veel goeds... gelukkig heb ik van in het begin de UK versies gekozen. Seizoen 3 komt volgende week binnen. Wel benieuwd eigenlijk.

    ik heb me voor kleine arthouse films er mij al een beetje bij neergelegd. Bij al blij dat je via itunes die films is redelijke kwaliteit kan bekijken. Maar ideaal is het niet.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  6. #31

    Standaard

    Ja, en het is ook bij de majors malaise troef. Geen Masters Of Sex seizoen 3 op BR, geen Black Sails 2 en 3 op BR, ... Ik word er niet vrolijk van.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #32

    Standaard

    Als de lokale markt te klein is, waarom kunnen ze de internationale UK-versie dan niet voorzien van NL-ondertitels?
    Altijd dat gelul van die 'rechten', daar kom je in het internettijdperk toch niet meer mee weg?
    Hebben ze hun lesje nog niet geleerd met de muziekindustrie, waar ze net dezelfde fouten hebben gemaakt.
    Hebben die nog nooit van internetwinkels gehoord, zijn die echt compleet wereldvreemd?

    Het enige wat ze hiermee bereiken is het trouwe kooppubliek ook naar het illegaal download-circuit te jagen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, en het is ook bij de majors malaise troef. Geen Masters Of Sex seizoen 3 op BR, geen Black Sails 2 en 3 op BR, ... Ik word er niet vrolijk van.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Als de lokale markt te klein is, waarom kunnen ze de internationale UK-versie dan niet voorzien van NL-ondertitels?
    Altijd dat gelul van die 'rechten', daar kom je in het internettijdperk toch niet meer mee weg?
    Hebben ze hun lesje nog niet geleerd met de muziekindustrie, waar ze net dezelfde fouten hebben gemaakt.
    Hebben die nog nooit van internetwinkels gehoord, zijn die echt compleet wereldvreemd?

    Het enige wat ze hiermee bereiken is het trouwe kooppubliek ook naar het illegaal download-circuit te jagen.
    My thoughts exactly. Vooral dat eerste. Het stuit met tegen de borst dat veel van de Warner releases verdraaid wel ondertiteling hebben in tien talen met minder native speakers dan Nederlands!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    De oudere generatie zit nog met een 20 jaar oude dvd-speler en zijn niet meer op de hoogte van nieuwe technologie.
    Spreek voor jezelf, Quadran... Deze 'oudere generatie' van 52 is nog behoorlijk goed op de hoogte van nieuwe technologie en alles wat daarbij hoor. "Ouder" betekent niet dat je plotseling geen kwaliteitsstandaard meer zou hebben....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, en het is ook bij de majors malaise troef. Geen Masters Of Sex seizoen 3 op BR, geen Black Sails 2 en 3 op BR, ... Ik word er niet vrolijk van.
    Zo denk ik er ook over. Nog een aantal voorbeelden, Empire seizoen 1 op bluray vanaf seizoen 2 enkel DVD. Boardwalk empire net andersom vanaf seizoen 2 verkrijgbaar op bluray, seizoen 1 enkel op DVD. Dat is ook de reden waarom ik die serie weiger aan te kopen. Banshee tenslotte, mijn favoriete serie van de laatste jaren, enkel op DVD. In het buitenland natuurlijk verkrijgbaar op bluray. Was ik maar postzegels gaan verzamelen vroeger in plaats van films en series.

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Discussies rondom DVD-, BD- en UHD-releases

    Nieuw topic!

    Discussies rondom DVD-, BD- en UHD-releases

    Ik heb een aantal berichten uit de De Nederlandse Blu-ray Disc Release Lijst hier een eigen topic te geven. Het werd wat onoverzichtelijk voor Wedlock.
    Laten we hier zoveel mogelijk ontopic blijven. Dat verdient dit mooie topic wel!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-04-2017 om 15:35
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    [/B]Ik heb een aantal berichten uit de De Nederlandse Blu-ray Disc Release Lijst[COLOR=#ee82ee] hier een eigen topic te geven. Het werd wat onoverzichtelijk voor Wedlock.
    Fantastisch idee
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    My thoughts exactly. Vooral dat eerste. Het stuit met tegen de borst dat veel van de Warner releases verdraaid wel ondertiteling hebben in tien talen met minder native speakers dan Nederlands!
    Blijkbaar koopt men in oost Europa en landen als Griekenland meer BD's????

    Wat overigens wel vaak voorkomt is dat op de BD's die geen NL subs hebben WEL de Nederlandse waarschuwwing, disclaimer en leeftijd schermpjes staat ....
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Same here, Davidshadow. Ik vrees dat we toekomstige blu-ray releases bij lokale distributeurs op onze buik kunnen schrijven.

    Ik hoorde dat ze van bepaalde series en films niet eens 50 exemplaren verkocht krijgen.
    Ik heb ook altijd uit principe heel wat reeksen op blu-ray gekocht van Lumière, Just Bridge, DFW, Afilm,... maar als ze reeksen beginnen schrappen dan haak ik ook af.
    Ik ben het helemaal met je eens. Over het algemeen vind ik de prijzen van de releases van Lumiére, Just Bridge en ook A-Film altijd zeer schappelijk en de releases waren altijd wel redelijk. Niet altijd veel extra's (maar die kijk ik toch zelden) maar wel mooie coverarts, slipcases om de boxen etc. Ik ben toch bang dat de kleine distributeurs te veel geld moeten betalen voor de rechten en een te kleine afzetmarkt hebben. Het enige wat je daar aan kan doen is samenwerken. In Scandinavië kan het bijvoorbeeld wel. Bijna alles maar dan ook echt alles in is Noorwegen, Zweden en Denemarken gewoon op blu-ray te krijgen en dat komt ook omdat de lokale en independent ditributeurs daar samenwerken en één schijf persen voor de gehele regio, dan breng je de kosten omlaag en vergroot je je afzetmarkt waardoor het weer rendabel wordt. Zoiets zouden de independents in NL en BE ook moeten doen, alleen dan kunnen ze overleven ben ik bang van. Anders worden het allemaal A-Films in de dop.

    Maar als je dan bijvoorbeeld ziet dat EOne niet eens de moeite kan nemen om hun releases in de UK en NL op elkaar af te stemmen, terwijl je zou zeggen je hebt in allebei de landen dezelfde rechten voor een bepaalde titel, pers dan één disc, veel goedkoper maar nee hoor. Die zitten nog in een businessmodel van twintig jaar geleden vast gebeiteld. Aan de andere kant hoop ik dat met een paar jaar de DVD als medium echt verdwijnt. Als je ziet dat zelfs de oudere garde nu al aan Netflix zit heeft de DVD straks helemaal geen toegevoegde waarde en het zou al heel wat schelen als fysieke releases straks nog op één medium uitgegeven worden. de Blu-Ray's of UHD Blu-Rays voor de home cinema en home entertainment liefhebbers en daar zijn er echt wel genoeg van in NL om per titel een oplage van minstens 2000 exemplaren te verkopen en de massa bereiken via VOD kanalen dat scheelt qua distributie aanzienlijk en je hoeft er minder op af te schijven. Veel DVD's van de independents belanden enkele weken na release al in de budget of eurobak namelijk. Kan me niet voorstellen dat je daar nog marge op kunt behalen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  15. #40

    Standaard

    Lumière heeft sinds kort een eigen streaming platform voor hun series. https://www.lumiereseries.com

    De bedoeling is dat je de serie aankoopt om ze via streaming te bekijken (weet niet of dit HD is) Wel kan je via een app ook de series bekijken bijvoorbeeld via apple tv. Mogelijkheid om de serie te downloaden is er niet.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Geen bluray van A dog's purpose. Deze stond als hondenliefhebber hoog op mijn wanted lijst. Met de nadruk op stond eOne, deze komt er niet in als jullie enkel maar een dvd gaan uitbrengen.
    Dan koop je toch de US versie (http://www.blu-ray.com/movies/A-Dogs...lu-ray/165914/). Deze is regiovrij.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dan koop je toch de US versie (http://www.blu-ray.com/movies/A-Dogs...lu-ray/165914/). Deze is regiovrij.
    Als je kinderen hebt die kunnen lezen maar weinig tot geen Engels begrijpen dan zijn NL subs wel handig bij zo'n film, want dit is vooral toch ook een film die geschikt is voor jongere kinderen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Als je kinderen hebt die kunnen lezen maar weinig tot geen Engels begrijpen dan zijn NL subs wel handig bij zo'n film, want dit is vooral toch ook een film die geschikt is voor jongere kinderen.
    Inderdaad, sommige blijken hier te vergeten dat het niet voor iedereen evident is om zonder NL-ondertitels te kijken.

    Nadat we de films bekeken hebben, gaan die ook nog eens naar de ouders en die hebben zeker NL-ondertitels nodig.

    En bij iets 'moeilijkere' films is het soms ook geen overbodige luxe, ook al versta ik vrij goed Engels.
    In sommige films is er toch iets meer dialoog dan in Transformers of Fast & the Furious

    Gewoon belachelijk dat men niet alle ondertitels op een schijfje kan persen, zo'n bestandje is hooguit een paar kb groot. Wat bereikt men hiermee? Dat meer mensen de films en ondertitels illegaal gaan downloaden? Dus ze gaan nog liever ten onder door illegale downloads, dan omwille van wat geschillen i.v.m. 'lokale rechten en licenties' te regelen. Hebben ze dan niets van de muziekindustrie geleerd?
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 24-05-2017 om 13:40

  19. #44

    Standaard

    Naja het is dan vooral het verkrijgen van de ondertitels wat nogal duur is. Het is echt niet zo dat die er al standaard zijn. In dit geval gaat Universal toch geen ondertitels laten maken voor landen en territories waar Universial de rechten voor de film niet heeft. Dat zou weggegooid geld zijn. Aan de andere kant is het voor EOne weer te duur om hier een hele Blu-Ray voor de authoren en de persen als ze misschien maar 1000 stuks in de Benelux kunnen verkopen.

    Wat ik dan weer niet snap is dat bijvoorbeeld EOne voor steeds meer titels zowel in de UK als NL de rechten heeft voor een bepaalde titel. Waarom dan niet 1 disc persen voor deze twee landen dat is veel goedkoper dan EOne Benelux hun eigen bedrijfsvoering laten doen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Inderdaad, sommige blijken hier te vergeten dat het niet voor iedereen evident is om zonder NL-ondertitels te kijken.

    Nadat we de films bekeken hebben, gaan die ook nog eens naar de ouders en die hebben zeker NL-ondertitels nodig.

    En bij iets 'moeilijkere' films is het soms ook geen overbodige luxe, ook al versta ik vrij goed Engels.
    In sommige films is er toch iets meer dialoog dan in Transformers of Fast & the Furious

    Gewoon belachelijk dat men niet alle ondertitels op een schijfje kan persen, zo'n bestandje is hooguit een paar kb groot. Wat bereikt men hiermee? Dat meer mensen de films en ondertitels illegaal gaan downloaden? Dus ze gaan nog liever ten onder door illegale downloads, dan omwille van wat geschillen i.v.m. 'lokale rechten en licenties' te regelen. Hebben ze dan niets van de muziekindustrie geleerd?
    Nou sorry hoor, maar ik reageerde op zijn stukje over de film. Daarin had hij het niet over kinderen, dus wist ik niet dat het ook voor kinderen geschikt zou moeten zijn de schijf. Mijn reactie was en is goed bedoeld in ieder geval. De film was in ieder geval erg mooi. En ik vind het ook klote dat ze hem hier niet uitbrengen. Want de uitgevers brengen hun eigen markt zelf om zeep.

  21. #46

    Standaard

    Geen probleem dvd watcher, maar je moet altijd aan het grote publiek denken. De meesten weten niet eens wat een blu-ray is.
    De media heeft blu-ray altijd blijven negeren, en doet nog steeds 'dvd-recensies', ze posten enkel een link naar dvd-versie, etc.

    Het is toch gewoon eenvoudiger om blu-ray's van alle ondertitels te voorzien en een oplossing te vinden voor die rechten/licenties.
    Voor mij mogen het ook fullhd of 4k downloads zijn, zolang ik maar de beste kwaliteit te zien krijg.
    Toch belachelijk dat mensen massaal fullhd en 4k tv's kopen en dan naar hooguit dvd-kwaliteit kijken.

    Waarom kan er geen downloadplatform zijn voor fullhd & 4k?

    Schijfjes zijn sowieso op sterven na dood.

    Het feit dat de meeste laptops nog steeds dvd-speler ingebouwd hebben is ook een probleem bij jongeren want die kijken hoofdzakelijk op hun laptop naar films (ik mag er niet aan denken maar het is de realiteit). Bij de oudere gezinnen heb je nog een dvd-speler, bij jongeren hooguit nog een chromecast of settop box.

    Dat excuus krijg ik vaak te horen als ik hen vraag waarom ze de dvd kopen, als de blu-ray dezelde prijs heeft. Hun laptop heeft geen blu-ray station en een blu-ray/dvd speler hebben ze niet meer. Als je hen dan vraagt naar het kwaliteitsverschil halen ze hun schouders op.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 24-05-2017 om 19:52

  22. #47

    Standaard

    Jongeren hebben toch tegenwoordig wel een PlayStation 3 of 4, die blu-ray ondersteunen?

  23. #48

    Standaard

    Maar die jongeren kopen vooral games en hooguit dvd's. De meesten weten ook niet of het blu-ray compatibel is en blijven dus dvd's kopen.

    blu-ray's verkopen maar enkele tientallen expemplaren meer in België, Nederland.

    Ook in Frankrijk (en zelfs UK) zijn de kleinere maatschappijen al grotendeels teruggekeerd naar dvd-only.

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weer wat berichten uit Wedlock's topic naar hier verplaatst.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Verkeerde draadje, moest in de aankopen staan
    Laatst aangepast door StefaanD : 27-05-2017 om 17:24
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •